Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en voor allergieen ed , je hoeft minder waspoeder te gebruiken minder wasverzachter of zelfs helemaal niet .
ik heb alleen al exceem en vind dat al vre-se-lijk!
Met het vriesweer waren mijn vingers gebarsten van kloofjes, die heb ik een aantal keer per dag ingesmeerd met zinkzalf. Verder douch en ga ik in bad met Alepzeep. Zeer grote aanrader! Ik hoef mij niet in te smeren na het douchen en het verzorgd de droge huid echt. http://www.dezeepkist.nl/contents/nl/d34.html
)Brainless schreef:Die pilletjes zijn meestal tegen schimmels.
Vaak verergeren de schimmels de aandoening (door de kapotte huid hebben schimmels snel vrijspel).
Maar dit haalt niet de oorzaak weg en (indien er geen schimmel is) heeft het geen nut.
Brainless schreef:Die pilletjes zijn meestal tegen schimmels.
Vaak verergeren de schimmels de aandoening (door de kapotte huid hebben schimmels snel vrijspel).
Maar dit haalt niet de oorzaak weg en (indien er geen schimmel is) heeft het geen nut.
Mri schreef:Brainless schreef:Die pilletjes zijn meestal tegen schimmels.
Dit zijn geen pillen tegen schimmels, dat weet ik zeker.
Ik kan als ik wel weer is daarben wel kijken welke het zijn.
Ik weet wel dat ze beschreven staan in een niet zo lang geleden uitgegeven medisch iets waar wetenschappelijk onderzoek naar was gedaan (had mn vader gekopierd en bewaard voor mn schoonmoeder).
In dat artikel stonden ook andere medicijnen genoemd die gebruikt kunnen worden wanneer bepaalde andere medicatie niet werkt.
Zoals maj0 moet mijn schoonmmoeder ook elke paar weken bloedprikken en moesten voordat ze aan de pillen mocht beginnen ook worden vast gesteld wat voor haar normale bloedwaardes waren.
Bij het afbouwen van de pillen (van 2 keer per week 4 naar 2 keer per week 2) kwam het beetje dat weg was weer helemaal terug, waardoor ze nu weer terug zit op de start dosering. Dit blijft ze nu slikken voorlopig
stef schreef:Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn man heeft deze 3 dingen tegelijk. Dit heeft als gevolg dat hij de reguliere therapieen voor psoriasis (lichttherapie) niet mag.
We smeren ons rot, maar in de winter als het vriest is het gewoon écht een drama.
Zijn hele huid is schuurpapier en op sommige plaatsen gewoon gebarsten (rug, heupen).
Zijn scheenbeen ligt half open door een grote psoriasis plek.
Dermatoloog zijn we al geweest, weer andere zalf mee gekregen, maar het doet allemaal niet zo heel erg veel