Ik maak mezelf zo bang..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladylisa

Ik maak mezelf zo bang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:52

Hallo,

Ik zit er zo erg mee, dat ik het toch even wou plaatsen,
zit er al een paar dagen mee, en weet niet meer wat ik moet doen,
ik ben dus bang om een hartaanval te krijgen, hoor dan weer verhalen ,
en dan ben ik zelf ook zo bang dat ik het krijg,
mijn ouders zeggen ook, je moet daar niet aan denken,
aleen mijn hoofd blijft erbij,
slapen doe ik amper, en kan je op mijn jonge leeftijd zoiets krijgen ?
ik ben ook misselijk, en ben steeds bang straks krijg ik het dit dat,

wie kan me geruststellen ?

StonedRomy

Re: Ik maak mezelf zo bang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:53

hartaanvallen op jonge leeftijd komen bijna nooit voor!
als je jezelf zo blijft opfokken moet je hart wel harder werken en bij weinig slaap ook dus gewoon niet aan denken.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:57

dit herken ik heel erg in mezelf! ik ben altijd bang dat ik dood ga... klinkt raar, maar ik voel me dan zo verschikkelijk! dan denk ik er steeds overna ... wil ook wel graag tips.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:59

Een hartaanval ontstaat meestal door verkalking van een van de hartslagaderen waardoor bijvoorbeeld bij inspanning of stress er niet genoeg bloed naar je hart kan gaan. Nu ontstaat die verkalking gedurende je leven (bij bijvoorbeeld rokers sneller dan bij niet-rokers) maar dit gaat echt om een proces van jaaaaaaren.
Dus op jonge leeftijd hoef je je daar helemaal niet druk om te maken.
De kans dat je op jonge leeftijd een hartaanval krijgt is echt heel klein. En als het gebeurt komt dat vaak bijvoorbeeld door een combinatie van roken, overgewicht en extreme stress.
Dus don't worry!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:00

Jaa, ik maak me ontzettend bang,

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:01

Eefske schreef:
Een hartaanval ontstaat meestal door verkalking van een van de hartslagaderen waardoor bijvoorbeeld bij inspanning of stress er niet genoeg bloed naar je hart kan gaan. Nu ontstaat die verkalking gedurende je leven (bij bijvoorbeeld rokers sneller dan bij niet-rokers) maar dit gaat echt om een proces van jaaaaaaren.
Dus op jonge leeftijd hoef je je daar helemaal niet druk om te maken.
De kans dat je op jonge leeftijd een hartaanval krijgt is echt heel klein. En als het gebeurt komt dat vaak bijvoorbeeld door een combinatie van roken, overgewicht en extreme stress.
Dus don't worry!

Dankje voor je reactie !
ik ga proberen om me niet meer bang te maken,

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:03

ozette88 schreef:
dit herken ik heel erg in mezelf! ik ben altijd bang dat ik dood ga... klinkt raar, maar ik voel me dan zo verschikkelijk! dan denk ik er steeds overna ... wil ook wel graag tips.

Ik ben hier ook heel bang voor , niet in de vorm van een hartaanval maar wel bijv. door ongelukken, hersentumor en dat soort dingen.. Echt zo irritant :(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:06

Ik herken mezelf wel in jouw verhaal TS, ik heb in de afgelopen jaren heel veel stress opgebouwd door onder andere examenjaar en een pittige studie. Toen deze studie voor mij niks bleek te zijn ben ik in januari gestopt en heb vanaf toen t/m augustus vrij gehad. Het wegvallen van die stress heeft voor mij de nodige narigheid gezorgd, ik had namelijk heel erg veel last van paniekaanvallen en dacht daarbij inderdaad dat ik een hartaanval had/kreeg en dood zou gaan.

Is er iets dat je, lichamelijk, voelt dat je denkt dat je een hartaanval krijgt? Wat zijn de verdere redenen dat je dat denkt? Ik had zelf regelmatig pijn in mijn hartstreek, heb er zelfs voor op de eerste hulp gezeten :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:50

Ik maak me vaak ook erg druk om dit soort dingen, vooral als ik probeer te slapen :+ Dan maakt m'n hart bijvoorbeeld een sprongetje en dan krijg ik zo'n hele reeks enge gedachtes. Dan gaat m'n hart nog meer slagen overslaan en word ik natuurlijk nog banger, ad infinitum.
Ben wel 'blij' dat ik niet de enige ben :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:57

He Meis!
Misschien kun je eens met een vertrouwenspersoon praten die je wat op je gemak kan stellen!
Ik denk dat de kans dat dit je overkomt heeeeeeel minimaal is!
Probeer eens afleiding te zoeken! misschien helpt het bij jou om ontspanningsoefeningen te doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:59

Zoek hier hulp voor, professionele psychische hulp. Dit is erg ongezond gedrag en het kan wel degelijk verergeren. Dit is niet de eerste keer dat je op bokt vraagt of je iets ergs hebt namelijk en je geeft aan dat het je wel belemmerd. Je weet zelf ook wel dat het niet logisch is, maar toch ben je er bang voor. De angst is vrij onrealistisch.
Begin in ieder geval met stoppen met zoeken op ziektes en symptomen en ga naar de huisarts met je ouders.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:01

Ik heb die gedachtes ook wel eens, dat ik bang ben, dat ik wat aan mijn hart mankeer. Maar ben er nog steeds, dus is er niks ernstigs aan de hand. Sterkte met jezelf onder controle te krijgen. Want hoe drukker je je maakt, hoe erger de klachten worden.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:36

ik ben bij de huisarts geweest,
en ze heeft alles onderzocht, en vertelt dat het op mijn leeftijd eigelijk niet voorkomt,
alles was goed vertelde ze, en heeft me erg gerustgesteld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:39

