Hoe gaat het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Hoe gaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 20:46

Misschien is dit wel een van de meest gestelde vragen die gesteld wordt. Meestal uit beleefdheid, of misschien wel uit interesse?
Wat antwoord jij? Antwoord je altijd? Wat zeg je als het slecht gaat? Is dit afhankelijk van de persoon die het vraagt?

Ik heb tegenwoordig geen zin meer om de telefoon op te nemen, omdat deze vraag praktisch altijd gesteld wordt, en ik nogal wat aan mijn hoofd heb. Als je de waarheid verteld, dan gaan mensen op door, en daar heb ik geen zin in. Als je zegt dat het goed gaat, dan krijg je andermans verhaal (meestal problemen waar ik wat aan moet doen of in moet adviseren) te horen, ook geen zin in. Hoe doen jullie dit? Beantwoorden jullie altijd deze vraag, met een eerlijk antwoord?

Anoniem

Re: Hoe gaat het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:06

Het is maar net hoe erg je je eraan stoort. Het is gewoon een makkelijke opening als je iemand tegenkomt of spreekt die je misschien al even niet hebt gezien. En als je toch gewoon 'Goed' zegt, is het toch prima? No big deal :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:08

haha ik zeg altijd goed
maar meestal is dat niet waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:12

Meestal goed of prima. Maar ik zie 'hoe is het' en 'alles goed' meer als een openings zin. Geen sirieuze vraag naar hoe het werkelijk met iemand gaat..

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:16

Ik zeg altijd het gaat... degene met wie ik er wel over wil/kan praten prikken daar toch wel doorheen.
Heb ook vaak het idee dat het meer als openingszin wordt gebruikt als dat mensen echt willen horen hoe je je voelt. Het begint nou eenmaal makkelijk een gesprek op die manier :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:17

Ik zeg altijd 'zn gangetje', lekker makkelijk.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:19

Afhankelijk van de persoon en of het als opening wordt gebruikt of als serieuze interesse vraag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:20

Ligt eraan wie het vraagt, waar etc.
Is het familie op een verjaardag en gaat het niet goed? Dan zeg ik het wel kort, maar als ik tijdens het winkelen een bekende tegenkom is het gewoon 'prima' :j
In het eerste geval is het ook oprecht een vraag, in het tweede geval is het meer een opening om het gesprek op gang te helpen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:27

Ik zeg altijd; Goed :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:30

Vind het nog altijd een betere vraag dan: ''Alles goed?''

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:32

ik zeg altijd prima, dank u. en met u??

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:58

Ik zeg altijd mager en gezond :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:01

Als ik mensen niet goed of maar oppervlakkig ken, antwoord ik meestal "goed." Bij mensen die ik wel goed ken, maar geen zin heb om er op dat moment over te praten, zeg ik meestal dat het "z'n gangetje" gaat. Als ik mensen goed ken en ik wil het wel kwijt, dan antwoord ik "flut" of vertel meteen wat er is. Hangt er dus erg vanaf wie het vraagt en wanneer dat is :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:29

Ik zeg ook altijd dat het zijn gangetje gaat. Mensen die dichter bij mij staan hebben vaak wel snel genoeg door hoe het gaat. Mensen die het vragen uit beleefdheid maakt het vaak niks uit hoe je je voelt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:33

standaard goed... meestal ga ik er nog vanuit dat ze het over de of hun paarden hebben..
dus ik zeg het gaat goed met paard puck..

een enkele zegt dan nog nee ik bedoel met jou! haha dan kijk ik al verbaast op owh goed.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:38

Ik haat dat altijd als het wordt gevraagd, mijn schoonfamilie doen dat altijd. Zeg altijd maar goed, maar hun zeggen ook altijd goed.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:45

Normaal altijd goed of prima. De mensen die dichterbij mij staan kan ik dit nu moeilijk tegen zeggen en zeg het eerlijk. Een grotere hekel eraan heb ik als mensen (nu die weten dat het absolute niet goed met mij gaat ) Ga je vanavond nog wat doen ? Nee natuurlijk niet. Normaal gesproken geen problemen met welke vraag dan ook. Of mensen die het weten en dan vragen alles goed ? Uhm nee dat lijkt mij voor de hand liggend. Dan acht ik de vraag ook niet serieus, en wil die persoon dus zijn verhaal kwijt.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:54

Ligt er maar net aan waar ik zin in heb, en wie het is. Meestal ontwijk ik de vraag als ik geen 'goed' kan zeggen, wil er namelijk ook niet over liegen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:00

ik ben gewoon eerlijk.
als iemand vraagt hoe het gaat en ik voel me rot en ik heb er geen zin om over te praten dan zeg ik dat gewoon.
iedereen begrijpt dat gelukkig ook omdat iedereen het kent..
soms heb je wel en soms geen zin om er over te praten..nou prima toch?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:00

De engelsen zijn nog veel erger...
De een zegt tegen de ander: how are you doing?
Antwoord de ander tegen de een: how are you doing? :=
Daar is het dus echt een beleefdheidsvorm.

Bij mij hangt het antwoord echt af van wie het vraagt. Alleen bij de mensen die er voor mij echt toe doen geef ik eerlijk antwoord. Bij de rest zeg ik altijd dat het goed of oké gaat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:28

Of "gaat wel" als ik echt geen goed kan zeggen. Mensen horen aan de toon waarop ook vaak wel dat ze er niet over door moeten vragen.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:21

Als ik iemand tegen kom gaat het vaak zo: ''Heee! Hoe is het?'' En dan verwacht ik: ''Ja lekker, met jou?'' het gaat met mezelf ook altijd ''goed''. Mooie opening van het gesprek, niet echt een serieuze vraag dus.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:25

Inderdaad meer een openingszin. Ik zeg ook altijd: goed! Terwijl ik later denk van, hm eigenlijk helemaal niet goed maar dat rolt er gewoon makkelijk uit. En de echte vrienden prikken er inderdaad zo doorheen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:26

Ik zeg meestal: goed.
Mensen die heel dicht naast me staan prikken er inderdaad wel door heen, of ik zeg zelf de waarheid. Maar hoe het echt met me gaat hoeft echt niet iedereen te weten :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 08:35

ik ken mensen waar ik gewoon helemaal niet aan vraag hoe het gaat :')
Want als ik het wel vraag dan gaat het ALTIJD slecht!!!!
Dan begint een gesprek altijd met wat er aan scheelt en wat er allemaal tegen zit dat ik er haast zelf depri van word.
En als ik zelf zeg wat er loos is dan hebben zij het altijd nog veel en veel slechter :+

dus....ook al lig ik stront ziek of zit ik mentaal aan de grond , dan nog steeds gaat het super goed :j