Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

ship schreef:wat is het eingelijk 6 week of 6 maand in je op staat het anders dan in je titel?
maar ik had ook zwaar werk tillen bukken enz je moet jezelf een beetje toespreken tis een gezonde ziekte het zwanger zijn ik heb door gewerkt tot 6 week voor de bevalling...beetje aanpassen en ging prima..maar mocht je dus 6 maand zijn en het gaat echt niet oke miss is het een optie om wat aangepast werk te doen..
Tinkerloos schreef:Ik werkte tijdens mijn zwangerschap in een hotel, bij de huishouding.
Ook zwaar werk.
Ik ben 6 weken voor de bevallingsdatum gestopt, en ik kreeg al eerder aangepast werk.
Ik hoefde niet meer met de stofzuiger te tillen, en met beddengoed te slepen.
Ik mocht ook vaker pauze houden.

Suzanne F. schreef:Ik hoop dat je 6 maanden bedoelt want met 6 weken lijkt me stug. Dan zou ik zeggen; Stel je aub niet aan, raap je bij elkaar en zeur niet zo.
Met 6 maanden is het een ander geval. Vaak krijg je dan aangepast werk. Dan zou ik me melden bij de ARBO arts en vragen wat er mogelijk is qua huidig werk.
Met 6 weken merk je amper wat.odetteke schreef:Als het enigszins kan moet je gewoon blijven werken, kan het niet meer omdat het te zwaar of gevaarlijk is, dan is de eerste optie om vervangende werkzaamheden te gaan doen ipv minder werken. Dit soort dingen bespreek je met je arboarts, vk/gyn en werkgever. Kan me voorstellen dat je de etensgeuren even niet trekt
Heb je het op werk al verteld? Als je het verteld heb je bepaalde rechten, maar stel dat je contract de komende 2 maanden afloopt kan het tactischer zijn om het nog even stil te houden.
Quellian schreef:Suzanne F. schreef:Ik hoop dat je 6 maanden bedoelt want met 6 weken lijkt me stug. Dan zou ik zeggen; Stel je aub niet aan, raap je bij elkaar en zeur niet zo.
Met 6 maanden is het een ander geval. Vaak krijg je dan aangepast werk. Dan zou ik me melden bij de ARBO arts en vragen wat er mogelijk is qua huidig werk.
Nou dat dacht ik ookMet 6 weken merk je amper wat.
Misschien op tijd naar bed gaan, wil nog weleens helpen.

Dan maar niet aanstellen? Denk dat klanten niet erg blij waren door mij geholpen te worden hoor.
spicegirl schreef:stoppen mag niet, je kan wel vragen voor aangepast werk.
maar met 6 weken al thuis willen zitten, vind ik van de gekke..
) terwijl ik bij mijn eerste tot week 37 erg actief heb paardgereden.