Hulp gevraagd, afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LovePluisje

Hulp gevraagd, afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:48

Ik ben de laatste tijd aardig wat kilo's aangekomen en daar baal ik mega erg van! Ik wil heel graag deze kilotjes weg krijgen, maar ik heb nogal moeite met afvallen.

Ten eertste, ik lust geen fruit, en nee ik kan het niet proberen te eten want ik krijg het echt niet naar binnen. ik snap het ook niet. En ten tweede ik lust ook niet veel groente: bijv, sla, komkommer, tomaat, augurk en dat allemaal niet.

Dus ik grijp vaak naar verkeerde dingen als ik honger krijg. Ook eet ik alleen wit brood, want bruin brood kan ik helaas ook niet eten.

S ochtends eet ik bijna nooit omdat ik niet weet wat ik moet eten. Misschien iemand ideeen?

Sporten doe ik verder wel, 2 x in de week dansen

Kan iemand me helpen met hoe ik wel op kan letten met wat ik eet ? Of hoe ik leer dingen te eten die ik echt niet lust? Of hoe ik me kilos kwijt kan raken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:52

Ik heb verder geen tips voor je hoe je het beste kunt afvallen.
Maar probeer is vezel broof of brood van blue band. Het lijkt erg op wit brood maar een het is stuk gezonder.
Succes met afvallen!

sharonalover

Re: Hulp gevraagd, afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:56

ik eet tegenwoordig graag brinta 's morgens. ik heb absoluut geen zin in brood oid als ik net uit bed kom :n. maargoed, moet wel iets eten :j niet ontbijten is niet goed, maar dat heb je vast vaker gehoord ;) als ik dan een kom brinta op heb, kan ik er weer even tegenaan :) bovendien heb je weer vezels binnen, blijkt ook goed voor je te zijn :+

Torius16

Iets niet lusten zit tussen je oren, sorry maar waar.
Als je nl. echt honger hebt (en dat kennen we hier gelukkig niet) dan eet je echt alles.....(geloof mij maar ik praat uit ervaring helaas!)
Dus denk dat daar al een groot gedeelte van je probleem ligt.
Een mens kan weken zonder eten, zonder dood te gaan, als je maar drinkt dan kun je het hééél lang volhouden (is overigens wel funest voor je verbrandingssysteem)
Mijn tip: probeer veel water te drinken, een glas voordat je gaat eten bijv. dat geeft een vol gevoel. Probeer eens crackers, beschuit e.d. als tussendoor. En sporten.
Succes!

loversyl

Ik ken het probleem, ik lust ook weinig.
Maar ik neem nu als ontbijt en als middageten snack a jack (rijstewafel met een smaakje)
En tussendoor neem ik dan komkommer, maar sinds ik die snack a jacks alleen eet ben ik al 8 kilo afgevallen zonder te gaan sporten.
Drinken heb ik nu aangepast, eerst nam ik alleen maar cola en nu aanmaaklimonde en s avonds toch een glas cola nog.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:58

Serieus??!! Snack a jacks als ontbijt en lunch?? 8)7 8)7 Lekker gezond!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:58

ontbijten is wel ontzettend belangrijk bij het afvallen. brengt de stofwisseling op gang. misschien wat ontbijtgranen met melk of een eitje. dan heb je niet de koolhydraten van het brood e.d.
goede morgen drink ontbijt kan ook.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:00

MightyJoe schreef:
Serieus??!! Snack a jacks als ontbijt en lunch?? 8)7 8)7 Lekker gezond!

