Altijd vroeg wakker worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Altijd vroeg wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 07:09

Hoi Bokkers :)
Ik heb vandaag een lekker dagje vrij maar toch zit ik om 7 uur klaar wakker achter de laptop! Ik werd al om half 7 wakker.
Ik heb momenteel maar 1 dag in de week school met een bijbaantje, waar ik vrijwel altijd pas smiddags hoef te beginnen, dus het is niet zo dat ik in een ritme zit waar ik altijd vroeg wakker word. Het maakt niet uit, of ik nou 11 uur ga slapen, of 5 uur 's nachts ik word ALTIJD vroeg wakker. Het heeft niks te maken met het aantal uren wat ik slaap.
Het is niet zo dat ik even moet blijven liggen en ik dan weer verder kan slapen, in de ochtend ben ik gelijk een stuiterbal! Ik moet op staan, ontbijten, de hond uit laten, opruimen...
Ik heb te veel energie om te blijven liggen.

Het stomme is, als ik de volgende ochtend wel vroeg eruit moet is het vaak zo dat ik wel wakker moet worden van de wekker, en ik ineens moeite heb met uit bed komen!

Aan de ene kant heeft het wel iets, ik heb in de ochtend altijd alles al gedaan, ik kan lekker zelf de paarden buiten gaan zetten want ik ben toch al wakker, ik heb veel meer aan mijn dag! Maar het is ergens ook vervelend. De wereld kan wel saai zijn zo vroeg, in het weekend als iedereen nog slaapt probeer ik me altijd maar te vermaken tot de rest wakker word, maar het wachten tot er iemand wakker is om gezellig mee te gaan ergens naar toe kan dan erg lang lijken te duren :+

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb het niet altijd al gehad, toen ik jonger was, rond de leeftijd van 16 en veel ging stappen kon ik gewoon tot 1 uur blijven liggen. Maar het is nu de laatste 2 jaar begonnen, en het begon met gewoon altijd om 9 uur wakker worden, het lijkt steeds vroeger te worden!

Ben benieuwd of veel mensen dit kennen. Het is nou niet zozeer een groot probleem, maar ben wel benieuwd waar dit aan kan liggen.

benangelique

Re: Altijd vroeg wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:12

Ik ben precies zo en ben altijd al zo geweest. Zonde van mijn dag dat uitslapen hi hi

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:32

hier nog 1, uitslapen kan ik ook echt niet .

Gisteren eidenlijk vrij dus geen wekker, en ja hoor zit ik ik om 6 uur al op

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:41

hier ook 1 in het weekend zit ik soms al om 6 uur rechtop in mn bed maar op schooldagen heb ik moeite om er om 7 uur uit te komen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:44

Herkenbaar, alleen heb ik dit ook tijdens mijn puberteit gehad en heb ik nooit moeite met opstaan. :) Ook als kind geen problemen mee. Ben altijd wakker voor m'n wekker, die gaat één keer af en dan stap ik eruit. Ik heb dan ook eigenlijk geen wekker nodig, als ik tegen mezelf zeg "zo en zo laat wakker worden" dan gebeurt dat.

Ach, ik vind het niet zo erg, ik sta liever vroeg op zodat ik nog wat aan m'n dag heb.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:05

hier nog een neuroot,wekker gaat op 6.45 af,om 6.55 eruit,nou die minuten zitten helemaal vol adrenaline of zoiets,wel zo belachelijk,zit de sec weg te kijken tot ik op "mag" :D :+

Zodags wil ik wel wat blijven liggen,maar dan MOET ik eerst,paarden voeren,eten en de honden eruit(7.30 uur,jaja,anders kan ik niet meer blijven liggen(moet niet gekker worden,als ik dit zo lees :D :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:09

Ik word dan niet zo vroeg wakker maar wel dat je op een vrije dag met gemak om 7 uur opstaat terwijl je, als je school/stage hebt, om 8 uur nog moeite hebt om je bed uit te komen. Volgens mij ligt dat eraan dat een vrije dag leuk is en school/stage toch iets minder :P

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:22

Ik heb dat ook.. Als ik moet werken blijf ik eerst een halfuur snoozen voordat ik er echt uitga maar op mijn vrije dagen.. ( Dat zijn er best wat) dan ben ik 8 uur gewoon echt wakker.. Hoe goed ik ook mn best doe om door te slapen! Vaak ga ik dan naar beneden even eten en krantje lezen en probeer ik daarna toch nog even verder te slapen :-)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:26

