Al dat gezeur over huisartsen, ik word er echt gewoon woest van.
Het lijkt wel alsof ze het nooit goed kunnen doen.
Ik lees het hier op bokt of ik hoor het op de tv;
de huisarts deed dit niet goed, de ha neemt me niet serieus, de ha dacht dat het dit of dat was maar uiteindelijk bleek dat het wat anders was.
Denken mensen soms dat de huisarts kan toveren en door een glazen bol kan kijken?
Of je voor zijn lol niet verder kan helpen?
Misschien komt het doordat ik als doktersassistente werk, maar ik wordt er zo boos van.
Voorbeeld van afgelopen vrijdag toen ik aan het werk was:
Ik werk in een gezondheidscentrum, waar 4 artsen een praktijk hebben.
Elke huisarts heeft dus gewoon zijn eigen patienten.
Deze week was 1 van deze artsen op vakantie en komt er een meneer aan mijn balie die
een afspraak wil maken voor zijn zoontje.
Ik uitgevraagd waar hij last van had en het ging dus om een stukje wildvlees/wratje op de rug die groter werd.
Het zat er al een tijd (hoe lang weet ik niet meer), ik heb uitgevraagd; het kind was niet ziek, het plekje was niet ontstoken,
het jeukte niet etc.
Toen heb ik uitgelegd dat de dokter er deze week dus niet was en ik alvast een afspraak kon maken voor maandag, daar was deze heer het niet mee eens, moest vandaag nog gezien worden, is flink gaan schreeuwen, boos geworden, gaan dreigen en weggelopen.
Uiteindelijk komt hij terug met een brief voor de dokter dat de familie per direct uitgeschreven wil worden
en hij een klacht heeft ingedient bij de zorgverzekeraar en het hogere medisch tuchtcollege
.Deze mensen hebben totaal geen respect voor jou ls mens, dokter of assistente en daar wordt ik zo boos over!
Zo, dit moest ik even van mijn hart kwijt, want ik was best bang voor die man..
Zijn er mensen die het met mij eens zijn of mensen die kunnen beargumenteren waarom ze zo doen tegen hun huisarts/assistente.?
Je keuze is vrij hoor.. Misschien even zoeken naar iemand die plek heeft, maar je hóeft niet bij die huisarts te blijven..
Hij neemt je serieus, legt duidelijk uit, durft iets aan en is niet te beroerd om je door te verwijzen in dien nodig. Zegt ook altijd netjes, als het erger word terug komen. En legt uit waar je op moet letten, zoals toen mijn dochter van de ene op de andere weigerde te eten en wat ik moest doen als die symptomen voor zouden komen. Prima kerel!
)