Ja eerst ontbeet ik helemaal niet.
En ik leef nogsteeds

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:01

Ontbijten is waar jij als het ware de plank mislaat. Het ontbijt is het begin van je dag en als je niet ontbijt zul je juist meer gaan eten die dag. Dus ontbijten! Tegenwoordig is er zoveel wat je kunt eten 's morgens.Bruin brood is ook heel belangrijk en heel lekker! Al die troep van op tv zou ik niet doen, ook geen snacks 's morgens eten maar gewoon lekkere boterhammen met gezonde dingen erop,kopje thee erbij en genieten. Gewoon een kwestie van uitproberen. Verder zul je toch echt groente moeten gaan eten. Misschien een kookboek kopen en iets lekkers uitproberen? Sporten doe je al dus als je alleen nog even je eetpatroon aanpast zul je vast wel resultaat zien, succes ermee! ;)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:10

Als je echt hulp wilt, ga dan op zoek naar een diëtiste die in overeenstemming met jou een passend eetschema op kan stellen. Drink daarnaast dagelijks 1,5 tot 2 liter water & beweeg minimaal 30 minuten per dag. :)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:11

Ik zou sowieso jezelf eerst is gaan dwingen om dingen als fruit en volkoren brood te leren eten. Sommige dingen zijn in het begin niet zo lekker, maar na een tijdje leer je de smaak waarderen. Lust je ook geen fruit als aardbeien en meloen? Als je niet gezond wilt eten of jezelf wijs maakt dat je die dingen niet lust moet je er gewoon vrede mee hebben dat je te zwaar bent, afvallen is nou eenmaal niet makkelijk ;)

Daarnaast weet ik niet wat je nu drinkt, maar water drinken kan al heel wat schelen. Dus geen frisdranken, fruitsappen en dat soort zooi, maar gewoon water, zwarte koffie en thee. Als ontbijt zou je brinta kunnen nemen, een smoothie of yoghurt. Voor de lunch zou je als je daar gelegenheid voor hebt iets van groente klaar kunnen maken. En in plaats wat witte rijst, zilvervliesrijst nemen en volkoren pasta in plaats van gewone witte. Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:17

Je geeft zelf alle antwoorden al, alles wat je nodig hebt om gezond af te vallen, lust je niet.
Ookal vind je het niet lekker, geef jezelf een schop onder je kont en zet de knop om, er is vast wel wat te vinden wat je wel naar binnen krijgt, je bent 15 en de voedingsstoffen echt nodig dus alleen rijstwafels zoals iemand zei is niet verstandig. Merk je nu niet maar je lichaam gaat bij schaarste in de spaarstand en begin je weer gewoon te eten dan vliegen de kilo's eraan. Gewoon een eetschema voor een vijftienjarige volgen en elke dag bewegen zou voldoende moeten zijn, succes.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:20

is een low carb dieet (koolhydraatarm) niets voor je? mag je zelfs geen fruit :D

Zelf doe ik Atkins: ik was in korte tijd al 14 kilo kwijt en blijf nu heel makkelijk op gewicht!
Je mag onbeperkt vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, roomboter, mayonaise, olijfolie en maar een bepaald aantal groente etc.

Ik ontbijt zelf altijd met eieren (gebakken omelet met kaas en spek of chorizo) of griekse yoghurt van de Aldi met een scheut slimpie :9
Tussendoor kun je bv bifi's eten,blokjes kaas bv, gevulde eieren (bv met mayonaise en tonijn) minigehaktballetjes of rolletjes beleg. als avondeten heb ik echt heerlijke recepten, wel met veel vlees :9

Er is een topic hier op Bokt: de koolhydraatvrije bokkers :)

Diegene die Snack a jacks pakt, dat is echt rommel, zitten zoveel suikers in :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:21

Laat jij je cholesterol ook nakijken bij dit dieet, lijkt me niet verkeerd.

listiglistje schreef:
is een low carb dieet (koolhydraatarm) niets voor je? mag je zelfs geen fruit :D

Zelf doe ik Atkins: ik ben in korte tijd al 14 kilo kwijt! Je mag onbeperkt vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, roomboter, mayonaise, olijfolie en maar een bepaald aantal groente etc.

