Toen ik Daya ongeveer vorige maand ging ophalen, was ik zo stom geweest om mijn touw om mijn hand te wikkelen toen we hem de trailer in moesten krijgen.
Day stond half in de trailer, ik stond achter de ijzeren buis en ineens bedacht Day dat hij achteruit wilde rennen.
Je hoorde heel hard KNAK en mijn ringvinger was gebroken. Het was gelijk overduidelijk want het was me een partijtje dik!!! En door die KNAK wist ik dat het gebroken was.
Toch door gegaan, want Daya MOEST mee naar huis. Eenmaal in de auto had ik het toch wel eventjes zwaar, want het deed me een partijtje pijn!
Thuis naar de dokter, foto's laten maken en idd een breuk. Niet gecompliceerd, maar toch behoorlijk naar zijn grootje.
Ik in een spalk.
Nu is mijn ringvinger altijd al enigszins ''krom'' geweest. Dat heb ik van mijn geboorte al. Deze kromheid is gebogen naar links op mijn rechterhand en verder zijn mijn vingers wel plat, dus niet krom als een heks, haha. Moeilijk uit te leggen.
Die spalk moest er maar 7 dagen omheen, maar na 4 dagen heb ik hem er in mijn slaap af gehaald.
Mijn moeders paard was door het raampje van zijn stal gesprongen en die nacht had ik met de gipskant klappen gegeven tegen de sleutel om de bouten los te krijgen.
Die zaten zo vast! Dus dat gips kwam wel van pas. ALLEENNNN... ging mijn hand enorm kloppen met als gevolg dat ik snachts mijn spalk eraf heb gesloopt.
Ik dacht; ACHHHH over 2 dagen moet ik terug naar het ziekenhuis, dus laat maar. Ik doe wel gewoon rustig aan.
In het ziekenhuis gemeld en ze maakten daar helemaal geen probleem van (?) en ik kreeg een waardeloos blauw ding van fleece die mijn ringvinger moest vastmaken aan mijn middelvinger.
Ik nog duidelijk gezegd dat ik nog steeds niet mijn ringvinger kon strekken en ook geen vuist kon maken. Niet dat het niet ging door de pijn, maar dat het fysiek onmogelijk was...
Antwoord: in een warm bad of bak warm water je hand open en dicht doen. Herhalen, herhalen, herhalen.
Ik ben 3 dagen geleden ook onderuit getrapt door de merrie van een stalgenoot en ik heb mijn val proberen te breken met mijn rechterhand, want in mijn linkerhand had ik mijn paard vast....
Dit is ook niet ten goede gekomen van mijn vinger
Nu moest ik vanmorgen eigenlijk terug naar het ziekenhuis voor nogmaals foto's, maar dat was om half 9 en mijn vader was me vergeten te roepen
Ik moet dus maandag terugkomen, maar ik vraag me af, omdat ik zeker weet dat dit niet goed zit, hoe dat gaat als ze het opnieuw moeten breken.

Gaat opnieuw breken onder verdoving? Breken ze het, of zagen ze het? Gaat het in de pinnen of met plaatjes enz? Hoelang duurt revalidatie?
Hellup
Ik hoop voor je dat het niet opnieuw gebroken hoeft te worden. Laat ze eerst foto's maken, dan kunnen zij of jij daaruit verder kijken. Maar... volgende keer gewoon even in het gips hoor! En, hoe lastig het ook is, echt wel even een mitella om ofzo, zodat je je hand niet gebruikt.
Haha.
Blond he.