verjaardag kindje met waterpokken, afzeggen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

verjaardag kindje met waterpokken, afzeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 19:50

Zondag vieren wij onze verjaardag, en komen er ook verschillend mensen op bezoek met kleine kindjes, van 3 mnd tot 2 jaar. Nu heeft 1 van deze kindjes waterpokken gekregen en vroegen de ouders of ze toch op de verjaardag mochten komen.
Nu twijfel ik, mijn kindje ( bijna 2) zal ze toch ooit krijgen, (als hij niet al besmet is, aangezien hij 2 weken geleden met dit kindje gespeeld heeft) , maar hoe zit het met de andere kindjes?

Hoe vervelend zullen hun dit vinden, zeker voor dit erg jonge kindje van 3 mnd.
zal ik de ouders inlichten dat er iemand met waterpokken komt, met het risico dat ze afzeggen, of vragen of de ouders met het waterpokken kindje niet komen, of stel ik me aan??

Esplendido

Re: verjaardag kindje met waterpokken, afzeggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:56

Ik zou vragen of de mensen met het kindje met waterpokken niet op de verjaardag komen, maar ze uitnodigen om te komen als het kindje weer beter is. Dan stel je tenminste niet je eigen kindje en alle andere kindjes bloot aan de waterpokken en heb je op een later moment toch een gezellige dag.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:56

Ik zou gewoon zeggen tegen de ouders van het kindje(met waterpokken) dat ze niet lang kunnen komen vanwege de waterpokken.
Ja ze kunnen het ooit krijgen, en als ze er goed ziek van worden zijn ze er de rest van hun leven wel imuun voor (uitzondering op mij ik heb het als kind 2 keer gehad omdat de eerste keer niet goed doorkwam)

Maar voor een baby van 3 maanden vind ik het toch wel erg cru als die het krijgt.

De plekken doen erg veel pijn en jeuken erg, en de creme die er vroeger altijd op gesmeerd werd prikte ook gigantisch weet ik nog.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:57

Mij is verteld dat kinderen wanneer kinderen waterpokken krijgen wanneer ze jonger dan een jaar zijn, ze er nog niet immuun voor worden en ze het dus op latere leeftijd nog een keer krijgen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:58

Esplendido schreef:
Mij is verteld dat kinderen wanneer kinderen waterpokken krijgen wanneer ze jonger dan een jaar zijn, ze er nog niet immuun voor worden en ze het dus op latere leeftijd nog een keer krijgen.

Dat wist ik niet, de eerste keer weet ik niet wanneer ik het had, zou goed als baby geweest kunnen zijn :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:00

Lynn_Nikita schreef:
Zondag vieren wij onze verjaardag, en komen er ook verschillend mensen op bezoek met kleine kindjes, van 3 mnd tot 2 jaar. Nu heeft 1 van deze kindjes waterpokken gekregen en vroegen de ouders of ze toch op de verjaardag mochten komen.
Nu twijfel ik, mijn kindje ( bijna 2) zal ze toch ooit krijgen, (als hij niet al besmet is, aangezien hij 2 weken geleden met dit kindje gespeeld heeft) , maar hoe zit het met de andere kindjes?

Hoe vervelend zullen hun dit vinden, zeker voor dit erg jonge kindje van 3 mnd.
zal ik de ouders inlichten dat er iemand met waterpokken komt, met het risico dat ze afzeggen, of vragen of de ouders met het waterpokken kindje niet komen, of stel ik me aan??

Ik weet het niet
ik zou dan zelf liever zeggen van kom maar niet want tja het brengt veel zorg met zich mee als jouw kind ook ziet word
maarja zoals je zelf zegt ooit krijgen ze het allemaal wel een keertje
en wie weet is hij al over het besmettings gevaar heen.....

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:01

Hallo Lynn_Nikita Wat ik mij eigenlijk als eerste afvraag is waarom die ouders een ziek kind mee willen nemen naar een verjaardag? Vaak zijn die kindjes toch een beetje hangerig. Zit je daar op je verjaardag op te wachten?
Bijna alle kinderen krijgen waterpokken en bij gezonde kinderen is het veelal hooguit lastig. Maar als kinderen waterpokken oplopen voor ze 2 zijn, krijgen ze het later nog een keer.
Als er ook zwangere vrouwen naar jullie verjaardag komen, is het een ander verhaal! Hoogzwangere vrouwen moeten echt uit de buurt blijven van kinderen met waterpokken.
Fijn weekeind!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:04

