Met sporten kan ik mij zeker ontspannen. Eén keer per week doe ik aan aquarobics, zaterdags loop ik actief mijn postronde en verder rijd ik natuurlijk met mijn paard. Vooral als ik met mijn paard rijd, zijn mijn gedachte helemaal leeg.
Maar weten jullie misschien ook ideeën om te ontspannen onder stage bijvoorbeeld. Vandaag heb ik bijvoorbeeld de hele dag geprikt op de poli en het was zo'n gekkenhuis zo druk. Na zo'n dag heb ik toch wel moeite om enigszins te kunnen ontspannen.
EDIT:
zorro schreef:Herkenbaar..
Ik vind het helaas ook moeilijk om de tijd te nemen om te ontspannen en dan eigenlijk ook op commando te ontspannen, want zo voelt het dan voor mij.
Wat ik nu bewust doe, is wat bewuster met dingen bezig zijn: onder de douche even bewust genieten van mijn haar wassen, dat soort dingen. Dan is het gelijk ontspannender. Savonds in bed even een kwartiertje lezen, met mijn vriend lekker in bed een filmpje kijken, en er even bewust bij nadenken dat ik vrij ben, niets hoef en gewoon even lekker niets mag doen. Dat helpt voor mij al een stukje.
Verder sluit ik nu ook bewuster de dag af, als ik klaar ben met werken er echt even bij nadenken dat je de deur dicht doet, in de auto de eerste helft van de rit even de dag doornemen in je hoofd, en de tweede helft even bedenken wat je gaat doen als je thuis bent.
Kleine dingetjes die bij mij toch een beetje de stress afvoeren. Bewuster zijn van de dingen die ik doe, in plaats van maar door te razen en overal mee bezig te zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Echt ontspanningsoefeningen zijn het niet, maar het zijn wel kleine dingetjes die je gemakkelijk in je dag kan invullen, en wat je toch wat meer rust in je hoofd kan geven, zonder dat het zweverig is.
Ik merk ook wel dat ik als ik klaar ben met werken, dat ik denk: lekker naar huis en mijn eigen ding doen. Maar al snel zit ik toch alweer met de volgende dag in mijn hoofd. Over wat ik morgen wel allemaal niet moet gaan doen en dat die dag ook weer lang gaat worden....mijn gedachten kunnen niet zo goed stilstaan
Laatst bijgewerkt door Ashley5 op 16-01-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt