Absurd snel blauwe plekken, wat werkt ertegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Absurd snel blauwe plekken, wat werkt ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 15:53

Hai,

Ik heb echt absurd snel blauwe plekken, ik hoef maar op een rand te leunen en ik houd er een blauwe plek aan over. Ik heb gister op de knieën gezeten ivm simulatie reanimatie en net onder de knieën zitten echt grote, pijnlijke blauwe plekken. Net als op mijn polsen.
Als ik via de zwembadrand uit het water klim, zie je de rand na meer dan een week nog op mijn been :+ ik heb nog niet meegemaakt dat ik een dag zonder een blauwe plek heb meegemaakt.
(ik slik geen bloedverdunners)

Hoe is het mogelijk? En wat werkt er tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:57

Ik zou er toch even naar laten kijken. Blauwe plekken zijn tcoh kneuzinkjes/inwendige bloedingen, hoe klein ze ook zijn. :) dat kan dus echt van alles zijn, maar het hoort niet natuurlijk! ;)

capopjekop

Re: Absurd snel blauwe plekken, wat werkt ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:05

Toevallig iets van antibiotica geslikt de laatste tijd?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:07

ik zou even een bezoekje brengen aan de dokter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:37

capopjekop schreef:
Toevallig iets van antibiotica geslikt de laatste tijd?

Ja, dat wel.

Maar ik heb dit al veel langer.

Wat doet een huisarts hieraan? Bloed prikken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:39

Ik ken meer mensen die het al jaren hebben hoor, sommige hebben dat nou eenmaal hoeft niet altijd iets te betekenen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:40

Ik zou écht meteen naar de dokter gaan.... ik wil je niet bang maken, maar één van de kenmerken van leukemie is snel/gemakkelijk blauwe plekken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:41

Ze heeft het al langere tijd hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:43

Ik heb het al een langere tijd (jaren) inderdaad en vorig jaar was mijn algemene bloedbeeld niet afwijkend.
Maar goed, ik zal het wel even voorleggen aan de arts. Heb dat nog nooit gedaan namelijk. T hoorde bij mij, dus ik heb het nooit afwijkend gezien. Maar de laatste tijd valt het mij wel echt op hoe snel ik het krijg.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:46

marleen_usar schreef:
Ze heeft het al langere tijd hoor.

Je hoeft niet meteen zo denegrerend te doen hoor. Imo langere tijd is een breed begrip, oke in haar geval jaren dus en zo te lezen ook al bloedcontroles, dus dat zal het vast en zeker niet zijn. Betekend niet dat het 'op een langere tijd' niet zou kunnen, dus zulke reacties zijn niet nodig, verwoord ze op z'n minst vriendelijk(er).

@TS: desalniettemin, zou ik toch eens langs te dokter gaan, normaal is het immers niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:48

Heeft niks met denegerend te maken,maar iemand met angst een weekend in sturen is ook niet handig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 16:50

Ik zal het eens voorleggen aan mijn ziekenhuis arts, de blauwe plekken zijn ook nog behoorlijk pijnlijk.
(op de middelbare school ben ik wel eens apart genomen of ik niet iets kwijt wou over mijn ouders omdat ik zo blauw was onder de kleren := )

Mij stuurt ze niet met angst het weekend in hoor! :) ik laat mij niet snel gek maken haha :P ik vind het wel goed dat die optie wordt voorgelegd want het kan wel :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:50

Een tekort aan vit. C veroorzaakt o.a. snel blauwe plekken krijgen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:54

Leukemie dacht ik ook als eerste aan. Maar aangezien je het al jaren hebt lijkt het me sterk.
En er zijn natuurlijk nog heel veel andere redenen waardoor je snel blauwe plekken kan krijgen..
Ik zou het dus zeker even met de dokter bespreken :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:56

Ik heb dit ook al jaren. Net stootte ik me knie nog en ik zag 'm meteen blauw worden :')
Bij mij komt het waarschijnlijk door dunne bloedvatwanden.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:57

Ik heb precies hetzelfde. Benen en armen zitten altijd onder de blauwe plekken. En heb geen idee hoe ik eraan gekomen ben. Van een lichte aanraking krijg ik al blauwe plekken. Heb het altijd al gehad ook als kind. Ik dacht dat het geen kwaad kan. Dat het inderdaad te maken heeft met dunne wanden van je aders

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 17:01

Ben je met dunne ader wanden ook lastig te prikken? Want dat zou zeker goed kunnen, ik ben een ramp met prikken. Duurt erg lang, infuus aanprikken moest eerst een half uur die plek verwarmen want ze konden niet vinden. En bloedafname kan ook maar aan 1 kant.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:02

Dat weet ik niet. Bij mij zijn mijn aders wel heel goed te zien, heb geen last met bloedprikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:19

Naja, het kan van alles zijn zoals ik zei. Van vitamine-gebrekje tot iets 'serieus'(al is die kans heel klein hoor, maak je daar niet al te druk om! :) ).

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 06:37

Meer vit k eten/slikken, je bloed kan van nature wat dunner zijn dan de "normale" mens.
Dit is vaak in bepaalde perioden wanneer men bijvoorbeeld van nature minder vit k eet zoals spinazie brocolie, bloemkool enz.

Je aders zichtbaar of niet heeft niet te maken met blauwe plekken, de haarvaatjes daarintegen wel.
Leukemie is wel erg ver gezocht!.
Wil je zeker weten of je niet een stollingsstoornis hebt, draag je probleem dan voor aan de HA.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 07:36

Herkenbaar!! Ik heb ook extreem snel blauwe plekken, maar ook extreem groot en soms bijna zwart! XD Ik doe daarbij ook nog eens onhandige sporten, zoals karate en survival, en paardrijden dus. Mensen met wie ik samen train, hebben het veel minder, en daarbij trekt het ook sneller weg. Ook word ik al blauw van een vriendschappelijk klopje op mijn arm :')
Mijn benen zijn op het moment helemaal groen, paars en blauw gevlekt, ontzettend lelijk, maarja. Klasgenootjes en leraren schrikken er ook vaak van. Denk niet dat er iets aan te doen is, maar ben wel benieuwd waardoor het moet komen?? Ook ik heb het al jaren!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:22

Ik heb het ook en mijn moedertje ook, zijn dunne bloedvatwanden. ;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:36

Wil je echt weten wat het is, en hoe het komt?
De dokter weet er vast meer van als bokt.
Niet degenererend naar bokt bedoeld, maar wij kunnen je niet zien, en niet onder zoeken. Alle suggesties die hier voorbij komen zijn dan ook precies dat, suggesties. Je dokter kan het uitzoeken, en dan heb je zekerheid.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:43

Mijn zusje heeft dit ook, al van kleins af aan.
Ook echt bizar snel als je een keer met je vinger in haar arm prikt bijv. kan je er donder op zeggen dat er de volgende dag een grote blauwe plek zit #)

En daarbij is ze ook behoorlijk onhandig en hoe vaak mijn moeder daarmee niet bij de dokter heeft gezeten... ze zei "dat daar nooit vragen over zijn gesteld... op een gegeven moment durfde ik bijna niet meer omdat ik bang was dat ze zouden denken dat ik d'r wat aan deed thuis ofzo" :=

Verder mankeert ze niks dus dat is nou eenmaal zo.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 08:50

Mijn moeder en ik hebben ook vrij snel blauwe plekken (handig als je beiden voetbalt en ik ooknog paard rijd). Sinds een tijdje smeer ik de plekken meteen in met traumeel. Ik dacht, wat voor een paad goed werkt kan ook wel eens voor de mens goed werken ;) Natuurlijk was traumeel origineel al bedoeld voor mensen. Maar ze gaan veel sneller weg tegenwoordig, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.