Geen zelf discipline

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Geen zelf discipline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:01

Wie o wie kan mij een stukje zelf discipline sturen? :Y)

Ik ben al een tijd aan het proberen even dat kleine 'flupje' van mijn buik af te 'halen'. Door middel van gezond eten of hardlopen.
Dit wil ik omdat ik mezelf dan gewoon een stuk fijner en zekerder voel.
Ik hou dit vaak maar 1 week vol.

Helaas ontbreekt er een stuk zelf disciplineen bij elk snoepje denk ik: 'Ach, die ene kan geen kwaad'.

Wie kan mij hier bij helpen, en heeft misschien wat goede tips?

Corelli

Re: Geen zelf discipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:02

Och wat herkenbaar :o Niet alleen op het gebied van eten en sporten, ook op het gebied van school :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:52

Stipje!

Ik heb er ook erg veel last van. Zeker op het gebied van school. Is het elke keer doe ik zo wel, doe ik zo wel.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:45

ik herken dit ook heel erg!
en dan ook met name met school, ik blijf maar uitstellen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:53

Vroeger toen ik op school zat deed ik dat ook. Ondretussen heb ik heleerd om de minder leuke dingen te doen en daarna de leuke dingen. Misschien is het goed em een planning voor je zelf te maken. Dat werkt bij mij super al hoewel ik nog wel eens de fout in ga :o

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:03

Elastiekje om je pols. Iedere keer dat je de neiging hebt om iets verkeerd te doen, dat elastiekje laten flippen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:33

nynke55 schreef:
Elastiekje om je pols. Iedere keer dat je de neiging hebt om iets verkeerd te doen, dat elastiekje laten flippen!

Wat een grappige. :') Wie weet helpt het wel!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 07:20

Hier precies hetzelfde probleem. Ik zeg al sinds de zomer dat ik een klein beetje moet afvallen. Het is echt niet veel wat eraf moet, maar steeds denk ik hmm kan nog wel een klein beetje eten toch :P. Of 1 koekje kan nog wel (en dan worden het er uiteraard meer).

Heel slecht :P

Al moet ik zeggen dat ik toch wel al wat afgevallen ben. In de zomer woog ik ruim 70, nu iets van 67... Maar ja die 3kg zit er zonder op te letten ook zo weer aan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:24

Ben je die ene week extreem streng voor jezelf? Het is beter om de eerste week 1 aanpassing te maken. Als je 's avonds bijvoorbeeld altijd 2 koekjes eet, eet je 1 week lang maar 1 koekje 's avonds. De volgende week eet je een appel ipv dat koekje, enzovoorts.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:09

Och wat herkenbaar, ik hou het namelijk nog geen dag vol :o!
Huiskamertopic om elkaar te steunen :')?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:12

En ook ik herken dit! Hoe meer ik probeer eraf te blijven, hoe meer ik juist ga pakken! Echt vervelend. Bij mij is het ook niet veel hoor, zou er een kilo of 2/3 af willen hebbe. Roep dit nou echt al lang, maar ik doe er niks aan. Heel vervelend!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:14

Ik ben trouwens wel 3 kilo afgevallen met mijn 10 weken stage. Alleen zou ik er graag nog net wat meer af willen hebben. Alleen heb ik dus totaal geen zelf discipline :').

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:15

Je aanmelden in een HK topic? Heb je steun van anderen :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:16

Meld zich! Heb er ook vreselijk veel last van.. Vooral van: ach dat snoepje kan geen kwaad want ik heb gesport vandaag.. Terwijl ik toch echt wil afvallen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:18

Dan kom ik er ook bij.. Wil eigenlijk een kilo of 5 eraf. Ben vorig jaar dmv weight watchers 10 kilo kwijt geraakt en wil nu nog 5 extra eraf. Merk dat ik het blijkbaar niet erg genoeg vindt ofzo en daardoor die motivatie van vorig jaar niet heb. Dat ging echt super gemakkelijk namelijk, het vloog er met een kilo per week af terwijl ik eigenlijk niet zoveel minder at maar het simpelweg beter organiseerde.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:19

iemand in je naaste omgeving zoeken die wil/kan meedoen met jou of die je een beetje "in het oog" wil houden. Qua voeding/dieet ben ik een ramp. ik wordt gewoon gek van een "honger"gevoel, dus daar maakt het minder verschil of ik een "maatje" heb of niet. Qua sporten werkt het veel motiverender als ik dat samen met iemand anders kan doen, net zoals dat ik weet dat mijn paard geen "aandacht" krijgt als ik niet ga rijden :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:20

Herkenbaar!!! Ik wil niet zozeer afvallen, maar gezonder eten. Maar ik kan mezelf daar echt niet toe zetten.
Ben wel nu al 3 maanden 3x per week naar de sportschool gegaan en dat gaat me heel gemakkelijk af. Maar ik blijf door eten... Snoep, chips, ijs, koekjes...

