Wel of niet haar moeder inlichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marianbv

Wel of niet haar moeder inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 07:36

Ok dit word waarschijnlijk een lang verhaal en als het hier niet goed staat mag het verplaatst worden.
Probeer het zo goed mogelijk uit teleggen maar kan moeilijk zijn dus als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Ik heb een frieze merrie die 10 jaar lang op de zelfde stal heeft gestaan.
Waarvan ik vier jaar lang een bijrijdertje bij heb gehad.
Een hele leuke meid van toen ze begon 10 jaar oud.
Ze had een goede klik met mijn paard en was er altijd.
Omdat ik zelf weinig tijd had (heb een zorgenkindje thuis en zij had destijds erg veel verzorging nodig)mocht zij haar rijden en verzorgen.
Ik vroeg hier geen geld voor omdat ik blij was dat mijn paard op deze manier beweging kreeg.
Toen de jongste geboren werd (2010 aug) heb ik problemen met mijn rug gekregen waardoor het voor mij niet mogelijk meer was om te rijden.
Ook het werk ging niet goed meer en moest noodgedwongen minder gaan werken.
Doordat ik minder moest gaan werken kon ik het stallingsgeld niet meer opbrengen en moest ik noodgedwongen mijn paard of verleasen, verkopen of een nog veel goedkopere stalling zoeken.
Nou werd dat laatste al heel moeilijk omdat mijn toenmalige stalling maar 160 euro in de maand was en je niet veel goedkoper hier kan zitten.
Ik heb toen aan mijn bijrijdertje gevraagd of zij mijn paard misschien wou kopen of leasen maar zij kon dit niet betalen (2011)
Ook heb ik haar in februari toen op de hoogte gesteld dat de mogelijkheid dan bestond dat mijn paard misschien zou verhuizen door leasenm of verkoop.
Dit snapte ze volkomen.
Begin maart kwam ik aan de praat met een collega die net bezig waren een manege op te starten en zij zochten nog een betrouwbaar paardje voor in de kinderlessen.
(mijn merrie is maar 154 en ontzettend lief met kinderen)Dus we hadden de afspraak gemaakt dat mijn paard van mij bleef maar dat zij de kosten zouden dragen en het stallingsgeld en mijn paard een paar uurtjes in de week mee liep in de lessen.
Een mooie deal voor beide kanten.
Ik kan mijn paard houden en zij hebben een paard er bij voor in de lessen.
DUs kontrakt op gesteld en per 2 april is zij daar naar toe verhuist.
Maar het probleem is dus dat toen ik het tegen mijn bijrijdertje zei me comnpleet de grond in heeft getrapt op hyves en bij haar vriendinnen.
Ik was een dierenbeul en bracht mijn paard naar de afgrond want ik zou haar doodongelukkig maken.
Ik heb tegen haar gezegd dat zij hier mee stoppen moest omdat ik ook liever niet had dat mijn paard ergens anders heen ging maar ik gewoon geen andere optie had.

OP een gegeven ogenblik hing haar moeder aan de telefoon want ik had dingen over haar gezegd.
Heb toen heel beleefd (lees huilend bijna) alles uitgelegd en de moeder stond met de mond vol tanden want ik kreeg in de tussen tijd dus ook dreigmailtjes van een vriendin van har.
Dit heb ik allemaal verteld en zo werd het rustig hier om heen.
Nu weet ik dat mijn exbijrijdertje ook op bokt zit ( zij weet niet dat ik hier zit)
En zij had een topic geopend (daarom kwam ik er achter) zij gebruikt de naam van mijn paard en toen ik er op reageerde zij ze dat ze een frieze merrie in haar bezit had gehad (mijn paard dus)Ik vroeg haar wat de reden was dat ze verkocht moest worden en ze heeft me per pb een heel verhaal gestuurd.
Dit gaat dus echter om MIJN paard en dus niet haar paard.
Ook zegt ze dat ze een pony heeft gekregen van de staleigenaar omdat deze medelijden met haar had.
Ook dat is niet waar want ik ken deze mensen al meer dan 10 jaar en weet dat zij zoiets nooit zouden doen.
Dit hebben ze mij zelf ook bevestigd toen ikdaar weer eens was.

