Snel moeten kokhalzen (om van alles), wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Snel moeten kokhalzen (om van alles), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:06

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Ik moet ontzettend snel kokhalzen, en het wordt ook steeds erger :+

Iets wat het heel erg triggert is dingen die vast zitten tussen m'n tanden. Goedkope filet american heeft nog wel eens van die vetdraadjes die dan tussen je tanden blijven zitten en dan nog best lang zijn . Als ik dat voel met m'n tong moet ik al kokhalzen :')

Verder kan ik ook niet tegen vieze dingen vast pakken. Zo werk ik in een optiek zaak en soms komen daar brillen langs met bijv. een afgebroken neuspadje. Omdat 1 vervangen niet zo netjes staat vervang ik ze altijd even beide, maar meestal is de over gebleven helemaal groen of bruin met heel veel rotzooi erachter.. en dan sta ik dus te kokhalzen met m'n schroevendraaier en bril in de hand :r

Grote hoeveelheden drinken van iets iedere dag moet ik ook van kokhalzen. Zo moest ik een tijdje laxeermiddel oplossen in water en dit smaakte een beetje citroenachtig met wat zoet, opzich niet eens vies. Maar na 4 dagen werkte ik dat al kokhalzend naar binnen. (Thank god kreeg ik de keer erna poeder wat praktisch naar niks smaakte :+ )

Ook toen er een muizenplaag was op stal en ik de keutels uit m'n kast moest vegen stond ik het al kokkend met een stoffer en blik eruit te vegen... :r

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Het lijkt steeds erger te worden en het zit me best wel dwars.. Voor ik nog een keer echt over me nek ga :+ Herkennen mensen dit?

An1985

Re: Snel moeten kokhalzen (om van alles), wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:10

Ja me toooooo

Ik moet altijd kokhalzen als ik iets vind stinken! Maar ook als ik vieze dingen zie.

Ik kan bijna niet naar openbare toiletten want zo gauw het stink moet ik zo erg kokhalzen dat het vaak tot echt overgeven komt.

Verder moet ik kokhalzen van yoghurt met stukjes fruit erin! Of als ik gewoon iets eet of drink en ik voel ineens iets raar!

Ik vind het ook een super irritant probleem. Ik moet nl ook vaak echt overgeven! Het enige wat een beetje helpt is mn neus in mn sjaal of trui doen zodat ik alleen parfum ruik!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:11

Ohh herkenbaar, openbare toiletten :r :r En idd yoghurt met stukjes fruit erin, bah! Zo smerig :')

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:12

Ik moet altijd kokhalzen van bedorven eten, schimmel en eten in de prullenbak gooien haha..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:12

Oja prullenbak zak verwisselen zorgt bij mij ook voor kokhalzen.. en met de hand afwassen... Blij dat we thuis een vaatwasser hebben :r

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:13

Haha Nu je het zegt, prullenbakzak verwisselen kan ik inderdaad ook niet..
Of als mensen over vieze dingen praten. Begin ik ook meteen te kokhalzen

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

Ohhh zooooo herkenbaar ! Mijn man krijgt er altijd de slappe lach van ! Ik kokhals
Denk ik wel 50 x per dag ! Ik kan ook niet normaal hoesten dat word altiijd kokhalzen ,
Vanmiddag ook had de kat gespuugd maar bij het idee van het op. Moeten ruimen sta ik te kokhalzen als een malle ,
Zelfs alleen een doekje er over leggen lukt me niet ,
Of een wc met rem sporen succes gegarandeerd !
Maar wel blij dat er nog meer met mij zijn !

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:21

Herkenbaar, soms zelfs al bij het tanden poetsen. :=

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:24

Idd bij iets tussen mn kiezen, of bij tandenpoetsen... vreselijk...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:28

Hier nog een. 's Ochtends bij het tandenpoetsen kokhals ik standaard. De prullenbak verschonen idem. Snottenbellen bij mijn leerlingen, ugh. Pillen slikken is ook lastig soms. Pas ging de tandarts foto's van mijn gebit maken. Ik moest grootse moeite doen om niet te gaan kokhalzen. Als ik hard moet hoesten moet ik ook kokhalzen.
Heeeeeel irritant probleem. Of als iemand uit zijn mond stinkt en ik ruik het, dan ga ik ook... Pff wat doe je eraan. Ik krijg er soms wel maagkrampen van.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:49

Ja, als ik gebitten van bewoners moet uitdoen op m'n werk :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:51

Loszittende kunstgebitten (en in een bakje :') ) en gehoorapparaten die in het zicht worden schoongemaakt haha

Pitjes in mijn brood, blegh!

