Al dat gezeur over huisartsen ik wordt er gek van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juuls_

Al dat gezeur over huisartsen ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:30

De titel zegt het al.
Al dat gezeur over huisartsen, ik word er echt gewoon woest van.
Het lijkt wel alsof ze het nooit goed kunnen doen.
Ik lees het hier op bokt of ik hoor het op de tv;
de huisarts deed dit niet goed, de ha neemt me niet serieus, de ha dacht dat het dit of dat was maar uiteindelijk bleek dat het wat anders was.
Denken mensen soms dat de huisarts kan toveren en door een glazen bol kan kijken?
Of je voor zijn lol niet verder kan helpen?

Misschien komt het doordat ik als doktersassistente werk, maar ik wordt er zo boos van.
Voorbeeld van afgelopen vrijdag toen ik aan het werk was:
Ik werk in een gezondheidscentrum, waar 4 artsen een praktijk hebben.
Elke huisarts heeft dus gewoon zijn eigen patienten.
Deze week was 1 van deze artsen op vakantie en komt er een meneer aan mijn balie die
een afspraak wil maken voor zijn zoontje.
Ik uitgevraagd waar hij last van had en het ging dus om een stukje wildvlees/wratje op de rug die groter werd.
Het zat er al een tijd (hoe lang weet ik niet meer), ik heb uitgevraagd; het kind was niet ziek, het plekje was niet ontstoken,
het jeukte niet etc.
Toen heb ik uitgelegd dat de dokter er deze week dus niet was en ik alvast een afspraak kon maken voor maandag, daar was deze heer het niet mee eens, moest vandaag nog gezien worden, is flink gaan schreeuwen, boos geworden, gaan dreigen en weggelopen.
Uiteindelijk komt hij terug met een brief voor de dokter dat de familie per direct uitgeschreven wil worden
en hij een klacht heeft ingedient bij de zorgverzekeraar en het hogere medisch tuchtcollege :') .

Deze mensen hebben totaal geen respect voor jou ls mens, dokter of assistente en daar wordt ik zo boos over! -:(-
Zo, dit moest ik even van mijn hart kwijt, want ik was best bang voor die man..
Zijn er mensen die het met mij eens zijn of mensen die kunnen beargumenteren waarom ze zo doen tegen hun huisarts/assistente.?

Mayflower_

Re: Al dat gezeur over huisartsen ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:33

Ik ben ook DA en heb hier ook mee te maken, ik werk dan bij een solopraktijk maar de HA ligt er nu uit vanwege ziekte. Hoeveel mensen daar geen begrip voor hebben.. :\
Ach soms is het leven en laten leven. Het is toch de ervaring van de mensen, wij weten wel beter. :)

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:34

tja mensen en fietsbellen....

troost je t is niet alleen bij de huisarts of assistenten hoor.

ik werk in een winkel en daar is t ook dagelijksekost.......

je kunt 2 dingen doen je dr aan ergeren en je er druk overmaken of schouders ophalen en je focesen op de mensen die je wel waarderen voor wat je voor ze doet.......

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:35

fijn, iemand die het ook begrijpt :)
duurt bij mij wel altijd even tot ik het weer vergeten ben, blijf altijd een tijdje woest! haha
maar na het weekend kan ik er weer tegenaan

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:38

Heel eerlijk gezegd was mijn vorige huisarts ook waardeloos :o
Nu heeft een ander het over genomen en ik moet zeggen....geweldig *\o/*
Een wereld van verschil tussen die twee!

Maar ik snap het wel hoor, merk ik in mijn werk ook......je hebt mensen die gewoon nooit tevreden zijn......raakt me ook wel, maar weet het ook weer van me af te zetten en zeker als ik weet als het onterecht is....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:40

Je hebt zeuren en onredelijk klagen en HA die gewoon écht niet serieus nemen.

