Langer als een half jaar aan het hoesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Langer als een half jaar aan het hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 15:39

Hallo!

Ik open dit topic om te weten te komen wat mijn moedertje toch mankeert.
Ze is al meer als een half jaar aan het hoesten. Mijn vader en ik worden er helemaal gek van. Zelf vind ze het ook vervelend, vooral tijdens het autorijden of tijdens haar werk (werkt in een keuken).

Ze is al vaak bij de dokter geweest en in het ziekenhuis voor blaastestjes, allergietesten,longfoto's, ...
Ze heeft al 4 antibiotica kuurtjes gehad wat het hoesten moet stoppen.
Niks helpt.

Ze moet ze volgende week weer terug naar de dokter om weer een blaastest te doen en ze krijgt weer andere antibiotica.

Ik ben heel bang dat ze longkanker heeft of iets dergelijks..... want langer als een half jaar elke dag hoesten, dat is toch niet normaal?

Herkent iemand dit?

zonnebloem18

Re: Langer als een half jaar aan het hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:42

Zit het niet tussen haar oren??
Na zoveel onderzoeken en tests zou je verwachten dat als er echt iets was ze het al wel gevonden hadden.
Kan ze het ook onderdrukken als ze wil??

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:43

Mijn mam heeft het ook. En bij haar is het puur door de stress. Van het minste dat ze zich opjaagt krijgt ze ferme hoestbuien

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:44

het kan stress zijn, maar ook kan sprake zijn van een specifieke ziekte.
Ik heb bijvoorbeeld al jaren een kuch. Deze wordt in mijn geval mede veroorzaakt door de ziekte van Lyme. Kortom: het kan van alles zijn. Als je het niet vertrouwt kun je vragen om een longonderzoek.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:48

zonnebloem18 schreef:
Na zoveel onderzoeken en tests zou je verwachten dat als er echt iets was ze het al wel gevonden hadden.

Dit is nogal een heftige reactie zeg.... Zou ik niet blij mee zijn als iemand dit tegen mij zou zeggen.

@ TS , wat ontzettend vervelend voor je moeder zeg. Dat er ook niets uit de testen komt is erg frustrerend ..
Hoesten kan door veel dingen veroorzaakt worden , hopelijk zullen ze je moeder door de medische molen halen met de hoop dat er snel wel iets naar voren komt !

Sterkte !

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:53

zonnebloem18 schreef:

Jij hebt een ongekend vertrouwen in de medische wetenschap. Dat tussen de oren gesprek heb ik jaren geleden ook gehad. Tot ze erachter kwamen (jaren later en toen het te laat was om nog te genezen) dat ik ziekte van Lyme had. Hadden ze nooit aan gedacht. Terwijl ik ontzettend veel onderzoeken heb gehad in die tijd, die allemaal uitwezen dat ik gezond was.

Kortom: kijk uit met wat je zegt.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:55

Ik heb dit zelf ook gehad!
Ben er net vanaf, ik heb ook allerlei kuren gehad o.a. een zware prednison kuur, inhalers, long foto's laten maken en heb op het laatste twee keer een week kuur van Codeïne tabletjes gekregen en die hielpen eindelijk! die onderdrukken de hoestprikkel zodat de longen weer kunnen genezen.
Zelf werd ik ook zó moe van al dat hoesten niet normaal! Ik had ook heel erg last van dik en taai slijm bij het hoesten.

Nu heb ik er af en toe nog last van maar heb een reserve doosje van die kuur mee gekregen dat als ik er weer last van heb een tabletje kan nemen.
Ik weet niet of je moeder deze medicijnen al heeft gehad? En anders zou ze er misschien naar kunnen vragen :)

En dat jij en je vader er gek van worden is logisch maar je moeder zal er ook 3x zo gek van worden haha!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:56

zou ze geen verwaarloosde longontsteking hebben? kun je nog flink na last van hebben! En anders misschien codaine tabletjes vragen, wat de hoest een beetje weg ebt! sterkte ermee!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:01

Als er medisch niets te vinden is kan het ook stress zijn.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:17

Mijn moeder had het ook, ze bleek allergisch te zijn voor mijn konijn. Misschien een allergietest aanvragen?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:26

Ze heeft al allergietest gehad van dieren. Maar daar was ze niet allergisch voor.
Tussen de oren lijkt me een beetje... raar.
Stress heeft ze niet, tenminste dat zegt ze.

Zal het haar eens vertellen van de Codeïne tabletjes. Misschien dat ze die nu krijgt voorgeschreven.

