Meer drinken.. Is dit de juiste oplossing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Meer drinken.. Is dit de juiste oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:15

Hallo allemaal,

Zoals sommige mensen misschien wel weten, probeer ik al langere tijd meer te drinken.
Ik betrap me er zelf alweer steeds vaker op dat ik maar 1 beker melk of 1 glas ranja op een dag naar binnen heb gewerkt.
Nu had ik het volgende bedacht:
Ik vul 2 liter flessen met water, zet ze op m'n bureau of op het aanrecht neer en als ik in de keuken kom drink ik 2 glazen ranja oid, met water uit die flessen.

Wat kan ik naast ranja nog drinken?
Water heb ik een tijdje geprobeerd, maar daar word ik echt misselijk van. Ik vind dat zó vies!

Alvast bedankt!

Patriciavt

Re: Meer drinken.. Is dit de juiste oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:18

Crystal Clear :P Ik hou ook niet van water dus ik drink dat eigenlijk altijd :o
's ochtends altijd een glas vers geperst sap en voor de rest dus crystal clear :=

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:20

Ranja, Crystal Clear, Spa, Spa Fruit, sapjes en thee bijvoorbeeld? :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:23

Ohja! Thee is ook wel een goeie!
Is CrystalClear niet ontzettend slecht voor je?

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:24

Ik drink heel veel thee. En ook wel Bambu (da's aanmaak koffie).

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:27

Oké, maar hoe weet je nou precies dat je ongeveer 2 liter wilt drinken.
Ik wil niet in 1 keer 2 liter gaan drinken, maar het rustig opbouwen..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:28

Crystal clear zit niets in :n

Als je aan 1.5 liter komt dan is het al knap :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:28

Ik zou gewoon opbouwen indd :). Niet in een keer 2 liter, dat is niet zo goed(en je moet dan vaak plassen :+).
Je kan beter gewoon telkens iets meer gaan drinken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:29

Water, thee, verse vruchtensappen zijn heel gezond.
2 liter drinken staat gelijk aan ongeveer 10 grote drinkglazen! En standaard een flesje water in je tas meenemen en zorgen dat je die opdrinkt, dan heb je ook al een halve liter binnen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:31

Hier iemand met hetzelfde probleem, vervolgens sta ik 's avonds op mn werk met hoofdpijn. Nu ook, ik ga zo werken, maar heb nog niks gedronken vandaag. Wel al drie keer water gekookt voor thee :o Sla maar gauw een beker water achterover. Op mn werk drinken is geen probleem, daar is het dé bezigheid tegen verveling :+

Ik drink dus ook vooral thee, melk en water als ik haast heb (en als ik weinig slaap energy drink :o )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:31

Oké, dankjewel voor de tips!
Ja, ik zal eens aan m'n moeder vragen of ze wat flesjes water wil kopen.
Ik neem anders inderdaad nóóít drinken mee naar school, niet als ik een korte dag heb, en niet als ik een lange dag heb.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:32

Ik drink ook wel veel te weinig, maar toch is water wel heel belangrijk! Ook al houdt je daar niet van. Water spoelt je lichaam namelijk door. Het lichaam doet verder niets met het water en spoelt je dus van binnenuit. Als je thee, frisdrank of ranja (of iets anders) drinkt, moet je lichaam daar altijd voedingstoffen uit filteren, je lichaam moet er dus mee bezig. Het heeft dus geen meerwaarde voor je vocht dat je tot je moet nemen.

Maar verder, ik weet hoe het is, ik houd me ook meestal niet aan de 1.5 liter water die je per dag moet drinken (dus naast al het andere vocht!). Als ik dorst heb dan drink ik wel water ipv iets anders, of koffie of thee. Ik kan je dus ook niet echt tips geven om meer te drinken, maar water is dus wel erg belangrijk!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:33

Bedankt voor je reactie.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:39

In Chrystal Clear zitten geen calorien maar er zitten wel zoetstoffen in (sacralose en acesulfaam K). En zelf ben ik niet zo van de zoetstoffen. Het ene onderzoek zegt dat het schadelijk is, het andere niet.

Toch drink ik zelf het liefst vers geperste sinaasappelsap 's ochtends en de rest van de dag kruidenthee/groene thee of water.

