gezichtsuitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

gezichtsuitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:13

Hoi bokkers,

Ik heb dit nu voor de 2e keer in een week; ineens valt (links) heel m'n gezichtsvermogen (als je dat zo noemt) weg. Ik vind het nu toch best eng, iemand een idee waar het door kan komen?

zodiacje

Re: gezichtsuitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:12

Je huisarts....

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:14

Wat dacht je van naar het ziekenhuis? Klinkt erg gevaarlijk namelijk...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:14

Even gelijk de huisarts bellen in de ochtend, het kan echt van alles zijn van neurologische problemen tot spanning/stress. Kun je toch beter even laten controleren.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:33

Het kan ook nog een bacterie zijn die je zenuwstelsel aantast,dus zeker morgen langs de huisarts!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:36

Ik snap ook niet dat mensen dit soort dingen aan Bokt vragen voor ze de HA gebeld hebben. Bokt is geen homeopathisch-heksen forum en er zitten ook geen tovenaars op bokt. :Y)

Bel de HA, dit lijkt me niet zomaar een griepje.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:41

@Micale.Lijkt me ook dat je als 16jarige je ouders hiervan op de hoogte stelt en deze dan met je naar de huisarts vliegen en niet blijven afwachten,maarja misschien zit ik raar in elkaar dat kan ook!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:21

Waarschijnlijk veroorzaakt door je aangezichtszenuw die dan even minder werkt. Daar staat normaal gesproken een soort van ´spanning´ op waardoor je gezicht de vorm is zoals die heeft. Als die minder werkt gaat bv. je mondhoek hangen en lukt knipperen met je ogen niet zo goed meer. Als deze helemaal uitvalt heb je echt een hangend gezichtsdeel (lukt drinken ook niet meer vanwege hangende mondhoek), maar als dat bij jouw geval was had je wel wat eerder aan de bel getrokken neem ik aan.

Als dat het is, is het op jonge leeftijd waarschijnlijk niet iets blijvends. Maar waarschijnlijke oorzaak is een ontsteking o.i.d. en die zal wel zsm behandeld kunnen worden met een ontstekingsremmer voor je er wel blijvende gevolgen aan overhoudt. :j

Of het is wat anders, dat is niet met zekerheid te zeggen. Vandaag gelijk even de huisarts bellen voor een afspraak. Eén ding is zeker, voro zoiets hoef je niet te twijfelen dat ze denken dat je voor niks belt!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:40

Heeft zoiets niet met het hart te maken?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:43

Diot kan van alles zijn. echt even langs de huisarts die je waarschijnlijk naar de neuroloog doorverwijst. Misachien is het ' onschuldige' migraine maar wie weet is het iets anders...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:47

ik had vroeger ook gedeeltelijk gezichtuitval en dat is te wijten aan mijn lage bloeddruk. sinds ik pillen neemt tegen lage bloeddruk is het al beter.

Na ongeval met paard deed mijn zicht raar (dubbelzicht en gedeeltelijk uitval). na veel onderzoeken kwamen ze uit op migraine. Weer andere pillen erbij. Nu is al veel beter.

Dus ik zou eerst even naar huisdokter gaan om bloeddruk te meten of het in orde is. Indien niet in orde dan verwijzen naar oogarts en neuroloog. Beter veel onderzoeken dan te weinig!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:53

Idd Migraine is het meest voor de hand liggend.
Gewoon even de huisarts bellen !

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:58

Ik heb dat nog gehad toen ik met de auto aan het rijden was!! Paniek! Ben meteen naar oogarts geweest (niet zelf gereden natuurlijk, iemand had me komen oppikken onderweg want ik durfde de weg niet meer op), en daar bleek niet aan mijn ogen te zijn. Ik moest goed slapen en dan eventueel terugkomen. Het was voorbij...
Ik heb het uiteindelijk nog eens gehad en toen was ik ook oververmoeid... Mijn oorzaak is dus waarschijnlijk iets van te weinig slaap, maar het komt zo zelden voor en zo plots over bij rust, dat ik er nog , behalve de oogarts, niet aan heb laten onderzoeken... Doet wél hééééél naar hoor.

Toen ik migraine had vroeger had ik het ook wel ongeveer, maar het is anders, dan had je meestal wel andere symptomen dan enkel dat alleen, en voelde je dat wel opkomen... (ik was iemand die constant lag te kotsen als ik migraine had)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:15

Ik heb dat gehad en was aangezichtspijn. Maar ontstond wel in een hele gespannen periode.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:16

Pauline schreef:
Ik heb dat gehad en was aangezichtspijn. Maar ontstond wel in een hele gespannen periode.

Aangezichtspijn is echt iets heel anders dan gezichtsuitval hoor!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:18

Nee bij mij ging dat samen. :) zo stellig kun je dat dus niet zeggen.

Cassidy

Ik had meteen bij de spoedeisende hulp gezeten...

xxrossiexx

Oh joh is heel normaal heb ik ook elke dag! :O

Nee even serieus, ga er zo snel mogelijk mee naar de huisarts.
Heb laatst er nog een slecht verhaal over gehoord. Naar de ha kan evt geen kwaad

Exit;: verkeerde smilie

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:21

Pauline schreef:
Nee bij mij ging dat samen. :) zo stellig kun je dat dus niet zeggen.

Aangezichtspijn is toch echt wel even iets anders en komt (gelukkig) maar heel weinig voor. Dat het bij jou samen voorkwam zegt echt niks..... het heeft ook helemaal niets met elkaar te maken. Aangezichtspijn is een zenuwpijn. Migraine is een neurologisch probleem.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:24

Ik had geen migraine maar aangezichtsuitval maar fijn dat jij mijn medische dossier kent :? Beetje vreemde manier van reageren vind ik.
Samengevat kijkt me het beste als de TS zich laat onderzoeken door een arts.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:25

aangezichtsPIJN is iets anders......

Helemaal geen rare manier van reageren hoor. Als je uitval bedoelde kan het best kloppen maar aangezichtsPIJN is echt iets anders dan uitval.....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:29

Daar ben ik me van bewust, bij mij ging dat samen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:34

Tja..... maar je kan ook een hartinfarct krijgen en een ingegroeide teennagel.... snap je wat ik bedoel?
het is iets heel anders! (aangezichtsPIJN is echt de ergste pijn die een mens kan hebben.... wens ik niemand toe.... )

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:36

Het kan de ziekte van Bell Paralyse zijn of zoiets. Ik weet niet precies hoe je het schrijft.
Heeft mijn zoon vorig jaar ook gehad.
Werd s'morgens wakker met een scheef gezicht. Heeft Pretnizon gekregen van de huisarts en het moest met rusten over gaan. Is ook nog 2x bij de fysio geweest en moest daar rare gezichten trekken om de spieren weer aan de gang te krijgen.
Beterschap en ga maar langs de huisarts.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:37

Ja, je kunt blijven doen of alleen jij weet wat en hoe en de rest gek is?
Is toch door een aantal artsen bekeken en het hing samen, dus hoe eng het leek, het bleek relatief onschuldig.
Dat is wat mij nu enorm ergert.je gaat mij uitleggen wat ik had, en welke mogelijkheden er allemaal zijn. Beetje vreemd, nog steeds, als er geen verbánd tussen zat zou ik het zo niet genoemd hebben. :+

Edit als reactie op suuzepuus. En nu schei ik uit hier, TS succes ermee.