Heel vroeg moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Heel vroeg moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:42

De laatste tijd ben ik 's avonds belachelijk vroeg moe. De hele dag dor geen probleem, 's ochtends met wakker worden ook niet, alleen 's avonds zodra ik thuis kom stort ik in. De was moet nog gevouwen worden, even stofzuigen, maar ik heb er geen fut meer voor.
Gister lag ik om 19:45 uur al te slapen.

Mijn dag ziet er zo uit:
Tussen 06:00 uur en 06:15 uur word ik wakker. Ik kleed me aan, laat de honden uit en vertrek naar de paarden toe. Om +/- 07:15 uur zit ik op het paard. Rondje buiten rijden en als ik terug kom ga ik voeren en mesten. Vervolgens ga ik naar de winkel om te gaan werken. Tussen de middag (altijd tussen 12:00 uur en 13:00 uur) ga ik naar huis om de honden uit te laten en weer terug naar de winkel.
De ene dag werk ik tot 18:00 uur en de andere dag tot 19:00 uur. Daarna de paarden weer voeren en terug naar huis. Vriendlief heeft dan altijd het eten al klaar staan en zodra dat op is, stort ik in.
Ik heb nergens meer fut voor en wil alleen nog maar slapen.

Nogmaals, mijn bed uitkomen is totaal geen probleem. Ik ben vaak zelfs vóór de wekker wakker. De hele dag lang heb ik ook nergens last van. Pas als ik thuis ben en gegeten heb. Het lijkt me ook dat ik meer dan genoeg uren slaap heb.
Volgens mijn vriend heb ik last van voorjaars-moeheid. Maar wat doe je eraan? Dit is zo frustrerend.

CoSnuf

Re: Heel vroeg moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:40

Ik ken het! Ik lees even mee.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:43

ik lees ook even mee....
maar ik heb het altijd al als ik uit school kom.
maar dan ga ik computeren en eten en dan kan ik 's avonds weer :)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:45

Ik ben vandaag een dagje vrij.... En dan heb ik een hele planning! Maar dan is de dag er dat ik vrij ben zoals vandaag..... maar ik ben overal te moe voor! Gewoon geen zin om ook maar iets aan te pakken.

En in de avond baal ik weer! dan is me vrije dag voorbij en heb ik niets gedaan van wat ik wilde doen

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:46

Heb je wel voldoende rustmomenten in je dag?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:50

Ik kan makkelijk om 7 uur savonds slapen na een schooldag waarna ik niets doe, verschrikkelijk is het.. Ik heb een paar keer bloed laten prikken maar er is niets aan de hand he.

Astaloca

kun je dan niet gewoon zo'n typische avond dutje nemen? mijn ouders doen dat ook, schoonouders := gewoon tussen 7 en 8 ? := Dan nemen hun hun rust uur :+

maatjaa

ik lees ook even mee!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:51

12 uur lang actief en de rest ontspannen lijkt mij een evenwichtige verhouding. Bij jou zit je programma er ook wel heftig uit, vind het niet gek als je dit iedere dag doet dat je dan moe bent!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:57

Echte rustmomenten heb ik niet. Wel zoals nu dat ik even op bokt kan kijken, maar over het algemeen heb ik niet echt pauze's. Daar heb ik niet echt tijd voor.
Een uurtje slapen kan ik wel, zolang het maar 's middags is. Als ik dat 's avonds doe, word ik echt niet meer wakker.
Wat ik weleens deed, was staand avond eten, zodat ik dat moe-gevoel niet kreeg. Maar staand eten is ook niet echt fijn.

Ik zal eens kijken of ik meer rust-momenten kan gaan inlassen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:59

HorseTopShop schreef:
Echte rustmomenten heb ik niet. Wel zoals nu dat ik even op bokt kan kijken, maar over het algemeen heb ik niet echt pauze's. Daar heb ik niet echt tijd voor.
Een uurtje slapen kan ik wel, zolang het maar 's middags is. Als ik dat 's avonds doe, word ik echt niet meer wakker.
Wat ik weleens deed, was staand avond eten, zodat ik dat moe-gevoel niet kreeg. Maar staand eten is ook niet echt fijn.

Ik zal eens kijken of ik meer rust-momenten kan gaan inlassen.

Dat kan ik begrijpen iid omdat je er zo vroeg uit moet.. ik zou zeggen rond 4 en 5 ofzo?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:00

Tussen 4 en 5 een uurtje slapen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:03

HorseTopShop schreef:
Tussen 4 en 5 een uurtje slapen?

Als dat kan natuurlijk? :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:04

Eet je veel koolhydraten? :) dus door de dag heen en tijdens je avondeten?

