ik laat alles vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luisa

ik laat alles vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:02

Hoihoi bokkers,
Ik word zo moe van mezelf, en snap het gewoon niet.
Ik laat de laatste paar weken echt werkelijk alles vallen! Dat je iets laat vallen kan altijd gebeuren, maar de laatste tijd is het toch echt erg opvallend hoeveel ik op een dag laat vallen.
Ik kan het allemaal niet opnoemen zoveel.. Tich borden, asbakken, glazen, drinken, ik gooi bij mn paard met borstels, alles valt gewoon uit mijn handen. Mijn telefoon ziet er ook niet meer uit, en die heb ik pas een half jaarjte, die licht ook al half uit elkaar. Ik werk in een supermarkt, en ook daar zijn al tich weinflessen kapot gevallen en achter de sigarettenbalie vliegen de pakjes sigaretten vaak in het rond en geld valt ook iedere dag een paar keer uit mijn handen. Aan het eind van de avond raap ik dan weer veel muntgeld op. Ik snap het echt niet en begin nogal aan mezelf en mijn motoriek te twijfelen. Voor derest gaat het eigenlijk prima met me! Ik heb ook geen kramp in mijn handen ofzo, en kan ook gewoon knijpen enzo..
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik probeer er zo op te letten maar het lukt gewoon niet!

Groetjes Luisa

Pluttersput

Re: ik laat alles vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:04

Klinkt idd als een motoriek/zenuw probleem, waardoor je het niet meer zo goed aanvoelt ofzo. Geen idee, bijzonder! Maar op zijn minst een bezoekje aan de huisarts waard denk ik :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:37

Ik raad je aan om even een bezoekje aan de huisarts te brengen, kan nooit kwaad :)

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:58

ja dat wil ik zoiezo gaan doen, maar ik dacht misschien heeft iemand hier op het forum er ervaring mee?
heb zelf iets gelezen over een vitamine B12 tekort en over het Carpaletunnelsyndroom, maar dat lijkt me dan weer te ver gaan... vooral omdat het pas sinds een paar weekjes is.
bedankt in ieder geval alvast voor de reacties!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:00

Ben je niet gewoon heel moe de laatste tijd? Slaap je minder bijvoorbeeld?

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:04

Ik heb ook zoiets vooral als ik het erg druk heb van glazen drinken tot borstels laat ik vallen. En opeens niet meer weet hoe de douche aanmoet de voordeur niet open krijgen terwijl ik gewoon het sleuteltje moet omdraaiien. Wanneer ik het weer rustig heb, heb ik nergens last van.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:06

Luisa schreef:
ja dat wil ik zoiezo gaan doen, maar ik dacht misschien heeft iemand hier op het forum er ervaring mee?
heb zelf iets gelezen over een vitamine B12 tekort en over het Carpaletunnelsyndroom, maar dat lijkt me dan weer te ver gaan... vooral omdat het pas sinds een paar weekjes is.
bedankt in ieder geval alvast voor de reacties!

Heb je ook last van tintelingen in hand/vingers? Pijn? Slaap je goed, word je wakker van
pijn/tintelingen?

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:21

ik slaap goed, maar ik kom wel flink te kort.
in princiepe, denk ik er nu aan, begon het allemaal toen mijn leven drukker werd.
ik had altijd een ritme, 3 dagen school, 2 dagen stage, savonds en sweekends lekker vrij, uitrusten en uitslapen. sinds ongeveer 3 a 4 maandjes werk ik dus in de supermarkt, en ga ik naast 3 dagen school en 2 dagen stage ook nog eens savonds en sweekends werken.
eerst zag mijn rooster er dus zo uit;
maandag t/m woensdag van 9 tot 4 school, savonds niks
donderdag van 11 tot half 7 stage, savonds niks
vrijdag van 10 tot half 6 stage, savonds niks
zaterdag en zondag lekker luieren en vrij

