Acuut blauwe plekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joukje_04

Acuut blauwe plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:41

Hallo,

Ik ben best een beetje een kneus. Loop vaak tegen dingen op, laat dingen vallen etc. Altijd al zo geweest. Nu vond ik twee dagen geleden een groot blauw plek op mijn scheenbeen, een kleintje midden op m ijn knieschijf (volgens mij moet je daar wel écht talent voor hebben :Y) ). Aaah zal wel ergens tegenaan gelopen zijn.

Nu vond ik gisteren eentje op mijn heup. Hij is zo ontzettend paars groen geel blauw etc, dat je zou zeggen dat je dat wel gevoeld moet hebben. Ik kan me niets herinneren. Het lijkt echt alsof ik mishandeld ben :')

Zonet zat ik in bad en ontdekte een iets kleiner blauw plek, dit keer om mijn linkeronderbeen. Ik vond ook nog 3 wazige vlekjes op mijn scheenbeen, naast het nog steeds grote paarsblauwe plek.

Ben ik nu echt zo'n kneus of is dit niet normaal? :')

Pam87

Re: Acuut blauwe plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:46

Slaap wandel je toevallig?
Sommige krijgen inderdaad heeel snel blauwe plekken.

Voel jeje verder wel goed? anders mss langs de huisarts gaan ofzo voor bloedonderzoek.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:48

Spontaan blauwe plekken krijgen is niet goed..

Zou hiermee zeker even langs de huisarts gaan..
Laatst bijgewerkt door Regallie op 02-03-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:48

Ik ben wel moe, maar ik houd ook van slapen en rijd 5x per week paard, ga naar school (gymnasium) en werk daarbij nog een uurtje of 7. Ik fiets naar school (12 km heen, 12 km terug) dus het is niet zo verwonderlijk als ik aan het einde van de dag beetje moe ben :).

Ik heb nooit gehoord dat ik slaapwandel, ik ben een vaste slaper. Wel een actieve dromer (met de raarste dromen)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:51

Mischien een tijdje wat rustiger aan doen? ( minder werken of met de bus naar school)
en als je dan nog steeds moe bent of vaker blauwe plekken krijgt even naar de huisarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:53

Ik heb ook vaak blauwe plekken zonder dat ik weet waar ze vandaan komen.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:54

Ik hoef ook maar het minste of geringste aan te raken en ik heb een blauwe plek. Ook wel vaker dat ik het me dus echt niet herrinner dat ik me gestoten heb of zo.
Mocht je nu continu onder de blauwe plekken zitten zonder je te stoten, dan zou ik eens naar de HA bellen ja, maar anders, gewoon gevoelige huid.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:55

het kan zijn dat je haarvaatjes wat minder sterk zijn of je boedstolling niet zo goed werkt. in dat geval moet je idd even langs de arts. Maar je kan ook gewoon lomp zijn natuurlijk :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:55

Wat een bekend verhaal.
Blauwe plekken hoef je niet alleen te krijgen van een harde knal. Ergens langere tijd tegenaan "schuren" kan ook al vervelende plekken geven zonder dat je het door hebt :)

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 13:58

Ik had inderdaad voorheen ook wel dat ik regelmatig een blauw plek had zonder dat ik me kon herinneren dat ik me had gestoten, maar het zijn er de laatste dagen zoveel geworden dat ik begin te twijfelen. Die kleintjes die ik vandaag gevonden heb en er gisteren nog niet waren, heb ik geen verklaring voor. Ik weet erg zeker dat ik me nergens aan gestoten heb vandaag (heb erop gelet) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:20

ja ik heb dit ook gehad, heb het voornamelijk als ik slecht eet enzo....
Dus mss kan het daarmee te maken hebben?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:47

Ja kan door vitamine tekort komen :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:48

Ik dacht dat je dan een slechte doorbloeding had als je makkelijk blauwe plekken krijgt. Ik had dat eerst ook heel snel, maar sinds ik veel sport (hardloop) en gezonder eet heb ik het bijna niet meer.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:50

ik heb het ook, ben net zo'n kneus als jou ( :'))... ben altijd blauw.
Van de week bloed geprikt en daar heb ik dan ook heel snel een blauwe plek.

