Haar verbrand/ afgebroken door stijltang...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haar verbrand/ afgebroken door stijltang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:03

Ik heb een tijdje m'n haar veel te veel met m'n stijltang bewerkt (en ook nog eens een kapotte stijltang waarvan het bovenst laagje er een beetje af was :=), en nu heb ik allemaal afgebroken haren, en zelfs van die zwarte dikke opgekrulde haren ertussen. Het klinkt zo erger dan het is, maar als ik m'n haar los heb zie je wel dat de bovenste laag haar lelijk is geworden (afgebroken, pluizende haren). Ik stijl inmiddels niet meer, maar föhn nog wel en dat is natuurlijk ook niet zo goed..
Ik heb gisteren repair shampoo + conditioner gekocht van de Kruitvat omdat ik het zat was, waarschijnlijk werkt het niet maar daarom heb ik een goedkope gekocht om te proberen. Maar ik dacht misschien weet iemand hier wat je eraan kan doen. Gewoon uit laten groeien (en hoelang duurt dat)? Of is er echt iets dat helpt?

_PatriciaH

Re: Haar verbrand/ afgebroken door stijltang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:09

Tja een masker kan helpen maar ik ben bang dat het laten uitgroeien wordt en dat duurt wel even....

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:10

Ik denk dat het het beste is om je haar zoveel mogelijk met rust te laten en niet teveel gaan klooien met allemaal verschillende middeltjes ;) Je kan natuurlijk wel herstellende shampoo proberen met conditioner maar zou het daar dan bij houden :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:16

die repair gaat mischien werken tegen uitgedroogde haren en tegen het pluizen, maar afgebroken en verschroeid har zal er niet door verbeteren....

het handigst is denk ik om naar een goede profesionele kapper te gaan om te laten kijken of er nog wat aan gedaan kan worden of dat het zo geknipt kan worden dat het niet meer zichtbaar is en je nog wel een leuk kapsel overhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:22

Thanks! Rintah denk niet dat dat 'm wordt want het zijn echt de bovenste haren, en die kan je er niet zomaar afknippen :P

Een maskertje heb ik idd ook aan gedacht, maarja, welke is goed?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:23

Serum!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:23

Ik denk persoonlijk dat je je haar beter een stuk kan laten afknippen tot waar het nog wel redelijk 'gezond' is.

Ik heb vroeger ook mijn haar veel gesteild, en heb al krullend droog haar van mezelf. Als mijn haar te lang wordt, breekt het ook af, wordt het droog, gaat het ontiegelijk pluizen en krijg ik gespleten haar punten. Bij mij werkt het om het eens in de zoveel tijd echt kort te laten knippen. Op dit moment heb ik een boblijn tot mijn schouders. Mijn haar voelt nu gezond aan en valt mooi, het frist er enorm van op. :)

Helaas voor mij is lang haar gewoon niet weggelgt en zal ik dat moeten accepteren, of ik moet hair extensions nemen maar daar begin ik voorlopig niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:27

@ Kelly: Het is alleen bovenaan stuk, daar zitten allemaal afgebroken haren. Denk dus dat afknippen weinig zin heeft :)

@ Jessica: Welk serum?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:30

O sorry, nee dan werkt het inderdaad niet.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:31

Biosilk serum <3 Dat is echt wonderspul! Klein flesje is behoorlijk duur maar je doet er heel lang mee! Het is via internet te krijgen of bijv. bij Douglas. Gewone drogisterijen hebben het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:32

Geeft niet Kelly! :)

@ Patricia: even gegoogled, vind die prijzen wel meevallen als het echt zou werken.... :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:34

Ik stijlde mijn haar ook echt heel vaak! Voorheen kreeg ik dan ook zo'n pluisbos, maar sinds ik dit gebruik niet meer. Deed het erin voor het stijlen en dan nog een heel klein beetje erna. Nergens meer last van :n Nu stijl ik het nog maar zelden en heb een behoorlijke bos met (weelderige :P ) krullen. Ook daarmee is het geweldig spul :j :D Zijdezacht <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:09

Hmm is het overwegen waard dus! :j ik wacht nog even andere reacties af en anders ga ik maar naar kijken. Herstelt het ook of is het puur preventief?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:13

Juul schreef:
Geeft niet Kelly! :)

@ Patricia: even gegoogled, vind die prijzen wel meevallen als het echt zou werken.... :P

Je had laatst bij de douglas ook een set van 3 biosilk producten voor 13 euro ongeveer :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:41

Biosilk inderdaad :D

Ik bestelde het via John Beerens maar ik zag laatst dat ze het ook hebben bij de OP = OP shop ofzo een kleine voor 11,95 en een grote voor 20!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:44

Misschien toch even langs je kapper om te vragen wat je er mee moet doen?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:46

JessicaChico schreef:
Biosilk inderdaad :D

Ik bestelde het via John Beerens maar ik zag laatst dat ze het ook hebben bij de OP = OP shop ofzo een kleine voor 11,95 en een grote voor 20!

Echt? Is dat er nu nog? :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:49

Zonde zeg...... als je het echt niet kan weg knippen, zou ik een goed haarmasker kopen, dat veelvuldig gebruiken (ikzelf doe dat sowieso al), geen fohn e.d. meer aan zetten en mijn haar rust geven (en veel in een staart dragen ofzo). Aan verbrand haar kun je eigenlijk weinig meer doen, dat komt echt niet meer goed. Uit laten groeien dus.........

