Opstart problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JNAWA_Nienke

Opstart problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:14

Zoals de titel al zegt heb ik 's ochtends nogal last van opstart problemen! :j
En dan niet het hebben van een ochtendhumeur, maar ik word 's ochtends niet wakker!

Ik heb de afgelopen jaren al langer last van het opstaan uit bed. Maar dan ging het meer om de disipline om daadwerkelijk uit bed te stappen en de dag te beginnen. Ik zet altijd al veel wekkers. Een halfuur voordat ik op moet staan, een kwartier, 5 minuten en dan de echte wekker. Als ik dit niet doe word ik te abrupt wakker en moet ik de hele dag rondlopen met hoofdpijn!

Nu is het zo dat ik wel 'wakker' word van de wekkers, ze uit kán zetten, maar dat ik dit niet echt bewust meemaak of ze laat rinkelen en er in mijn hoofd een mooi muziekje bij denk. (Dit gebeurt zelfs bij een enorm schelle wekker :+ ) Ik kan er met open ogen naar luisteren, maar word dan pas daadwerkelijk wakker als en persoon mij wakker maakt.

De wekker harder zetten of een hardere wekker kopen gaat niet werken, aangezien ik boven mijn ouders slaap met een houten vloer en zij dus álles kunnen horen! :j

Het is niet zo dat het elke dag zo gaat, maar 1 keer in de week zéker wel! Eerder naar bed heeft (imo) geen zin, omdat het geen kwestie is van slaaptekort! Ik heb een langere tijd geprobeert eerder te gaan slapen, dit lukte wel, maar het verslapen bleef!

Het word nu wel echt een serieus probleem, aangezien ik ben opgevoed met de gedachte dat opstaan je eigen verantwoordelijk is en er later ook geen papie en mamie aan je bed staan om je wakker te maken! Ik zit nu op een maximum aantal keer te laat voor school en wil graag dat er dingen gaan veranderen, maar ik ben ten einde raad!

Wie o wie kan mij helpen?

NikkivanOlst

Re: Opstart problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:17

Muziek opzetten die je haat. Justin Bieber of knalharde metal. En dan de wekker aan de andere kant van je kamer leggen zodat je wel je bed uit MOET. Daarna het eerste wat je doet: naar de WC gaan.

Als je er in traint dat als de wekker gaat je naar de WC gaat dan gaat dat automatisch een gewoonte worden en MOET je je bed wel uit :=

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:17

Ik heb het ook, ik word vroeg wakker gemaakt, maar moet daarna zeker nog 1 of 2 x extra wakker worden gemaakt. Ik zou ECHT niet weten wat je er aan kan doen. Ik word ook heel vaak heel moe wakker, en bij mij ligt het ook niet aan de tijd dat ik ga slapen, ben wel benieuwd wat meer mensen zeggen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:18

Je zou eens een wake up light kunnen proberen werkt bij de meeste mensen met jou probleem vrij goed.
Je hebt trouwens ook wel een aantal goedkopere versies.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:20

Kan je niet helpen Nienke, sorry
Maar wel vervelend. :(:)

Jasmijn159

Voor het slapen gaan een glas water achterover, dan moet je sochtends inderdaad meteen plassen :P
Heb je al eens een wake-up light geprobeert?
Weet niet of je een smartphone hebt, maar er zijn apps die je kunt downloaden die je wekker laten afgaan op het moment dat je het lichtst slaapt, super handig :)

Joey

Meerdere wekkers? Je hebt ook trilwekkers! Misschien iets voor jou?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:22

wakeup light idd, maar ik ken het probleem. zelfs die werkt bij mij niet altijd meer evengoed...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:23

zonnebloem18 schreef:
Je zou eens een wake up light kunnen proberen werkt bij de meeste mensen met jou probleem vrij goed.

Ik wilde precies hetzelfde zeggen :D Ik heb sinds kort de wake up light, en wordt er toch wat makkelijker mee wakker. Het licht doet een hoop om alvast wat wakker te worden.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:24

Nee, geen wake-up light! Daar verslaap ik me ook mee, zijn echt van die geluiden waar je doorheen slaapt hoor! Idd maak ik er in mijn hoofd een soort muziek van, later besef ik pas dat het de wekker is.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:24

zonnebloem18 schreef:

Het is het proberen waard denk ik! Bedankt! :)

Jasmijn159 schreef:
Voor het slapen gaan een glas water achterover, dan moet je sochtends inderdaad meteen plassen :P
Weet niet of je een smartphone hebt, maar er zijn apps die je kunt downloaden die je wekker laten afgaan op het moment dat je het lichtst slaapt, super handig :)

Glas water kan ik ook nog proberen ja! :D
Ik heb geen smartphone helaas! :n

kiekeb0eee schreef:
Meerdere wekkers? Je hebt ook trilwekkers! Misschien iets voor jou?

