Droge handen, help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Droge handen, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:52

Omdat ik a.s. vrijdag een modeshow heb, zou ik het wel fijn vinden als mijn handen er dan ook een beetje goed uitzien :+
Niet dat dat nou zo ontzettend belangrijk is, maar ook voor m'n eigen gevoel :=

Ik heb echt al een paar maanden last van gebroken nagels, velletjes, wondjes, droge huid, scheurtjes, sneeën, kloofjes, ga zo maar door. Ik loop ook stage op een paardenbedrijf, dus dat helpt ook niet echt mee. Het meeste werk doe ik wel met handschoenen, ik smeer crème als een malle maar het helpt allemaal níet :+

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij :D ?

ZusJacobs

Re: Droge handen, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:54

Heb je al geprobeerd eerst je handen even te weken en daarna in te vetten?

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:55

Lemony Flutter van de Lush, dat is echt wonderspul!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:56

Dankjullie voor de tips, ik zal dat weken gaan proberen en die Lemony even kijken of ze dat hier ergens verkopen :D !!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:57

Van vaseline speciale creme voor droge handen gebruiken, even goed scrubben en regematig smeren en dan moet het er vast weer goed uitzien :D

Ook die van nivea SOS is erg fijn in gebruik.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:59

Van garnier 7 intensive days zeer droog. Trekt snel in dus je kan het makkelijk even tussendoor smeren zonder dat je van die vette handen hebt. Mijn handen zijn in de winter een ramp. vorig jaar jeukten ze, allemaal scheurtjes en nu dus niet! Je kan het trouwens ook makkelijk op je nagelriemen smeren

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:59

UMayDream schreef:
Dankjullie voor de tips, ik zal dat weken gaan proberen en die Lemony even kijken of ze dat hier ergens verkopen :D !!

Lush zit niet in het noorden van het land. Maar volgens mij kan je het ook online bestellen!
Alles wat vettig is, is in principe goed voor droge handen. Ik gebruik een hele basic crème/zalf van de apotheek; vaseline cetomacrogol. Die is wat dikker dan de gemiddelde handcrème. En dan meerdere malen per dag smeren!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:02

Zo wat een reacties al :D

@Plien9, dan zal ik es even op internet rondkijken :j Normale vaseline is niet goed genoeg helaas voor mij, weet niet of die jij noemt daar veel van verschilt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:03

Je handen voordat je naar bed gaat heel dik insmeren met vaseline en dan die nacht stoffen handschoenen dragen. En je handen zien er weer super uit. Voor het beste resultaat dit 3 nachten volhouden. Overdag regelmatig smeren met Vaseline intensive rescue handcreme. Werkt echt super. Heb altijd ontzettend last van droge handen in de winter,zelfs zo erg dat mijn knokkels open springen en gaan bloeden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:03

Het is dikker en vetter dan de normale vaseline :j. Ik heb het via de huisarts maar het is ook te koop. Volgens mij rond de twee euro per 100g.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:51

Volgens mij kun je die cetomacrogol in de apotheek gewoon zonder recept ophalen :) ik vind het zelf ook beter smeerbaar dan vaseline

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:32

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Droge handen expert hier! soms heb ik periode dat het echt tot bloedens toe is, maar sinds ik Inencto coconut hancreme gebruik is het aanzienlijk minder! als ik actief smeer (meerdere malen per dag) dan is het totaal niet meer droog, maar ik loop net zoals jou ook stage op een paardenbedrijf en daar kan je niet steeds smeren, wat mij helpt: smeren, even op laten drogen (paar minuten) en dan handschoenen aan. Na het handen wassen weer smeren. Helpt mij echt de winter door :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:07

cacoabutter. Weet niet of dat het merk is maar het maakt je handen heel lekker zacht. Bij kruidvat te koop.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:43

Bedankt voor alle reacties weer!!
Ik ga eens kijken voor de verschillende dingen die hier genoemd worden en alles wat uitproberen. :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 02:07

Palmers <3

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:40

vaseline werkt bij mij goed!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:42

Ik heb altijd een handcréme van oriflame bij me, en 's nachts smeer ik mijn nagelriemen+nagels en droge plekjes in met Lemony Flutter van Lush :) Echt héééérlijk spul is dat.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:04

Even bij de zwitsal hoek kijken naar "zachte creme" is het. Daar zit een soort vernix in, staat op de verpakking. Dit helpt super tegen droge handen, helemaal voor de mensen die met paarden werken en veel buiten zijn.

Niet duur, lekkere creme!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 06:17

Ik heb in de winter ook zulke droge handen, soms kloven die gaan bloeden... Vorige week heb ik handcreme van vaseline gekocht, dit lijkt wel goed spul! Het wordt koud, dus ik zal het eens testen!
Het is intensive rescue moisture locking cream for very dry skin.
Nou, met zo'n naam moet het wel werken :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 19:18

Het ging even wat beter met veel zalf ed smeren, maar ik heb nu weer een kloof die is gaan bloeden. Nog 2 weken stage en dan zit het erop, ik hoop dat mn handen dan weer wat gaan helen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:21

ik gebruik nu sudocreme , zal eens een paar uit dit topic proberen :P ik heb een handen was tik (minimaal 15x per dag ze wassen , erg funest)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:18

Sudocreme droogt juist uit door de zink die erin zit. Vaseline lanette creme of vaseline cetomacrogol werkt echt het beste bij heel droge huid. Kun je idd gewoon zonder recept bij de apotheek halen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:44

och ik heb ook altijd van die winterhanden met kloven en ook tot bloedens aan toe
ik heb vaak die vaseline handcreme die roze tube
maar het klote aan handcreme is dat ik het een vies gevoel vind aan de binnenkant van mijn handen :')
en dan veeg ik het weer af aan mijn broek

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:08

Rituals handscrub en daarna de creme, werkt bij mij super! Het heet hand therapy geloof ik, zit in groene tubes. Van alleen al de scrub krijg je erg zachte handjes en als je daarna ook nog met de creme insmeert zijn ze helemaal goed. Nog een voordeel; na een minuutje is het ingetrokken en zijn je handen alleen nog zacht ipv vet en het ruikt heel lekker!
en 's nachts dik vaseline smeren met handschoentjes idd, voor als het echt erg is..