Ik ben benieuwd welke dagcreme mensen hier gebruiken voor een droge zeer gevoelige huid?
Ik heb al heel wat soorten gebruikt maar kan eigenlijk geen enkele dagcreme verdragen terwijl mijn huid zo droog is dat je eigenlijk wel creme zou moeten gebruiken.
ik vind dokter van der hoog zelf erg goed. ik heb zelf ook een zeer droge huid.
JuliaMaria
Geplaatst: 06-02-12 23:07
Darphin, ik heb er een hele lijn van (reiniging, tonic, dagcrème, oogcrème en iets tegen vlekjes), het kost wat maar het is zo'n geweldig merk. Voor ieder huidtype is er een geschikte lijn, vooral omdat alle producten mild zijn zonder alcohol e.d., en als het niet bevalt kun je het om ruilen voor een andere variant: doen ze helemaal niet moeilijk over. (En het ruikt heerlijk )
Ik heb zelf ook heel erg last van gevoelige en droge huid, vooral in de winter en met flinke oostenwind staan de vellen op me gezicht
Ik gebruik nu sinds kort de dag/nachtcreme en bodylotion van vitaforce, daar is paardenmelk in verwerkt. Paardenmelk staat bekend om zijn weldadige kracht en wordt ook veel gebruikt bij mensen met psoriasis en exceem.
Dani dat probleem heb ik momenteel ook echt dikke ellende! Mijn handen precies zo hebben jullie dat ook?
Nivea, oil of olaze, guinot, also, lidl, dove, diadermine, zarqua oid en volgens mij vergeet ik er nog een paar maar dit helpt helemaal niet.
deess
Geplaatst: 06-02-12 23:30
hoi kan niet in je portemonnee kijken,maar bij mij bevallen de produkten van biotherm super goed.heb ook uitslag en rode plekjes en bultjes en jeuk gehad als reactie op div produkten maar heb nu skin vivo van biotherm en mn huid is happy wel iets van 60 euro ofzo...
Neroo
Geplaatst: 06-02-12 23:30
Handen ook, benen is echt heel erg .
Vitaforce bevalt mij enorm goed, ook zitten er alleen maar natuurlijke producten in, en dat scheelt ook veel dan die troep die je in de kruidvat vind!
deess
Geplaatst: 06-02-12 23:33
voor mn lichaam heb ik vaseline intensive care trouwens, super fijn.is geen vaseline hoorr maar voedende en verzachtende creme die heel fijn inwerkt had eerder altijd droge handen,maar flink smeren met die creme werkt top
Yves Rocher, daar heb ik goede ervaringen mee. Niet al te duur en gewoon fijn spul (ook niet op dieren getest).
MISTRAL94
Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-12 23:37
Ik heb er veel voor over, als het naar helpt. Al ben ik nu wel huiverig om veel geld uit te geven en ik het straks bij de collectie potjes neer kan zetten omdat het niet werkt. Ik zal morgen eens rond kijken naar deze merken.
Overigens denk ik dat middelen met parfum al uit den boze zijn?
Als je een beetje een fatsoenlijke verkoper hebt krijg je van dure cremes altijd eerst een tester mee. Bovendien kan je er mee teruggaan als je toch een allergische reactie krijgt.
Ik ben dol op de hydramax van Chanel. Heb ook zo'n vreselijk droge huid en dit is net of je abrikozen roomboter op je gezicht smeert. Word je elke dag gelukkig van (en dan vergeet je weer wat het gekost heeft)
Marije_jiplover
Geplaatst: 07-02-12 09:03
Ik heb ook een super droge huid, en voor mijn werk moet ik ook nog eens tig keer per dag mijn handen (met zeep) wassen. Ik had op een gegeven moment hele schrale rode pijnlijke handen. Al meerdere keren via de huisarts handcreme gekregen, maar eigenlijk niets hielp echt.
Ben nu een klein jaartje geleden in contact gekomen met de producten van Arise Swiss Alpine Cosmetics. Ik heb een hele zomer geen geschubde benen gehad van de droogte, door de bodylotion van dat merk te gebruiken. En ze hebben geen handcreme, maar de verkoopster adviseerde bij de baby gezichtscreme voor mijn handen en sindsdien heb ik geen pijnlijke rode schrale gezwollen handen meer. Echt, ik lijk hier wel een reclamefoldertje, maar ik ben echt super tevreden over deze producten. Ik heb nu ook de gezichtsreinigingslijn en de anti-aging creme in gebruik, en dat terwijl ik eigenlijk nooit iets aan mijn gezicht deed. Het is niet goedkoop, maar wel echt heel zuinig in gebruik. Meer werkt niet beter, duurt alleen langer om het in te wrijven. Ik doe met het flesje bodylotion nu al vanaf voor de zomer vorig jaar, terwijl ik het best heel frequent gebruik. De 'handcreme' gaat wel iets harder, maar dat komt ook omdat de verpakking kleiner is en ik dus zo vaak mijn handen was, in deze droge kou smeer ik mijn handen een keer of 4-5 per dag in met die creme.
Je kunt de producten in NL bestellen via http://www.swissnaturals.nl Degene achter deze webshop heeft zelf een aantal jaren in Zwitserland gewoond en de producten bij terugkomst in Nederland meegenomen. Ze kan je ook van advies voorzien en ik weet dat ze ook proefmonsters heeft van de producten die ze verkoopt.
Je kan ook naar een bijvoorbeeld een parfumerie gaan en je daar laten adviseren en dan een proefverpakking laten maken met bijvoorbeeld voldoende voor een week. Dan kan je het eerst uitproberen.
Ik heb de remederm gezichtscreme van Louis Widmer op het moment. Daar zit geen parfum in, parfum droogt namelijk de huid uit. Voor de rest zitten daar zo weinig bestanddelen in waar je op zou kunnen reageren, wellicht het proberen waard?
Nu Biodermal P-CL-E creme in combi met de nachtcreme voor droge huid. dit gaat redelijk. Wat goed werkt bij mij is onder de douche altijd even goed scrubben, daarna dikke laag P-CL-E creme en erna nog de dag of nachtcreme er op. En ik heb altijd nog klein tubetje in mn tas om overdag even extra in te smeren.
Herkenbaar! Met dit weer is het drama inderdaad. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar in bijna alles zit wel iets waar ik niet tegen kan. Van de huisarts heb ik creme gekregen, maar dat is weer zo vettig, dat het heel langzaam intrekt en dat is ook niet ideaal.
Dokter van der hoog ga ik ook maar eens proberen heb ik al meer goede dingen over gehoord!
De handcreme van Dr van der Hoog werkte bij mij voor geen meter, dagcreme nooit geprobeerd.
ROCHELLEx
Geplaatst: 07-02-12 11:10
Ik heb geen zalf, werkt stuk voor stuk maar een uurtje of 2 bij mij. Ik heb alleen bepaalde plekken waarbij de vellen er vanaf springen. Hier gebruik ik ECT zalf/vet voor. Het is een vettig spulletje maar werkt bijna voor alles, droge huid, exceem, schimmel. Met natuurproducten!
Mar__
Geplaatst: 07-02-12 12:04
Ell_en schreef:
Louis Widmer!
Heb ik ook en door die creme gaat het echt heel goed!! Heb me laten voorlichten bij onze DA en daar kwam deze creme uit, met garantie dat als het niet zou werken ik mn geld retour kreeg Heb hiervan ook een facewash en die is ook erg prettig...