Van die dixies, vies en stinken :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:52

Ik heb het alleen als

Iemand bij mij in de buurt kotst en ik ruik het

(en toen ik nog in de zorg werkte ) Toen iemand in zn broek gescheten had en de zuster het kontje mocht afvegen

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:52

Ik heb het trouwens ook standaard bij de tandarts, al die apparatuur in mn mond!! En ook bij fotos maken elke keer weer.

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik ook moet kokhalzen als het putje van de gootsteen vies is, dan kan ik dus echt niet schoonmaken en ook het putje van de douche! eeeeuiuhhhh al die haren!
Medicijnen slikken is vaak ook een probleem!
Laatst bijgewerkt door An1985 op 08-02-12 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:54

Ik heb dat als ik aardappels eet... Verkruimelt zo in je mond, BUUH. :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:15

Ik heb het ook... maar niet van vieze dingen maar voor al als ik moet hoesten dan moet ik kokhalzen.
Tanden poetsen is helemaal een probleem, zeker mijn achterste kiezen...
Soms moet ik echt stoppen met poetsen want dan komt echt bijna mijn eten er uit.
Wat wel helpt is een liedje neuriën tijdens het poetsen, dan ontspant je keel.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:16

Ik heb t ook! Idd wanneer ik iets vies zie of ruik. En als er iets op mijn tong komt. Heel vervelend bij de tandarts, want dan kokhals ik aan 1 stuk door.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:18

Citaat:
En zo kan ik nog wel even doorgaan... Het lijkt steeds erger te worden en het zit me best wel dwars.. Voor ik nog een keer echt over me nek ga :+ Herkennen mensen dit?

Wil nog even wat toevoegen, dat je steeds vaker gaat kokken komt denk ik ook door gewenning en/of je psyche.
Omdat het rottig is ben je bang dat het gebeurd en juist als je je druk gaat maken gebeurd het...
Steve O van Jackass had zijn er zelfs een hobby van gemaakt.. die kon gewoon kotsen op commando...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:21

Tandenpoetsen, stinkende prullenbak, stinkende vaatwasser, verschonen van een baby luier.. :+
Bij mij blijft het gelukkig altijd bij kokhalzen en komt het nooit zover tot ik moet overgeven, dat zou lastig worden met m'n emetofobie :=

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:23

Warme kattenkots opruimen :')

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:25

Jep, nog eentje.. irritant alleen dat sommige mensen denken dat je je aanstelt.
-Als ik poep van andere ruik
-Als er een haar in mijn mond zit of als ik het in mijn eten zie zitten. (Dan eet ik het ook niet meer)
-Als mijn handen stinken na vieze vaatdoekjes vasthouden
-Als ik etensresten in het toilet moet gooien
-Als ik de vuilniszak moet verschonen
-Als een ander kokhalst of spugen moet, en als ik spuug ruik
-Als leerlingen gigantische snottebellen hebben hangen..
Ik kan wel even doorgaan. Vaak probeer ik het echt tegen te houden maar ik heb gewoon een reflex wat heel snel opzet... helaaasj :)

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:28

Goh er zijn meer met dit probleem?
-Kattenpoep is echt goor
-Vaak met warm eten, als er dikke stukken in zitten
Probleem is dat de rest aan tafel helemaal gek wordt als ik zit te kokhalzen, kan er alleen niet veel aan doen...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:30

Dat laxeermiddel is ook gewoon te goor. Ik krijg dat amper weg zonder te kotsen, het is het meest misselijkmakende drankje dat er bestaat :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:30

Hier nog iemand := , op mijn 18 veel en snel last van gehad door stress, rond mijn 20e was ik er weer vanaf.
Maar nu ik zwanger ben is het weer feest, Zelfs als mijn paard een snotneus heeft, ik een rochel zie liggen, sochtends als ik naar de wc moet :') , bij het ruiken van de koelkast enz. enz.
Soms erg vermoeiend aangezien ik nu met 23 weken zwangerschap nogsteeds zoooo misselijk ben en standaard de hele ochtend een geit na loop te doen met mijn gekokhals := .
Ga ook nergens zonder een flesje drinken naatoe zodat ik een slokje kan drinken als er kokhals momenten zijn.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:05

Ik heb dat ook vrij snel, al heel mn leven..
Bij het tandenpoetsen (of foto's laten maken bij de tandarts, zijn van die plaatjes voor kinderen want bij die van volwassenen... of toen ik een beugel had en bij de ortho zo'n gipsdruk moest maken :r), of bij het drinken van melk ook :+