Er is volgens mij een app te downloaden waarop je kunt ingeven hoeveel glazen/bekers je drinkt per dag. Hoef je het zelf niet bij te houden. En 8 a 10 bekers/glazen is voldoende.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:48

2 liter is echt niet nodig, 1,5 liter is ook al genoeg voor de gemiddelde mens :)
Het makkelijkst is om er routine in te brengen. Als ik niet oplet dat ik wat drink, drink ik ook te weinig en zit ik met hoofdpijn en voel ik me snel moe. Als ik werk is het makkelijk: bij het ontbijt drink ik een glas water, 1e koffiepauze: glas water en glas thee, lunch: glas water en 2 glazen thee, 2e koffiepauze weer een glas water en een glas thee en s' avonds bij het eten nog een of 2 glazen water/sap en later meestal ook nog een glas. In het weekend kan ik er s' avonds ook goed achter komen dat ik nog maar 1 glas gedronken heb...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:54

Ik drink al jaren ongeveer 1 liter, volgens mij moet je zo tussen de 1 - 1,5 liter zitten om genoeg te drinken, 2 liter lijkt me wel erg veel hoor!
Je kan ook 1 glas (light) frisdrank per dag drinken, drinkt makkelijk weg :P.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:59

Ik zou me ook niet teveel vast pinnen op die 2 liter. Ik zou er gewoon voor zorgen dat je elke 2 uur een glas drinken naar binnen werkt. Dat kan water zijn, maar ook melk en thee. Ga lekker thee leuten, dat wordt je niet snel zat :)
Ik heb zelf een half liter glas die ik altijd vul en die moet ook op op 1 dag.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:01

Plien91 schreef:
Water, thee, verse vruchtensappen zijn heel gezond.
2 liter drinken staat gelijk aan ongeveer 10 grote drinkglazen! En standaard een flesje water in je tas meenemen en zorgen dat je die opdrinkt, dan heb je ook al een halve liter binnen.

Pas op met verse vruchtensappen! 1 glas sap is wel prima, maar je krijgt ongelooflijk veel suikers binnen als je er meer van neemt. Water met een rietje gaat vaak beter....raar eigenlijk. Thee zonder suiker, slappe limonadesiroop. Niet teveel koolzuur, suiker en zoetstoffen, allemaal niet zo goed voor je.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:03

moelly schreef:
Oké, dankjewel voor de tips!
Ja, ik zal eens aan m'n moeder vragen of ze wat flesjes water wil kopen.
Ik neem anders inderdaad nóóít drinken mee naar school, niet als ik een korte dag heb, en niet als ik een lange dag heb.

Koop gewoon 1 flesje, die kan je nl. vullen onder de kraan. Je hebt ook hele hippe waterflesjes tegenwoordig, kijk eens in een kookwinkel.
Beter voor mens, dier en milieu!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:04

Iets anders is bijvoorbeeld een kop cup a soup nemen. Dan de bouillion versie, daar zit natuurlijk ook vocht in.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:05

Kefir? Dat is gezonder dan gewoon melk en omdat je het iedere dag/36 uur moet vernieuwen vergeet je het ook niet te drinken(tenminste, zo werkt het voor mij :-)) even wennen aan de smaak, maar ik vind het heerlijk :-)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:18

Ik drink altijd gewoon aanmaak limonade. Is ook heel gezond, en je hebt er heel veel verschillende smaken/merken van. Zo hebben wij thuis altijd 2 flessen open, zodat je niet de hele tijd hetzelfde drinkt. :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:23

Patriciavt schreef:
Crystal clear zit niets in :n

Er zitten inderdaad nauwelijks calorieën in crystal clear, maar al dat koolzuur vreet wel het glazuur van je gebit af!

Ik zou dat echt niet de hele dag door drinken. Zo slecht voor je gebit.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:22

Ik neem gewoon een flesje water mee naar school, 0,5 liter en die moet ik van mezelf 2x hervullen. :D Als ik er limonade in doe, is die binnen de eerste twee uur leeg en dan vul ik hem de rest van de dag nog minimaal 1x. Als ik thuis kom drink ik veel thee en limonade, dus aan de 2 liter kom ik zeker wel. Maar is het niet zo dat je in totaal 1,5 liter vocht ipv water in moet nemen?