Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SV1992

Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:01

Eerst wil ik even zeggen van waar dit topic: ik wil alle misverstanden van de baan ruimen en mensen doen realiseren dat ze best is eerst naar zichzelf kijken voordat ze kritiek gaan leveren op een ander. Het is niet de bedoeling van hier een reltopic te starten, laat dat duidelijk zijn.

Er zijn zoveel andere vrouwen die wat dikker zijn ,en die zich niet goed in hun vel voelen of daarover gefrustreerd zijn, die slankere mensen steeds becommentariëren. Niet allemaal maar genoeg. Ik heb zoiets van: je doet wat je wil met je eigen lichaam het is tenslotte het jouwe maar kom als dikkere persoon niet insinueren dat omdat ik maatje 36/38 heb dat ik niet eet en fanatiek sport. Vooral niet als je geen idee hebt hoe ik eet en leef, ik ga jou ook geen commentaar geven dus moet jij mij niet als ziekelijk en fanatiek beschouwen.
Er zullen vast vrouwen zijn die heel fanatiek bezig zijn met hun lijn maar er zijn er evenveel die een goede balans vinden in hun levensstijl. Dat je een paar keer in de week sport is vaak gewoon omdat je het graag doet, dat je gezonde maaltijden eet en varieert in je eten is vaak gewoon omdat je dat lekker vindt. En om meteen het grootste misverstand van de baan te ruimen: het is niet omdat je slank bent dat je geen chips of chocolade eet. Sterker: ikzelf bijvoorbeeld sta heel erg graag in de keuken en dan vooral voor dessert en patisserie.

Vandaar: als je zelf niet tevreden bent met je lijn hoef je dat niet op een ander uit te werken door die ziekelijk of fanatiek te noemen!

Aradis

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:03

:)
Er is altijd wel iemand die over je zeikt.. Het beste kan je je er maar bij neerleggen!
Zolang jij lekker in je vel zit en je gezond voelt/bent, wat kan jou het dan schelen :Y)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:04

Ik ga met je eens, over mensen met overgewicht mag je niks zeggen, maar mensen die slank zijn, die mag je bekritiseren

whaha ik krijg nu een banner over hoe je moet afvallen

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:04

_/-\o_ Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook nogal aan de dunne kant, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat ik bijvoorbeeld weinig eet, wat heel veel mensen denken, ik eet juist nogal veel... :+ En dan alsnog te horen krijgen dat je wat meer moet gaan eten en regelmatig de opmerking Anorexia voorbij hoor komen... :\

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:05

Wow _/-\o_ Precies hoe ik denk _/-\o_

'Nou, als ik jouw gewicht had dan zat ik wel bij de dokter'.
'Ik snap niet waarom jij nog moet afvallen'.
'Gaat het wel goed met je?'.
'Goh, je eet dus nog wel?'.
Etc. etc.

Ik hou van een platte buik en een verzorgd uiterlijk. Dat ik een moeder ben betekent niet dat ik uitgezakt en als slons op de bank hoef te hangen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:07

Romana01 schreef:
Ik ga met je eens, over mensen met overgewicht mag je niks zeggen, maar mensen die slank zijn, die mag je bekritiseren

:')
Ik hoor anders vaker mensen wat zeggen over te dikke mensen dan over dunne mensen..

Grappig dat eigenlijk alleen maar mensen reageren die zich aangesproken voelen :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:08

Marjo_x schreef:
Grappig dat eigenlijk alleen maar mensen reageren die zich aangesproken voelen :')

Grappig? Mensen met overgewicht zullen déze onzin nooit horen nee :+ Moeten ze moeite voor doen.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 05-03-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:08

Er is altijd wat, je bent te dik, te dun, te lelijk, te knap, leven en laten leven is het beste.
Al zou ik er zelf ook wel wat kilo's afwillen en niemand die het begrijpt want ik ben toch niet dik?!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:10

Slank ok, ondergewicht niet.
Maar al heb je de perfecte rondingen, dan is er nog wel wat te bekritiseren.
Laatst bijgewerkt door Pentax op 05-03-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

Marjo_x schreef:

Dat is toch logisch... je leest de topic-titel... en als je je niet aangesproken voelt dan klik je er niet op :Y)

Ik ben ook al uitgemaakt voor anorexia, men is bezorgd (op rare manier) als het koud is etc. etc. maar ja het is nooit goed of het deugt niet... wat voor figuur je ook hebt... en is het je figuur niet dan weten ze wel wat anders om je te bekritiseren... dat is gewoon hobby van sommige mensen... dat ligt niet aan mij... dat is hun probleem... en dat laat ik het ook graag zijn.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

Inderdaad! Ik wordt er zó moe van, van het weekend nog gehoord dat ik ''ziekelijk dun ben'' en ja daar wordt ik echt niet blij van.. Eerlijk gezegd begint het me nu echt heel erg tegen te werken qua zelf vertrouwen. Maar ik kán gewoon niet dikker worden, het lukt niet, ik kan vreten wat ik wil maar ik blijf het zelfde. Mensen denken schijnbaar dat het leuk is om te horen dat je ''veel te dun bent'' ''wel énorm slank bent'' ''een scharminkel bent'' of je ''zo doormidden breekt'' en bóós dat ze worden als ik iemand 1x fatsig noem..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:12

Marjo_x schreef:
Romana01 schreef:

Ik hoor anders vaker mensen wat zeggen over te dikke mensen dan over dunne mensen..

