Veel zweten, vaak verkouden en ontzettend bleek zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Veel zweten, vaak verkouden en ontzettend bleek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 12:46

Hoi Bokkers,

De laatste jaren heb ik ontzettend last van het feit dat ik veel zweet..
Ik kan me douchen, mijn badjas aandoen en dan al meteen aan het zweten zijn onder mijn oksel..
Ik doe me altijd warm aan, maar zelfs als ik dit niet doe merk ik dat ik veel meer zweet als anderen.
Met de juiste deo kan ik het goed camoufleren, maar een fijn gevoel is het natuurlijk niet..

Ook ben ik al mijn hele leven echt ontzettend bleek in mijn gezicht.. Maar dan ook echt sneeuwwitje wit..
Bovendien ben ik ook vaak verkouden.
Ik eet niet zo gezond, maar toch is mijn bloed altijd in orde als ik het laat onderzoeken..

Mijn moeder dacht al aan een allergie voor iets? Ik heb ook vaak het gevoel dat ik moe ben, ookal heb ik weinig gedaan..
Hebben jullie enig idee?

Laura_x_

Re: Veel zweten, vaak verkouden en ontzettend bleek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:48

Toch nog een keer laten bloedprikken? En misschien proberen wat gezonder te eten/genoeg te drinken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:51

Ondanks dat je bloed in orde is, is je lijf het er kennelijk toch niet mee eens dat je niet zo gezond eet. Zou dat toch eens een tijdje proberen :j Groente, fruit, volkorenproducten en wat minderen met vlees en zuivel. Zeker in combinatie met die moeheid kan 't best aan je voeding liggen :j

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:11

Maar Tara, ik heb eens een tijdje een stuk gezonder gegeten, en toen had ik het idee dat ik dus nog veel meer moe was.. Nu kan het ook zijn omdat mijn lichaam dat zo gewend is misschi?en

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:14

Misschien at je dan te weinig? En wat versta jij onder gezonder? Want light-producten enz, sultana's, die zou ik dan ook echt schrappen.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:20

Haha, ik eet niks light ;)
Uhm nu ziet mijn gemiddelde eetdag er ong zo uit:
S morgens een kommetje cornflakes/ kommetje vla
S middags eet ik meestal een half stokbroodje gehaktbal (zonder groeten weliswaar)
En 's avonds eet ik een stuk vlees, met een beetje aardappelen (liefst puree) en soms een heel klein beetje groente.. En dan eet ik per dag nog zo'n 2 repen Toblerone op als ik thuis ben..
Als ik niet thuis ben dan doe ik dat wel niet, maar dan kan ik wel eens een donut halen ofzo..
Toen ik gezonder ben gaan eten at ik 's middags ipv dat stokbrood een verse tomatensoep met wat bruin brood erbij, en dan at ik een appel of een banaan ofzo ook nog..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:23

Ik vind je ontbijt erg karig. Zou daar nog wat fruit bij nemen. Daarnaast is cornflakes ook niet echt iets waar je lijf iets mee kan. Lucht en suiker als 't ware :P
Dat stokbrood is wit? Zou ik dan vervangen door bruin brood.

Zo over 't algemeen eet je in ieder geval weinig, daar zou ik ook moe van worden. Vooral ook weinig groenten en fruit. Want zelfs wat je zegt wat je dan anders deed als je gezond at, vind ik nog erg weinig. Je zou eventueel ook in dit topic eens wat kunnen lezen: [VT] Gezond(er) eten
Daar kun je wel wat tips uit halen denk ik :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:28

Ik vind dat je wel erg weinig eet. Misschien komt daar je vermoeidheid vandaan? Je lichaam heeft die energie en voedingsstoffen uit voedsel echt wel nodig ;)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:44

Ja zo klinkt het misschien weinig, maar ik eet toch vaak wel 2 stukken vlees hoor..
Iedereen zegt toch altijd dat ik een goede eter ben?
Maar misschien hebben jullie gelijk.. Ik ga eens bij dat topic kijken..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:46

Cowgirltjuh schreef:
S middags eet ik meestal een half stokbroodje gehaktbal (zonder groeten weliswaar)
En 's avonds eet ik een stuk vlees, met een beetje aardappelen (liefst puree) en soms een heel klein beetje groente.. En dan eet ik per dag nog zo'n 2 repen Toblerone op als ik thuis ben..
Als ik niet thuis ben dan doe ik dat wel niet, maar dan kan ik wel eens een donut halen ofzo..
Toen ik gezonder ben gaan eten at ik 's middags ipv dat stokbrood een verse tomatensoep met wat bruin brood erbij, en dan at ik een appel of een banaan ofzo ook nog..

Kun je mij eens uitleggen hoe je cellen hier in godsnaam energie uit moeten halen?
Jouw lijf doet wat het kan om je in de benen te houden en is al z'n energie nodig om de meest vitale functies draaiende te houden.
Begin eens met een goede multivitamine, en dan niet de troep van het Kruidvat of iets dergelijks maar een goed merk als Solgar.
Per dag minimaal 1 gr. Vit. C en gezien je lage energie pijl naast dit een B vitamine complex.

