Zwanger. Vaak hoofdpijn en slecht slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Citroentje1

Zwanger. Vaak hoofdpijn en slecht slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:09

Hallo allemaal,

Ik ben nu 26,5 week zwanger. En eigenlijk vanaf het begin af aan nergens last van gehad. Behalve, vaak hoofdpijn. Die met aspirine niet over wil gaan. Verloskundige gaf aan dat het aan eten of drinken kon liggen, dat ik dat meer moest gaan doen. (Deed ik altijd al vrij weinig. Zelfs nu ik zwanger ben geen vreetbuien *\o/* ).

Nu ben ik meer gaan eten. En veel meer gaan drinken (Kom nu aan 1,5 liter. Voorheen nog niet aan 1). Maar toch ondanks dat nog vaak hoofdpijn. Ik heb inmiddels twee keer bloed geprikt. Maar dat is allemaal prima (Zelfs goed zeggen ze).

Waar zou dit toch vandaan kunnen komen?

Tevens heb ik afgelopen twee weken wat slecht geslapen. Wel wakker liggen, maar toch dromen zeg maar. Zon halve slaap. In principe niet zo erg, maar daardoor ben ik dus wel wat moe de afgelopen week. Dus ik dacht ik blijf langer liggen sochtends. Maar dan krijg ik meteen weer die hoofdpijn..

Help.. :Y)

Nell_

Re: Zwanger. Vaak hoofdpijn en slecht slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:44

Ik denk dat je nóg meer moet drinken. Je moet zeker wel aan 2 liter komen. Helemaal als je zwanger bent :)

Voor het slapen heb ik geen tips.

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:52

Pff.. Ik zit nu al met mijn drinken te houden :D

Ik heb altijd al heel slecht gedronken. Swinters deed ik het weleens een hele dag op niks :o
Zomers kwam ik tot een liter, maar ook nooit meer.

Ik zet nu tegenwoordig voor mezelf een fles drinken klaar, en die moet dan die dag op zijn. Zo gaat het redelijk. Ik zal er een fles naast moeten gaan zetten dan denk ik :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:56

Idd flesjes vullen! En anders kleine flesjes en die in 1x leegdrinken als je eraan denkt? Het is moeilijk, maar hoofdpijn komt vaak wel van te weinig drinken.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

als je zwanger bent maak je extra bloed en vocht aan en dat moet ook ergens vandaan komen. Dus het is echt belangrijk dat je meer drinkt 1,5 liter is goed als je niet zwanger bent maar probeer echt aan die 2 liter te komen.
Slecht slapen in de zwangerschap is heel normaal. Dit ligt mede aan je hormonen. Ik kan je hier helemaal de hand in schudden hihih

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:01

Het klinkt ook wel heel logisch. Ik heb er vaak last van als ik opsta. En tegen de middag (Als ik dus een deel van mijn fles leeg heb :+ ), is het wel veel minder!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:02

Inderdaad meer drinken kan geen kwaad, zorg voor een extra rustmoment overdag.
Hou je je bloeddruk in de gaten?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:03

is je bloeddruk en je eiwit gehalte in je urine wel goed?

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:07

Misschien heb je hoofdpijn omdat je slecht slaapt en omdat een zwangerschap veel van je lichaam vraagt. Probeer wat meer te rusten. Heb je misschien wat zorgen aan je hoofd waar je bewust of onbewust over loopt te malen?

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:07

Mijn urine is nog nooit getest. Dus dat zou ik zo niet weten.
Mijn bloeddruk is alle keren goed geweest :j

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:08

Meliszy schreef:
Misschien heb je hoofdpijn omdat je slecht slaapt en omdat een zwangerschap veel van je lichaam vraagt. Probeer wat meer te rusten. Heb je misschien wat zorgen aan je hoofd waar je bewust of onbewust over loopt te malen?

Ik heb wel wat zorgen aan mijn hoofd. Maar daar praat ik met mijn vriend veel over. En denk ik snachts eigenlijk niet over na. Dat is meer iets voor overdag. (Ben namelijk ontslagen op mijn werk. Drie dagen nadat ik vertelde dat ik zwanger was, en welgeteld twee dagen voor de kerst :roll: Ik had helaas een uitzendcontract, en daardoor geen poot om op te staan).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:11

Eiwit even laten testen ivm zw.sch. Vergiftiging

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

Ik zou naar je huisarts gaan en vragen wat hij ervan denkt. Een extra controle is nooit weg.
Denk niet dat je stress 's nachts naast je neerlegt, dan ben je er evengoed onbewust nog mee bezig..