Over het algemeen nooit in hun gezicht zelf. Ik mag amper nog een stukje taart weigeren, want anders heb ik annorexia. Ik kan geen strakke riem dragen, want dan heb ik 15 meiden om me heen staan van "WHOOOW :oo, eet jij nog wel/ heb je annorexia/ben je aan de lijn?/Niet normaal hoe dun je bent" en nee dat is geen grapje.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:13

Quellian schreef:
Marjo_x schreef:

Grappig? Mensen met overgewicht zullen déze onzin nooit horen nee :+ Moeten ze moeite voor doen.

Hoe bedoel je?
Mensen met overgewicht krijgen ook genoeg gezeur..
Als "zou je dat nu wel eten/zou je geen salade nemen/Waarom neem je de fiets niet/etc.etc."

Evelijn, ik ben niet te slank.. ik reageer ook :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:14

tis jaloezie, iedereen wil wel 'met gemak' slank zijn! (lukt mij niet) geniet er maar van!

050206051012

Marjo_x schreef:
Hoe bedoel je?
Mensen met overgewicht krijgen ook genoeg gezeur..

Maar daar gaat dit topic niet over, daarom zijn het in dit topic geen dikke mensen :D

Overigens ben ik niet dun, zeker niet.

AnneJa

superlise schreef:
Inderdaad! Ik wordt er zó moe van, van het weekend nog gehoord dat ik ''ziekelijk dun ben'' en ja daar wordt ik echt niet blij van.. Eerlijk gezegd begint het me nu echt heel erg tegen te werken qua zelf vertrouwen. Maar ik kán gewoon niet dikker worden, het lukt niet, ik kan vreten wat ik wil maar ik blijf het zelfde. Mensen denken schijnbaar dat het leuk is om te horen dat je ''veel te dun bent'' ''wel énorm slank bent'' ''een scharminkel bent'' of je ''zo doormidden breekt'' en bóós dat ze worden als ik iemand 1x fatsig noem..

Klopt, je zelfvertrouwen wordt er inderdaad op de duur minder van... En dan ga je jezelf ook echt zien als een spriet, ik zou altijd graag wat meer figuur hebben... Maar ben er nu wel uit dat ik het wel goed vind zo :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:15

Jep.. En kleding kopen is oh zo makkelijk als je slank bent, want een goede broek vinden is alleen drama als je overgewicht hebt :roll:

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:15

"Ieder pondje gaat door het mondje"

En iedereen weet heel goed wat hij of zij naar binnen werkt.
Dus als je overgewicht hebt, is dat je eigen schuld. :j

Als je daarna gaat lopen zeuren tegen andere (slankere mensen) met: 'Jij kan het wel hebben' of 'Jij mag wel wat meer eten'.. :roll: Dan ontken je je probleem gewoon..

Net als met ondergewicht..

Er zijn (bijna) ALTIJD wel maatregelen die je kunt nemen om over- of ondergewicht tegen te gaan.
Het is aan de persoon zelf om iets met deze maatregelen te doen. :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:16

Ik voel me soms bijna schuldig dat ik alles kan eten wat los en vast zit. Krijg je de vraag 'waar laat je het allemaal?' euh dat vraag ik toch ook niet aan jou :')

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:16

Marjo_x schreef:
Romana01 schreef:

Vind jij dan dat dunnere mensen overdrijven door hierop te reageren? Dat ze niet zo moeten klagen?
Iets zeggen over dikkere mensen dan schreeuwen er al meteen een hoop bijna moord en brand want je mag zo geen kritiek leveren. In mijn ogen is dat teveel eenrichtingsverkeer. Geen kritiek langs de ene kant dan ook niet naar de andere kant.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:17

superlise schreef:

nou vind anders dat je een mooi figuur hebt hoor dat zou ik ook wel weer willen een mooi figuur ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:18

_Nancy schreef:
Er zijn (bijna) ALTIJD wel maatregelen die je kunt nemen om over- of ondergewicht tegen te gaan.

Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:19

Quellian schreef:
_Nancy schreef:

Maar... tegenwoordig is maat 40/42 de gemiddelde damesmaat, dat is behoorlijk.
Als je daar dan onder zit (en een BMI heb van wél beneden de 25, maar nog wel een spekrandje hebt), dan ben je volgens de 'dikkere' mensen al te dun.
De standaard verandert.
Moet je eens over het winkelcentrum lopen... hoeveel dikke mensen (kinderen!!) zie je?

Dat klopt..
Het beeld is in 10 jaar echt ontzettend veranderd.. :roll:
Eerst was 36 normaal.. En 40 dik :+

Het land zit vol met te dikke kinderen..
Als ik het programma kijk van Help Ons Kind Is Te Dik.. Dan zie je dat het gewoon bij de ouders ligt..
Die arme kinderen leren zo'n patroon aan.. En dat is zonde.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:19

Marjo_x schreef:
Marjo_x schreef:

Evelijn, ik ben niet te slank.. ik reageer ook :)

Maar.. jij maakt ook deze beetje rare opmerking over de anderen die reageerden...
iIk reageer zelf sowieso alleen in topics waar ik wat bij kan bedenken... dus me op één of andere manier aangesproken voelt. Jij kennelijk reageert alleen maar in random topics? --> of je voelt je toch aangesproken (misschien denk je wel dat mensen die slank zijn ziekelijk zijn... dan kan je je ook goed aangesproken voelen 8-) )

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:21

Jep.. Ik ken ook iemand die veel te dik is en ze wil dolgraag afvallen maar ze heeft echt geen flauw idee hoe ze gezond moet eten, dus er komt meer bij dan dat er af gaat. Gewoon nooit geleerd van haar ouders :n