Gisern kreeg ik via hyves een berichtje van het meisje dat mij had uitgescholden en bedreigt en zij vertelde mij (wat ik op zich geloof) dat mijn bijrijdertje haar hyves had gekraakt (paswoord had uitgevonden) en via haar berichten naar mij toe stuurde zodat ik zou de nken dat zij het was.
Dit dacht ik dus ook.
Ze heeft me allemaal dingen verteld over mijn nbijrijdertje en zaterdag belt zij mij op om er over te praten want ze wil haar verontschuldeging aanbieden voor wat mijn bijrijdertje gedaan heeft.

Nu weet ik inmiddels dat mijn bijrijertje (15 jaar nu) erg in de knoop zit met haar zelf en allemaal leugens verzint en het haar zelf heel erg moeilijk maakt.
Haar moeder weet hier niets van af maar als zij zo doorgaat kan dit voor mijn gevoel wel eens fout aflopen.
Wat ik nu wil vragen is zou het verstandig zijn als ik kontakt op zou nemen met haar moeder en alles uitleggen (heb alle mailtjes en berichten van mijn bijrijdertje nog dus bewijs genoeg) op de hoop dat haar moeder hulp voor haar gaat zoeken.
Want hoe qreu het ook klinkt dit meisje is ziek in haar hoofd en heeft hulp nodig.
Of moet ik het zo laten en maar hopen dat ze haar zelf niet eens iets gaat aandoen.
Ze heeft een grote fantasie en kan geen tegenslag hebben en ik ben echt bang dat zij ooit eens iets gaat doen waardoor ze in gevaar komt.

Nu is mij al een paar keer verteld meid laat het zet je er boven maar ik kan dit niet.
De tijd dat zij voor mijn paard heeft gezorgd was ze er altid en ging heel goed met mijn paard om.
Ik was ook altijd dik tevreden met haar en was blij dat ik zo'n lief meisje had die ook nog een keer haar "taak"serieus nam.
Ze gaat nu alleen te ver en ik ben dan ook echt bang dat het eens fout gaat.
Ze heeft al veel meegemaakt en daarom juist denk ik dat zij hupnodig heeft...

Wie heeft ooit zoiets meegemaakt of weet wat te doen.
Ik zit eigenlij kmet mijn handen in mijn haar en wil haar graag helpen.

Alle vragen zijn welkom en ben ook meer dan bereid om ze te antwoorden.

Gemmeke

Re: Wel of niet haar moeder inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:49

Ik laat je verhaal even bezinken, maar wat naar voor jou maar ook voor je exbijrijder.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:59

mensen zijn kennelijk vaak vreemder dan je je kunt voorstellen. Misschien is de thuissituatie van jouw bijrijdertje wel heel naar, of is er in haar leven iets anders grondig mis. ie vriendin waarmee je via hyves contact hebt gehad... kan die niet zeggen of het zin heeft om met haar moeder te gaan praten? Misschien is er een geschikter iemand, of kan die moeder het allemaal niet aan, je weet nooit.

Ik kan me voorstellen dat je ermee zit, ik kan me voorstellen dat je er iets aan wilt doen, maar bedenk wel dat de rust dan weleens nog heftiger verstoord zou kunnen worden dan voorheen.

moeilijk hoor, sterkte!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:59

Mocht je wel naar moeder toe gaan en zeggen; je dochter is ziek in haar hoofd,zeker te weten dat ze je dan het huis uit trapt.

Ik herken je verhaal en weet dat je hier al een hele tijd mee zit.
Een gesprek met haar moeder zou voor jou opluchting kunnen betekenen maar bedenk ook,een ''vreemde'' komt je even vertellen dat je dochter een kreng,leugenaar etc is. De meeste moeders zullen daar niet blij zijn..Verwacht dus niet gelijk opluchting/duidelijkheid bij dat gesprek.

