Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stamper schreef:en nu sinds 3 a 4 maanden zoekt me broer weer contact met me via facebook.
Hij vroeg aan me of ik weer contact met hem zou willen. Ik stelde de vraag terug, echter kreeg ik als antwoord dat hij niet op een terugkoppeling van de vraag zit te wachten.
Stamper schreef:Ik stelde de vraag terug, echter kreeg ik als antwoord dat hij niet op een terugkoppeling van de vraag zit te wachten.
DideH schreef:Pfoe TS... ik lees je topic nu voor het eerst, wat een rugzak moet jij bij je dragen![]()
Wat betreft je broer vertel je een vergelijkbaar verhaal met wat ik zelf mee heb gemaakt, ook met mijn broer. Ook ik heb geen contact meer met mijn broer en ook hij zou weer contact willen na al die jaren, maar ik vertik het. Elke keer als ik weet dat hij ook maar in de buurt is word ik panisch. Inderdaad; 'ik ben die dingen die gebeurd zijn totaal nog niet vergeten'
Heb je toen jaren geleden nog hulp gezocht wat sommige mensen opperden?
Dat heb ik ook vaak te horen gekregen, maar nog steeds niet gedaan. Die stap lijkt zo immens groot en ik heb altijd de instelling gehad van: hier moet ik zelf maar mee weten te dealen, als ik hulp zoek ben ik een zwak persoon.
Ik heb het idee dat jij je daar vast ook in herkent..![]()
Ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar je mag me altijd PBen!![]()
Heel veel sterkte TS!
Jannepauli schreef:Stamper schreef:Ik stelde de vraag terug, echter kreeg ik als antwoord dat hij niet op een terugkoppeling van de vraag zit te wachten.
Hmm... hij zoekt contact met jou, jij stelt een vraag en hij kapt dat meteen af..? Dan lijkt het erop dat hij geen verantwoordelijkheid neemt voor het verleden, of voor wat jou is aangedaan. Dat belooft niet veel goeds vrees ik.. Ik zou er maar heel goed over nadenken voordat je daarmee verder gaat.
Jannepauli schreef:Luister naar je gevoel; twijfel is meestal gewoon 'nee'..
Ik weet niet wat de motieven zijn van je broer om weer contact te zoeken, maar als ik van jou hoor hoeveel geheimzinnigheid en tegenwerpingen er zijn, dan zou ik er niet aan beginnen.
Als jullie dingen goed kunnen uitpraten en een open en eerlijke relatie kunnen hebben.. ja, dan is het leuk om een broer te hebben. Maar familie kies je niet, die worden je opgedrongen en dat gezemel over 'familieband'.. echt, een mens kan heel goed zonder.