Al maanden last van mijn knieën.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Al maanden last van mijn knieën.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 01:46

Hallo,
Ik weet dat bokt niet bestaat uit doktoren en mensen die door het scherm kunnen zien wat mij mankeert , maar ik ben wel benieuwd of mensen dit herkennen.

Ik zou 3/4 maanden geleden al naar de dokter maar het komt er stomweg maar niet van.
Even een uitleg, het is denk ik nu 6/7 maand bezig.

Wanneer ik wil opstaan of gaan zitten , of het nou van een hoge of lage zitplek is, voel ik een enorme pijnscheut in mijn knieën en net er boven.
Traplopen is ook sommige dagen ook echt k*t, en fietsen begint rot maar uiteindelijk gaat dat redelijk pijnloos.

Het is net enorme spierpijn alleen los ik het niet op door een flink hete douche of door extra veel door mijn hurken te gaan of vanuit de stoel/bank te gaan zitten en weer op te staan.

Ook achterin een auto is zacht gezegd zwaar Kl*ten met de hoofdletter K.
Uiteindelijk MOET ik mn benen kunnen strekken, dit zelfde ook bij gewoon op de bank zitten, ik moet uiteindelijk kunnen strekken anders is de pijn niet te doen.

Ik heb met paarden trainen daarin tegen totaal geen last , GELUKKIG maar.
Is er hier iemand die dit ook heeft of, weet wat het kan zijn?

Ik probeer zo snel mogelijk naar de dokter te gaan, misschien moet ik er eens tijd voor maken.

Bedankt voor het lezen iig :) .
Groetjes Suus.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:59

jeetje dat kan heel veel zijn, kan ook gevoeliger zijn door de kou. of zwaar overbelast, of slijtage. toch ff naar dok. al zie ik dat je nog jong bent voor slijtage maar het is mogelijk.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 02:16

Hee Franka!
We hebben een tijdje 'ge-pmt' , wat leuk dat je hier reageert.

Een vriendin van me zei net dat het ook vocht kan zijn , of geïrriteerd kraakbeen.
Zij heeft toen shocktherapie gehad wat goed heeft geholpen.

Maar het lijkt me zo gek, ik heb beide knieën last....

Inderdaad tijd maken voor de dokter.
Moet zeggen dat ik buiten de kou om ook veel last had , nu wel iets meer natuurlijk.

Het gekke is dat ik juist met rijden geen last heb, eerste paar stappen vanuit het opstaan wel weer.

Bedankt voor je reactie :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 02:49

hoi ja das waar hahaha ik zie je naam nu, alles goed.? behalve je knieen , ja een slijmbeurs ontsteking kan ook of dat kraakbeen, zaak voor doktoren in elk geval, heb je nieuwe foto's op je profiel? ;) meende dat ik deze niet ken.

Rennie89

Re: Al maanden last van mijn knieën.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:26

misschien een banketstaaf vraag maar heb je overgewicht? dit kan er ook mee te maken hebben.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:34

ik heb precies hetzelfde! wilde net een topic openen maar zag deze dus dacht ik let we even op bij deze :P

mij hebben ze 2 maanden terug van 50 cm hoogte perongeluk laten vallen, kwam wel gewoon op mijn voeten terecht maar vanaf die tijd is het dus, het begon met mijn linker knie en 1 week later deden beide knieen pijn. Heb je ook dat als je lang met je knieën gebogen zit dat er een zeurende pijn in komt ?
Bij mij is het zo dat ik zelfs snachts als ik verkeerd lig wakker word van de pijn.

Ook ik ben nog niet naar de huisarts geweest, omdat ik toch weet wat ik te horen krijg, overbelast; rust houden. Zelf weet ik dat dit het niet is wat bij overbelasting heb je niet zoon zeurende pijn. Dat heb ik namelijk wel al eens eerder gehad.

Maargoed ik lees even mee :D

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:26

Ik meld me hier ook, heb ook al een lange tijd last van mn knie vanwege een val van mn paard. Gisteren dus weet gevallen in de sneeuw vanwege de gladheid en zit dus nu weer bij de eerste hulp omdat ik er totaal niet op kan staan. Maar iid ik heb ook dezelfde klachten als jouw, vooral met opstaan van iets.
Maar ik ben benieuwd wat er uit zal komen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:31

lifaya schreef:
misschien een banketstaaf vraag maar heb je overgewicht? dit kan er ook mee te maken hebben.