Ik heb er 3! :+ De ene maakt echt een t*ering herrie, dus ik vrees dat het niet ligt aan het geluid! :=

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:24

En het licht werkt ook niet bij mij :+

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:50

bekend rprobleem :+ ik kan er ook echt niet uit komen.. ook al moet ik naar de wc of weet ik het.. meestal als ik nog maar 10 minuten heb, dan vlieg iker wel uit ( met enorme ochtend humeur)
dus ik lees ff mee :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:54

ha, mijn vriend heeft exact hetzelfde probleem. Hij gebruikt ook een wake up light, en dat helpt wel, maar is niet genoeg. Ik MOET hem 's ochtends uit bed schoppen, anders wordt ie gewoon niet wakker. Hij komt dan ook met de meest onzinnige leuzen als "mij ontslaan ze toch niet". Daar is hij zich niet van bewust, omdat hij gewoon echt niet wakker is. Het is een groot probleem wat door veel mensen wordt onderschat. Op z'n werk heeft hij ook al een officiële waarschuwing gekregen, hij mag niet meer te laat komen. Echt een ramp voor hem, en voor jou ook. Ik zou dus toch vragen of je ouders je uit bed willen slepen, of de gordijnen open willen doen/felle lampen aan/deken van je af trekken.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:06

Ik zet een stipje! haha, kan zelf ochtends er niet uitkomen :n
Wekker aan de andere kant van de kamer, smartalarm (maakt je wakker op het moment dat hij dat wil :') )
Glas water lijkt met iig handig! :)) vanavond proberen :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:00

zit even bij die smartalarm apps te kijken maar het scherm moet aan blijven staan..!?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:04

Nee hoor, ik heb m vergrendelt!
Je moet m wel op je matras neerleggen, maar dat kan prima onder je kussen :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:04

hoe heet jouw app??

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:23

lifeofmarit schreef:
Nee hoor, ik heb m vergrendelt!
Je moet m wel op je matras neerleggen, maar dat kan prima onder je kussen :j

Ik wil hier even wat over zeggen, ik heb gehoord dat je telefoon onder je kussen al helemaal niet goed is vanwege stralingen.
Weet het verder ook niet, maar ik hoor er vaak dingen over :P

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:35

een katapult bed :+
die je 's ochtends je bed uit lanceert!

nee ongein, ik vind het erg vervelend voor je.. heb het zelf ook heel lang gehad. ik ben er (gelukkig) een beetje overheen gegroeid.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:13

Ik denk dat het ook een soort van ritme/gewoonte is die je jezelf -of beter gezegd- je lichaam hebt aangeleerd.

Ik heb ook een periode gehad waarbij ik gewoon door de wekker heen sliep en lang genoeg noozde zonder dat ik me er van bewust was. Op een begeven moment werd het zó erg dat ik echt te vaak te laat kwam. Toen ging er een knop om en kan ik opeens een stuk beter uit bed stappen. Het helpt ook wel voor mij om mijn Facebook 'verslaving' te handhaven :+ (eigenlijk heel erg, maar het werkt) Dus je wekker gaat af en je checkt gelijk iets op je smartphone, bokt bijvoorbeeld ;) . Het felle licht wat je telefoon afgeeft werkt ook wel dan natuurlijk.

Sowieso wakker worden en gelijk nadenken wat voor leuke dag het weer gaat worden vandaag! :D Als je wakker wordt en je bedenkt gelijk wat je allemaal moet doen werkt natuurlijk niet zo goed.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:07

44Myrthe44 schreef:
Nee, geen wake-up light! Daar verslaap ik me ook mee, zijn echt van die geluiden waar je doorheen slaapt hoor! Idd maak ik er in mijn hoofd een soort muziek van, later besef ik pas dat het de wekker is.

Er bestaan tegenwoordig wake up lights met usb aansluiting. Dus even je moeders stem opnemen die jou naam roept, dat op een sticky zetten, et voila je wordt door je moeder geroepen }> :D

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:01

Jasmijn159 schreef:

Dat is niet helemaal waar.
De telefoon registreert de beweging die jij maakt. Daarom moet je hem dus niet onder je kussen leggen. Je touchscreen reageert op de aanraking/beweging van je laken. Als je hem onder je kussen legt is er dus niet zoveel beweging. En met de warmte lijkt me dat ook niet handig.

Je wekker gaat dan af tussen bijvoorbeeld 7.00 en 7.30, op een moment dat jij beweegt en dus voor je telefoon 'wakker' bent.
Dat is niet altijd zo leuk wakker worden hoor. ;)

Arabesk: voor de iPhone gebruik ik sleepcycle.

Wakeup light kun je idd proberen, maar dan in combinatie met een wekker ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:02

elke dag op een vast tijdstip eruit, dat werkt bij mij het beste.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:06

rina schreef:
44Myrthe44 schreef:

Er bestaan tegenwoordig wake up lights met usb aansluiting. Dus even je moeders stem opnemen die jou naam roept, dat op een sticky zetten, et voila je wordt door je moeder geroepen }> :D

Die is echt slim!! :))