Brief aan jezelf schrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Brief aan jezelf schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:05

Ik had het er een paar weken geleden met wat vriendinnen over, dat het leuk zou zijn als we een brief aan onszelf zouden schrijven en die over 5 jaar open maken. In de brief moet je zetten waar je op dit moment veel aan denkt, welke keuzes je moet maken, hoe je je toekomst ziet etc.
Ik dacht er net opeens aan en heb gelijk een schrijfblok en enveloppe gepakt. Ben net begonnen met schrijven en verwacht dat het een aardig lange brief gaat worden :=
Maar nu dacht ik, dit is echt wat voor bokt! Dus, wie gaan er meeschrijven?

En als jullie over 5 jaar een topic tegen komen met de titel 'De brief van 5 jaar geleden' weten jullie waar het over gaat := Misschien is het leuk om een lijstje bij te houden over wie een brief hebben meegeschreven, zodat ik (of iemand anders) over 5 jaar iedereen een herinnerings-PBtje kunnen sturen :)

Amyyy

Re: Brief aan jezelf schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:10

He, das best grappig! ik ga er eens goed over na denken!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:12

Je hebt zo'n site, waarbij je een mail naar je zelf stuurt in de toekomst :)
Ik heb dat al een paar jaar geleden gedaan, en ingesteld dat ik het over 10 jaar zou krijgen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:13

Er bestaat zo'n soort van project op het internet waar je een email schrijft en die dan binnen de door jouw gewenste tijd word verzonden naar jezelf. En je kunt kiezen om hem meerdere keren te verzenden op verschillende tijdstippen (dus bijvoorbeeld 2, 5 en 15 jaar).

Ook leuk en je kunt het niet vergeten.

Is een topic over geweest, ga ff opzoek.

Edit: Deze dus
[LN] Een email aan je toekomstige zelf [3]
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 17-02-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:13

Echt? Welke site is dat?
Maar eerlijk gezegd vind ik een handgeschreven brief wel iets hebben :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:14

Ik vind digitaal wel iets juist! handgeschreven ga ik toch kwijtraken of vergeten!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:17

Vroeger op de basisschool heb ik dit gedaan en 2 jaar later kreeg ik toen die brief, had er eigenlijk nooit meer bij stil gestaan en vond het erg leuk om hem weer te lezen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:19

Lijkt me erg leuk om mee te doen. Ben alleen bang dat 'ie handgeschreven kwijt raakt en digitaal is het nadeel wanneer ik verander van e-mailadres..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:21

Hhilde, kan je hem dan niet op een bepaald plekje in de boekenkast oid leggen? Een logische plek waar je verder niet vaak naar kijkt?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:23

Eigenlijk zou je hem aan iemandmoeten geven die je vertrouwd en dat die hemnover 5 jaar weer terug geeft of stuurt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:24

Het probleem is dat ik dit jaar mijn kamer ga herinrichten en misschien ga ik binnen 5 jaar het huis wel uit.. Ik kijk het iig aan, lijkt me namelijk wel heel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:26

Straks vergeet diegene het := Maar ik ga mijn brief in mijn boekenkast leggen, daar raak ik hem zeker niet kwijt. Waar ik over 5 jaar woon weet ik nog niet, dus weet ook nog niet waar ik hem dan ga leggen. Ga over 2 jaar het huis uit namelijk.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 05:07

Ik heb toen ik 11 was ofzo een brief aan mezelf geschreven... krijg hem op mijn 18e via de mail(Ben nu 17), maar weer nog ongeveer wat ik er in gezet heb... ''hopelijk zijn m'n dromen van nu uitgekomen op het moment dat je deze mail leest'' etc... nou tot nu toe zijn al m'n dromen als ballonen kapot gesprongen en had ik als 11 jarige niet gedacht dat het nu zo kl*te zou gaan :')

Denk dat het nog best emotioneel is voor me als ik hem straks echt weer voor me zie. Het laat zo duidelijk zien dat je keihard van je roze wolk af kunt lazeren..

Edit; Goed dat ik dit topic zie. Heb net een nieuwe geschreven voor 2014 en moest hem toen bevestigen. Toen dacht ik; Huh, moest ik dat toen ook? En aangezien ik nooit mailtjes verwijder, kon ik hem terugzoeken en heb hem net alsnog bevestigd :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:34

Dat is zeker leuk, want ik heb het zelf gedaan toen ik 10 was. Ik heb indertijd 2 brieven geschreven: eentje die ik in een doosje deed en elk moment terug kon pakken en eentje in een glazen potje gedaan en onder de caravan van mijn ouders verstopt in de aarde. Een tijdje terug heb ik de eerste brief weer eens gelezen en moest best wel lachen om de inhoud. Het leuke is dat ik bij het lezen ook precies weer hetzelfde gevoel krijg als toen ik de brief indertijd schreef. De andere ligt nog steeds onder de caravan en heb ik nog steeds niet opgezocht. Inmiddels ligt die er al 26 jaar, dus ik denk dat het goed zoeken wordt als ik hem weer te voorschijn wil toveren. :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:40

Ik weet niet hoe snel papier vergaat, maar ik vrees dat je je brief niet echt in superconditie zal terugvinden Shenavallie. Wel een gaaf gedachte dat er al zolang een brief ligt te wachten :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:24

Ik ga dit morgen ook eens doen! Kleding opschrijven waar ik nu heel gek op ben, liedjes, boeken, vrienden, problemen, liefdes drama's, karakter eigenschappen.. alles wat nu voor mij heel erg up to date is. Kijken hoe ik dat later ervaar hihi.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:40

ik heb net ook een mail naar mezelf gestuurd, voor over 2 maanden. Echt grappig!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:41

Hey, wat grappig! Ik kreeg toevallig van de week (Valentijn) een mail van die FutureMe-site, die ik in 2009 getypt had. :))
Was echt heel leuk, ik herinnerde me helemaal niet meer dat ik die mail getypt had, maar hij was echt leuk om te krijgen, zeker omdat ik een beetje down was en mijn 16-jarige ik erg lief voor me was! :+:

Dit topic is een mooie reminder; ik was nog van plan een nieuwe te gaan schrijven. :P

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:22

Lijkt me wel leuk maar wat zet je er dan in? Dat vind ik dan weer zo moeilijk eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:24

Dingen zoals je je toekomst ziet, wat je plannen zijn voor de komende paar jaar, je relaties, dingen waar je op dit moment veel mee bezig bent of veel aan moet denken, wellicht waar je nu op school zit/werkt of waar je woont?

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:25

Ik ga er eens over nadenken en opschrijven vind het wel leuk om te doen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:00

ik heb nu al een mail geschreven voor 2013, nu nog een paar voor over een jaar of 5/10

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:47

Ik wil wel meedoen,maar dan typ ik 'm gewoon op de computer, anders raak ik hem vast kwijt :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:56

BraveSpots schreef:
Ik weet niet hoe snel papier vergaat, maar ik vrees dat je je brief niet echt in superconditie zal terugvinden Shenavallie. Wel een gaaf gedachte dat er al zolang een brief ligt te wachten :D.

Geen idee inderdaad, maar ik had het indertijd in een glazenpotje met zo'n tinnen dekseltje gedaan (zo'n groentepotje, zeg maar). Wie weet komt het ooit weer eens boven, lijkt me leuk om dat dan weer eens terug te lezen. :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:05

Ikke ga dit doen!
Over vijf jaar zullen we wel zien!