Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) patroon te komen.
Ik snap wel dat het een vervelende stap is, maar hij kan je echt helpen! Ik slaap nu vaak tot 12/1 uur smiddags, en dan van 4 tot 5 nog een uurtje. Eerst sliep ik veel meer, maar ik voel me nu met minder slaap echt stukken beter, en ik kom de dag ook stukken beter door nu.
Als ik maar bezig was..
GamblersCup schreef:Je weet zelf dat het grote onzin is, en waar het vandaan komt. Ik denk dat je jezelf een enorme trap onder je kont moet geven en jezelf gewoon moet dwingen NIET MEER te gaan liggen. Zorg dat je je dag vol heb met afspraken en dingen (ver weg van bank of bed!) om te doen. Woon je met iemand anders in een huis? Zo'n persoon kan je misschien ook nog helpen door je van de bank of van het bed te jagen. Ik denk dat je gewoon een tijdje moet doorzetten om uit dit (aparte) patroon te komen.

)
) heb je misschien meer aan een paar gesprekken met een psycholoog. Ojajoh schreef:wij zouden eens bij elkaar in de leer moeten gaan
jij slaapt teveel en ik te weinig....
en als je jezelf nou dwingt om dingen te gaan doen en dus niet te gaan liggen?
Daar tegenover staat wel dat ik pas tegen 1u/2u ga slapen normaal. Ik denk dat ik zo graag slaap, omdat ik ook zééér gemakkelijk in slaap val. Geldt dat voor jullie ook, andere veel-slapers?
Als ik ga liggen en mijn ogen sluit, ben ik binnen de minuut in slaap. Als ik 's middags slaap is dat ook niet omdat ik echt moe ben, maar omdat het zo lekker is om te slapen. Als het heel lang zou duren eerdat ik in slaap zou vallen, zou ik er minder deugd aan hebben. Nathaliefje schreef:Ik slaap ook heel veel en heel graag. Vaak heb ik pas in de middag (13u) les, dus dan blijf ik makkelijk tot half 12 slapen. Als ik dan ook nog eens op tijd uit ben, kruip ik 's middags net zo graag weer terugDaar tegenover staat wel dat ik pas tegen 1u/2u ga slapen normaal. Ik denk dat ik zo graag slaap, omdat ik ook zééér gemakkelijk in slaap val. Geldt dat voor jullie ook, andere veel-slapers?
Als ik ga liggen en mijn ogen sluit, ben ik binnen de minuut in slaap. Als ik 's middags slaap is dat ook niet omdat ik echt moe ben, maar omdat het zo lekker is om te slapen. Als het heel lang zou duren eerdat ik in slaap zou vallen, zou ik er minder deugd aan hebben.
tessyke schreef:onzin is het zeker niet
Essie73 schreef:Moet er idd mee langs de huisarts Miracle, maar die stap is ook weer groot. Ben bang dat hij zegt niet meer gaan slapen, zoek afleiding e.d.
Essie73 schreef:Ojajoh schreef:wij zouden eens bij elkaar in de leer moeten gaan
jij slaapt teveel en ik te weinig....
en als je jezelf nou dwingt om dingen te gaan doen en dus niet te gaan liggen?
haha waarom denk je dat je dit nog niet wist, schaam me kapot. Dingen genoeg om te doen hoor, maar die kl.... verslaving wint het. Het is een echte verslaving, ik moet moet moet. Praat het voor mezelf goed waarom ik zou moeten gaan liggen ipv waarom ik niet zou moeten gaan liggen.
Miracle_ schreef:Ja daar zal het wel op neer komenIk snap wel dat het een vervelende stap is, maar hij kan je echt helpen! Ik slaap nu vaak tot 12/1 uur smiddags, en dan van 4 tot 5 nog een uurtje. Eerst sliep ik veel meer, maar ik voel me nu met minder slaap echt stukken beter, en ik kom de dag ook stukken beter door nu.
Als ik weer de neiging had om te gaan slapen, en dit waren vaste uren, legde ik mijn telefoon met wekker ver weg van mijn bed, met een ontzettend irritant geluid, dan moest ik er wel uit.
Of ik ging buiten een rondje lopen, tv kijken, poetsen, douchen, of echt rare dingen zoals tig verschillende dingen in mijn haar doenAls ik maar bezig was..