(aangezien mijn topic wrs de aanleiding was) Ik heb deze HA nu drie jaar. In die drie jaar zijn m'n hartklachten én m'n nagels verslechterd. Hij heeft me altijd naar huis gestuurd met 'het zit tussen je oren' en 'drink meer melk'. Hartziektes zitten in de familie en iedereen wordt daar voor behandeld, maar deze HA schijnt dat niet boeiend te vinden.
Dan mag jij me zeggen, als DA zijnde, is dat redelijk van de HA? Ben ik dan echt een zeur? Of heb ik ergens toch een punt? Waarom nam m'n vroegere HA me wel altijd serieus, zelfs met hele kleine klachtjes?

Ik schreeuw nooit tegen de DA, en ook niet tegen de HA, trouwens, dat is gewoon asociaal.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:48

Mee eens, ik ben zelf arts (geen huisarts) en heb veel respect voor het werk van huisartsen.

@phormicola: Op basis van de informatie die jij geeft is daar weinig over te zeggen.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:49

phormicola schreef:

(aangezien mijn topic wrs de aanleiding was) Ik heb deze HA nu drie jaar. In die drie jaar zijn m'n hartklachten én m'n nagels verslechterd. Hij heeft me altijd naar huis gestuurd met 'het zit tussen je oren' en 'drink meer melk'. Hartziektes zitten in de familie en iedereen wordt daar voor behandeld, maar deze HA schijnt dat niet boeiend te vinden.
Dan mag jij me zeggen, als DA zijnde, is dat redelijk van de HA? Ben ik dan echt een zeur? Of heb ik ergens toch een punt? Waarom nam m'n vroegere HA me wel altijd serieus, zelfs met hele kleine klachtjes?

Ik schreeuw nooit tegen de DA, en ook niet tegen de HA, trouwens, dat is gewoon asociaal.

ik ben het met je eens dat je je onbegrepen voelt en ik denk dat ts daar heus ook wel mee eens is maar de adviesen die in jouw topic worden gegeven van eisen en niet eeder weggaan voordat...
vind ik erg ver gaan.

ik denk dat als je een goed gesprek aan gaat met je huisarts dat hij jou moet kunnen gerust stellen en je het juiste advies meekunnen geven zodat je niet door hoeft gestuurt te worden als het niet nodig is.

en als je je huisarts niet vertrouwd dan is het tijd voor een andere huisarts.
want het lijkt me niet de bedoeling dat je voor elk dingetje een door verwijsing wil om je gerust te stellen terwijl een goede huisart dat ook moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:53

phormicola schreef:

Waarom stap je dan in hemelsnaam niet over naar een andere? :? Je keuze is vrij hoor.. Misschien even zoeken naar iemand die plek heeft, maar je hóeft niet bij die huisarts te blijven..

TS, ik heb gewerkt in een spoedapotheek, bij de huisartsenpost en ik kan niet meer dan het met je eens zijn. Ik kreeg daar vaak mee waar mensen voor belden en wat ze allemaal wel niet wilden.. Ongelovelijk hoe hondsbrutaal en de HA-post doet het toch noooit goed :n

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:54

phormicola schreef:

kan me gewoon niet voorstellen dat een huisarts je naar huis stuurt en zegt 'het zit tussen je oren' (zeg niet dat hij dat niet heeft gezegd, maar vindt dat echt asociaal als ha om dat te zeggen),
misschien komt dat doordat wij als ass en de ha heel erg patient gericht werken
en de patienten altijd willen helpen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:55

Toevallig deze week nog bij m'n ha geweest.
De assistente is een TOP wereld meid en durf ik ook tegen haar te zeggen (complimentje is altijd leuk toch?)
Mijn ha weet dat ik niet voor iedere scheet kom en luistert ook goed,handelt ook naar de situatie.
Bij mij geen slecht woord over de ha of z'n assi.