Ik had eerst exact hetzelfde probleem, maar na over gestapt te zijn op een low carb levenswijze ben ik veel fitter/actiever :j

+ nog 14 kilo kwijtgeraakt door lowcarb, dat is ook mooi meegenomen :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:06

Helaas niet. Dan ben ik aan het werk. En de winkel voor een uurtje sluiten is geen optie.
Maar dat kan ik op zondag wel gaan doen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 16:07

listiglistje schreef:
Eet je veel koolhydraten? :) dus door de dag heen en tijdens je avondeten?

Ik had eerst exact hetzelfde probleem, maar na over gestapt te zijn op een low carb levenswijze ben ik veel fitter/actiever :j

+ nog 14 kilo kwijtgeraakt door lowcarb, dat is ook mooi meegenomen :D

Pfoe, ik heb geen idee. Ik eet netjes 's ochtends, 's middags en 's avonds rond etens tijd. Wel erg gevarieerd. Maar ik ben eigenlijk nooit echt bezig met eten. Heb verder ook geen overgewicht o.i.d. dus ik let eigenlijk nooit precies op wat ik eet.
Maar dat zou dus ook kunnen helpen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:03

Heb hier sinds een tijdje ook last van ook van extreme hoofdpijn ik he. Bloedonderzoek laten doen ben benieuwd wat dat opleverd!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:42

TS: Klinkt als teveel hooi op je vork nemen en ondanks de seintjes van je lichaam toch blijven doorgaan. Dit houdt geen mens lang vol, dus begin je aan het eind van de dag in te storten. Het is heel belangrijk om momenten op de dag voor jezelf in te plannen. Neem inderdaad even een uurtje rust door 's middags even op de bank te gaan liggen. Poep je niet, rust je toch (ouderwetse uitspraak). ;) Of werk een paar uurtjes minder per week. Halve dagen of misschien een vrije dag midden in de week kan al heel veel schelen. Goed voor jezelf zorgen hoor, anders gaat je vermoeidheid over in een burnout en daar zit je ook niet op te wachten! :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:43

Ik vind je dag indeling nog aardig druk :P
Ik ken het probleem,
Alleen doe ik nog een dutje tussen de middag, eind van de middag, en na het eten stort ik weer in :)
Ik denk idd ook, dat je dag te druk is..
Eet je genoeg vitamines ect ect?
Je kunt anders altijd even naar de huisarts
Ik heb voor donderdag ook een afspraak,
Gewoon even bloed laten onderzoeken ect ect,
Ik ben al jaren zo moe, alleen word ik elke keer naar huis gestuurd met "ijzer te kort"
En nu ben ik het zat en onderzoeken ze maar is goed :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:46

Laat je eens checken bij een orthomoleculaire arts, ik heb ook jaren met dezelfde problemen rondgelopen. Nu heb ik een dieet en een paar vitaminesupplementen en kan eindelijk weer gewoon een keer een normale tiener zijn! Hier op deze site staat vanalles: http://www.orthonutri.nl/

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:47

Na het avondeten moe zijn komt volgens mij best vaak voor. Je heb altijd na het eten wel een glucose "dip" moet je maar eens nalezen op google. Waardoor je moe word.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 06:58

Vandaag had ik uit kunnen slapen, want ik moet om 08:50 uur bij de huisarts zijn. Heb blijkbaar een eksteroog onder mijn voet dus had al een afspraak gemaakt. Maar ik was weer voor de wekker wakker.

Ik kan nu wel even rustigaan doen, dus dat is weer een voordeel. Ik zal het straks ook met de huisarts erover hebben. Kijken wat hij ervan zegt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:10

Misschien omdat je heel de dag wat te doen hebt...merk je de moeheid niet echt.
S avonds als je tot rust bent gekomen, kan het zijn dat het opeens toeslaat.

Ik zelf heb een darm ziekte waarbij vermoeidheid een symptoom is...Zolang ik bezig ben denk ik er niet aan.
Zodra ik stil gaat zitten dan slaat het dubbel toe...

Misschien even HA bezoekje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:21

Astaloca schreef:
kun je dan niet gewoon zo'n typische avond dutje nemen? mijn ouders doen dat ook, schoonouders := gewoon tussen 7 en 8 ? := Dan nemen hun hun rust uur :+

Altijd als ik dat doe of 's middags een dutje dan kom ik 's avonds niet in slaap!

Maar misschien geef je jezelf inderdaad niet genoeg rust, goed naar je lichaam luisteren!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:55

TessaKaizoku schreef:
Astaloca schreef:

Altijd als ik dat doe of 's middags een dutje dan kom ik 's avonds niet in slaap!

Maar misschien geef je jezelf inderdaad niet genoeg rust, goed naar je lichaam luisteren!

Ligt er natuurlijk ook aan hoe laat je naar bed gaat in de avond ;) Bij ons ligt niemand hier eerder dan 0.00 uur in bed :)