Hoe krijg je sneller langer haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

Hoe krijg je sneller langer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:02

Hallo bokkers, *\o/*

Ik ben al een hele tijd bezig om te zorgen dat me haar langer wordt maar het blijft constant op de zelfde lengte
nou heeft iemand een keer tegen mij gezegt dat elk mens een lengte heeft waar ze niet over heen komen?
Dat je haar maar bepaalt zolang wordt
hebben jullie tips?

*\o/*

_karin_

Re: Hoe krijg je sneller langer haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:03

Ik luister aandachtig mee, ik probeer mijn haar al zo'n 7 jaar te laten groeien, en ik kom niet over deze lengte heen. HEEL frustrerend. :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:04

Je haar wordt niet langer omdat het op dat punt afbreekt. Je zult er dus voor moeten zorgen dat dat niet gebeurd. Maar sommige mensen komen nu eenmaal niet langs een bepaald punt, ik ken ook mensen bij wie het niet lukt om lang haar te laten groeien.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:05

Fiffill schreef:
Je haar wordt niet langer omdat het op dat punt afbreekt. Je zult er dus voor moeten zorgen dat dat niet gebeurd. Maar sommige mensen komen nu eenmaal niet langs een bepaald punt, ik ken ook mensen bij wie het niet lukt om lang haar te laten groeien.

Maar waarom kan je dan niet langs een bepaald punt komen ?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:06

je haar schuurt bijvoorbeeld langs je rug als je het los draagt. Dus misschien in een knot voortaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:07

RobinxD schreef:
Fiffill schreef:

Maar waarom kan je dan niet langs een bepaald punt komen ?

Genetica. ;)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:08

Ik doe sowieso 1x in week haar masker

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:10

Het is genetisch bepaald. Daar valt niks aan te doen en in een knot doen zou ik persoonlijk niet et vaak doen want dan knel je het ook af.

Dus als je perse langer haar wilt moet je extentions gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:11

Dat maakt echt niet uit. Ook gezond haar kan maar een bepaalde lengte bereiken :)
Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een bos haar die ik makkelijk tot mijn onderrug kan laten groeien (doe ik niet, wel gehad toen ik nog jonger was). Maar andere mensen hebben weer dat het maar tot net over de schouders kan....

Het enige wat helpt is extentions :') of je er gewoon bij neerleggen dat je haar niet oneindig lang kan worden omdat het dan af gaat breken.

Fenrir

In een knot zullen ze ook sneller afbreken, misschien wel sneller zelfs. ;)

Dat bepaalde punt, dat is genetisch bepaald, ook hormonen dragen er iets aan bij trouwens. Maar als je écht steeds niet verder komt dan een bepaald punt, dan zal dat jouw punt zijn...

Belangrijk is dat je hoofdhuid goed is, dat je gezond eet etc. dat draagt allemaal bij aan je haar.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-01-12 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:11

loisbr96 schreef:
Het is genetisch bepaald. Daar valt niks aan te doen en in een knot doen zou ik persoonlijk niet et vaak doen want dan knel je het ook af.

Dus als je perse langer haar wilt moet je extentions gebruiken.

ja vind ik zo nep....

Anoniem

Dan houdt het op :))

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:12

Je punten blij laten knippen, als je dat niet doet gaat je haar dood en breken de punten af.
Verder niet teveel kammen, antiklikt gebruiken als je (na het douchen) veel klitten hebt en niet te vaak douchen/wassen.

Verder is het idd wel genetisch aangelegd hoe lang je haar ongeveer word, de sterkte van je haar vooral.
Maar door het zo min mogelijk aan te tasten en het gezond te houden door de dode punten eruit te laten knippen zorg
je dat je toch op het maximale komt.

Overigens kan ik heel lang haar krijgen, maar ik zou liever wat meer/voller haar hebben haha, dus ik houd het korter waardoor het wat voller lijkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:12

Loiz schreef:
Je punten blij laten knippen, als je dat niet doet gaat je haar dood en breken de punten af.

Je haar is al dood :+

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:13

Maar als je gewoon je haar goed verzorgt wordt het toch vanzelf langer

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:13

Haar leeft toch alleen in je haar zakje daarom moet je je hoofd huid zo goed bij houden

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:15

Mijn haar groeit net belachelijk snel terwijl ik het vaak in een knot draag, is vrij vervelend aangezien ik het verf en ik dus heel snel weer uitgroei heb :+

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:16

Dominique_96 schreef:
Mijn haar groeit net belachelijk snel terwijl ik het vaak in een knot draag, is vrij vervelend aangezien ik het verf en ik dus heel snel weer uitgroei heb :+

ik doe om zoveel tijd highlights en lowlights

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:17

Toch eens overwegen om misschien minder te doen? Misschien kan jouw haar daar heel slecht tegen?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:18

Dominique_96 schreef:
Toch eens overwegen om misschien minder te doen? Misschien kan jouw haar daar heel slecht tegen?

doe dat als sinds ik 10 ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:21

mijn haar groeit als kool , en ik doe niks speciaals. hooguit 1x per jaar de dode punten eraf :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:24

RobinxD schreef:
Maar als je gewoon je haar goed verzorgt wordt het toch vanzelf langer

Nee. Zoals al eerder werd verteld, het is genetisch bepaald (haargroei en lengte). Bij de een groeit het sneller dan bij de ander, en bij de een wordt het langer dan bij de ander. Sommige mensen kunnen gewoon geen lang haar laten groeien.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:39

Mijn haar groeit altijd heel snel en ik doe alles wat schijnbaar niet goed is voor je haar :D
Zo ga ik elke dag in de douche was dan met shampoo en conditioner. Verder fohn ik ze bijna nooit en kam ze smorgens en savonds uit, ik laat mijn haar altijd zo opdrogen en kam het haar uit als het nog nat is. Verder heb ik ze ook vaak in een staart of knot en ik ga 2 keer in het jaar naar de kapper.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:42

princesmax schreef:
Mijn haar groeit altijd heel snel en ik doe alles wat schijnbaar niet goed is voor je haar :D
Zo ga ik elke dag in de douche was dan met shampoo en conditioner. Verder fohn ik ze bijna nooit en kam ze smorgens en savonds uit, ik laat mijn haar altijd zo opdrogen en kam het haar uit als het nog nat is. Verder heb ik ze ook vaak in een staart of knot en ik ga 2 keer in het jaar naar de kapper.

heb je foto van je haar lengte? *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:42

princesmax schreef:

Idem dito.

EDIT: Oh en ik verf het ook nog :Y)