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:19

Haar herstelt niet. Het is sowieso al 'dood'. Haarmasker, serums etc helpen wel om je haar er beter uit te laten zien maar verwacht geen wonder en totdat je haar is bijgekomen kan je beter even stoppen met föhnen. Gebruik(te) je een hittebeschermer in je haar bij het steilen en föhnen? Want dat is wel een must bij het gezond houden van je haar.

Voor een gezonde, frisse bos haar moet je echt wachten tot dat het lang genoeg is gegroeid om te laten knippen. Tenzij je veel gesleten haarpunten hebt. Dan kan je het nu beter laten knippen voordat de haren verder splijten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:04

Net als x_kelly_x denk ik dat het handiger is om de bovenste laag van je haren zo ver te laten knippen tot je bij een gezond gedeelte bent. Om te voorkomen dat je dan een rare laag krijgt, is het een idee om je haar tijdelijk in laagjes te laten knippen. Dan valt het minder op en als je het vervolgens met rust laat, dan groeit het vanzelf weer mooi op lengte. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:59

Kapot is kapot helaas...

Geen shampoo, serum, masker, creme of wat dan ook gaat er nog wat beters van maken.

Het enige wat je dan doen is er veel siliconen in smeren (Zoals Biosilk, dat staat er stijf van) dan voelt het wat beter. Maar als je het eenmaal beschadigt valt er niks meer te "herstellen, repareren, onschadelijk maken". Helaas... Wat de fabrikanten je ook willen doen geloven..

Ik zou het er zo ver mogelijk uit laten knippen en zo min mogelijk het verder beschadigen. Dus liever niet meer föhnen, stijlen, krullen, verven of permanenten...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:52

Als ik het goed begrijp heb je bovenop dus ook echt kortere haren, doordat het is afgebroken? Daar kan je natuurlijk prima van alles op smeren, maar daar zal het niet sneller van gaan groeien :n

Ik heb zelf op een aantal plekken ook korte, afgebroken haren omdat ik een tijdje veel aan mijn hoofd heb gekrabt (allergie voor een bepaalde mousse :\) en daarmee gewoon heel veel haren kapot heb gemaakt.
Volgens mij zit er niks anders op dan met rust laten en afwachten!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:40

Kapot haar krijg je heel lastig meer goed. Ik heb zo'n dikke 12 maanden lang m'n haar gestijld met een Braun tang, ( met serum natuurlijk! ) waarna m'n haar echt helemaal dood was. Toen heb ik 't schouderlengte afgeknipt, 3x per week een masker erin en helemaal niks meer mee gedaan even. Toen ben ik met een CHI tang gaan werken met heat protector van L'oreal ( Studio Line, roze flesje ) en alsnog 2x per week een masker erdoor, en dat gaat al ruim 3 jaar lang goed! Ik gebruik verder Guhl shampoo voor vet haar ( heel apart maar ik heb 't 1x met een andere soort shampoo gewassen nadat ik 3 jaar lang Andrelon en Elvive gebruikte, een grote vette bende ).Ik heb verder helemaal geen achterlijk dik haar ofzo, zelfs m'n kapster is verbaasd over de conditie van m'n haar;

Daarbij, alles wat je 'extra' doet met je haar is eigenlijk slecht voor je haar. Nu word er zelfs beweerd dat elke dag wassen ( dus met shampoo creme spoeling masker ga zo maar door ) ook nog eens slecht is :')

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8836_n.jpg

:)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:43

Mijn haar is ook zo dood dat het in een graf kan.. (ontkleurd uit een potje, domdom ;) )
Ik zou je de rode henna capsules aanraden.
Zit in een doosje en dan 1 zon visje even dagelijks over je haar.
Dat heeft mijn haar enigzinds nog gered.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:56

Courses schreef:
Kapot haar krijg je heel lastig meer goed. Ik heb zo'n dikke 12 maanden lang m'n haar gestijld met een Braun tang, ( met serum natuurlijk! ) waarna m'n haar echt helemaal dood was. Toen heb ik 't schouderlengte afgeknipt, 3x per week een masker erin en helemaal niks meer mee gedaan even. Toen ben ik met een CHI tang gaan werken met heat protector van L'oreal ( Studio Line, roze flesje ) en alsnog 2x per week een masker erdoor, en dat gaat al ruim 3 jaar lang goed! Ik gebruik verder Guhl shampoo voor vet haar ( heel apart maar ik heb 't 1x met een andere soort shampoo gewassen nadat ik 3 jaar lang Andrelon en Elvive gebruikte, een grote vette bende ).Ik heb verder helemaal geen achterlijk dik haar ofzo, zelfs m'n kapster is verbaasd over de conditie van m'n haar;

Daarbij, alles wat je 'extra' doet met je haar is eigenlijk slecht voor je haar. Nu word er zelfs beweerd dat elke dag wassen ( dus met shampoo creme spoeling masker ga zo maar door ) ook nog eens slecht is :')

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8836_n.jpg

:)

Wassen is ook hartstikke slecht voor je haar. Je moet het eigenlijk zo minimaal houden, het liefst maar 1 x per week.

Al die producten doen helaas niks voor je haar, ze spekken vooral de portemonnee van de fabrikant. Er zitten veel siliconen in waardoor je haar beter lijkt, maar het natuurlijk niet is.
Daarnaast maken deze producten je haar ook sneller vet, daarom zitten ze ook zoveel in shampoo. Als je haar snel vet wordt, was je het weer sneller. En is je shampoo sneller op... en dat is weer ping ping voor de fabrikant :$ :$