Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
En anders een afspraak maken bij de poli en zeggen dat de doorverwijziging eraan komt (en dan is het jammer voor de HA, maar je wordt dan wel geholpen). __Marije__ schreef:Lastig zoiets, heeft de huisarts ook onderzoeken gedaan? Anders zou ik hem aanraden dat hij op het moment dat hij klachten heeft belt met de huisarts, dan kunnen ze op dát moment onderzoeken! Wij hebben een ECG-apparaat op de praktijk dus wij kunnen zelf hartfilmpjes maken, dat is wel ontzettend handig in dit soort gevallen..
Goof schreef:Het kunnen ook gewoon de spiertjes tussen zijn ribben zijn. Die verkrampen en kunnen onwijze steken geven.
Heb het heel soms ook en inderdaad, dat doet even flink pijn, maar kan geen kwaad.
GamblersCup schreef:Goof schreef:Het kunnen ook gewoon de spiertjes tussen zijn ribben zijn. Die verkrampen en kunnen onwijze steken geven.
Heb het heel soms ook en inderdaad, dat doet even flink pijn, maar kan geen kwaad.
Nou ja, als je daardoor bewusteloos raakt en van je fiets pleurt en bijna in het kanaal terecht komt, vind ik wel dat het kwaad kan. Volgende keer donder je van je fiets af, voor de wielen van een auto, of met je harses op de stoep, gekraakte schedel...
Char_elle schreef:Ik weet niet wat je vriend precies tegen de huisarts heeft gezegd en hoe jullie huisarts is, maar als ik hier met zo'n verhaal aan zou komen zetten zou ik meteen van boven tot onder gecontroleerd worden en zou er gezocht worden naar de oorzaak.
Het zou dus kunnen dat je vriend het inderdaad allemaal wat afzwakt en zoiets heeft van zal wel. Ik denk dat je bij deze dingen toch wel even serieus na moet gaan denken. Het is niet normaal dat je steken in je hart hebt en zeker omdat het in de familie zit lijkt het me best zorgwekkend. Ik zou iig niet rustig kunnen slapen vorodat alles even nagekeken is.
unicorn_kiss schreef:Ik had ook twijfels (flauwvallen) en heb het zeker voor het onzeker genomen en een volledig hartonderzoek laten doen in het ziekenhuis. Ik kan het zeker aanraden!
love_western schreef:Hallo,
mijn vriend is vanmiddag naar de huisarts geweest. Omdat hij al een poos (lees jaren) last heeft van steken rond zijn hart.
Poos geleden toen hij terug naar huis fietste kreeg hij zelfs zo'n erge aanval dat hij halfuur op de stoep heeft gezeten. En gek werd van de pijn.
Probleem was dat hij nooit goed durfde omdat zijn opa dit ook had en 3 x een hartaanval heeft gehad.
Van buiten lijkt het wel een stoere vent, maar hij durfde echt niet.
Nu naar veel en lang praten, is hij voor mij heen gegaan. Zit zelf namelijk nogal in de wereld van hartpatienten (mijn zusje is er namelijk ook 1) En dan hoor je helaas ook veel slechte berichten.
Alleen volgens de huisarts kan het niet kwaad. En gebeurd het wel vaker.
Alleen ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat het geen kwaad kan.
Mijn vriend heeft er nu wel vrede mee. Alleen ik totaal niet.
Is het slim om doorverwijzing te vragen? Of kan het idd niks kwaad.
Ook werd het hem laatst helemaal zwart voor de ogen en is hij bewusteloos geraakt (?) waardoor hij is gevallen met de fiets en naar beneden de wal is ingerolt. En dankzij zijn fiets was hij het kanaal niet in gevallen.
Dus ik vertrouw het echt niet. Zijn er meer bokkers met ervaring?
Groetjes, Michelle

Kuggur schreef:daantjuhhh schreef:Idioot van een huisarts? wees blij dat hij je door gestuurt heeft en dat je daardoor helemaal bent nagekeken.
Het is duidelijk dat niemand jouw de diagnose "gescheurde aortaklep" opgeplakt heeft zonder dat zeker te weten....