nu ik dus ook nog eens werk;
maandag en donsdag van 9 tot 4 school, van 5 tot 10 werken, 11uur thuis
woensdag van 9 tot 4 school, naar de paarden
donderdag van 11 tot half 7 stage, savonds vrij
vrijdag van 10 tot half 6 stage, daarna werken van half 7 tot 10, 11uur thuis
zaterdag om de week vrij, anders werken van 8 tot 1 meestal
zondag werken van 4 tot 10

zou het nou werkelijk kunnen dat door het drukkere leventje ik alles laat vallen?
als ik het zelf zo op een rijtje zet ziet het er idd erg druk uit, en natuurlijk komen de paarden en alle andere dingen er ook nog tussendoor.
ik heb wel altijd weinig tijd om goed te eten, en prop altijd maar gauw wat naar binnen..
en ik ben ook een onwijze stresskip geworden, heb altijd haast..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:25

Als ik dit zo lees denk ik dat je eens een tandje terug moet doen.... En probeer wel gezond te eten.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:26

Misschien tijd om een stapje terug te doen en is het noodzakelijk om zoveel 'erbij' te werken?

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:27

maar opzich ben ik niet uitgeput ofzo, mijn vader waarschuwd me natuurlijk ook vaak dat ik een stapje terug moet zetten als het teveel word, maar eigenlijk hou ik het prima vol! alleen snap ik dus niet dat ik telkens alles laat vallen enzo! maar bedankt voor je reactie =)

en jaaa, het is echt noodzakelijk om momenteel zoveel bij te werken, ik heb een zeeeer belangrijk doel voor ogen ;)
Laatst bijgewerkt door Luisa op 11-01-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:28

klinkt niet als carpaal tunnel syndroom dat heb ik zelf namelijk dan heb je bij meer dingen last oa tijdens het slapen

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:29

oke, ja zoiets las ik inderdaat dat je gewoon wakker word van de pijn, maar hier heb ik dus geen last van, ik word wel wat vaker wakker snachts, maar niet van de pijn

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:30

Ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan en bloed laten prikken maar ik denk eerder dat je gewoon oververmoeid bent. Dat uit zich bij iedereen weer anders. Ik word bijvoorbeeld warrig en krijg een spastisch spiertje in mijn oog. :+

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:34

oh ! haha! ja ik ga zoiezo even langs de HA en als het nodig is bloed laten prikken *angstvoornaalden*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:35

niet gewoon heel moe, of last van stress/concentratieproblem?

het klinkt mss lame, maar ik heb dit altijd als ongesteld moet worden, en dan krijg ik ook héél erg last van concentratIe-issues. Zo was ik laatst gewoon een kopje thee aan het drinken op de bank, tot ik gewoon ineens een volle kop thee liet vallen >;) . Terwijl ik gewoon stilzat met dat kopje thee in mijn hand. Echt balen is dat -O- ( aangezien het gewoon nergens op slaat ) helemaal als het zo de hele dag door gaat.. Spontaan dingen uit je handen laten vallen.

Maar ik denk zeker dat het door stress kan komen, omdat het gek genoeg, een mentale oorzaak heeft. Kennelijk kunnen je hersenen zich niet lang genoeg focussen op het object dat je vasthoudt. Dus dat vind ik wel een serieus teken dat je mentaal 'uitgeput' bent. En daar hoef je fysiek niet per se iets van te merken :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-12 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:35

Luisa schreef:
maar opzich ben ik niet uitgeput ofzo, mijn vader waarschuwd me natuurlijk ook vaak dat ik een stapje terug moet zetten als het teveel word, maar eigenlijk hou ik het prima vol! alleen snap ik dus niet dat ik telkens alles laat vallen enzo! maar bedankt voor je reactie =)

en jaaa, het is echt noodzakelijk om momenteel zoveel bij te werken, ik heb een zeeeer belangrijk doel voor ogen ;)