Ga je praten,zorg dan dat je heel subtiel je verhaal vertelt,duidelijk met hier en daar een compliment maar dat je bv bang bent voor haar rijke fantasie.
Geen moeder wil slechte dingen over haar dochter horen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:04

Jemig, wat een verhaal!
Allereerst hoop ik dat de oplossing die jij voor je paard hebt gevonden, loopt zoals je had gehoopt?!?
Zelf zou ik vragen aan haar moeder of ze een gesprek met jou wil en zo ja, op een aardige manier e.e.a uitleggen. Wat de moeder daar dan verder meer doet, is dan aan haar. Jij hebt dan 'je plicht' gedaan en mócht het ooit echt mis gaan met dat meisje, hoef jij je nooit schuldig te voelen dat je niets gezegd hebt!
Verders zou ik het laten rusten. Het is super dat het zo goed ging toen ze je paard verzorgde, maar hoe het daarna gegaan is verdient absoluut geen schoonheidsprijs en of ze nu wel of niet ziek is in haar hoofd, daar kun jij niets aan doen!!
Ik hoop echt dat jij en haar moeder tot een gesprek kunnen komen!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:05

Het is inderdaad niet leuk en wil haar dan ook graag helpen.
Het enige probleem is dat ik niet weet hoe haar moeder gaat reageren.
of ze wil luisteren en haar dan ook nog wil helpen of dat ze zegt nee dat doet mijn dochter niet.
Ik ben niet de enige in dit verhaal.
Zowel mijn oude als nieuwe staleigenaren worden hier in betrokken en mijn nieuwe in negative zin namelijk.
Ik vind dit absoluut niet leuk omdat zij een manege hebben en op deze manier niet goede reacties krijgen over hun stal terwijl zij juist super zijn voor de paarden daar.
Ditm oet gewoon afgelopen zijn en zij moet geholpen worden voordat het echt eens mis gaat.

Rosieposie daar ben ik dus ook bangvoor dat het het alleen maar erger maakt maar ik ben ook bang dat als ik niets doe dat het uit de hand gaat lopen.

Dav Ik ga natuurlijk niet zeggen dat haar dochter ziek is in haar hoofd.
Ik ga het wel netjes brengen door haar de situatie uit te leggen wat wer is gebeurt want de vorige keer dat haar moeder mij belde wist ze al niet eens wat mijn bijrijdertje op haar kerkstok had en waarschijnlijk weet ze dit allemaal ook niet.
Vorige keer zou ze met haar praten.
of dit ook gebeurt is weet ik niet want ik was er niet bij maar het is wel rustiger geworden sindsdien maar ze doet het nu ook bij anderen en ik wil haar gewoon graag helpen zodat zij de juiste hulp kan krijgen.
ze heeft in het verleden veel meegmaakt en denk ook dat zij het nooit heeft kunnen verwerkne.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:08

Kentaro met mijn paard gaart het super ja precies zoals ik had gehoopt.
Ik rij zelf nu ook weer af en toe (voor zover mijn rug dit teolaat) en mijn paard heeft het er naar haar zin.
Dus dat is totaal geen probleem wel lief dat je erna vraagt.
Ik wacht zo wie zo even het telefoontje af van het meisje en haar moeder.
Omdat ik het eigenlijk niet vertrouw (moeilijk om dingen aan te nemen van haar na alles wat er is gebeurt ook al heeft zij er misschien niet eens wat mee te maken)
Daarom wil ik ook met de moeder van dit meisje spreken voor ik de moeder van mijn bijrijdertje bel zodat ik via hun kant ook wat meer ervaring heb.
Dan kan ik alles op een rijtje zetten en mijn keuze maken 9hopelijk)
EN dan kan ik het hoelijk ook laten rusten want dit vind i toch erg moeilijk.
Ik weet dat het niet aan mij is maar het blijft wel in mijn hoofd spoken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:14

Fijn om te horen dat het met jou en je paardje goed gaat nu!!

Je hebt groot gelijk dat je het telefoontje af wacht!
Stel dat de moeder van je ex bijrijdstertje je niet wil spreken, zou je haar altijd nog een uitgebreide brief kunnen sturen!! Mocht je die niet willen lezen en weggooien, heb jij tenminste wel van alles geprobeerd!
En hoe vervelend laster ook is, ik vind het ook een beetje de verantwoording van de mensen om een 15 jarig meisje maar zomaar op haar woord te geloven :P Als iemand door de negatieve praat van een meisje bijvoorbeeld gelijk niet meer naar een manege wil gaan, zegt dat toch ook wel iets over die persoon!? (als ik zoiets zou horen, zou ik toch eerst eens verder/bij iemand anders gaan informeren!)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:17

Heftig verhaal zeg! Ik zou zoals Kentaro aangeeft eerst aan de moeder vragen of ze uberhaupt een gesprek met je aan wil gaan, en het meisje niet beschuldigen gek te zijn in haar hoofd. Uiteraard zal de moeder dat niet waarderen en zul je dus weer snel buiten staan. Je zou bijvoorbeeld haar gestuurde mails etc mee kunnen nemen en die daar achter laat.
Zodra je verhaal wat gezakt is kan de moeder alles doorlezen en dan verder kijken hoe of wat...