Ts,jou voorbeeld vind ik echt treurig! Wat'n ei door zo te reageren,tuurlijk baal je als je eigen ha met vakantie is (want ja meestal bel ik hem dan ook net) _O-
Maar deze reactie is wel'n beetje erg overtrokken van die man.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:57

Hij zei niet 'het zit tussen je oren', hij zei ' de computer tussen je oren is defect'. Nog een stapje erger dus :')

Relaxed, als je het topic had doorgelezen, dan had je kunnen zien dat alles hier vol zit, maar ik heb al gezegd dat ik het nog een keer ga proberen. :j

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:57

geloof idd dat de HAP nog erger is,
eigenlijk ook iets waar ik me over kan opwinden (weet dat ik dat niet moet doen), maar mensen
die naar de HAP gaan/bellen voor de kleinste klachten als verkoudheid, hoesten of diarree
en dan niet snappen dat de HAP alleen voor spoed is!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:02

Dit gebeurd in elk beroep hoor. Receptionistes, telefonisten, helpdesks, ziekenhuizen, kantoorbanen, ambachtelijke beroepen etc etc.
Dat dingen niet snel genoeg af zijn, of niet mooi genoeg zijn, dat ze andere materialen wilden en ga zo maar dagen door.
Ik heb ook slechte ervaringen met mijn huisarts, ik heb ontzettend veel klachten, wou dus een bloedonderzoek. Meneer pakt de kaart met waarop ingevuld moest worden waar ze naar moeten zoeken. En vraagt ie vrolijk. Waar wil je dat ik na laat kijken???
Uhhm jij bent de dokter, ik zeg de klachten en jij zoekt uit wat het is. Als ik het zelf wel wist hoefde ik niet hierheen te komen. Wat een flauwekul zeg. Maargoed ben nu overgestapt naar een vrouw die wel weet waar ze het over heeft.
Dus in elk beroep waar je ook heen gaat, moet je iemand zoeken die aan jou eisen kan voldoen..

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:03

Ik ben het er mee eens dat sommige mensen inderdaad altijd maar zeuren en normaal ben ik niet zo'n zeurpiet en denk ik 'het zijn ook maar mensen en ze doen zo goed mogelijk hun werk' maar op dit moment heb ik het flink hoog zitten met de huisartsen van de huisartsenpost, ik ben afgelopen nacht en de nacht daarvoor 2x met spoed daarheen gereden aangezien ik onverklaarbare acute buikpijn kreeg.. De eerste nacht heb ik zware pijnstilling gekregen en ging het overdag wel iets beter, maar nadat ik wat had gegeten kreeg ik weer hele erge buikpijn, lopen zitten liggen doet gewoon vreselijk zeer..

toevallig ligt mijn moeder nu in 't ziekenhuis herstellende van een operatie, en gisteravond toen ik bij haar op bezoek was kreeg ik weer een acute buikpijn aanval,na een gesprek met de verpleging van me moeder was hun advies om maar weer naar de huisarts te gaan en ben naar de huisartsenpost gestrompeld, daar werd ik als eerste als een stuk vuil behandeld door de baliemedewerkster. ik had eerst moeten bellen en mocht daarna pas komen als ze vonden dat dat nodig was.. Hallo? ik ben vannacht ook al 2x naar jullie toegereden omdat ze het niet vertrouwden..

toen ik eindelijk bij de dokter was aangekomen vond hij maar dat ik geen pijnstilling meer mocht en als het dan nog zeer deed ik vannacht maar terug moest komen, dat vind ik geen stijl. ik ben daar nu al 3x geweest vanwege ineens heftige buikpijn, en oke ze kunnen het niet verklaren wat het is maar iemand zomaar zonder pijnstilling naar huis sturen en zeggen; kom maar terug als 't nog steeds pijn doet gaat mij echt te ver. Het ritje naar en van de huisartsenpost was echt een drama voor mij gisteravond en nu lig ik dus weer plat met onzettende heftige buikpijn, ik mag ze straks weer opbellen om te vertellen dat het dus NIET verbeterd, en wie betaalt de ritjes naar de huisartsenpost en de kosten van het bellen?