Hee,
Geen banketstaaf vraag, maar heb geen overgewicht :)
Mijn botten zijn wel zwaarder.
Gekke is wel toen ik tijdelijk bij mn stal werkte had ik het ineens wat minder?
Terwijl ik nu ook veel fiets enzovoort.
Loop met mn Husky's dik een uur , en rij 6 dagen in de week paarden.

Franka, ik heb al een tijdje niet echt meer gebokt haha, maar misschien dat je na onze pm's niet meer hebt gekeken en ze vlak er daarna veranderd zijn haha.

Dustyenmax , Ja indd, ik moet dan mijn benen strekken zodat mn knieën in een andere houding komen,
Met slapen lig ik standaard met 1 been gestrekt maar als ik gewoon op bed lig achter de laptop ofzo voel ik indd ook de neiging dat ik ze MOET strekken, heel irritant.

In mijn slaap strek ik automatisch mn andere been ook merk ik.
Bij mij begon het ook links...

Apart zeg dat dat bij jou ook is. :)

Een paar jaar geleden ben ik ook met mn linker knie naar de dokter geweest , de binnenkant deed erg zeer.,
Ik moest maar gaan sporten om aan te sterken op die plek,
Hielp echt niet .

Edit : Kan me zo ook niet voor de geest halen dat ik ergens vanaf ben gevallen, of weg gegleden eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door S_uus op 07-02-12 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:45

Het kan natuurlijk heel veel zijn. Je huisarts zou je het beste kunnen helpen uiteraard.
Maar lees dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Patellofem ... jnsyndroom Hier heb ik zelf last van en ik kan we iets vinden in jullie klachten. Ik ben toen bij de Fysio geweest en kreeg oefeningen om mijn bovenbeenspieren sterker te maken. En dan specifiek die spier die aan de knieschijf verbonden was. Dit heeft bij mij erg geholpen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:53

spOttiee schreef:
Ik meld me hier ook, heb ook al een lange tijd last van mn knie vanwege een val van mn paard. Gisteren dus weet gevallen in de sneeuw vanwege de gladheid en zit dus nu weer bij de eerste hulp omdat ik er totaal niet op kan staan. Maar iid ik heb ook dezelfde klachten als jouw, vooral met opstaan van iets.
Maar ik ben benieuwd wat er uit zal komen.

Ooh ik ben heel benieuwd!
Meld je het??
Sterkte :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:58

Paan schreef:
Het kan natuurlijk heel veel zijn. Je huisarts zou je het beste kunnen helpen uiteraard.
Maar lees dit eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Patellofem ... jnsyndroom Hier heb ik zelf last van en ik kan we iets vinden in jullie klachten. Ik ben toen bij de Fysio geweest en kreeg oefeningen om mijn bovenbeenspieren sterker te maken. En dan specifiek die spier die aan de knieschijf verbonden was. Dit heeft bij mij erg geholpen.

Hmm klinkt allemaal wel 'bekend'.
Kreeg jij ook shocktherapie?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:47

Ben eindelijk weer terug van het ziekenhuis. Foto's gemaakt, de hele malle molen weer doorgegaan en uiteindelijk niets kunnen vinden. Drukverband eromheen gekregen vor twee weken en dan een vervolgafspraak.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:15

Nou schiet lekker op dan :\
Stiekum ook een reden dat ik behalve geen tijd ook totaal geen zin heb om te dokteren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:28

Dit herken ik: zolang ik in beweging ben, gaat het goed. Zodra ik rust neem (of heb gehad en op sta), dan schiet het via pijnscheuten door m'n hele knie heen en dat is de ene keer naar boven toe, maar doorgaans via m'n knieholte naar m'n kuit. Heb het aan één been, maar omdat ik het nu met mijn andere been ga opvangen, krijg ik het ook in mijn rechterknie. Ben onlangs naar de HA geweest en moet volgende week voor een scan. HA dacht - gezien de symptomen - eerst aan trombose, toen aan een overbelaste knieband. Hij wilde dat ik een rustperiode inschakelde alvorens hij een gedegen conclusie kon trekken. Gedaan, maar het wordt alleen maar erger. Trappen lopen en fietsen is een nachtmerrie. Lopen/staan gaat wel goed.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:43

Staan heb ik indd ook weinig last, eerste paar passen na het zitten doen wel zeer tevens ook het opstaan.

De link die Paan gaf, stond ook 'door de knie gaan' beschreven , ook dat heb ik af en toe gewoon dat ik er net iets doorheen zak, geen wereld aan pijn of zo erbij .