Ik ontbijt zelf altijd met eieren (gebakken omelet met kaas en spek of chorizo) of griekse yoghurt van de Aldi met een scheut slimpie :9
Tussendoor kun je bv bifi's eten,blokjes kaas bv, gevulde eieren (bv met mayonaise en tonijn) minigehaktballetjes of rolletjes beleg. als avondeten heb ik echt heerlijke recepten, wel met veel vlees :9

Diegene die Snack a jacks pakt, dat is echt rommel, zitten zoveel suikers in :Y)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:24

listiglistje schreef:

Zelf doe ik Atkins: ik was in korte tijd al 14 kilo kwijt en blijf nu heel makkelijk op gewicht!
Je mag onbeperkt vlees, vis, gevogelte, kaas, eieren, roomboter, mayonaise, olijfolie en maar een bepaald aantal groente etc.

Ik vind dat van jou nou ook niet echt gezond klinkenXD maargoed.
Soms neem ik ook Lu crackers met zonnatura pate, is ook heerlijk.
Volgens mij maakt het opzich niet zo uit wat je eet, zolang je tussendoor niet gaat snoepen en gewoon beweegt en water drinken (wat ik niet lust, dus doe ik een beetje aanmaaklimonade erbij)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:26

ja niks mis mee ;) wetenschappelijk ook bewezen dat een low carb dieet geen kwaad kan. Je vet wordt immers niet voor niets opgevreten (ketose)

Het dieet bestaat ook uit 4 fases. Latere fases mag je de koolhydraten opvoeren en bv rood fruit eten (bv aardbeien)

Het zijn btw ook allemaal eerlijke natuurlijke producten zonder E-nummers en toevoegingen.

Snoepen doe ik middels suikervrij snoep en ik drink de hele dag slimpie :D
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 21-03-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:27

Wat ook helpt, is je eten in kleine hapjes nemen.
Geniet je er meer van en verteer je het sneller ofzo.
Weet niet meer precies hoe het zat maar dat is wetenschappelijk bewezen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:28

Het probleem wat jij hebt heb ik ook behalve van dat brood ik krijg juist wit brood moeilijk weg :)

Ik ontbijt met yogurt met honing af en toe een beetje creusli erdoorheen. Tussen de middag neem ik 4 vezelrijk crackers van wasa met zuivelspread light van de c1000 en savonds eet ik wat de pot schaft. tussendoor drink ik veel water en thee en als ik om een uur of 4 trek krijg eet ik nog een cracker. Als we groente eten probeer ik dat zoveel mogelijk te eten wat daar zit weinig in :) Daarnaast fitnes ik 1x id week en daarnaast rijdt ik 4x per week mijn eigen paard. Ik ben nu twee weken begonnen en al twee kilo kwijt. Ik moet er nog 6.

Ik lust helaas geen fruit maar ik lust het wel weer als sapje, dus ik wil proberen of ik een paar keer per week een smoothie kan maken en dat drinken. Hier ben ik nog niet mee begonnen maar ben ik wel van plan.
Ik neem elke dag ook een vitaminepil, want ik weet dat ik toch een aantal vitamine en mineralen mis in mijn voeding en probeer dit op deze manier aan te vullen.

succes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:30

Waarom kan je bruin brood niet eten? Omdat je het niet lekker vindt???
Dan wil je niet graag genoeg afvallen. Geen andere dingen in huis halen. Beetje discipline hoor.
Alleen volkoren brood in huis met mager broodbeleg.
Afvallen is discipline, heel simpel. Je zal karakter moeten tonen want zoals je openingspost klinkt gaat het faliekant mislukken. Je instelling is al helemaal verkeerd. Als ik je op een onbewoond eiland zet en ik bied je na een week een snee bruin brood aan en wat groente en fruit, moet je eens kijken hoe snel je het op hebt en hoe blij je ermee bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:31

listiglistje schreef:

9 van de 10 diëten die zo zijn samengesteld zijn slecht. Atkins,Sonja Bakker, wat er nogwel niet allemaal is.....
Koolhydraten heb je nodig. Net als vet. Net als eiwitten. Net als water. Etc. etc. etc.
Het feit dat je onbeperkt vlees/kaas/eieren/roomboter/mayonaise mag eten zegt al genoeg. Dat is namelijk een bom met vet.
In feite is het enige wat je doet met dat dieet één voedingsstof weghalen, waardoor je lichaam dat vanuit je reserve gaat halen. Moet wel, anders kap je zo omver. Zogauw je weer normaal gaat eten slaat je lichaam het maar alvast op, voor het geval er weer zo'n 'hongerperiode' komt (jojo-effect). Wat WEL gezond is? Matigen met vet, zorgen dat je niet al te veel koolhydraten binnen krijgt, maar wel genoeg. Als je gewoon gezond eet (geen ongezonde tussendoortjes, frisdrank, zo min mogelijk waar de frituurpan aan te pas komt ;) , en ook vooral geen light-frisdrank) kun je niet dik worden, ben je dat wel, dan val je af omdat je lichaam het toch niet op hoeft te slaan, krijgt immers genoeg binnen. Light-frisdrank is ook een boosdoener trouwens, doordat je dat gaat drinken denkt je lichaam 'Hé. Smaakt zoet, er komt suiker aan!'. Gevolg; lichaam maakt insuline aan. Vervolgens komt er niks, maar de insuline zit er wel. Wat je dan krijgt? Trek, heel veel trek om toch die suikers binnen te krijgen.

Dat die diëten gezond zijn is gigantische bullshit. Je maakt je lichaam er helemaal kapot mee. Ik weet ook niet welke wetenschappelijke studie dit onderzocht heeft, maar uiteindelijk is het gewoon echt niet gezond en is het één commerciële bende. Je lijf krijgt niet binnen wat hij nodig heeft, daarom val je af. Dat is iets heel anders dan op een gezonde manier vet verbranden.

Dus, TS... :') Gewoon gezond eten, 2 á 3 stuks fruit per dag (En ja, er zijn vast wel fruitsoorten die je lekker vindt. Er zijn er zoveel!) 3 maaltijden per dag. Er bestaat ook bruinbrood wat vrij licht is qua kleur, maar die wel gewoon de vezels bevat die 'normaal' bruin brood ook heeft. Witbrood is behoorlijk ongezond.... Maar eet zeker meerdere keren per dag, vooral je ontbijt is heel belangrijk! Lust je krackers?

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:37

Ontbijten is idd belangrijk, dit kan met brood, beschuit, crackers (volgens mij zijn er wel 15 soorten van de bekende van wasa tot kappertjes etc.), roggebrood, yoghurt met honing/cruesli/fruit etc.
En discipline is belangrijk, wat er namelijk niet aan eet, hoeft er ook niet af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:40

Ik ben ook een moeilijke ontbijter, maar eet 's ochtends meestal 2 crackers met beleg :) zijn van LU, heel luchtig dus makkelijk te eten haha :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:44

Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen een fruitsoort is die je niet lust, en zo veel verschil zit er toch niet in smaak als je witbrood en bruinbrood vergelijk? Er is zó veel. Fruit is niet een smaak op zich, net als brood.. Ik zou zeggen, zet je er overheen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:47

Je kan fruit op veel manieren verwerken, pureren, fruitsalades maken, verwerken in de yoghurt.
Je geeft inderdaad al je eigen antwoorden :)

Net als met kleine kinderen, steeds telkens 1 hapje proberen en voor je het weet ben je al een hele grote meid :D
(Zelf eten klaar maken kan ook helpen :j dus ga lekker zelf aan de slag met koken en groentes verwerken.)

Verder, geen frisdranken, ranja etc. Gewoon water en thee (zonder suiker natuurlijk)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:51

Misschien eens bij een (natuur)voedingswinkel langsgaan waar ze ook allerlei shakes voor sporters/bodybuilders verkopen.
Of misschien dat Herbalife iets voor jou is. In mijn vriendenkring is het een rage en ik val uiteraard uti de boot met mijn "ik-eet-alles-waar-ik zin-in-heb"dieet :D