Ontbijt eens met een paar volkoren boterhammen, het beste Speltbrood, met verse tomaat of komkommer. Na een paar uur een banaan, appel what-ever. Lunch; 3 plakken volkorenbrood met groentebeleg of anders jam zonder toegevoegde suikers, grote salade en eventueel soep. Later op de middag nog een stuk fruit en 's avonds nogmaals een salade, aardappelen, flink wat groente en als je iets wilt laten staan kun je je vlees laten staan.
Dan een paar uur na het avondeten een handjevol noten.

En verwacht niet dat je binnen no-time weer op de rit bent. Je lichaam heeft tekorten aan vanalles en nog wat en moet eerst de tekorten aanvullen voordat het toekomt aan het overige werk.
Je vraagt je ws af waarom je bloedbeeld dan in orde lijkt? Voedingswaarden (vitaminen, mineralen en sporenelementen) worden normaal gesproken niet standaard gemeten. Er wordt vaak alleen gekeken naar medische oorzaken als schildklier en hooguit ijzertekort. Over ijzertekort (bloedarmoede) gesproken, dat heb je ws vanwege je beschrijving dat je zo wit bent.

Als je doorgaat met het eetpatroon wat je nu beschreven hebt is het wachten op ziek worden. Je lichaam is goede bouwstoffen nodig. Je kunt niet verwachten dat het 100% goed draait als jij er niet de juiste brandstof ingooit.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 16-03-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:47

Op alleen vlees kun je niet leven.
Ik eet 's avonds een stuk vlees en een bord vol aardappels en groenten. Denk dat dat ook wel een beetje de 'standaard' behoefte is? ;)

Ben het eens met de vorige poster.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:54

Ja maar Ranna het probleem is dus dat ik echt bijna niks aan groenten ofzo lust..
Als ik een hapje van een tomaat eet, dan is mijn honger voor de komende 3 uur al weer over..
Ik heb een maand lang zware vitaminepillen genomen, die zogezegd alles aanvullen, maar ik voelde me na die maand echt niet beter hoor..

Ohja en van nootjes moet ik overgeven.. :o
Laatst bijgewerkt door Cowgirltjuh op 16-03-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:54

ranna schreef:
Cowgirltjuh schreef:

Kun je mij eens uitleggen hoe je cellen hier in godsnaam energie uit moeten halen?
Jouw lijf doet wat het kan om je in de benen te houden en is al z'n energie nodig om de meest vitale functies draaiende te houden.
Begin eens met een goede multivitamine, en dan niet de troep van het Kruidvat of iets dergelijks maar een goed merk als Solgar.
Per dag minimaal 1 gr. Vit. C en gezien je lage energie pijl naast dit een B vitamine complex.

Ontbijt eens met een paar volkoren boterhammen, het beste Speltbrood, met verse tomaat of komkommer. Na een paar uur een banaan, appel what-ever. Lunch; 3 plakken volkorenbrood met groentebeleg of anders jam zonder toegevoegde suikers, grote salade en eventueel soep. Later op de middag nog een stuk fruit en 's avonds nogmaals een salade, aardappelen, flink wat groente en als je iets wilt laten staan kun je je vlees laten staan.
Dan een paar uur na het avondeten een handjevol noten.

En verwacht niet dat je binnen no-time weer op de rit bent. Je lichaam heeft tekorten aan vanalles en nog wat en moet eerst de tekorten aanvullen voordat het toekomt aan het overige werk.
Je vraagt je ws af waarom je bloedbeeld dan in orde lijkt? Voedingswaarden (vitaminen, mineralen en sporenelementen) worden normaal gesproken niet standaard gemeten. Er wordt vaak alleen gekeken naar medische oorzaken als schildklier en hooguit ijzertekort. Over ijzertekort (bloedarmoede) gesproken, dat heb je ws vanwege je beschrijving dat je zo wit bent.

Als je doorgaat met het eetpatroon wat je nu beschreven hebt is het wachten op ziek worden. Je lichaam is goede bouwstoffen nodig. Je kunt niet verwachten dat het 100% goed draait als jij er niet de juiste brandstof ingooit.

Dit had ik geschreven kunnen hebben . Ben het er helemaal mee eens!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:55

Cowgirltjuh schreef:
Ja maar Ranna het probleem is dus dat ik echt bijna niks aan groenten ofzo lust..
Als ik een hapje van een tomaat eet, dan is mijn honger voor de komende 3 uur al weer over..
Ik heb een maand lang zware vitaminepillen genomen, die zogezegd alles aanvullen, maar ik voelde me na die maand echt niet beter hoor..

Maar die vitaminepillen moet je ook niet zien als vervanging van je groente en fruit. Maar als aanvulling.

En als je dan bv tomaat op je brood doet met wat kaas? Of 's avonds pastasaus met veel groenten erdoor? Na een hapje van een tomaat word ik ook niet vrolijk :P Maar ergens bij of door lust ik 't wel.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:55

Je lichaam moet erg hard werken om zichzelf draaiende te houden, daardoor zweet je waarschijnlijk zo erg, zijn afvalstoffen. Drink je voldoende? Is erg belangrijk om het verloren vocht weer binnen te krijgen.