De pijnscheut naar mijn kuit heb ik niet .
Ben benieuwd naar de uitslag van de scan Shena.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:46

Gewoon naar een dokter gaan, en je laten doorverwijzen voor foto's en/of een orthopeed/reumatoloog. Niemand kan jou vertellen wat je hebt via de computer, dat kan alleen een arts die je kan bekijken en bevoelen.
En niet zeiken over 'geen tijd om naar een dokter te gaan'. Gewoon doen.
Ik wil niet pessimistisch doen, maar doorlopen met zulke klachten kán funest zijn. En daar ben je te jong voor.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:48

Wat vervelend zeg! Ik begrijp hoe het voelt, die stekende pijn gaat door merg en been :=

Ik denk dat het wel slim is om toch een afspraak te maken met een orthopeed, en anders iig de huisarts! :)
Ik heb ook al jaren problemen met mijn knieën, ook veel pijnklachten en daarnaast schoot mijn knieschijf ook echt van zijn plek.
Dat is dus wel echt anders dan dat wat jij beschrijft. Maar ik ben 6 weken geleden geopereerd en nu achteraf ben ik er veel te lang
mee doorgelopen, onder het mom van 'dat is toch niks ernstigs, icepack erop en dan gaat het wel weer'.

Wat ik wil zeggen is: Pas op, je hebt maar twee kniegewrichten en daar moet je het je hele leven mee doen.
Als je bij de dokter bent geweest, weet je over of er echt iets aan de hand is en of je het niet ondertussen 'stuk' loopt :)

@ Ibbel: Jammer dat er geen Like-knopje zit op Bokt ;) _/-\o_
Laatst bijgewerkt door RoWi op 07-02-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:50

Ja toch maar dokter, Ibbel het is merendeels geen tijd, maar geen zin speelt indd mee.
Rowi, je hebt gelijk ik bel morgen direct, dokter is nu al gesloten..

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:56

Goedzo! :j

Ik heb zelf ondertussen ook het idee dat de knieën van vrouwen iets gevoeliger zijn o.i.d.
De meeste vrouwen hebben een lichte x-stand in hun benen, vanwege de bredere heupen.
Als er dan ook maar iets scheef zit of niet helemaal goed of je verzwikt hem een keer, dan merk je dat meteen.
Nog iets waar mannen het maar makkelijk mee hebben :') haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:58

:)

Haha indd, ik merk niks van x benen maar het zou goed (onbewust) kunnen!
En klopt weeeeer iets waar hun het makkelijker mee hebben hahahah.
Kunnen we ook bijna een topic over beginnen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:00

Haha ja :') _O-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:02

Zou het bijna doen ook hahaha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:10

S_uus schreef:
Staan heb ik indd ook weinig last, eerste paar passen na het zitten doen wel zeer tevens ook het opstaan.

De link die Paan gaf, stond ook 'door de knie gaan' beschreven , ook dat heb ik af en toe gewoon dat ik er net iets doorheen zak, geen wereld aan pijn of zo erbij .

De pijnscheut naar mijn kuit heb ik niet .
Ben benieuwd naar de uitslag van de scan Shena.

Zal de uitslag wel melden. De scan is 16 februari a.s. en dan is het 3 of 4 werkdagen naar de HA bellen voor de uitslag. Er worden namelijk ook meteen foto's gemaakt. Ben jaren terug eens heel naar op diezelfde knie gevallen, misschien dat er toen toch iets niet helemaal goed is gegaan. Ben in dat opzicht erg eigenwijs en blijf maar doorgaan (o.a. door de pijn heel lopen tot je niets meer voelt). Niet erg slim, maar anders voel ik me zo'n zielepoot als ik meteen aan iets toegeef. Hopelijk valt het allemaal mee! :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:46

Zo ben ik ook, niet heel handig mja ben bang dat ik gewoon naar huis word gestuurd met de melding : kalm aan doen overbelast.
Of: Sportschool en aansterken, nou ik vind dat ik genoeg sport rij soms 5 paarden op een dag en fiets naar stal en terug bij elkaar uurtje fietsen :+ Vind ik genoeg haha daarbij nog 2 husky's die bewegen willen haha.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:55

Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn linker knie,
nee konden niks vinden, geen idee.
Maniscus, kniebanden of knieschijf (groeischijf)

Ze dachten toen eraan dat mijn knieschijf geirriteerd was.

Ze hebben toen mijn hele knie ingetapet, en mijn knieschijf door de tape een eindje omhoog geplaats. Deed erg veel pijn. Moest toen veel fietsen, dat was goed voor je kniebanden ofzo? Nu nog wel eens last, met kou oid. Maar het is eigenlijk zo goed als weg.