Neustussenschotje scheef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Neustussenschotje scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 19:11

[MW] Raar neusgat

Ik had dit toppic al geopend en ben vandaag naar de huisarts geweest.
Zij opperde toch echt dat mijn neus eens gebroken was geweest waarschijnlijk en mijn neustussenschot zit gigantisch scheef.
Nu moet ik met nasonex neusspray sprayen, om de ontsteking weg te krijgen en hopelijk gaat het hiermee beter.
Anders moet het misschien toch geopereerd worden.
Lijkt me niet zo prettig zo'n operatie aan mijn neus.
Mensen met ervaringen???

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:53

Hoi,

Bij ons zit het in de familie en groeit het neustussenschot dicht waardoor wij vaak hoofdpijn hadden.
Ik ben er aan geopereerd en sindsdien geen hoofdpijn meer. Uiteindelijk is het maar een kleine operatie.
leuk is het niet meer, maar wel nuttig!

succes ermee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:50

SofieHavan schreef:
Hoi,

Bij ons zit het in de familie en groeit het neustussenschot dicht waardoor wij vaak hoofdpijn hadden.
Ik ben er aan geopereerd en sindsdien geen hoofdpijn meer. Uiteindelijk is het maar een kleine operatie.
leuk is het niet meer, maar wel nuttig!

succes ermee!

Er komt wel nog lucht door maar wel beperkt.
Ik kijk het even aan hoe het gaat, maar eigenlijk ben ik een beetje huiverig voor de operatie.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:04

Ik ben jaren geleden geopereerd aan mijn neustussenschotje,ik had vaak hoofdpijn en chronische voorhoofdholteontsteking. Na verloop van tijd kwam de hoofdpijn terug en toen volgde nog een operatie aan mijn bijholtes. Toch heb ik nog vaak klachten,dit vanwege verklevingen die tijdens de operatie zijn ontstaan. De operatie wordt nogal verschillend ervaren,ik had er niet heel veel last van, al is het natuurlijk wel vervelend.

MightyJoe

Re: Neustussenschotje scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:08

Ja hier. Alleen bij mij nog steeds scheef helaas.. Operatie viel mee. Enige wat vervelend was waren de tampons in je neus vooral als ze eruit worden getrokken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:19

MightyJoe schreef:
Ja hier. Alleen bij mij nog steeds scheef helaas.. Operatie viel mee. Enige wat vervelend was waren de tampons in je neus vooral als ze eruit worden getrokken

Had ik inderdaad al gelezen, maar ja dat moet dan maar als het echt nodig is

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:23

Moet idd wel ja. Had de hele tijd traanogen omdat die tampons tegen mijn traan buizen zaten. En het moment dat die dingen eruit werden getrokken vergeet ik nooit meer :') wat een lange dingen!! Torn die dokter zei dat ze er voor de helft uit waren dacht ik dat hij gek was! Maar operatie zelf is niets ! Zou het zeker doen. Ademhalen is wel wat beter maar nog niet optimaaal Marja mijn neus is ook een beetje raar (scheef want is gebroken geweest )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:55

Dank je voor de ervaringen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:58

Ik heb 12 jaar geleden zo'n operatie gehad. Vervelend maar te doen.
Nasonex heb ik ook veel gebruikt. Werkte niet zo goed. Van mijn KNO arts krijg ik antibiotica bij een ontsteking.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:34

Mijn neustussenschot staat ook extreem schreef. Waarschijnlijk ook ooit mijn neus gebroken gehad want is niet altijd al zo geweest. Ik heb ook vaak hoofdpijn en ben altijd verkouden. Mijn linker neusgat zit compleet dicht en door mijn neus ademen kan ik bijna niet omdat ik bijna geen lucht krijg. Een operatie durf ik alleen niet aan.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:46

Aaschaa, echt niet? Deze operatie stelt niets voor... En ik ben echt een mietje! Heb 3x de datum verzet omdat ik niet meer wou :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 08:11

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn neustussenschot staat ook extreem schreef. Waarschijnlijk ook ooit mijn neus gebroken gehad want is niet altijd al zo geweest. Ik heb ook vaak hoofdpijn en ben altijd verkouden. Mijn linker neusgat zit compleet dicht en door mijn neus ademen kan ik bijna niet omdat ik bijna geen lucht krijg. Een operatie durf ik alleen niet aan.

Ik heb het ook aan mijn linkerneusgat en inderdaad als ik erin kijk is er geen opening meer te zien.
De dokter kwam met een neusspreidertje en een lamp, waarop ik zei: dat zult u niet nodig hebben, je ziet het zoal.
Oja zei ze, maar ik kijk even meer van binnen en kwam echt tot de conclusie dat het eens gebroken moet zijn geweest zo scheef als het staat.
Ik ben ook een schijterd, maar moet ook zeggen dat ik er veel last van heb.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:28

Ik ben ook een schijterd wat dat betreft. Ik heb er ook veel last van en wil er graag vanaf. Het is ook neit de operatie waar ik tegenop zie maar het zijn die tampons die ze tot je ogen toe omhoog duwen en ik ben bang voor benauwdheid....

