Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:Mijn vriendin heeft het ook gedaan, toch eigenwijs een natuurlijke bevalling geprobeerd na een keizersnede omdat ze haar immers niet konden verplichten tot keizersnede.
Ze is met een vreselijke bloeding op de ok belandt waar ze haar kindje gezond ter wereld kwam en zij het gelukkig net overleefde.
Je gynaecoloog zegt het inderdaad niet zomaar... Ik zou de veiligste weg kiezen.
ukkiepuk schreef:Ik heb exact hetzelfde meegemaakt in juni dit jaar. Mijn dochter was ook groot (ruim 7 pond en ik ben maar 1.58m en 50kg) Bij 5 cm had ik vreselijke persweeën en idd ook een sterrenkijker. Uiteindelijk ook een keizersnede gehad. Mij werd bij voorbaat al verteld dat mijn volgende kindje een geplande keizersnede zal worden.
Ik vind het ook jammer dat ik niet 'natuurlijk' kan bevallen, maar toch kies ik liever voor veiligheid van mijn kind en mijzelf. De gyn heeft van alles gezien en spreekt uit ervaring.
Mijn zus heeft 3 keizersnedes gehad, 1 gepland ivm stuit, 1 spoed ivm help en bij de derde namen ze geen risico. Bij de laatste had ze ook mg suiker.
Ik heb me er maar bij neergelegd, wij zijn niet gemaakt om te baren...
vuurneon schreef:Scheurde inderdaad open, dus was echt vreselijke paniek. Helse bevalling op die manier waarbij ze voelde dat ze wegzakte. Kindje hebben ze er snel uitgekregen gelukkig!
Maar ze heeft ook lang moeten herstellen omdat ze erna ook ernstige bloedarmoede bleef houden. Dus echt een fijne kraamtijd had ze daardoor ook niet.
Seconde opinion kun je altijd aanvragen natuurlijk, maakt misschien je keuze wat makkelijker.
) en dat ik die hel niet meer door hoef. Maar als het gewoon kan, dan doen ze het (hier tenminste!) juist liever natuurlijk dan weer een ks. Een ks is toch een operatie met alle risico's van dien. vuurneon schreef:Kan ik heel goed voorstellen![]()
Na een keizersnede heb je veel meer tijd nodig om te herstellen dan na via de natuurlijke weg en het is vrij kil en klinisch. Maar ja, aan de andere kant... Als het via de natuurlijke bevalling niet volgend plan loopt moet je alsnog onder het mes. Zou dat de teleurstelling niet groter maken?
Rottige keus zo voor je, sterkte!
). cruesli schreef:Vreemd hoor. Ik heb 7 maanden terug ook een spoedkeizersnede gehad. Te groot hoofdje (terwijl kindje zelf maar 3300gr was), i.c.m. te smal bekken, dan ook nog eens al 28uur bezig en bijna 40 graden koorts en kindje had in vruchtwater gepoept. Dus niet echt optimale omstandigheden allemaal![]()
Maar toen ik na 6 wk op controle kwam, zei de gyn juist dat ze altijd uitgaan van bij de tweede i.p. een normale bevalling. Wel is nu al afgesproken dat ze me geen 28uur meer laten aanmodderen (had vanaf 24uur al volledige ontsluiting) en dat ik die hel niet meer door hoef. Maar als het gewoon kan, dan doen ze het (hier tenminste!) juist liever natuurlijk dan weer een ks. Een ks is toch een operatie met alle risico's van dien.
Ik persoonlijk zou toch nog eens een second opinion aanvragen.
Is je kindje nu trouwens ook alweer zo groot eigenlijk? Of dat toch niet?
). Na een vrij vlotte bevalling is dochters precies op de uitgerekende datum geboren, ze woog ''maar'' 3700 gram.
was ze kleiner 48 cm en 3300 gram .