hoe slik je een pil door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

hoe slik je een pil door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:16

juist iemand die al haar hele leven lang pillen slikt kan het niet :7
met water niet, yoghurt niet, in eten niet... nee pillen doorslikken gaat het niet worden bij mij.
al moet het nu dus een keer echt :')
pil is ' de pil ' dus heel erg klein maar mijn tong houd alleen de pil tegen.

mijn vraag hoe slikken jullie een pil door?

Eskimo

Re: hoe slik je een pil door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:18

Achter op je tong leggen, flinke slok water naar binnen en dan is die zo weg toch?..

De pil is zo klein die kan ik zelfs zonder water doorslikken

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:18

heel klein beetje water, achter in je keel gooien en slikken. Dus al achter je tong gooien :P

Ik slik mijn pil trouwens gewoon zonder iets en heb er totaal geen moeite mee. Maar een paracetamol oid doe ik met een beetje water

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:19

Ik gebruikte altijd spa rood. Ging beter dan gewoon water. Maar verder zou ik je geen tips kunnen geven.

VeraW

anders maal je hem fijn tussen twee lepels (uh als het een pil is waar het mee kan)
en anders idd wat hier boven staat zo ver mogelijk achter op je tong leggen en hap,
slok, slik en weg? ;)

Elanor

Voor elke pil geldt: goed achterop je tong leggen, slokje water in je mond en wachten... Je slikreflex komt gewoon vanzelf opzetten, net als met alle eten. Dan niet tegenhouden maar ontspannen 'groot' en als het ware om de pil heen slikken. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 25-01-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Uh.... simpel gezien; als je eten kan doorslikken kan je zo'n ienieminiepilletje ook doorslikken.
Het 'niet kunnen' is dus psychisch. Knop omzetten en gewoon doorslikken die handel :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:20

Koolzuurhoudende dranken werken bij mij altijd beter. Wat ook nog kan helpen - hoofd naar achter houden zodat die pil helemaal naar achter glijdt, dan je hoofd weer normaal en doorslikken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:21

Ik heb dat soms ook met paracetamol. Misschien helpt het als je je hoofd naar achter legt, dan gaat je keel verder open. Probeer vooral te ontspannen, daardoor slik je vaak niet.

Sjolvir

Zorgen dat je al slokje wegspoel middel in je mond hebt, dan pil erbij en slok erachteraan.
Zo heb je minste kans dat pil blijft plakken.

(wegspoel middel kan varieren, water, joghurt, jus d 'orange, maar wel even op blijsluiter kijken,
je mag niet alles met alles combineren! bv bepaalde antibiotica en melkproducten en zo zijn er meer.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

De pil krijg ik wel weg met een paar flinke slokken water. Wel achterop je tong leggen idd.
Slik nu ook een anti allergiepil die net zo groot is maar een andere vorm heeft en die gaat ook goed.
Alles groter krijg ik ook niet weg...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:23

Ik kon nooit gewone pillen doorslikken. Maar nu doe ik mijn hoofd zo naar achter en dan doorslikken met water, helpt heel goed. Sowieso eerst achter op je tong leggen :j

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:24

Ik kan ook bijna niks doorslikken. Of ik krijg het niet weg, of ik krijg het in mijn luchtpijp :') . De pil is gelukkig heel klein, zoiets krijg ik na veel oefening wel weg. Probeer het al zoveel mogelijk achterin je mond te leggen en drink dan een glas leeg. Hoe minder je er aan denkt dat je wat door moet slikken, hoe makkelijker het gaat.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:25

Wat bij altijd helpt is het pilletje in je mond doen, slokje water erbij. Ervoor zorgen dat je het pilletje niet meer in je mond voelt zitten, en dan doorslikken. Ik ben ook een muts met het doorslikken van pilletjes maar op deze manier lukt het beter!

Overigens gaat het steeds beter wanneer je het een tijdje doet :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:26

Ik slik elke ochtend in 1x 5 pillen door, 2 ervan zijn niet klein :+ slok water op de tong, in handpalm alle pillen naar binnen gooien en het glas weer aan de mond. Past zat hoor!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:28

heel erg bedankt iedereen!
hij ziet er groter uit dan hij is :=

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:29

Ik kon vroeger ook nooit pillen slikken, met de pil had ik geen keus. Nu wil het zat, ook al heb ik soms nog een raar reflex. Ik "gooi" hem gewoon zo ver mogelijk naar achteren in mijn keel, slok water, doorslikken :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:29

VeraW schreef:
anders maal je hem fijn tussen twee lepels (uh als het een pil is waar het mee kan)
en anders idd wat hier boven staat zo ver mogelijk achter op je tong leggen en hap,
slok, slik en weg? ;)

Dé pil mag je echt NIET fijnmalen.. Dit geldt in de regel voor alle pillen met een laagje (dus de gladde dragees) Alleen de ruwe tabletten, zoals paracetamol mag je fijnmalen en deze kan je ook oplossen in water. Ook voor de ca[sules geldt dat je ze niet zomaar mag openmaken en oplossen in water. Altijd even overleggen met de apotheker. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:30

"De pil" slik ik door zonder water, dat is zo'n mini-dingetje :+ maar andere pillen gewoon een slokje water nemen, is zo weg hoor :j

Relaxed schreef:
VeraW schreef:
slok, slik en weg? ;)

Dé pil mag je echt NIET fijnmalen.. Dit geldt in de regel voor alle pillen met een laagje (dus de gladde dragees) Alleen de ruwe tabletten, zoals paracetamol mag je fijnmalen en deze kan je ook oplossen in water. Ook voor de ca[sules geldt dat je ze niet zomaar mag openmaken en oplossen in water. Altijd even overleggen met de apotheker. :j

De pil is een ruw tabletje zonder laagje, die van mij iig wel. :)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:31

Met een knoflookpers fijn malen en dan oplossen in water of in vla mengen en opeten.
Toch zou ik afraden om de pil voor langere tijd te slikken, het is echt heel slecht voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:32

Bij mijn weten zijn alle anticonceptiepillen gladde dragees met laagje, maar er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:32

in een klein stukje ontbijtkoek stoppen en doorslikken ? ( komt zomaar in mij op ) haha ik slik s'ochtends 3 pillen in in 1 keer door...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:33

Dromen schreef:
Met een knoflookpers fijn malen en dan oplossen in water of in vla mengen en opeten.
Toch zou ik afraden om de pil voor langere tijd te slikken, het is echt heel slecht voor je.

we hebben een speciaal iets voor pillen maar toch bedankt.

heb er heel lang over na gedacht en dit is beter ( heb hartkloppingen tijdens de menstruatie en druk op de borst enzo )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:35

Relaxed schreef:
Bij mijn weten zijn alle anticonceptiepillen gladde dragees met laagje, maar er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn :D

Ik wist niet eens dat er gladde versies waren :D die van mij is net een XTC pilletje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:35

degenen die gehad heb (meerdere), hebben ook allemaal een fijn laagje. Anyway, ik kan alle pillen zonder water wegkrijgen. Gewoon ergens achterin mn mond mikken - daar waar geen smaakpapillen meer zitten :') - , Ik mik ze echt al bijna in mijn keel zegmaar. En dan slikken maar. :P