Ik voel me net een jojo. En ja, veel mensen klagen inderdaad om kleine pijntjes maar dit gaat zelfs mij tever.
Ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben, ik ga er zeker wat van zeggen bij mijn eigen huisarts want hier ben ik nog niet klaar mee.

overigens ben ik heel blij met mijn eigen huisarts, maar aangezien de aanvallen steeds 's nachts/s'avonds plaats vonden had ik geen keus en moest ik wel naar een huisarts van de huisartsenpost.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:07

Ik denk dat het meerdere aspecten heeft.
Kan me de reactie van die man enigszins voorstellen dat dit een paniekreactie is die zo geuit wordt omdat meneer bezorgt is over zijn kind,je had ook even een van de andere huisartsen kunnen raadplegen of zien dat zij even 5 minuutjes over hebben om te kijken al is het maar om gerust te stellen en misschien was het wel iets wat zo snel mogelijk op kweek gezet moet worden?!

Wat ik wel merk in de commercieele sector is dat de klanten/clienten steeds agressiever worden ten opzichte van het personeel terwijl die ook maar gewoon de procedures van het bedrijf opvolgen.

Ikzelf denk dat het met de crisis te maken heeft dat de mensen zo verbittert raken omdat het financieel allemaal niet zo goed meer gaat en men steeds meer moet gaan betalen overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:08

gabiiy schreef:
eigenlijk ook iets waar ik me over kan opwinden (weet dat ik dat niet moet doen), maar mensen
die naar de HAP gaan/bellen voor de kleinste klachten als verkoudheid, hoesten of diarree

Precies en al die mensen die doordeweeks geen tijd hebben om hun pillen om te halen en dan denken dat ze in het weekend hartelijk worden ontvangen en niks bij hoeven te betalen :+

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:09

gabiiy schreef:
phormicola schreef:

kan me gewoon niet voorstellen dat een huisarts je naar huis stuurt en zegt 'het zit tussen je oren' (zeg niet dat hij dat niet heeft gezegd, maar vindt dat echt asociaal als ha om dat te zeggen),
misschien komt dat doordat wij als ass en de ha heel erg patient gericht werken
en de patienten altijd willen helpen

Ow maar die huisartsen zijn er genoeg hoor! Mijn eerste huisarts ook, kwam met mijn zoontje van toen nog geen jaar, hij was erg benauwd, kreeg al ventolin maar hij kreeg nog niet genoeg lucht. Huisarts luisterde en zei tegen mij ''het kan nog erger, ga maar naar huis''. Ik wist echt niet meer wat te zeggen! 's Avonds kreeg hij blauwe lippen en zat bij mij op de bank en hij reageerde nauwelijks ergens op! En dus naar de HAP. Daar aangekomen werd een acute bronchitis geconstateerd en kreeg hij nog een extra puffer en AB.
Of ook een keer, hij had al een paar maanden een opgezette klier in zijn hals. Die HA zei, als het over 4 weken nog niet weg is, terug komen. En dus terug gegaan. Als het er aan de andere kant ook een komt, dan terug komen. Die kwam er, dus weer terug. Als het over 2 weken er nog zit, dan terug komen. Voel je je dan nog serieus genomen? Ik niet. Dus gewacht tot hij met vakantie was en naar de vervanger gegaan. Die liet wel zijn bloed onderzoeken. Er kwam niks uit, maar zekerheid voor alles he?

Daarna nog een HA gehad. Wat een onvriendelijk mens, met haar assistentes erbij. Er werd zeer dramatisch gedaan over mijn (gewenste) zwangerschap, ik kreeg een uitbrander dat ik te laat, want de andere assistentes zou de hechtingen er uit halen en daarna zou de HA het controleren, dus ik moest er een half uur eerder zijn. (is mij niet verteld, ik was 5 minuten voor mijn afspraak aanwezig zoals zei zeiden). Daarbij dachten die assistentes ook helderziende te zijn en door de telefoon alles te weten. Daar dus ook weg gegaan. Mijn moeder tevens ook, voelde zich psychisch niet goed en die huisarts l*lde daar gewoon overheen.

