zwanger maar beetje ongerust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

zwanger maar beetje ongerust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:03

Had al enkele weken een raar gevoel alsof er vanalles in mij aan het veranderen was had dan ook in het begin van deze week een test gedaan en die was positief, nog eens digitale test ook positief en zou nu 5 weken zwanger moeten zijn. Alleen heb ik soms zoveel last van mijn buik en hier en daar links of rechts een steekje , is dit normaal ? Dit is mijn eerste keer en maak me een beetje zorgen !

Tellie

Re: zwanger maar beetje ongerust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:04

Naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd. Meteen doen, zeker met zwangerschappen. Ben je überhaupt al naar de huisarts geweest?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:05

Jup dat is helemaal normaal. Je bent een nieuw mensje aan het maken en daar wordt ruimte voor gemaakt en je hormonen doen allemaal gekke dingen met je lijf. Mocht je het niet vertrouwen dan bel je gewoon je huisarts of de verloskundigenpraktijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:06

HA bezoek is sowieso verstandig :j
Maar ik heb wel altjd begrepen dat in de eerste weken je baarmoeder zichzelf wat op gaat rekken om alvast ruimte te maken voor het kindje dat steeds groter zal worden. Dat kan een stekende pijn geven, veel vrouwen hebben daar last van in de eerste weken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:07

dat noemen ze bandenpijn :D

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:07

Tellie schreef:
Naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd. Meteen doen, zeker met zwangerschappen. Ben je überhaupt al naar de huisarts geweest?

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest ik was ineens van plan om een afspraak te maken bij mijn gynaecologe maar ze neemt spijtig genoeg niet op !

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:08

Yup,heel normaal.
En je zult ze verder in de zwangerschap ook wel blijven voelen.
Ik zou het wel elke keer aangeven bij de vk als ik jouw was.
Zodat zij het ook in de gaten kunnen houden,en het is echt niet erg als je ze plat belt met elk wissewasje.
Daar zijn ze nu eenmaal voor.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:08

Mars schreef:
HA bezoek is sowieso verstandig :j
Maar ik heb wel altjd begrepen dat in de eerste weken je baarmoeder zichzelf wat op gaat rekken om alvast ruimte te maken voor het kindje dat steeds groter zal worden. Dat kan een stekende pijn geven, veel vrouwen hebben daar last van in de eerste weken.

Oke goed dat ik dat weet ! Is het echt nodig om een afspraak met huisarts te maken, die kan me tog niet echt verder helpen ofwel ?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:13

Ten eerste, Gefeliciteerd met je zwangerschap!

maar het moet wel bij hun in de computer staan i.v.m medicijnen enz.
stel je voor dat je een ongeluk krijgt.. dan weten ze niet dat je zwanger bent.

Je lijf is erg aan het veranderen, dat gaat (helaas) niet altijd ongemerkt.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:18

xxStitchxx schreef:
Ten eerste, Gefeliciteerd met je zwangerschap!

maar het moet wel bij hun in de computer staan i.v.m medicijnen enz.
stel je voor dat je een ongeluk krijgt.. dan weten ze niet dat je zwanger bent.

Je lijf is erg aan het veranderen, dat gaat (helaas) niet altijd ongemerkt.

Heb net gebelt en heb volgende dinsdag nog een afspraak ! Ze zeiden me wel dat er dan nog geen hartje zou kloppen maar dan ben ik tog al iets geruster dat er wel een vruchtje te zien is ! Bedankt !

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:22

ik heb met 6 weken en 6 dagen een echo gehad en een kloppend hartje, met bijna 8 weken weer een echo en alles goed en gegroeid, ben nu 9 weken en heb idd ook steekjes rechts en linksonder.. verloskundige zei dat is idd bandenpijn :-)

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:29

Ja klopt is bandenpijn, en schrik ook niet als je plotseling een beetje bloed gaat verliezen rond deze tijd gaat het zich innestelen en kan dat voorkomen maar hoeft natuurlijk niet.

Maar bel altijd je VK als je het niet vertrouwd of gerustgesteld wilt worden, daar zijn ze voor, en vinden ze echt niet erg.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:29

bedankt voor jullie reacties ! nu ga ik sebiet tog met een geruster gevoel werken !

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:43

S_R_A_H_A schreef:
Tellie schreef:

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest ik was ineens van plan om een afspraak te maken bij mijn gynaecologe maar ze neemt spijtig genoeg niet op !

afspraak maken met gynacoloog heeft geen nut,gewoon een verloskundige bellen in de buurt en zeggen dat je een positieve test hebt en na jou berekening nu 5 weken zou zijn.