Als je zo bang blijft zou ik overwegen om eens met een professioneel iemand te gaan praten eigenlijk. :) Da's nl ook geen leven zo... dus moest de geruststelling niet blijvend zjin..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:36

Ik bedoelde dat de huisarts je door kan verwijzen maar psychologische hulp, want je hebt er last van in je dagelijks leven terwijl de angst niet echt gegrond is. Het is geen gezonde gedachte gang namelijk. Want ik weet zeker weten dat jij volgende week weer iets anders in je hoofd haalt. Dat krijg je er niet uit door geruststelling namelijk. Je maakt jezelf gek zonder echte reden. Dat is toch geen leven? Je kan nu nog voorkomen dat het erger wordt.
Want bij trillende handen dacht je als eerste aan een hersenbloeding, dat is geen logische gedachte gang meer.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:02

vuurneon schreef:
Ik bedoelde dat de huisarts je door kan verwijzen maar psychologische hulp, want je hebt er last van in je dagelijks leven terwijl de angst niet echt gegrond is. Het is geen gezonde gedachte gang namelijk. Want ik weet zeker weten dat jij volgende week weer iets anders in je hoofd haalt. Dat krijg je er niet uit door geruststelling namelijk. Je maakt jezelf gek zonder echte reden. Dat is toch geen leven? Je kan nu nog voorkomen dat het erger wordt.
Want bij trillende handen dacht je als eerste aan een hersenbloeding, dat is geen logische gedachte gang meer.

:j Ik zou ook aan je huisarts vragen of hij je kan doorverwijzen naar maatschappelijk werk. Zij kunnen je heel goed met dit soort dingen helpen!

paqune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:04

Ja, ik zou ook hulp zoeken.
Zoiets kan nare bijwerkingen krijgen. (zoals ik heb gehad)
Als je info wil, mijn mailbox staat open ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:31

Ik herken dit ook.. Momenteel niet zo heel erg bij mezelf, maar vooral over m'n vriend. Hij heeft een hart afwijking en heeft er ook een grotere kans op..

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:01

Zoals de meeste hier je raad geven...zoek ajb hulp.
Ik herken het maar al te goed.
Je hebt er nu nog in een milde vorm last van, maar zoiets kan je hele leven gaan bepalen.
Deze gedachtes komen niet zomaar, en sterker, ze gaan zeker niet zomaar weer weg, helaas zit er ( meestal) meer achter.

Succes!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:48

Ik heb hier ook al jaaaren last van. Afgelopen donderdag voor het eerst naar de psycholoog geweest en ik blijk een gegeneraliseerde angststoornis te hebben. Ik krijg nu eindelijk hulp en bij die gedachte wordt ik al een stuk rustiger.

Je zou eens op www.psyq.nl kunnen kijken daar heb je een test en kan je kijken of je misschien last van paniekaanvallen of iets hebt.

Succes ermee!!

En mocht je je hart willen luchten je mag me altijd pb-en!!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:10

bedankt voor Jullie Berichtjes, :j
De dokter heeft me erg gerustGesteld, :)
maar Helaas zit ik wel ergens anders mee, heb since gisteren een Middenooronsteking, en heb een gat in het trommevlies, daar in het middenoor zit nu een onsteking, heb antibiotica van 7 dagen nu, ;(

en maandag moet ik naar de KNO Arts, word dan een afspraak gemaakt, over een operatie, zodat ze de trommevlies dicht gaan maken,

Nu ben ik wel iemand die op internet gaat zoeken dit dat,.

en kom ik weer bij iets ergs uit, ( hersenvliesonsteking ) ?

Kun je dat zomaar krijgen door een middenooronsteking?
en op mijn leeftijd ? (20) ?
Of maak ik mezelf bang ?
ben Niet ziek ofso,

Alleen ben verkouden, en heb dus die onsteking,

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:14

Ik zou inderdaad eerder naar professionele hulp gaan kijken in de vorm van een maatschappelijk werker of een psycholoog.
Dat je daar op deze leeftijd zo mee bezig bent is natuurlijk niet goed, straks ontwikkel je nog een angststoornis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:16

Meid, zoek je heil eerder in de psychologische hulpverlening.

De kno arts helpt je nu verder met je acute medische probleem, maar je hebt echt een dieper liggend (psychologisch) probleem. Loop voor jezelf na, hoe logisch is het dat je denkt bij elk klein ding aan de meest erge ziektes, in een week tijd heb je het over een hersenbloeding, hartaanval en zelfs een hersenvliesontsteking. Overleg dat eens met een huisarts dat je jezelf zo bang maakt.
Beterschap!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:24

Heel vervelend dat je zo bang bent. Ik denk dat je dat eens goed moet aankaarten bij je arts enof (eventueel na doorverwijzing) een psycholoog. Het klinkt namelijk bijna als hypochondrie, zeker omdat je continue geruststelling zoekt. :)

Bij dit soort angst moet je niet steeds medische informatie op gaan zoeken over wat je allemaal wel niet zou kunnen hebben. Ook is het beter als je omgeving je (hoe lief het ook is bedoeld) niet steeds die geruststelling geeft waar je om vraagt, omdat de angst alleen maar bevestigt of zelfs verergerd.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 17-01-12 12:34, in het totaal 2 keer bewerkt

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:31

Jaa, ik maak mezelf erg Bang,
en op mijn leeftijd is dat best verwarrend,
Maar heeft er iemand ooit een middenooronsteking gehad ? die me kan helpen, en me tips kan geven ?