Je bent dan in ieder geval je ei kwijt, jij hoeft je dan niet meer zorgen te maken dat als het een keer fout gaat jij niks hebt gezegt tegen de moeder.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:17

Valt er goed met haar moeder te praten?
Indien ja, zou ik opbellen met de vraag of ze langs wil komen om koffie te drinken en een en ander te bespreken.
Zeker als je bang bent voor de gezondheid van dit meisje zou ik het er wel op wagen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:18

Idd,vroeg of laat valt ze toch door de mand en geloven mensen haar niet meer,maarja in die (slopende) tussen tijd moet de ts wel heen en (niet verkeerd bedoeld) de ts trekt het zich aan,dat is datgene wat jou zo irriteert/ergert.

Heb je vaak contact gehad met die moeder van haar?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:18

Nou gelukkig heeft de manege genoeg klanten en stallers dus dat is geen probleem maar het zou zonde zijn dagt zij negatief in het licht worden gezet (ook luisteren mensen er na of niet) terwijl er niets van waar is.
Har moeder wil wel met me praten dat is het probleem niet heb haar al eerder aan de telefoon gehad en wij hebben verder geen woorden gehad.
Het is maar net of ze ook wat met de informatie doet.
ze hebben het de afgelopen jaren best zwaar gehad weet ik en darom ben ik bang dat haar moeder zoiets heeft van goh neit weer kanhet eens rustig worden hier.
Maar misschien als ze dit hoort dsat ze zegt van goh mijn dochter heeft echt hulp nodig door qalles wat er is gebeurt.
Ze is namelijk heel goed in gezichten voorhouden.
Thuis doet ze alsof ze het vrolijke meisje is en nergens last van heeft terwijl ze tegen bepaalde mensen dus heel anders is.
dat maakt het ook zo meoilijk

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:22

Print alle berichten uit en ga met moeder aan tafel zitten, vertel dat jij met een groot probleem zit en het paard niet meer financieel aan kan. Vertel moeder dat jet het heel verdrietig vind voor dochter maar haar reactie niet leuk vind en laat alles gewoon zien/lezen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:22

dav heb haar moeder vaak gezien als ze ij ons op stal waren om te rijden.
Ik kan het op zich goed met haar vinden (zie haar nu niet meer vanwege de verhuizing van mijn paard) maar dan ging het naturlijk niet over haar dochter.

bsensation het is ook echt niet mnijn bedoeliong om dit zo tegen har moeder te zeggen oor.
Ik zou haar dan belen envragen of zij zonder dochter hier eenb keer kan komen omdat ik serieus een gesprek met haar aan wil gaan over haar dochter en als zij hier dan is dan spreek ik mijn bezordheid over haar dochter uit tegen haar op een nette manier en dus niet dat ze gek is of ziek in haar hoofd maar gewoon dat ze een te rjike fantasie heeft waarmee ze mensen bewust of onbewust erg veel pijn doet en dat dit niet goed kan blijven gaan.
dan laat ik haar ok als ze dat wil alle berichten lezen die ze mij gstuurd heeft zodat ze zelf kan zien wat er allemaal gezedgd is.
En dan is het uiteindelij kaan de moeder om er wat mee te doen inderdaad

Paardje123 dat wil ik dus ook gaand oen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:23

je bent 35.. Komop. Bel dat meisje op, ga langs en zeg dat ze even heel normaal moet gaan doen. Blokkeer haar op hyves en negeer haar roddels. Komop, daar trek je je toch niks van aan. Dat meisje is lekker aan t puberen en uit zich via internet. Dat is tegenwoordig "normaal" Anders had ze dit miss aan een paar vriendinnetjes op t plein verteld. Dus of ze echt "hulp" nodig heeft, dat bepaal jij niet en dat moet je al helemaal niet laten doorschemeren bij moeders. Je moet haar gewoon persoonlijk aanspreken dat je dit niet van haar had verwacht, dat je teleurgesteld bent. Dat je niks meer van dr wil horen op deze manier, en hup blokkeren die handel. Zo ga je niet met mensen om, moet ze maar leren. Maar er vooral BOVEN staan. Dat jij dit al zo op internet zet komt over alsof je niet sterk in je schoenen staat. Hoop niet dat je er ook op reageert op hyves etc.. dan lijk je wel 1 van die meiden..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:25

Weet je, het siert je dat je zoveel rekening wilt houden met het feit dat het misschien daar thuis allemaal niet lekker gaat. Maar persoonlijk vind ik dat voor haar absoluut geen excuus om zomaar mensen zwart te gaan maken!! Ik ken ook mensen waarbij het écht niet allemaal mee zit, maar zij doen niet dit soort gemene dingen!
Je mag het best in je achterhoofd houden, maar er mag wel duidelijk gemaakt worden dat dit soort dingen niet kunnen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:30

piunuts je hebt makkelijk praten en denk je nou dat ik dit nog niet heb geprobeerd.
Haar heb ik al geblokkeerd op hyves En geloof me als ik zeg dat zij wel ulp nodig heeft.
Ik ken haar en wat ze nu doet gaat toch echt de verkeerde kant op.
Ten tweede wil ik het niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurt terwijl ik van haar situatie afwist.
Ik trek me dit aan en ook al is ze een puber dan nog hoeft ze er niet alleen voor te staan.
Ik vind jou reactie dan ook behoorlij khard aankomen.
Ik heb zelf een behoorlijk zwaar verleden gehad en wou dat ik destijds hulp had gehad.
Dus zomaar zeggen schuif het aan de kant en maar hopen dat dit meisjre geen rare dingen gaat doen nee dat kan ik niet.
Je kent het hele verhaal niet dus mocht je meer willen weten dan kan dat gerust maar ga mij niet vertellen dat ik het moet laten rusten terwijl ik weet dat dit meisje (misschien) in staat is om hele foute dingen te doen.
Nu is het nog fantaseren maar ze heeft al eens wat geprobeerd wat absoluut niet goed was en ik wil het risico niet nemen

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:31

kentaro ik snap je helemaal maar ik ben bang dat juist door die dingen dit allemaal is begonnen en dat zij daarom juist die hup nodig heeft.
Mocht je willen weten wat het is dan wil ik het je gerust pben maar het is niet iets om het hier neer te zetten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:33

Ik kan heel goed begrijpen dat je het meisje wil helpen,maar ik zeg:Niet doen.
Ik heb ook áltijd ´kinderen´ geholpen die in de problemen zaten met zichzelf.
Weet je wat het is? jij bent later altijd de schuldige! echt waar,want later ben jij degene die het gedaan heeft.
Ik zeg dus,niet doen,bemoei je er verder niet mee,want je gaat er spijt van krijgen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:34

Waarom heeft dat meisje hulp nodig en wat denk je dat er zo vreselijk fout kan gaan?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 08:39

DaJannepauli dat vertel ik liever per pb dat is niet iets wat ik her zomaar neer wil zetten.
Dusw mocht je het willen weten dan moet je even een pbtje sturen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:54

zow volgens mij trek jij je niet alleen van haar veel aan, maar ook van mij.. een totaal onbekende op het internet. Ik geef mijn mening, gebasseerd op je stukje tekst hier. Natuurlijk weet ik de situatie niet. Probeer je gewoon tips te geven om t los te laten. Maar als jij denkt dat dit meisje echt Hulp nodig heeft etc.. wens ik je succes met dr moeder...

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 09:08

En zoals ik ook al in mijn op had nergezet is het los laten voor mij niet mogelijk op dit moment omdat ik echt bang ben dat dit meisje straks een grote fout begaat en ik het me zelf nooit zou vergeven omdat ik er van af wist en er niets aan gedaan heb.
Ook al s het niet mijn schuld ik wist er van en dat naagt aan mij

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:36

het is niet jouw schuld, niet jouw verantwoordelijkheid, als zij wat doet. Maar als je denkt dat ze echt wat kan doen, zou ik met haar moeder praten, als jij daar rustiger van word. Maar pas op, want dat kan heel verkeerd vallen bij moeders.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 09:37

Het kan inderdaad verkeerd vallen maar dat heb ik liever dan dat ik helemaal niets doe.
Nu kan ik zeggen ( vor min eigen gevoel dan ) dat ik het heb geprobeerd....