Verder, TWEE repen Toblerone per dag? Jemig zeg, allemaal suikers en calorien. In je profiel staat dat je student bent, druk dus. Dan heb je echt veel meer goede voedingsstoffen nodig om door te kunnen blijven gaan. Meer groente en fruit dus, en niet een weekje proberen, maar de rest van je leven. Als je daar nu mee begint, nu aan went, wordt het vanzelf een gewoonte en wil je niet anders meer.

*edit: vitaminepillen zijn niet de oplossing, je hebt ook vezels nodig, vulling.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:56

Cowgirltjuh schreef:

Ohja en van nootjes moet ik overgeven.. :o

Van pillen enzovoorts wordt het ook niet beter. Je kunt beter gewoon (gezond en meer) gaan eten.

Wat is de oorzaak van het niks lusten?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:57

Cowgirltjuh schreef:

Lust je het niet of vind je het niet lekker op de manier die je tot nu toe voorgeschoteld krijgt?
Die pillen kunnen wel zwaar zijn maar als het niet de goede zijn en je lijf er nog niets mee kan omdat het ze niet op kan nemen zal je geen verschil maken .Denk dat het niet in 1 ding zit maar dat je je eetpatroon radicaal om moet gooien en niet na een maandje kijken maar na een half jaar. Voor zoiets heb je wel veel dicipline nodig!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:01

Waarom ik het niet lust, weet ik niet?
Tomatenketchup of tomatensaus, zelfs tomatenpuree lust ik wel..
Maar sperziebonen ofzo, daar zit totaal geen smaak aan, maar toch gaat me de honger zo over als ik het eet..
Nouja kleinvosje; het zullen er gemiddeld 5 in de week zijn.. Zo vaak ben ik niet thuis en eet ze enkel als ik thuis ben..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:03

Cowgirltjuh schreef:
Waarom ik het niet lust, weet ik niet?
Tomatenketchup of tomatensaus, zelfs tomatenpuree lust ik wel..
Maar sperziebonen ofzo, daar zit totaal geen smaak aan, maar toch gaat me de honger zo over als ik het eet..
Nouja kleinvosje; het zullen er gemiddeld 5 in de week zijn.. Zo vaak ben ik niet thuis en eet ze enkel als ik thuis ben..

Sperziebonen moet je ook niet zo eten. Daar kun je bijvoorbeeld nootmuskaat over doen.

Ik gooi alles door elkaar, je moet alles ook niet apart gaan eten. Ik prak de aardappels, doe de groenten erop, doe er jus op, hussel het door elkaar en eten maar :P Zo is het mij 'geleerd'.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:04

Sperziebonen kun je op smaak brengen met aromat, of een gebakken spekje erdoorheen doen. Er zijn ook genoeg groentesauzen die je over je groente heen kunt mikken, en verder veel groente door de pastasaus mikken. Standaard gaat er hier een grote zak kant en klare mix door, en bij een oosters gerecht een paar paprika's, uien, courgette, prei etc. Er zijn genoeg smaakmakers te verkrijgen, gewoon een kwestie van kijken en proberen!

5 repen per week vind ik nog steeds erg veel...

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 14:15

Nouja, naar aanleiding van jullie ga ik nu een appel eten..
Maar mijn moeder kookt hier, en hun eten wel gezonde salades enzo.. maar op die manier lust ik het gewoon niet.. Helaas.. Dus is het nu nogal moeilijk om het zomaar te veranderen..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:17

Ga dan eens met je moeder boodschappen doen, en koken. Overleg met haar wat je wel lekker vind en wat niet en hoe je het aantrekkelijker kunt maken. Beetje doorzettingsvermogen tonen hoor!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:18

Cowgirltjuh schreef:
Nouja, naar aanleiding van jullie ga ik nu een appel eten..
Maar mijn moeder kookt hier, en hun eten wel gezonde salades enzo.. maar op die manier lust ik het gewoon niet.. Helaas.. Dus is het nu nogal moeilijk om het zomaar te veranderen..

waar een wil is is een weg en als een gezond lijf en leven je lief is, dan eet je maar wat minder lekker.

De dingen waar je van over je nek gaat laat je staan, maar je maakt mij niet wijs dat dat bij alles is

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:25

Je smaak moet ook nieuwe smaken leren waarderen(kan wel tot 12 x eten duren). Begin anders met een klein beetje die je door de aardappels of rijst mengt. En net wat Kleinvosje zegt in alle sauzen veel groenten stoppen. Sommige groenten moet je ook echt even lekker maken of op de juiste manier bereiden. lees je eens in welke kruiden er zijn en waar je ze bij kan doen. Vraag Kleinvosje eens naar haar willof/mangochutney schotel die is echt heel lekker(spreek uit ervaring haha) en heeft helemaal niet de bittere smaak wat witlof weleens kan hebben als je het alleen maar kookt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:26

Hahaha dankje hesterve!