Afbellen dus,dat zegt mijn gevoel ook al, erg jammer aangezien dit zijn beste vriendinnetje is. ik heb nu net wel gevraagd of de pokken al ingedroogd zijn of niet, dan zijn ze niet meer besmetteklijk las ik.

ja, ze zou het erg jammer vinden smste ze, en dat kan ik wel begrijpen, maar ik wil niet dat nu een hoop kindjes ziek worden doordat ze op onze verjaardag komen. over 3 weken is mijn zoontje jarig en komen de meeste van deze groep weer, zou jammer zijn als ze dan allemaal ziek waren

Er komen geen zwangere vrouwen, maar wel een erg jong kindje en ik zou niet blij zijn als ik niet weet dat een ziek kindje op een verjaardag is, waar ik ook zou komen met een jong kindje. Ok, ze krijgen het ooit toch, maar ik kan nu niet de keuze maken namens alle andere gasten.

ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk om nu te beslissen of ze wel of niet mogen komen. ik zou zelf al niet genomen zijn als het mijn kindje betrof

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:05

Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik met mijn kindje op een verjaardag zou komen waar andere ouders zijn die hun kindje met waterpokken hebben meegenomen ik daar absoluut niet blij mee zou zijn. Als ze nog niet weten dat hun kindje waterpokken onder de leden heeft, kan niemand er natuurlijk wat aan doen, maar als ze het al wel weten en toch naar een verjaardag gaan en zo bewust het risico nemen dat andere kindjes besmet worden zou ik dat heel vervelend vinden. En als mijn kindje waterpokken zou hebben, zou ik het niet in mijn hoofd halen om naar een verjaardag met andere kinderen te gaan. Ik zou afspreken om langs te komen als mijn kindje beter is en zo voorkomen dat mijn kind anderen besmet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:07

Op de volgende site adviseren ze om kontakt met baby's te vermijden, echter kan jouw kind ook al besmet zijn want de incubatietijd is twee tot drie weken. Dus jouw kind kan in principe ook de visite besmetten. Ik zou gewoon de hele verjaardag aflassen en het gewoon aangrijpen om een tuinfeest te houden deze zomer.

http://www.huidinfo.nl/waterpokken.html

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:09

Waarom wil je voorkomen dat je kind de waterpokken krijgt? De kans dat het kind de waterpokken ooit krijgt is heel groot en ze kunnen er maar beter vanaf zijn :)

Hele jonge kinderen van beneden een jaar zou ik thuis houden, maar anders zou ik denk ik gewoon gaan. Ik zou het wel op prijs stellen dat ik van tevoren geïnformeerd zou worden, dan kan je zelf de keus maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:11

Pletje123 schreef:
Waarom wil je voorkomen dat je kind de waterpokken krijgt? De kans dat het kind de waterpokken ooit krijgt is heel groot en ze kunnen er maar beter vanaf zijn :)

Hele jonge kinderen van beneden een jaar zou ik thuis houden, maar anders zou ik denk ik gewoon gaan. Ik zou het wel op prijs stellen dat ik van tevoren geïnformeerd zou worden, dan kan je zelf de keus maken.

Mijn kindje mag het krijgen, al zou het sneu zijn als het op zijn verjaardag is, aangezien hij over 3 weken jarig is
maar om nu al het andere bezoek te laten afzeggen omdat 1 kindje wil komen, zou ik ook vervelend vinden
ik denk dat ik namelijk wel af zou zeggen als ik wist dat iemand ziek

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:11

Ik begrijp die ouders van dat kind niet.. := Dus jij stelt je niet aan, maar zij zijn erg onvoorzichtig. Goed, waterpokken is het einde van de wereld niet, maar toch vragen of ze kunnen komen vind ik onbegrijpelijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:14

Lynn_Nikita schreef:
Pletje123 schreef:

Mijn kindje mag het krijgen, al zou het sneu zijn als het op zijn verjaardag is, aangezien hij over 3 weken jarig is
maar om nu al het andere bezoek te laten afzeggen omdat 1 kindje wil komen, zou ik ook vervelend vinden
ik denk dat ik namelijk wel af zou zeggen als ik wist dat iemand ziek

Kan je beste vriendin dan niet op een andere dag komen? :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:15

Ik denk niet dat je voor anderen kunt beslissen of zij hun kindjes willen blootstellen aan waterpokken. Sneu; maar ik zou het kindje met waterpokken niet laten komen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:16

Sammie schreef:
Ik begrijp die ouders van dat kind niet.. := Dus jij stelt je niet aan, maar zij zijn erg onvoorzichtig. Goed, waterpokken is het einde van de wereld niet, maar toch vragen of ze kunnen komen vind ik onbegrijpelijk.

