Pillen slikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:46

:wave:

Ik heb een klein probleempje, ik kan namelijk geen pillen slikken. Als ik wagenziek ben, misselijk, hoofpijn heb enz. Kan ik gaan pillen slikken. Het voelt gewoon 'niet natuurlijk' om zo groot ding door te slikken :+ dan breek ik ze in hele kleine stukjes, en dan nog kan ik ze moeilijk innemen. (tot kohalzen aan toe) daarom neem ik altijd kauwtabletten hoe vies ze ook zijn. Maar ik zou heel graag gewoon is willen slikken, zonder een vies smaakje. Heeft iemand misschien tips? En zijn er meer bokkers die er last van hebben? (paar vriendinnnen van mij hebben er ook last van)

:evaw:
sorry mods, als het verkeerd staat, of er al een topic over is

saskiakefie

Re: Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:47

Ik heb hetzelfde probleem en lees even mee.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:48

lukt het ook niet als je het in appelmoes doet ofzo? :+

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:49

ik los alles altijd op, ik kan ook geen pillen in een keer doorslikken

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:50

Astaloca schreef:
lukt het ook niet als je het in appelmoes doet ofzo? :+

Nee, dan blijf ik hem voelen, en lukt het niet om dat mini pilletje door te slikken.... Dan kokhals ik, en daar ligt alle appelmoes over de tafel :+

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:51

Yael_my schreef:
ik los alles altijd op, ik kan ook geen pillen in een keer doorslikken

Ja, dat doe ik ook soms, alleen dat is zo ongeloofelijk vies (ja, sorry, ik ben echt een probleemgeval ofzo) maar ik zoek meer tips tegen het slikken, en geen alternatieven. Maar toch bedankt!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:53

Ik heb dat ook altijd gehad!

Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.

Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen. :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:54

Volgens mij zit zoiets vooral tussen je oren. Immers, een gemiddelde hap eten is groter dan een paracetamol. Ik zou zeggen, oefenen? Of juist wanneer je een pil door gaat slikken iets heel moeilijks doen, waardoor jouw gedachten daar bij moeten zijn. Op een been op een krukje balanceren, of het alfabet achteruit in je hoofd opzeggen, of iets anders waardoor je wordt afgeleid.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:54

Lukt het ook niet met een grote slok (redelijk sterke) limonade-siroop? Dan proef en merk je minder van de pillen. :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:55

Ik ben ook heel erg slecht in pillen slikken. Maar zolang ze niet (belachelijk) groot zijn, kauw ik eerst op een hap brood en vlak voordat ik het doorslik, gooi ik die pil erbij.
Meestal lukt het wel op deze manier, maar toch blijft het tussen mijn oren zitten en kan ik ook op deze manier geen pil slikken. Dus ik kom ook weer vak uit op kauw/zuigtabletten.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:55

Lisann__ schreef:
Ik heb dat ook altijd gehad!

Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.

Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen. :=

Oke, de volgende keer zou ik dat proberen, bedankt!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:56

Donkerblauw schreef:
Lukt het ook niet met een grote slok (redelijk sterke) limonade-siroop? Dan proef en merk je minder van de pillen. :)

Geld het zelfde als voor de appelmoes, mijn hoofd weet op een of andere manier dat daar een pil zit, en vertikt hetom die door te slikken... :+

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:56

Ik heb daar geen problemen mee. Ik slik zelfs altijd eerst het pilletje droog door en neem er daarna pas water bij. Ik denk dat je er gewoon niet met je hoofd bij moet zijn als je een pilletje slikt en dat het dus inderdaad gewoon tussen de oren zit.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:57

RianneH schreef:
Volgens mij zit zoiets vooral tussen je oren. Immers, een gemiddelde hap eten is groter dan een paracetamol. Ik zou zeggen, oefenen? Of juist wanneer je een pil door gaat slikken iets heel moeilijks doen, waardoor jouw gedachten daar bij moeten zijn. Op een been op een krukje balanceren, of het alfabet achteruit in je hoofd opzeggen, of iets anders waardoor je wordt afgeleid.

Jaa, het zit ook tussen mijn oren,, maar idd wel een handig idee, slim, dat zal ik de volgende keer ook is proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:57

Ik leg hem altijd achter op mijn tong en sla dan in een keer een glas water achterover.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:57

Mijny schreef:
Ik heb daar geen problemen mee. Ik slik zelfs altijd eerst het pilletje droog door en neem er daarna pas water bij. Ik denk dat je er gewoon niet met je hoofd bij moet zijn als je een pilletje slikt en dat het dus inderdaad gewoon tussen de oren zit.

Nee, dat werkt echt niet, sorry, dat lukt me echt niet! Klinkt miss heel raar...

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:58

Manegepaard schreef:
Ik leg hem altijd achter op mijn tong en sla dan in een keer een glas water achterover.

Ja, je zou denken dat dat helpt, maar dat lukt me gewoon niet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:58

verstand op nul, pilletje naar achter gooien en water er achter aan :=
ik moet elke dag een pil ter grote van een bruine boon, ( ook dezelfde vorm en kleur )
en nog 2 andere.. maar het is echt even verstand op nul en slikken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:59

SaSalover schreef:
Manegepaard schreef:

Ja, je zou denken dat dat helpt, maar dat lukt me gewoon niet...

Probeer je hoofd naar achteren te kantelen. :3

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:00

MarlindeRooz schreef:
verstand op nul, pilletje naar achter gooien en water er achter aan :=
ik moet elke dag een pil ter grote van een bruine boon, ( ook dezelfde vorm en kleur )
en nog 2 andere.. maar het is echt even verstand op nul en slikken. :j

Ja, het verschilt echt per mens, jij kan het wel, ik weer niet. En zo zijn er meer mensen. Ik kan dat niet... :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:01

Ik kon het eerst ook niet hoor, maar het lukte wel toen ik gewoon verstand op nul zette.. :j

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:02

Ik heb hier ook echt heel erg veel last van.. paracetamol, ibuprofen en al die rotzooi kan ik gewoon niet doorslikken. Die moet ik gewoon echt fijn kauwen wil ik het durven door te slikken.. Heb zelfs al moeite met m'n pil! Ben altijd bang dat het in m'n keel blijft hangen of dat ik stik.. Gewoon niet aan denken werkt niet. Mijn oma had het ook, dus ik ben in ieder geval niet de enige!

Ympi

Neenee, hoofd naar voor kantelen...

Debbie

Bij mij heeft dat ook jaren geduurd maar de laatste tijd gaat het steeds beter. Heb echt lopen oefenen met kleine vitamine pilletjes omdat die geen vieze smaak hebben.
Waar het waarschijnlijk mis gaat is dat je bij het slikken de achterkant van je tong tegen je gehemelte drukt en daardoor de pil tegen houdt. Het is toch echt een kwestie van oefenen.. Pil zo ver mogelijk achterop je tong en als je water in je mond hebt zo snel mogelijk slikken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:03

ik kon eerder ook geen pillen slikken.
Heb er nu totaal geen moeite meer mee.

Ik leg ze ook achter op mijn tong, grote slok water, kantel mijn hoofd naar achteren en slikken maar.
Dat is bij paracetemol (omdat die echt ránzig is). De rest van de pillen stop ik gewoon in mijn mond en wat water drinken.