Ik heb dat ook... Door de weeks gaat mijn wekker om 6.00 uur en in het weekend wordt ik ook standaard op dezelfde tijd wakker. Soms lukt het me nog wel om een uurtje door te slapen, maar daarna ben ik dan toch echt wakker. En dan ga ik me bedenken wat ik allemaal wil doen die dag en dan wil ik er het liefst zo snel mogelijk uit om aan de slag te gaan. Ook als het die avond daarvoor een keer laat is geworden, maakt niet uit, ik ben weer vroeg wakker. Maar als ik weinig uren heb geslapen, ben ik 's avonds wel veel eerder moe. Ben geen avondmens..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:35

Heel herkenbaar, ik heb het ook! Uitslapen lukt niet en als ik vroeg op moet kan ik er slecht uit. heel irritant!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:37

Haha ik heb dat ook!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:51

Hier nog iemand!
Ik moet er de hele week om kwart over 7 af voor mijn werk.
En elke zaterdag/zondag wordt ik ook rond die tijd wakker en soms nog eerder, en kan ik echt niet meer
slapen. Al slaap ik zondagochtend pas rond 3 uur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:53

Ja hoor, ik ook!
Sinds ik op m'n veertiende in een rozenkas werkte en er rond 04:30 uit moest omdat ik om 6:00 moest beginnen is het nooit meer goed gekomen :')
Ik ben nu rond half 6 wakker en ga er uiterlijk half 7 uit. Uitslapen vind ik trouwens zonde van de dag.
Ik merk wel dat ik af en toe smiddags een uurtje moet bijslapen en ik ga ook redelijk op tijd naar bed :)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:57

Ik meld me ook!
Ik ging een keer om 5 uur slapen en was 6 uur weer klaarwakker. Ik heb geen idee wat we er aan kunnen doen... Zit denk ik in de genen :\
Ik vind uitslapen ook zonde, maar ik vind het wel jammer dat ik met moeite een keer later naar bed kan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:59

Ik noem slapen tot half 8/8 uur al uitslapen (en dat lukt me al niet eens := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:01

Hier nog ééntje. Moet 3 dgn om half 6 opstaan en 1 dag om 4 uur en ben de andere 3 dgn dus ook altijd om half 6 wakker. Ga er ook altijd gewoon uit. Lekker paarden buiten zetten en uitmesten en dan op mijn gemak een broodje met een koppie thee. Om vervolgens hard aan het werk te gaan met de huishoudelijke taken die op werkdagen meestal een beetje blijven liggen. Ik probeer wel eens "uit te slapen", maar dan ben ik er op z'n laatst om half 7 uit!

Lig 's avonds wel vaak op tijd in bed trouwens :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:02

Ik wou dat ik dat had!!
Altijd vroeg wakker en fit :j

Ik heb een ochtendhumeur en ben niet op gang te krijgen s ochtends :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:44

Op schooldagen kán ik uitslapen :+ en op vrije dagen niet, erg irritant is dat ja :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:59

LZP -> MW

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:08

_Nancy schreef:
Ik wou dat ik dat had!!
Altijd vroeg wakker en fit :j

Ik heb een ochtendhumeur en ben niet op gang te krijgen s ochtends :+

Nou fit?
Soms wordt ik zo vroeg wakker terwijl ik juist wil slapen....

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:21

Ja dat heb ik ook. Meestal gaan we dan ook wel vroeg naar de paarden en de andere dagen moet ik vroeg op stage zijn. En in het weekend wordt ik dan ook gewoon vroeg wakker. Afgelopen zondag ook was het al lekker weer en ik dacht echt dat het al super laat was. Kreeg het er al benauwd van was het half 8.

Maar soms is het wel erg vervelend.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:28

Hier nog 1.
Als ik geen avonddienst heb gehad dan ben ik ook aardig vroeg wakker rond een uur of 8?

Wanneer ik heb gewerkt ben ik om 08.30 wakker.
Ik slaap ongeveer 7-8 uur p/d.
Ik kan maar max 9 uur per nacht slapen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:45

Ik heb het ook, atijd vroeger wakker dan noodzakelijk. Of ik dan 8 uur of 4 uurtjes heb geslapen maakt geen bal uit.
Ik ben ook altijd op m'n vrolijkst in de vroege ochtend :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:46

Ik ook.. De laatste tijd zelfs steeds om 6u wakker.. := Wel handig hoor, heb je tenminste wat aan je dag. :+

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:49

Ik wilde dat ik dat had, als ik de wekker niet zet word ik een keer rond 12 uur wakker. Ik kan ook echt niet om 7 uur opstaan.. de wekker loopt dan nog een halfuur door.. :n Daarna schop ik mezelf eruit omdat het moet maar ik ben echt zo moe!