Ha moet je als je bevestiging hebt van verloskundige hebt wel op de hoogte stellen dat je in erwachting bent ivm eventuele medicijnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:58

Ik heb met 5 weken een inwendige echo gehad, omdat ik ook zoveel pijn had :)
Ze dachten aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, vandaar de echo. Er zat een vruchtje (zag eruit als een cashewnoot) en het bleek het oprekken van de baarmoeder te zijn wat zoveel pijn deed.

Succes dinsdag en gefeliciteerd met je zwangerschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:02

Volgens mij komt ts uit Belgie, dan heeft een vk bellen idd weinig zin, omdat alles via de gyn loopt. Maar de pijntjes die je voelt zijn heel normaal bij een zwangerschap.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:04

Hier hetzelfde als Quellian. Helse pijnen! Bij mij met 6-7 weken een echo (heb 'maar' 4 weken met die buikpijn rondgelopen, dacht dat het wel weer over zou gaan :')) Daarna gelukkig geen enkel kwaaltje meer gehad, inmiddels 21 weken op weg <3

Wel gefeliciteerd!

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:58

Dankje wel !! Ben echt super trots en al iets minder ongerust maar tog ga ik blij zijn als ik dinsdag bij gyneacoloog zit en weet dat alles oké is. Zit namelijk al ziek thuis met lage bloeddruk !

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:47

lage bloed druk tijdeens de zwangerschap is niet goed.
zou even de HA bellen als ik jou was.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:40

hanny_jelke schreef:
lage bloed druk tijdeens de zwangerschap is niet goed.
zou even de HA bellen als ik jou was.

de huisarts is al langsgeweest en zei dat ik ziek was. Is het normaal dat je in het begin van je zwangerschap zou weinig kan ? Ik ben nog maar 5 weken en voor 5 min rond te stappen ben ik zo moe, heb echt last van rugpijn, mijn buikpijn is al een pakje verbeterd, maar ik ben echt bang dat ik niet meer kan werken binnenkort. Ik werk in een rusthuis in de keuken dus wel heffen en tillen en heel lang rechtstaan zonder te kunnen gaan zitten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:44

Wat is een te lage bloeddruk?
Ik heb altijd een lage bloeddruk 100/50.
Daar is niks mis mee hoor.
Weet niet hoe laag jouw bloeddruk is??
En die steken zijn heel normaal.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:46

BarockPinto schreef:
Wat is een te lage bloeddruk?
Ik heb altijd een lage bloeddruk 100/50.
Daar is niks mis mee hoor.
Weet niet hoe laag jouw bloeddruk is??
En die steken zijn heel normaal.

10/6 dacht ik. Ik maak me gewoon wat zorgen omdat ik nog niet weet of alles wel in orde is (heb pas dinsdag eerste afspraak).
Ik heb gewoon zoveel last dat kon ik niet geloven dat ik dat al zo vroeg kon krijgen. Heel de dag door rugpijn, na 5 min wandelen uitgeput,
misselijk, mijn enkels doen pijn. Heb het er allemaal voorover maar ben wel bang !

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:48

Dat je moe bent hoor er echt bij, ik had exact hetzelfde. Gewoon zoveel mogelijk aan toegeven, het kost je lichaam heel veel energie, vooral in het begin met al die celdelingen :D Lekker rust nemen, die extreme vermoeidheid trekt over een paar weken weer weg.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:49

100/60 bedoel je?
Dat is prima hoor.
Ja je kan last hebben van vermoeidheid en duizeligheid, maar een te lage bloeddruk is veel beter dan een te hoge hoor.
Misselijk ben ik de eerste 5 maand ook continue geweest en rugpijn ook.
Je banden rekken gewoon uit en die hangen overal aan.
Misschien dat je door de steken een andere houding aanneemt en daardoor krijg je rugpijn.?
ZIjn allemaal kwaaltjes die erbij horen.
Zodra je je eerste echo hebt gehad, maak je je veel minder zorgen :D

Edit: moe, ja dat was ik ook, kon de hele dag wel slapen en kwam bijna niet vooruit op mijn werk :=

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:52

Ik ook, ik kwam 'sochtends laat mijn bed uit, liep de trap af, de woonkamer in, en pofte op de bank en viel in slaap, echt bizar. Maar dat ging weer weg. En misselijk, jep ik ook 5 maanden lang elke dag drie keer overgeven werd er gek van. Maar dat ging ook bijna weg in de laatste maanden. Mij is verteld dat je juist als je al die bijwerkingen hebt, heel veel zwangerschapshormonen aanmaakt en dat je lijf heel goed bezig is. Dus het is echt voor het goede doel!