ik heb wel een vitamine b12 tekort waar ik injecties voor krijg en door dat tekort was ik ook erg moe.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:55

Ook ik ben altijd blauw, maar dat komt omdat ik zo een grote kneus als iets ben en minstens1 keer per dag ergens tegenaanloop, ook doe ik altijd karate in mijn slaap dus daar heb ik ook heel veel blauwe plekken van en schaafwonden :=

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 17:56

blauwe plekken heb ik niet, wondjes wel :')
opeens zit mn vinger bijv. onder bloed. denk je echt van wtf :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:09

Ben je toevallig hypermobiel?

Ik heb een periode gehad (naast m'n normale spontane vlekken) dat ik heel erg vaak een mega blauw/paarse/gele vlek kreeg op de achterkant van m'n dijbeen. Ter grote van een hand of nog groter. De plek was niet pijnlijk, ook niet als je er hard op drukte. Ik had me daar nog nooit gestoten.
Als ie weg was getrokken, kwam ie een week later doodleuk weer opzetten.

Ik ben hypermobiel en bij sommige mensen zijn de haarvaatjes dan ook breekbaarder. Ik zou dit kunnen laten onderzoeken, maar ze kunnen er toch niets tegen doen :+
Daarbij is m'n bloed van nature ook erg dun.

Ik heb gelukkig al maanden geen blauwe plekken bespeurd *klopt af*, ook geen kleintjes, dus ik denk niet dat ik leukemie heb :')

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:47

Thanks. Ik kijk het nog even een aantal dagen aan en houdt goed bij wanneer ik me echt stoot. In bed kan er vrij weinig gebeuren, heb een twee persoonsbed met erg dik matras, dus dan moet ik er uitvallen :P

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:50

ik had daar ook last van en een vriendin van mij ook, die is toen naar de huisarts geweest en was allergisch voor de pil.
Ik ben toen ook gestopt met de pil en nu zijn mijn blauwe plekken weg.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:44

Goed in de gaten houden, het kan zijn dat je gewoon 'lichtgevoelig' bent en snel blauwe plekken hebt. Dit heb ik ook, ik merk niet of ik ergens tegenaan gelopen bent (hoeft echt maar heel zacht te zijn) en de volgende dag staat er een grote blauwe plek voor 2 weken op mijn been geprent.

Zelf moest ik vorig jaar naar de dokter voor het verschijnen van blauwe plekken. De plekjes begonnen klein en werden na 2 dagen ontzettend grote blauwe plekken, het voelde net alsof alles gekneusd was. Heel mijn armen en benen vol, geen plekje huidskleur meer. Ontzettend zeer deed het ! Bleek het een autoimmuunziekte te zijn met een hele gekke naam. Gelukkig maar 2x last van gehad.

Misschien heb je ook een beetje een doorschijnende huid? dan zie je het veel sneller, dan zie je ook bijvoorbeeld sneller adertjes liggen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:46

Sport je?
Ren je vaak?
Na een intensieve krachttraining heb ik ook vaak blauwe plekken op mijn armen,
misschien dat het bij jou op je benen komt na het rennen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:46

echt zomaar zonder enige reden een blauwe plek is absoluut niet goed, maar ik denk dat je je dan verder ook niet goed zult voelen.
Ik vermoed dat je huid, je lichaam gewoon heel gevoelig is

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:55

Gewoon even langs gaan bij de huisarts. Zeker omdat je, je afvraagt wat het kan zijn. Waarschijnlijk niets aan de hand maar bij spontaan blauwe plekken krijgen zonder duidelijke reden zou ik gewoon even voor de zekerheid de arts bezoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:56

Ben je toevallig allergisch, astmatisch oid? :)

Want mensen die atopisch zijn krijgen sneller blauwe plekken, ze weten nog niet precies hoe dat komt. Maar het hoort erbij.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 15:53

Ik gebruik nu een jaar de pil en heb er nooit eerder last van gehad :)
Voor zover ik weet heb ik niet een extra gevoelige huid, behalve dat mijn lippen snel droog zijn..
Ik ren niet :) Fiets wel elke dag naar school, maar dat doe ik al 6 jaar..