Lichaam 'schokt' ineens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Lichaam 'schokt' ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:41

Heey!

Af en toe schokt er opeens een deel van mijn lichaam of ik zelf helemaal, zonder dat daar aanleiding voor is.. Dan gaat bv. mijn been opeens heen en weer/schokken.. Dit is best een vaag gevoel en ik vroeg mij af of iemand anders dit ook wel eens heeft?

Urbanus

Re: Lichaam 'schokt' ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:42

Ben je moe? Ik heb het ook vaak, vooral als ik stil lig...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:43

Ik ben altijd moe (geen ziektes denk ik hoor of iets) maar niet extra ofzo. Vaag gevoel he :Y)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:44

Ik heb het wel eens als ik bijna slaap. Dan lijkt het net alsof ik naar beneden val oid. Dan schok ik weer wakker.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:45

Ik had het gisteren op bed, in eens ging mijn been de andere kant op. :j Zo af en toe heb ik dat wel eens in bed.

Boras

Ik heb dat ook wel eens. Heel af en toe, inderdaad als ik bijna slaap. Ik vind het altijd een grappige gewaarwording. Zolang ik niemand raak tenminste :)
Dat gevoel van plotseling vallen ken ik ook.
Laatst bijgewerkt door Boras op 08-01-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Ik heb dat vaak bij mijn vingers en oogleden!
Heel raar gevoel inderdaad... Je kunt er voor zover ik weet niks tegen doen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:46

annastasia schreef:
Ik heb het wel eens als ik bijna slaap. Dan lijkt het net alsof ik naar beneden val oid. Dan schok ik weer wakker.

Dat heb ik inderdaad ook wel eens. Volgens mij heeft bijna iedereen hier last van :j

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:47

Ook ik heb dat wel eens! Ook als ik bijna in slaap val, heb zo iemand een keer perongeluk een klap verkocht :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:48

Dat is een heel normaal verschijnsel bij totale ontspanning (idd als je net in slaap dreigt te vallen). De spierspanning die in je lichaam aanwezig is, gaat er dan in een "ruk" uit.

Als het de hele dag door gebeurd met hetzelfde lichaamsdeel, is er een neuroloisch probleem. Soms kan dat door simpel vitamine B12 gebrek komen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 22:59

Lusitana: Het gebeurt nu ook en ook overdag dus het is niet voor mijn slaap. Voor de slaap heeft volgens mij iedereen het wel eens. B12 gebrek heb ik eens naar gekeken en vitaminepillen voor geslikt maar ik voelde mij niks anders (heb namelijk ook alle andere symptomen van B12 gebrek zoals een zeer ernstig realiteitsgebrek, levend als in een droom, alles in een waas).

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:06

B12 moet je toch injecties voor hebben? (Ik dacht dat pillen niet voldoende werken als je al een tekort hebt?)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:35

dit heb ik ook, dan gaat mijn arm of been ineens een rare schok maken, ik heb ook heel vaak dat ik ergens naar staar en dan hoor je weer iemand, celine zit je weer te dromen :') ik vroeg me ook al af wat het is, ik hou dit even in de gaten :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:49

StillAngel schreef:
Lusitana: Het gebeurt nu ook en ook overdag dus het is niet voor mijn slaap. Voor de slaap heeft volgens mij iedereen het wel eens. B12 gebrek heb ik eens naar gekeken en vitaminepillen voor geslikt maar ik voelde mij niks anders (heb namelijk ook alle andere symptomen van B12 gebrek zoals een zeer ernstig realiteitsgebrek, levend als in een droom, alles in een waas).

Als je echt een probleem met de B12 hebt is er meestal een opnameprobleem, je kan dan vitaminepillen slikken tot je een ons weegt, maar je lijf neemt ze niet op en er zal dus niks veranderen. Het lijkt me dus verstandig in jouw geval om even een bezoekje aan je huisarts te brengen en te vragen of ze je bloed kunnen controleren op B12 gehalte. Indien dat echt te laag is moet dat met injecties direct in de spier worden aangevuld, op die manier wordt het wel opgenomen dan. :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:52

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 01:00

Schokken ? bedoel je gewoon 1 keer zomaar ? Dat heb ik vaak. Als ik in de klas zit ofzo heb ik het bijvoorbeeld vaak in mijn schouders. Zoiets alsof ik mijn sch.ouders ophaal. Ook heb ik het vaak in mijn arm :P Maar dat ik ik al zo lang als ik leef. Dus we gaan er vast niet dood aan ofzo.
Btw ontspannen kan het moeilijk zijn. Want mijn schouders/rug en ontspannen. Die combinatie bestaat niet bij mij.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:18

haha had ook niet gedacht dat we eraan dood gaan hoor :') Bedankt Alwiene, helaas ben ik niet zo dapper als het om bloedprikken gaat :o

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:36

Stress/overspannen/vermoeidheid.. Ik heb dat ook wel eens gehad, dont worry..

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:41

annastasia schreef:

dat heb ik ook,kei vaag is dat he,weet allleen niet hoe dat kan eigenlijk.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:06

Dat heeft te maken met je spieren..
Je kuitspieren kunnen zichzelf soms ook samentrekken, wat heel erg pijn doet.

Zoiets is niet heel abnormaal, maar je kan er niks aan doen. Het is kan wel zijn dat wanneer je in een bepaalde situatie zit, (bijna slapen) dat de spieren nog niet helemaal in de 'slaap'stand zijn.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:40

Annemiek89 schreef:
annastasia schreef:

dat heb ik ook,kei vaag is dat he,weet allleen niet hoe dat kan eigenlijk.

Ik heb ooit geleerd dat dat schokken als je bijna slaapt, een reactie is van je hersenen. Die denken dat je 'dood' gaat, en sturen die schok als laatste reactie.
Tot in hoeverre dit precies klopt weet ik niet.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:43

haha, herken het..
ook als ik bijna in slaap val, of moe ben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:46

hooguit een paar spiertjes die beginnen te trillen , dat zie en voel je :P maar verder...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:28

Dat samentrekken is volgens mij gewoon een spier, komt bij mij ook vaker voor als ik moe ben.
Ik heb met psychologie gehad dat het "vallen" in je slaap komt doordat je spieren dan al in de slaap stand staan en dus helemaal ontspannen. Doordat je hersenen dan nog niet slapen voelt het alsof je valt en wordt je met een schok weer wakker.

Volgens mij was het ongeveer zo.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:39

StillAngel schreef:

Het kan altijd voorkomen, ik zeg alleen dat het een bekend verschijnsel is als je in slaap valt.
Wat de B12 betreft, als je geen B12 kunt omzetten in je lichaam, helpen pillen niet, dan moet het echt geinjecteerd (ik heb neurologische problemen opgelopen door gebreke en moet nu de B12 op een overdreven hoog niveau houden).
Dat is een waas zitten is ook wel een symptoom ervan, maar het kan dus zijn dat je een neurologisch porbleem hebt dat niet met vitamine B12 te maken heeft.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken om dat schokken, dat is vrij normaal, maar wel met de HA praten over die "waas". Overigens zou je eerst Arcalion pillen kunnen proberen. Die kun je naar mijn weten zonder recept krijgen. Ik werd daar goed helder van in mijn hoofd.