Hier ben ik het mee eens
eigenlijk zouden zij moeten nee je gaat niet naar het feestje want je bent ziek klaar basta

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:22

Esplendido schreef:

Dit klopt niet, de antilichaam titer is mogelijk wel lager dan wanneer een ouder kind het krijgt, maar het is nog steeds genoeg om op latere leeftijd bescherming te bieden. Uitzonderingen daargelaten. Je ziet vaak dat kinderen van rond een jaar oud minder last hebben dan kinderen die ouder zijn. Ikzelf kreeg het toen ik een jaar of 2 was. Ik had het echt heel erg, zat letterlijk overal waar je kon kijken en ook nog van binnen (in mijn oren etc.)
Wat ik zou doen is de ouders van de kinderen die komen vragen of ze er een probleem mee hebben als dat kind op bezoek komt. Als er ook maar 1 er een probleem mee heeft, bel je de ouder van het zieke kind af.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:24

Ik zou het kindje met waterpokken niet laten komen. Als je er alleen een van twee hebt zou ik zeggen: ''Laat dat kind maar lekker komen dan is die van jou er ook meteen vanaf.'' Maar ik vind 3 maanden nog wel erg jong.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:26

Dit waterpokken verhaal doet mij denken aan 35 jaar geleden.
Ik was toen werkzaam als scheepswerktuigkundige bij een grote nederlandse maatschappij.
Getrouwd en een zoon van toen 5 jaar oud.
Moeders en kind hebben de kustreis meegevaren in nederland, duitsland en Engeland.
In London moesten ze van boord af en weer naar huis.
En wat gebeurt er, die kleine jongen krijgt de waterpokken.
Dat werd dus een probleem bij de immigratie in Engeland.
Hij mocht niet, wat gepland was, met moeders samen naar Nederland vliegen.
In Engeland was toendertijd de waterpokken een besmettelijke ziekte.
Uiteindelijk zijn ze via een taxi rit naar een ferry gegaan, aan de monding van de Thames, en overgevaren naar nederland.
Maar dit ging wel een beetje illigaal voor de Engelse wetgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:27

Esplendido schreef:

Hierom had ik op mijn twaalfde nog eens waterpokken. :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:28

Ik ben al heel lang uit de kindertjes.
Wordt er niet geent tegen waterpokken ??

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:31

Persoonlijk zou ik alleen maar blij zijn als die van mij de waterpokken kregen, kan ik niet bij jou langs :-)

Maar... ik zou het met de ouders van het babytje van drie maanden wel even overleggen. Bij uitgedroogde pukkeltjes en borstvoeding zou ik het zelf wel aandurven.

Maar helaas(?) is mijn gedachtegang niet die van de meeste mensen.

succes met je keuze.

en ariebren, wees maar blij dat ze niet ook al enten tegen waterpokken, waarom zou een kind niet ziek mogen zijn om zijn eigen weerstand op te krikken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 20:32

nee, enten doen ze niet hiertegen

ik heb net nog met mijn man gebeld en hij begreep het ook
zeker gezien mijn zoon over 3 weken jarig is en er dan wel een zwangere vriendin komt, en ook jonge kindjes (waaronder deze groep ook)

als hij nu nog niet besmet is, wordt hij het waarschijnlijk dan en ik zou zijn 2e verjaardag niet willen verschuiven als ik het nu kan voorkomen :o

ik heb net een lange sms gestuurd om het af te zeggen met al mijn argumenten erin en dat ik hoopte dat ze het begrijpen

kreeg bericht terug dat de pokken nu nog niet ingedroogd waren, maar zondag wss wel, als ze wilden komen

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:33

Ik zou inderdaad ook vragen aan de ouders van dat kindje om niet te komen.
Waterpokken is besmettelijk en volgens mij weten alle ouders dat, het is alleen niet meer besmettelijk als de blaasjes korstjes zijn geworden.

Suc-6 met je keuze

We waren even snel, wat goed die sms en fijn dat ze het begreep!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:36

Krijgt de baby nog borstvoeding?
Mijn zoon kreeg met 2 de waterpokken en zijn broertje die aan de borst zat niet. (dit door de antlichamen die hij via mij kreeg)
Zou het wel overleggen met de andere ouders willen hen wel in de buurt komen met een kindje met de waterpokken?
(kan ik die jongste van mij langsturen die heeft ze nog niet gehad :D )

HEt is vaker vervelend als je op oudere leeftijd de waterpokken krijgt dan jonger