hoofdluis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:23

Hallo,

ik heb de laatste tijd last van die kleine irritante jeukende beestjes, luizen idd :+
maar wat ik ook doe, ik krijg ze maar niet weg :oo
ik heb tot nu toe mijn haar een aantal keer gewassen met anti-luizen shampoo, en daarna de netenkam erdoorheen gehad.
ook alle kleding en beddengoed, etc in de was gegooid..
maar ik kom er maar niet vanaf, heeft iemand hier misschien goede tips verder?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:24

Doe je azijn na het wassen zodat alle neten er uit gaan.

Carr_friesje

Re: hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:27

azijn? daar heb ik nog nooit van gehoord haha, zal eens aan mam vragen of we het in huis hebben. maar gaan de neten er dan uit? of gaan ze alleen dood?

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:31

blijven volhouden, het duurt een paar dagen voordat alles eruit is! Succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:32

Je kan ook een lotion proberen met een andere werkzame stof.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:37

Anti luizen shampoo heeft waarschijnlijk geen zin, ze zijn resistent tegen de lage dosering gif die hier in zit.
Je kan beter anti luis lotion kopen, er is een soort die niet zo erg stinkt, het merk is Prioderm en het product heet Dimeticon. Het tast de ademhaling van de luis aan. Hierdoor gaan ze meteen dood. Na een aantal (dacht 7) dagen moet je het nog een keer doen om de dan uitgekomen neten weer te doden. Staat wel in de handleiding.
Te koop bij drogisterij.
Gelijk met je lotion behandeling moet (!!!) je al je beddegoed afhalen en wassen (heet!!), je matras helemaal stofzuigen, kleedjes etc zuigen, alle kleding die gebruikt is wassen, alles wat met jouw kleren in de wasmand heeft gezeten wassen, knuffeldieren die in je bed liggen wassen of 2 weken in een plastic zak, als jullie een stoffen zitbank hebben moet die ook uitgezogen, haarborstel/kam schoonmaken, etc. Anders zit er daar nog eentje en dan heb je zo een hele nieuwe kolonie terug.
Ik dacht dat het was: http://www.prioderm.nl daar vind je veel meer info.
Veel succes! Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Oja, vergeet je cap niet uit te zuigen!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:39

pieps schreef:
Oja, vergeet je cap niet uit te zuigen!!!

En de hoofdsteun van de auto ook doen! :j

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:43

met dreft wassen :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:51

Wat zijn hier al goede tips gegeven.
Let ook op/controleer ook evt broertjes en zusjes!
Laatst bijgewerkt door Ilsiie op 24-01-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:51

Azijn zorgd er voor dat de neten makkelijk uit je haar gaan.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:56

wow, bedankt voor alle tips al!
ik heb net nog even gekeken, en het is een anti luis lotion van het kruidvat huismerk, ik heb m'n haar nu al 3x behandeld met dat spul, en inderdaad tegelijk alles in de was gegooid en uitgezogen, m'n borstel schoongemaakt en ontsmet.
ook m'n cap zal ik eens grondig uitzuigen, die heb ik gelukkig vanaf dat ik er last van kreeg niet meer opgehad, dus ik verwacht dat daar weinig inzit.

ik ga iig met de bovengenoemde tips aan de gang! :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:58

Prioderm is rommel. Buiten dat het luizen vaak niet dood kan het nog nare bijwerkingen hebben ook.

Een nieuw product is Nyda. Dit bevat geen insecticiden. Het is op oliebasis. Je brengt het aan op droog haar. Na een half uur kam je je haar met de luizenkam en is alles dood. Je moet het 8 uur laten zitten, daarna wassen en conditioner erin. Met de conditioner er nog in kammen met de luizenkam. Dit doe je iedere avond omdat luizen hun eitjes meestal 's nachts leggen. Na 1 week nog 1 keer herhalen met Nyda.