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:45

Na een val van mijn paard stond mijn tussenschot ook scheef. Ik keek enorm tegen de operatie op, maar het is me ontzettend meegevallen. Alleen toen de tampons weer uit mijn neus werden getrokken deed dat ontzettende pijn, sodeju! Verder geen last ergens van gehad gelukkig. Is ondertussen zo'n 4 jaar geleden :).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:51

Mijn neustussenschot zit ook zo scheef dat ik door één neusgat geen lucht krijg. Ik ben een tijdje geleden naar het ziekenhuis geweest, en een operatie was echt wel nodig, dus datum gepland enzo, maar ik heb het weer afgezegd.... :') Heb echt een neuzenfobie ofzo, wahha..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:28

Ik heb de tampons onder volledige verdoving eruit laten halen :+
Helemaal geen last van gehad dus :o

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:38

Sofiehavan... Waauwdat is een oplossing... Als datbij mij ook kan, dan is mijn twijfel wel zo goed als weg... Die tamponkrengen zijn de enige die mij tegenhouden:P

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:06

Ik was er ook mega bang van, mijn mama die de operatie al had ondergaan zei dat het pijn deed.
Ik ben op voorhand hard beginnen brullen en onhandelbaar gedragen dus ;) ze deden het onder verdoving :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 08:54

Ik zie het ergste op tegen de operatie zelf.
Ik heb twee keer een operatie gehad, een aan mijn hand en een aan mijn voet.
Beide zou niet zoveel voorstellen.
Bij mijn voet was alles goed gegaan, alleen de nasleep was echt killing.
Bij mijn hand ging alles mis wat mis kon gaan en sindsdien moet ik niet meer aan een operatie denken.
Zeker in mijn gezicht brrr.
Met de nasonex gaat het wel ietsje beter, ik heb niet meer constant die loopneus zo extreem.
Maar echt lucht komt er niet door dat neusgat.
Effe afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:44

Ik heb recent nog een neuscorrectie ondergaan. Mijn neusschot stond scheef + mijn doorgangen boven in mijn neusholte waren te nauw. Dit zorgde dus voor vele bijholte/ voorhoofdholte ontstekingen. Ik heb jou neusspray ook geprobeert, dit hielp echter niks.

De operatie viel mij reuze mee. Je valt lekker in slaap, schrikt even als je wakker wordt ( je kan niet meer door je neus ademen). Dit kan je verhelpen door oefeningen te doen. Dan na 2/3 daagjes mogen de tampons eruit. Dat viel wel zo mee! Echt het doet geen pijn, het voelt alleen raar :P nu een paar maand verder heb ik nooit een ontsteking meer gehad :)

sterkte ermee

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 10:56

KiMmK schreef:
Ik heb recent nog een neuscorrectie ondergaan. Mijn neusschot stond scheef + mijn doorgangen boven in mijn neusholte waren te nauw. Dit zorgde dus voor vele bijholte/ voorhoofdholte ontstekingen. Ik heb jou neusspray ook geprobeert, dit hielp echter niks.

De operatie viel mij reuze mee. Je valt lekker in slaap, schrikt even als je wakker wordt ( je kan niet meer door je neus ademen). Dit kan je verhelpen door oefeningen te doen. Dan na 2/3 daagjes mogen de tampons eruit. Dat viel wel zo mee! Echt het doet geen pijn, het voelt alleen raar :P nu een paar maand verder heb ik nooit een ontsteking meer gehad :)

sterkte ermee

Klinkt goed, vooral het slapen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:27

Wat fijn zo'n topic, toevallig word ik maandag over een week aan mijn neustussenschot geopereerd. Ik liep al wel anderhalf jaar om de haverklap met ontstoken voorhoofdholtes, erg vervelend, was onderhand al bijna een jaar aan de Nasonex. Begin januari naar de KNO-arts geweest, met een CT-scan op de foto: holtes brandschoon, maar mijn neustussenschot stond superscheef.
Ik zie er wel tegenop (ben gelukkig nog nooit geopereerd), maar als ik dan bedenk dat ik daarna waarschijnlijk klachtenvrij ben, dat lijkt me heerlijk! Het schijnt dat ik dan meer lucht heb, al is het me nog nooit opgevallen dat ik weinig lucht heb, maar daar zul je wel aan wennen - ik weet ook niet beter. Misschien minder snel moe, ik ben erg benieuwd!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:41

Alet74 schreef:
Wat fijn zo'n topic, toevallig word ik maandag over een week aan mijn neustussenschot geopereerd. Ik liep al wel anderhalf jaar om de haverklap met ontstoken voorhoofdholtes, erg vervelend, was onderhand al bijna een jaar aan de Nasonex. Begin januari naar de KNO-arts geweest, met een CT-scan op de foto: holtes brandschoon, maar mijn neustussenschot stond superscheef.
Ik zie er wel tegenop (ben gelukkig nog nooit geopereerd), maar als ik dan bedenk dat ik daarna waarschijnlijk klachtenvrij ben, dat lijkt me heerlijk! Het schijnt dat ik dan meer lucht heb, al is het me nog nooit opgevallen dat ik weinig lucht heb, maar daar zul je wel aan wennen - ik weet ook niet beter. Misschien minder snel moe, ik ben erg benieuwd!

Spannend zeg, alvast veel succes.
Hopelijk gaat het je helpen van je vervelende klachten af te komen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:40

Inmiddels ben ik (gisteren) geopereerd en alweer thuis. Het is me meer dan 100% meegevallen. Het is nog wat bloederig nu de watten uit mijn neus zijn (wat overigens helemaal niet zeer deed), maar verder sinds gistermiddag al helemaal pijnvrij. Nu nog hopen dat het helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:50

Bij mij groeide het schot bijna mn neus uit. Een septumcorrectie is 2x gedaan, een keer met tampons en een keer met zo'n klem. Ingreep op zich is een eitje alleen, je neus zit dicht je krijgt je mond bijna niet open enz enz. O ja ik reageer slecht op de narcose met als gevolg dat het weinige wat ik naar binnen kreeg er weer met dezelfde gang terugkwam. Overigens een chronische voorhoofds/neusholte onsteking is geen pretje en zeker niet elke keer een kuur antibiotica.