Snel vettig haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Snel vettig haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 18:23

Halloooo bokkers!

Ik heb de laatste tijd nogal last van vettig haar. Ik was het altijd om de dag met shampoo en conditioner.
De shampoo alleen bovenop mijn hoofd en de conditioner door de onderste plukken. Ik föhn het droog en ga
met los haar slapen.De 1e dag is het heel erg blond en de 2e dag is het bijna donkerblond tot bruin..
Nog iemand tips om het minder snel vet te laten lijken? :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:25

Zit je veel aan je haar, hoe vaak borstel je het??
Föhnen kan er trouwens ook voor zorgen dat je hoofdhuid extra vet aanmaakt dus misschien even een tijdje niet föhnen om te testen.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:26

nou persee daarvoor heb ik niet echt tips, maar als je het hebt en je hebt geen zin om het te wassen, DROOGSHAMPOO! het wonder middel. ;).

Thats_Me

Re: Snel vettig haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:30

Zorg dat je, je haar niet zo vaak wast. Om de dag is namelijk nog steeds erg vaak en daardoor stimuleer je juist de aanmaak van huidvet waardoor je haar vet wordt :)

Daarbij is fohnen en veel kammen ook een reden waardoor haar erg vet kan worden.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:36

Ik heb hier ook erg veel last van. Pas was het binnen een uur al weer vet! Ik doe nu alleen shampoo bovenop en met koud water uitspoelen (is voor dat de haarschubben dan weer sluiten). Nu kan ik het 1,5 dagen uithouden, maar dan moet ik echt mijn haren weer wassen! Dus ik lees even mee.

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 18:40

Ik borstel het een keer per dag, voordat ik naar school ga. En ik heb een lokje en die moet je dus soms wel
even aan de kant doen (:

En ik had trouwens ook nog een vraag over knippen, ik ga binnenkort naar de kapper en wil er eigelijk heeeeel erg veel laagjes in doen. Alleen ik heb echt heel dun haar en tot 10 cm over mijn schouders,
word dit wel een beetje mooi? :o

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:43

Ik gebruik bij iets te vet haar Andrelon droogshampoo spray. Andere merken heb ik ook gebruikt maar die laten een witte waas achter die je eerst moet uitkammen, Andrelon niet. Dus heb je 's ochtends iets te vet haar maar geen tijd om te douchen dan spray je het er in en kan het nog een dagje langer mee. Ik was het dan altijd die avond.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:45

Ik was mijn haar elke dag omdat het ook snel vet word, ik probeer het nu om de dag te wassen maar vind het echt moeilijk, vet haar voelt zo poedersuiker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:47

M'n beste tip is; stoppen met je haar kammen.

Klinkt stom maar dat is het enige wat bij mij hielp. Ik kam mijn haar nu hoogstens 1x per week en het is beduidend minder vet. Klitten vallen ook erg mee. Ik was mijn haar nu inderdaad ongeveer om de dag. Föhnen doe ik ook niet, steilen wel af en toe. En probeer van je hoofdhuid af te blijven.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:49

Ik heb juist last van statisch, droog haar ook heel erg vervelend.
Voor vet haar zou je speciale shampoos kunnen gebruiken ook kan je proberen om je haar minder vaak los te doen. Gebruik je ook nog andere producten om meer volume of krul te hebben, ofzo? Want daar kan je ook vet haar van krijgen. En verder conditioneer altijd een beetje in de puntjes doen dat is meer dan genoeg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:50

Ik had ook altijd heel erg snel vet haar. De kapper vertelde me geen conditioner meer te gebruiken. Deze legt een laagje om je haar heen waardoor het dus snel vet wordt.
Ik ben gestopt met de conditioner en heb geen vet haar meer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:53

Niet te vaak je haar wassen! Ik ga iedere dag in de douche, maar was mijn haren maar 2 keer in de week! En ook geen conditioner gebruiken. Gewoon haarshampoo en 1 keer per keer ermee wassen is echt meer als voldoende!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:55

Vroeger moest ik me om de dag wassen, en dan heb ik geinvesteerd in goede shampoo en nu kan ik vlot een week. Echt een enorme verandering :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:59

Mijn haren kammen kan ik echt niet doen, ik kam het 1x per dag, en savonds zitten er echt veel klitte in, maar ik wacht dan nog tot sochtends. Veel haarlak gebruik ik ook niet, schuim helemaal niet, ik fohn het niet, niet stijlen niet krullen niet veel aankomen, niks. gewoon heel snel vet haar

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:00

als jij over je hoofdhuid krab, zit er dan iets onder je nagel? (wit/gele vette spul?)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:01

ja dat wel, heb vroeger ook roos gehad een klein beetje. en ik had iets van berg?
Maar dit is trouwens niet altijd. Met periodes, soms een maand niet dan week wel, dan twee maanden niet dan een maand wel. maar nu heb ik het al heel lang.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:06

Wilde ook zeggen heb je geen berg? Daar heb je speciale shampoo van de Ha voor.

Kan goed zijn dat je door de berg niet meer zo veel haar hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:09

ik douche 3x per week , gebruik head and shoulders (anders heb ik jeuk + schilfers etc). maar dan is het ook echt vet , kan het wel gewoon borstelen (met enige knopen)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:18

hier ook super snel vet haar, ik was het elke ochtend, en 's ochtends is het weer net zo vet, mijn hoofdhuid is daarentegen weer heel erg droog, ik heb het nu superkort geknipt, dus kan ik er niet meer aanzitten maar die droogshampoo vond ik echt poedersuiker, daarvan voelt mijn haar heel vies en na een paar keer was de druk eraf omdat ik hem een tijdje niet heb gebruikt..

hopen dat het zo beter gaat, ik gebruik trouwens garnier tegen vet haar

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:21

Niet te vaak staart in en uit doen. Dit merk ik altijd heel erg aan mijn haar. En droogschampoo is heerlijk! :D
Verder ook van je haar afblijven! Clipje in doen ofzo, en niet met je handen op je haar steunen als je de les saai vind, goed om denken :P

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:29

Probeer het wassen dusdanig af te bouwen dat je het 2 keer per week wast, om de dag is echt veel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:48

Geen cremespoeling. Werkte bij mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:52

Eva1993 schreef:
Probeer het wassen dusdanig af te bouwen dat je het 2 keer per week wast, om de dag is echt veel!

als ik dat doe verga ik van de jeuk :') ;(

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:53

Jumping Jupiter (als ik het goed heb) van lush helpt heel goed bij een klasgenootje van mij ? Ik weet niet of je hier iets aan hebt :)?

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:22

takkie_muis schreef:
Eva1993 schreef:

als ik dat doe verga ik van de jeuk :') ;(

Ik heb voor iedereen de tip om eens op internet te zoeken om zelf een maskertje te maken, het is nog eens leuk ook!
Al die shampoo's en troep zitten natuurlijk vol met parfum silliconen etc. wat met een gevoelige hoofdhuid niet erg fijn is. Ik las laatst iets over een yoghurt komkommer masker voor je haar, misschien eens het proberen waard :D ?