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:24

Ik heb er ook moeite mee en daarom ben ik weightwatchers gaan doen :)
Ik mag alles, maar heb maar een bepaald aantal punten voor 1 dag. Zijn de punten op heb ik eventueel nog de weekextra en als die op zijn kan ik niks meer pakken :)
Juist door die punten, ben ik ook geneigd te denken: dat vind ik wel lekker maar zijn me de punten niet waard! Ik vind het daardoor makkelijker worden en als ik echt wil, is er wel de ruimte om iets te pakken :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:27

linnke schreef:
Ik heb er ook moeite mee en daarom ben ik weightwatchers gaan doen :)
Ik mag alles, maar heb maar een bepaald aantal punten voor 1 dag. Zijn de punten op heb ik eventueel nog de weekextra en als die op zijn kan ik niks meer pakken :)
Juist door die punten, ben ik ook geneigd te denken: dat vind ik wel lekker maar zijn me de punten niet waard! Ik vind het daardoor makkelijker worden en als ik echt wil, is er wel de ruimte om iets te pakken :)

Is dat een programma via internet?

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:29

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:38

Huiskamertopic vind ik wel een goed idee, daar wil ik zeker aan meedoen :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:29

Dat centrale afvaltopic vind ik nou niet echt iets waar ik me bij aan dien te sluiten. Dat zijn vrijwel allemaal bokkers die meer dan een kilo of 2/3 willen afvallen. Als ik mij daar meld met het feit dat ik zo weinig kwijt wil, worden zij niet blij! Daarom meld ik mij daar ook maar niet! Dat zijn schema's die niet van toepassing zijn voor mij etc.
Mijn vriend is heel toevallig parttime sportinstructeur. Hij zei, dat als ik stop met frisdrank drinken, ik waarschijnlijk die kilo's al afval. Maar ja, ik hou nou eenmaal niet zo van water, en al helemaal niet met dit weer. Drink als vervanging thee en siroop..

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:33

Espoir_ schreef:
Dat centrale afvaltopic vind ik nou niet echt iets waar ik me bij aan dien te sluiten. Dat zijn vrijwel allemaal bokkers die meer dan een kilo of 2/3 willen afvallen. Als ik mij daar meld met het feit dat ik zo weinig kwijt wil, worden zij niet blij! Daarom meld ik mij daar ook maar niet! Dat zijn schema's die niet van toepassing zijn voor mij etc.
Mijn vriend is heel toevallig parttime sportinstructeur. Hij zei, dat als ik stop met frisdrank drinken, ik waarschijnlijk die kilo's al afval. Maar ja, ik hou nou eenmaal niet zo van water, en al helemaal niet met dit weer. Drink als vervanging thee en siroop..

Ik heb daar in het begin in bij gezeten maar had juist het idee dat er alleen maar bokkers zaten die véél minder als ik moesten afvallen :+

Ach, dan maak je toch een nieuw hktopic maar dan voor mensen met weinig zelfdiscipline :+

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:05

Dat heb ik ook ! Ik wil graag een beetje afvallen ongeveer 2 tot 5 kilo , ik hou het elke keer ongeveer 2 week vol en dan denk ik "ach dat ene snoepje' echt vreselijk!

Ik ben nu weer bezig met mij 'mini dieet' , ik eet s ochtends muesli met yoghurt
s middags 3 sneetjes brood
en s avonds 'gewoon warm'

Tussendoor een appel of druiven als ik echt honger krijg , ik drink thee zonder suiker en veel water .

Ik hoop dat dat iets helpt :Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:10

Weight watchers is echt heel goed, ik moest er gek genoeg zelfs meer van gaan eten maar vooral heel constant, dus elke dag de zelfde hoeveelheid punten. Dan gaat je lichaam zich waarschijnlijk beter instellen dan als je de ene dag meer eet dan de andere.

Maar ja, dan moet je natuurlijk wel gemotiveerd zijn om ook daadwerkelijk goed bij te houden wat je eet en dat om te rekenen naar je puntenaantal...