Je hoeft ook niet direct uitgeput te zijn, maar blijkbaar geeft je lichaam toch al een bepaalde reactie af...
En wat betreft jou zeeer belangrijke doel die je voor ogen hebt... hoe noodzakelijk is dit of is dit meer omdat je dat heeeel graag wilt. ;) Misschien is het toch verstandig om te bedenken wat er nu het belangrijkste is? Maar goed dat moet je natuurlijk verder zelf weten.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:38

Ja als het echt teveel zou worden treed ik zoiezo wel een stapje terug, maar in mijn ogen is het zeeer belangrijk.

@menino, en dat denk ik dus de hele tijd, het slaaat gewoon echt helemaal nergens op! Je denkt echt van, pff fijn, alweer..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:47

Oke, maar wat verwacht je dan dat de dokter zal gaan zeggen? Ik zie er zelf niet de meerwaarde van om naar de dokter te gaan zolang je zelf niet een stapje terug wilt doen.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:01

Nou, ik ben zelf bang dat er iets met mijn zenuwen oid is.
Maar had het nog niet gekoppelt aan teveel werken

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:20

kan zijn dat er zenuwen klem zitten in je schouders rug dat kan gewoon los gemasseerd worden.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:23

Hmm, in ieder geval al fijn dat het blijkbaar niets ernstigs is, ben altijjd zo'n paniekkip, denk altijd dat ik t ergste van het ergste heb

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:43

dennisje schreef:
kan zijn dat er zenuwen klem zitten in je schouders rug dat kan gewoon los gemasseerd worden.

Aaaaiiiii, wij fysiotherapeuten krimpen in elkaar bij het horen van zulke statements... ;)

Carpaaltunnelsyndroom zal het niet zijn, daar heb je veel meer klachten van. Kan zijn dat
stress het e.e.a. veroorzaakt, maar het is wel iets om in de gaten te houden. Ook dingen
als zelf vallen en struikelen enz. in de gaten houden!
Als je het niet vertrouwd altijd even naar de huisarts gaan, beter een keer te veel dan een
keer te weinig!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:20

Luisa schreef:
Ja als het echt teveel zou worden treed ik zoiezo wel een stapje terug

Dus jij wil wachten tot het écht helemaal uit de hand loopt en het maanden/jaren duurt voor je je leven weer op de rails hebt? :) Als het van stress/drukte komt volgens de huisarts, ga je dan wel rustiger aan doen?

Niet aanvallend bedoeld ofzo maar ik dacht altijd precies zoals jou; het valt allemaal wel mee, ik hoef niet rustiger aan te doen, ik houd het wel vol. Toen ik 12 was werd ik daar heel ziek van en ben er nog nooit weer bovenop gekomen, ik ben inmiddels 20.

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:39

Ja ik ben niet zo snel van het opgeven en een stapje terug zetten, en zoek altijd wel mijn grenzen op, maar ik weet wat je bedoeld en ik vind het onwijs vervelend voor je dat het jou is overkomen, en ik neem jou/jullie tips ook zeker aan, ben erg dankbaar voor ieder advies. Ik heb 3 jaar geleden een autoongeluk gehad, en daar een whiplesh aan over gehouden, er was iets met mijn nekwervels niet meer goed. Sinds die tijd heb ik erg snel hoofdpijn (weersveranderingen, niet genoeg drinken, etc.) En ben ik een groot deel van mijn evenwicht kwijt (jaja, idd ook lastig met paardrijden, maar ik zie het paardrijden als een soort therapie, om mijn balans weer te vinden) ik loop bvb continu tegen muren, deuren, en ik struikel wel vaker over dingen, terwijl ik dondersgoed weet dat het er staat. Als ik met mijn vriend hand in hand loop bots ik ook weleens tegen hem aan bvb. Ik ga in ieder geval even een afspraakje maken bij de HA, bedankt voor al jullie hulp :)