Ik ben natuurlijk wel ervaringsdeskundige }> Wij kregen hier geen kind meer schoon hier met Prioderm. Met Nyda direct de 1e keer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:59

Tea tree olie werkt ook goed.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:00

carr_friesje schreef:
wow, bedankt voor alle tips al!
ik heb net nog even gekeken, en het is een anti luis lotion van het kruidvat huismerk, ik heb m'n haar nu al 3x behandeld met dat spul, en inderdaad tegelijk alles in de was gegooid en uitgezogen, m'n borstel schoongemaakt en ontsmet.
ook m'n cap zal ik eens grondig uitzuigen, die heb ik gelukkig vanaf dat ik er last van kreeg niet meer opgehad, dus ik verwacht dat daar weinig inzit.

ik ga iig met de bovengenoemde tips aan de gang! :)

Als je spullen langer dan 3 dagen niet met mensen in contact geweest zijn dan zijn de luizen ook dood. Een luis is een parasiet en heeft de mens nodig om te kunnen overleven.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 19:04

ow dan heeft de auto ook niet veel zin, iedereen heeft een eigen plek in de auto en ik ben al een week niet meer met de auto geweest :P

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:06

carr_friesje schreef:
ow dan heeft de auto ook niet veel zin, iedereen heeft een eigen plek in de auto en ik ben al een week niet meer met de auto geweest :P

Luizen kunnen wel een stukje lopen hoor. Nu moet je de hele auto uitzuigen....en je familie controleren :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:43

janderegelaa schreef:
Prioderm is rommel. Buiten dat het luizen vaak niet dood kan het nog nare bijwerkingen hebben ook.

Een nieuw product is Nyda. Dit bevat geen insecticiden. Het is op oliebasis.

Prioderm heeft dezelfde ingredienten als Nyda...
Deze is nl ook pesticidevrij. :j

Citaat:
Prioderm dimeticon is een product zonder pesticiden, dat hoofdluizen én neten doodt in 15 minuten.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:58

Dimeticon bevat idd geen pesticiden, men zegt dat ze daarom niet resistent kunnen worden voor de werkzame stof. Kan natuurlijk dat er ook andere merken dan Prioderm het inmiddels op de markt hebben.
Dimeticon is het enige waarmee ik m'n dochter luisvrij heb gekregen.
Googel zelf ook nog even, ik meen dat luizen een dag of 7 zonder mens kunnen vandaar dat de adviezen zijn om alles wat je niet kan wassen 2 weken in een afgesloten plastic zak te bewaren bewaren.
Ook bij de GGZ is wel info over luis te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:00

Prioderm werkte hier prima, al is het alweer een jaar of 8 geleden dat ik het nodig had.
Twee keer achter elkaar gebruikt en toen waren ze weg.
Mijn haar had het daarna wel ff zwaar.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:42

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:46

Ik heb ook dit probleem gehad een paar jaar geleden..
Constant kwam ik via de manege aan hoofdluis.
Heb uiteindelijk een hele sterke shampoo en conditioner moeten halen die werkte..
Maar als je op zo'n avond als deze niets in huis hebt kun je ook (moet bij je gedaan worden) met Cif/Jif je hele haar insmeren en inpakken in folie.
Daarmee gaan slapen en de volgende dag is het zo goed als dood, wel nog je haren wassen en zorgen dat je antiluizenspul in huis hebt, daar je haar mee wassen en goed kammen..
Uiteraard is het Cif idee geen goede oplossing, maar wel als je er heel erg last van hebt en geen antiluis in huis hebt.
Prioderm heet dat spul wat bij mij als enige werktte trouwens..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:47

aj, 2 weken lang 2 keer per dag kammen? :oo
damn, dat wordt wat... zo ziet mijn haar eruit: (met paarse vest ben ik)

Afbeelding

:')

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:48

Mijn zusje heeft een tijd lang extreem hardnekkige hoofdluis gehad en eindelijk vonden wij het wondermiddel. In wanhoop hebben we haar hoofd toen volgespoten met veerust. Doek om haar gezicht en minstens een minuut lang sprayen. 1 dag later nog een keer gedaan en toen was ze ervan af.
Later hebben we haar weer een keer met veerust behandeld (toen ze een paar maand later weer luizen had) en toen was ze er ook zo van af.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:45

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:52

InekeH87 schreef:
Mijn zusje heeft een tijd lang extreem hardnekkige hoofdluis gehad en eindelijk vonden wij het wondermiddel. In wanhoop hebben we haar hoofd toen volgespoten met veerust. Doek om haar gezicht en minstens een minuut lang sprayen. 1 dag later nog een keer gedaan en toen was ze ervan af.
Later hebben we haar weer een keer met veerust behandeld (toen ze een paar maand later weer luizen had) en toen was ze er ook zo van af.

Ik weet dat we niet allemaal raketgeleerden zijn maar met kinderen zou ik toch liever eerst de gebruiksaanwijzing lezen. Zeker bij Veerust. Dit had helemaal verkeerd af kunnen lopen. Staat er gewoon op!