Weet niet wat voor tabletjes ze laatst heeft gehad. Maar die moest ze oplossen in water... en direct na het eten innemen.

Ze is trouwens 54 jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:28

Dat is nog jong :j

Rookt ze? Komt ze in aanraking met prikkelende middelen op bv werk?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:37

Laurierdropjes? Ook 's nachts, met zo'n dropje in de mond gaan slapen.
Dat helpt hier, bij de kinderen helpt de codeine, dit zit alleen in Natterman Extra Sterk! (of losse tabletten via de huisarts)

bij de apotheek, vaak op de balie
Afbeelding

bij de drogist
Afbeelding

Gebruikt ze toevallig iets tegen hoge bloeddruk? Enalapril heeft als bijwerking kriebelhoest nl. Maar ik neem aan dat de HA al codeine heeft geprobeerd en ook al heeft gekeken naar bijwerkingen van gebruik van andere medicijnen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:44

Ik hoest inmiddels ook al een hele tijd. Heb er 3 antibioticakuren opzitten en inmiddels is het wat minder geworden.
Misschien iets homeopathisch proberen? Bij mij werkte Drosera Complex heel goed. In elk geval om een uurtje even niet meer te hoesten. Omdat ik heel slecht sliep door het hoesten ben ik met een tictac of een klein dropje in mijn mond gaan slapen, dan hoestte ik ook minder.
Verder gebruikte ik ook van die slijmophoesttabletten, dacht dat die Flumocil heetten oid? Misschien heb je hier wat aan :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:46

Anna schreef:
Omdat ik heel slecht sliep door het hoesten ben ik met een tictac of een klein dropje in mijn mond gaan slapen, dan hoestte ik ook minder.

het werkt ècht heel goed, grappig is dat. het is zo simpel. wel een klein dropje nemen (zoals een laurierdropje) dan is het veilig en effectief.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:47

Ik gebruik zelf de isla keelpastilles. Dat kuchen kan ook een gewoonte worden als het lang duurt, ik had het ook. Toen kreeg ik een weekje codeïne was het over gelukkig.

Ik kuch sowieso nog steeds wat af, maar ik ben wel allergisch met longziekte.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:50

Hoestdropjes, snoepjes, ... denk dat ze de halve winkel leeg gekocht heeft :P
Lauriersiroop drinkt ze ook nog elke avond.

Roken doet ze niet, nog nooit gedaan.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:52

Ik las ergens dat ze nog geen codeinetabletjes heeft gebruikt?
Dan zou ik die zeker nemen. Heeft bij mij ook erg goed geholpen. Wel opletten, ik nam ze alleen 's avonds, je wordt er erg duf van en mag er ook geen auto meer mee rijden. Bij mij sloegen die dingen echt in als een bom :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:28

Er is ook nog een verschil tussen een droge hoest, en een productieve hoest. Als je moeder wel erg veel slijm op hoest zou ik niet zomaar codeïne tabletjes nemen. Het verminderd inderdaad de hoestprikken waardoor je minder gaat hoesten. Het slijm blijft zitten en je weer een grote kans hebt op een longonsteking. Wel erg vervelend de hele tijd zo hoesten!! Je wordt er echt moe van. Werk op de longafdeling maar kan zo niets iets anders nog voor je bedenken. Behalve maar weer naar de dokter te gaan. Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:33

Codeïne is gelukkig ook alleen op recept te verkrijgen, is inderdaad niet iets om zelf mee te rommelen. Is je moeder al gezien door de longarts of kno arts?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:05

Laptopmuis schreef:

zo'n (klein!!) hoestdropje in de mond houden en daarmee in slaap vallen dàt zou ze eens moeten proberen! stel het vanavond meteen voor! :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:36

Amalarab schreef:
Laptopmuis schreef:

zo'n (klein!!) hoestdropje in de mond houden en daarmee in slaap vallen dàt zou ze eens moeten proberen! stel het vanavond meteen voor! :j

is dat niet juist hardstikke gevaarlijk? straks schiet dat snoepje in je keel ofzo en stik je?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:38

Yep, nooit slapen met een snoepje in je mond. Kan per ongeluk gebeuren maar niet bewust doen.

Overigens kan hoger liggen ook werken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:10

heb al 2x geprobeerd te vertellen dat het dropje dan klein moet zijn, probeer het gewoon eens..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:12

Amalarab schreef:
heb al 2x geprobeerd te vertellen dat het dropje dan klein moet zijn, probeer het gewoon eens..

ja dan nog..?
als het verkeerd schiet ben je verder van huis