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:14

Toch kun je onbewust over dingen piekeren, en je werk verliezen zorgt ook weer voor andere problemen waar je je misschien zorgen over maakt. Erg rot voor je trouwens van je werk! Ik zou toch wat meer rusten als ik jou was en lekker wat kamillethee drinken en even lekker in bad als je die hebt. Doe dingen wat jou ontspanu

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:15

Dat is inderdaad nog niet zon slecht idee. Ik zal morgenvroeg een afspraak maken :j Kunnen ze daar meteen een potje krijgen met wat urine om te testen :P

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:15

je urine nog nooit getest??? Wat vreemd Ik weet niet beter dan dat ze dat altijd bij elke controle doen ivm eventueel zwangerschapsvergifteging. Zeker met hoofdpijn klachten. Wil je niet ongerust maken maar ik zou er toch wel even om vragen.
Helaas kan ik mee praten over ontslag ivm zwangerschap :(
Maar weet je dat je bij het uwv zwangerschapsverlof krijgt uitbetaald??

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:18

Meliszy schreef:
Toch kun je onbewust over dingen piekeren, en je werk verliezen zorgt ook weer voor andere problemen waar je je misschien zorgen over maakt. Erg rot voor je trouwens van je werk! Ik zou toch wat meer rusten als ik jou was en lekker wat kamillethee drinken en even lekker in bad als je die hebt. Doe dingen wat jou ontspanu

Ik ga volgens mijn vriend al te vaak in bad. (Twee a drie keer per week O:) ).
Thee lust ik helaas niet. Ik drink tegenwoordig veel water en sinnasappelsap. (Voorheen standaart frisdrank, maar of dat nu zo gezond is).

@xxxmarexxx: Is dat zo? Daar heeft uwv mij niks van verteld? Ben nu bezig met bijstand (Mag deze week een afspraak maken voor de aanvraag, heb de zoektermijn erop zitten). Heb destijds nog gevraagd hoe en of wat. Wantja.. Kinderkamer moest er toch komen. (Nu werkt vriendlief gelukkig wel, maar tsja.. Met drieen op 1 salaris teren is niet niks als er een kinderkamer en alles bij moet := ).

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:18

Morgen moet ik op controle weer, bij de verloskundige. Ik zal dan even vragen voor een urinetest. (En tevens een afspraakje met de huisarts).

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:19

Ik ken het helaas maar al te goed. Ja kijk maar eens op de site van het uwv jij hebt ook gewoon recht op zwangerschapsverlof en het uwv neemt dit dan op zich. Is bij mij ook het geval. Is zeker geen vet pot maar alles is mee genomen :)
Je mag me altijd een pb sturen voor vragen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:20

Vervelend dat je zo vaak hoofdpijn hebt!

Heb je je asperine gebruik overlegd met je artsen? Asperine wordt namelijk eigenlijk afgeraden als je zwanger bent. Je mag wel paracetamol gebruiken. Of bedoel je dat ook? (mijn moeder zegt ook vaak asperine terwijl ze paracetamol bedoeld)

Citroentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:23

@KozieZ, Dat bedoel ik ook inderdaad! Ibuprofen werd afgeraden. En paracetemol werkt bij mij niet echt geweldig (Vandaar dat ik altijd ibuprofen gebruikte). Werd inderdaad gezegt dat ik hooguit paracetemol mag. Dat bedoelde ik ook met aspirine :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:24

Hoofdpijn kan idd ook een teken zijn van zwangerschapsvergiftiging. Maar omdat je bloeddruk goed is zou ik me daar niet echt zorgen om maken.
Ik had geen hoofdpijn, wel zwangerschapsvergiftiging. Maar mijn bloeddruk was véél te hoog.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:27

Citroentje1 schreef:
@KozieZ, Dat bedoel ik ook inderdaad! Ibuprofen werd afgeraden. En paracetemol werkt bij mij niet echt geweldig (Vandaar dat ik altijd ibuprofen gebruikte). Werd inderdaad gezegt dat ik hooguit paracetemol mag. Dat bedoelde ik ook met aspirine :j

Gelukkig maar :) Niet van de hoofdpijn natuurlijk ;)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:29

Nell_ Zwangerschapsvergifteging gaat niet altijd samen met een hoge bloeddruk dat is ook de rede dat ze eigenlijk altijd controleren op eiwiten in de urine omdat je ook met een nette bloeddruk zwangerschapsvergifteging kunt hebben. ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:31

Oh, dat wist ik niet :+ Mij hadden ze wel getest op eiwit in mijn urine en dat had ik veel :j