Nu heb ik een huisarts, echt _/-\o_ Hij neemt je serieus, legt duidelijk uit, durft iets aan en is niet te beroerd om je door te verwijzen in dien nodig. Zegt ook altijd netjes, als het erger word terug komen. En legt uit waar je op moet letten, zoals toen mijn dochter van de ene op de andere weigerde te eten en wat ik moest doen als die symptomen voor zouden komen. Prima kerel! _/-\o_ Dat is pas een huisarts!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:14

gabiiy schreef:

tja euhm over de hap ben ik minder te spreken......

ik kreeg een blaasontsteking op zondag ik maandag ochtend naar de huisarts zegt de assistente joh meis daar had je gister echt mee naar de hap gemogen hoor!

oooo oke nu ja t is vervelend maar tja vond t geen spoed....

word ik op vrijdag aaf in m'n arm gebeten door mijn kat google voor tetanis(hoeschrijf je dat :o )prik.
lees dat dat t beste is binnen 48 uur....
bel dus met de hap vraagt de assistente is t ontstoken dan?
ik: nou t is net gebeurt en ik lees dit op internet en ik wil graag uw mening of ik in het weekend moet komen of maandag ochtend.....
zij: ooooo kom dan nu maar....

ben ik daar zegt dat meisje achter de balie ja dit is geen spoed he.... kan best wachten tot maandag zo'n klein wondje........

ik ja maar die tetanis binnen hoeveel uur moet ik die dan krijgen anders kom ik maandag wel terug...
zij binnen 48 uur....
ik maandag is toch langer?
zij ooooo ja
(ben niet boos geworden maar dan denk ik wel eens fijn dat langs elkaar werken met callcenter en werkvloer)

sta ik buiten en bedenk me dat ze t wondje niet heeft onstmet oid....
ik wel gedaan maar resultaat was tch nog een ontsteking....

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:15

Nou, mijn HA is wel waardeloos. Hij neemt niks en niemand serieus..

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:15

Ik snap je punt helemaal ts, is idd erg asociaal om te gaan schreeuwen, helaas gebeurd het in heel veel vakgebieden..

Ik kom eigenlijk ook nooit bij de HA, echter heb ik ook geen fijne ervaring met mijn vorige HA. Hij heeft mij 8jaar lang met pijn in mijn pols rond laten lopen en alsmaar gezegd dat het tussen mijn oren zat en een foto maken was de grootste onzin, want daar was toch niks op te zien. Eenmaal gevallen met de sneeuw en toen nog meer pijn in mijn pols, mocht foto laten maken en toen kwamen ze in het ziekenhuis er achter dat ik een aangeboren afwijking heb in mijn polsen en nu een prothese rijker ben. Misschien asociaal van mij maar ben nooit meer bij die huisarts geweest en ben daar weg gegaan en naar een ander gegaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:23

Die situatie uit de openingspost kan echt niet, en er zal nu niet voor niks extra veel aandacht zijn voor het geweld tegen hulpdiensten.
Maar ook artsen zijn mensen, en ook artsen kunnen blunders maken. Helaas is daar wel een leven de dupe van. En daar zijn helaas genoeg voorbeelden van.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:47

Alhoewel ik het punt van TS helemaal snap, hoop ik dat men ook de andere kant wil zien. Patiënten kunnen vaak helemaal niet beoordelen of je nu iets hebt wat gevaarlijk is, ja of nee. Medische missers worden erg vaak gedaan. Een week wachten, omdat de huisarts (mag ik zeggen wéér?)op vakantie, ziek, cursus, is, vind ik best lang als je iets ernstigs hebt. Er zijn zat mensen die ook denken dat ze met een goede reden naar de HA gaan. Dan is het een taak van de assistente de ongerustheid weg te nemen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die onterecht uitvallen en helaas tegen de verkeerde. Maar er zijn ook schrijnende gevallen bekend, waarin een huisarts niet snel genoeg reageerde en de patiënt daardoor of overleed, of een veel grotere nasleep van de ziekte had, dan nodig.
We zijn allemaal maar mensen. Begrip voor de huisarts, cassière, verkoopster, baliemedewerkster, telefoniste houd wel eens op. Misschien omdat ons dagelijks leven zo moeilijk is? Misschien omdat we gewoon zeurpieten zijn? 1 ding weet ik zeker...Ik vind mijn huisarts ook niet geweldig. Zijn assisente daarentegen, heeft altijd tijd voor een vriendelijk woord, glimlach, geruststelling...en ik kan me niet voorstellen dat mensen ooit tegen haar uitvallen. Kan me heel erg vergissen, maar vriendelijk zijn, werkt aanstekelijk. Iedereen kan een snerende opmerking geven, die ontlaad in grote woede en weglopen. Vriendelijk blijven, terwijl er een onredelijk, uitvarend persoon tegen over je staat is haast ondoenlijk, maar indien een mens dit kan opbrengen, bereik je wel dat die persoon zich schaamt en niet meer tegen je schreeuwt. Je hoeft je natuurlijk niet alles te laten zeggen, maar er zijn heel veel mensen die een negatief gesprek heel kunstig tot een positief gesprek kunnen omdraaien.
En het mederendeel van de mensen die komen gedragen zich normaal. Jammer is het, als je de ene patiënt onthoud die zich om wat voor reden dan ook, niet gedraagt.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:54

Ik had het hier pasgeleden nog met mijn vriend over. Mensen lijken steeds asocialer te worden en niet alleen naar de hulpverleners maar naar elk personeel. Ik heb met heel veel plezier bij een bouwmarkt gewerkt maar toen het zover kwam dat klanten door de politie buiten gezet moesten worden en mensen je bijna aanvlogen over de balie voor een euro korting was de lol er snel af. Mijn vriend werkt als manager in een autogarage en daar is het nog even een poepie erger. Mensen worden zo ontzettend snel agressief als dingen even niet naar hun zin gaan (niet geholpen worden binnen 2min...).

Ik werk nu als receptioniste van 2 bedrijfsartsen. 2 alarmknoppen binnen handbereik en de balie is afgesloten. Ergens is het toch zot dat dat nodig is? Gelukkig ben ik van mezelf heel geduldig en vrij goed in het extreem vriendelijk blijven als mensen moeilijk doen maar soms is het echt pittig. Nee we hebben geen inloopspreekuur, je moet een afspraak maken en nee de arts kan niet even 5min kijken/luisteren/voelen tussendoor, dat zou iedereen wel willen. Het is egoïsme ten top tegenwoordig.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:05

Ben het er wel mee eens dat de ene HA de andere niet is
Ik heb er een gehad waar ik 3 keer geweest ben ! keer om mijn hand dicht te naaien en 2 keer met "vage klachten"
Iedere keer vroeg ie mij en wat denk jij dat het is ???? (tja verdomme als ik het wist zat ik hier niet)
Na de tijd naar een andere Ha gegaan en daar zelden tot nooit problemen (afgezien van een invaller daar die me behandelde alsof ik dood ging)

Ook de huisartsen post hier ben ik zeer tevreden over
Als ik ben van dat en dat is het probleem en ik trek het nu gewoon niet er moet nu echt wat aan gedaan worden staan ze er ook gelijk (en vaak nog met meer dan ik om vraag :D )

Als met al de positie van een huisarts is niet makkelijk en ik heb ook veel respect voor die mensen dus die gaste uitmaken voor van alles en gaan klagen zal bij mij niet 123 opkomen
Vind eigenlijk ook dat dat soort mensen geweerd mogen worden uit een praktijk uit veiligheid voor het personeel (is er echt nood dan ala)

@ nnicolex
Het eerst bellen heeft een reden
Nu was het van jou wel een gegronde reden maar je wil niet weten hoeveel mensen er met pietluttige dingen heen gaan
Daar is de spoedeisende hulp helemaal niet voor
Het van tevoren aanmelden heeft ook nog een kleine bij reden (is verzekerings technich)
Laatst bijgewerkt door rommulus op 14-01-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt