het kleine beetje afvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

het kleine beetje afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:10

Er zijn vast meer meiden zoals ik.
Dat je van jezelf weet dat er wat af kan, een klein beetje.. omdat je eerder wat slanker was.
Andere mensen zeggen dat het niet hoeft, maar onder je kleding weet je wel beter.
Wat zijn de tips? Voor dat kleine beetje. Buikspieroefeningen? Elke week sporten? Minder eten?

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:19

Meer sporten en gezonder eten. NIET minder eten.
Eet gezonde tussendoortjes etc.

Succes.

Loose

Re: het kleine beetje afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:44

Ik wil ook een beetje afvallen, 2.5kg ofzo. Ik vind mezelf echt niet dik ofzo, alleen was eerder altijd 1.5 tot 2.5kg lichter en ik wil niet dat er door de jaren elk jaar weer een kilootje bijsluipt en ik ineens 15 kilo kan afvallen.
Ik ga gewoon proberen gezond te eten, geen toetjes, geen snoepjes/chocola, niet te grote porties nemen en me uitgaan geen bier maar een 'slanker' drankje. Sporten zou ik eigenlijk moeten doen, maar als ik lid zou worden van de sportschool weet ik nu al dat ik er na 3 keer zat van ben en in de wijk waar ik woon heb ik geen zin om hard te lopen. :+
Succes!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:47

Het zijn bij mij maar 3 kilootjes. Maar het is o zoooo moeilijk, zeker na de feestdagen. {:)-:(
Ja ik ben een slappeling :o

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:53

Haha herkenbaar ja....
De afgelopen 3 maanden veel thuis moeten werken voor school en dan is de verleiding om steeds iets te eten te pakken erg groot... gevolg: +2,5 a 3 kg :(
Nu begin ik echter aan 8 weken stage dus ben ik meer 'bezig' en zal ik het moeten doen met het eten wat ik meeneem. Als ik zo 's ochtends mijn pakketje eten samenstel is het veel minder verleidelijk om er lekkere dingen bij te doen haha.
Over 8 weken zullen we zien of het ook daadwerkelijk gaat werken...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:55

Ik denk dat ook welleens.. dan denk ik; ik wil er kilo's af!
Maar dan zie ik op straat van die graatmagere meiden lopen..
Met benen & armen als luciferhoutjes.. echt zo zonde!
Dan keert mijn hele mening weer bij & ben ik weer blij met mijn lichaam zoalstie is.
Niet mega slank, maar wel gezond :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:58

Ik ben nu 12.5 kwijt, heerlijk! :D En geloof me ik ben niet meer gaan sporten en ik eet met de feestdagen gewoon mee :)
Ik eet gezonder, MEER!! (dan eerst) en let gewoon op. Zorg dat je niet teveel vette dingen en teveel suikers binnen krijgt. Let op wat je drinkt (sapjes = suikerbom = vet) en gewoon niet te veel willen.
liever 5x per dag eten dan 3x

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:01

Oeh TS wat verwoordt je dat mooi. Dat is exact hoe ik me 'soms' ook voel. Als er maar 4 kilootjes afgaan ben ik dik tevreden :D .

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:03

Wat ik zelf merk, is dat je snel aan lekker eten gewend raakt en ik vind het moeilijk om die omschakeling te maken naar gezond eten, dus een wortel ipv een rolletje-met-slagroom.
Hier mag er ondertussen iets meer af dan een beetje...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:20

hmmmmm rolletje-met slagroom :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:21

Hier hoeft er ook maar een klein beetje af, maar niet eens perse het afvallen maar het wegwerken van die lovehendels :=

Ik ben van plan om lekker veel te gaan paardrijden, gezonder te eten en elke dag wat sporten op de wii..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:25

Ik heb wegens problemen met SI gewricht 2 maanden op mijn kont moeten zitten in plaats van 3x per week naar de sportschool etc. Wat gaat dat vet er snel aan!! Ja gezond eten, maar wel voldoende, anders ga je juist vet aanmaken (lichaam denkt geen eten = voedseltekort = vetcellen hamsteren!). Cardio workout zoals spinning, hardlopen etc. Ik wil deze maand het sporten weer op gaan pakken. Hopelijk gaat die 3 kilo er weer af, zit ook echt alleen maar om mijn middel meteen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:36

Net heel enthousiast al de Wii Active 2 besteld :=

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:37

In de paarden gaan werken! :P Nee echt sinds ik in de paarden ben gaan werken ben ik het kleine buikje wat ik had kwijt geraakt!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:42

ja paardrijden is wel goed voor je buikspieren := Maar goed ik heb helaas niet de tijd om dagelijks te rijden..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:44

En stallen mesten,aanvegen en doen :P

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:45

Vorig jaar 4 kilo afgevallen door te stoppen met snoepen. Tussen de middag enkel een cracker met kopje soep. En veel soep als avondeten. Zit alles in aan vitamines en kracht. Werkt heel snel. In 6 weken ben je ze kwijt.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:53

Ik had van de week last van een voedselvergiftiging en ben toen in no-time 3 kg lichter geworden, dit was dan wel weer een bijkomend voordeel :D
Maar normaal gesproken eet ik gewoon iets minder, beweeg ik iets extra (wat meer doorzitten :') ) en dan ben ik gauw weer op het gewenste gewicht.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:56

Hier nog 1! Ik ben al paar dagen gezonder gaan eten en niet graaien naar lekkere dingen oid. Daarnaast elke dag buikspieren!

Nou nog volhouden O:)
Laatst bijgewerkt door bliksempie op 02-01-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:57

tsja ik eet zelf al weinig, als ik hele dag naar de academie ben eet ik een pakje sultanas en dat is het.. sochtends een broodje en savonds gewoon aardappelen groente vlees of pasta ofzo.. Alleen in het weekend chips.. Ik ben echt niet dik en als ik het zeg tegen mensen hoor je meteen: JIJ afvallen?? Wat moet ik dan wel niet?? Maar ik wil t gewoon iets strakker. Ik denk dat ik toch maar moet gaan hardlopen, 1 x in de week ofzo:) Aan het eten ligt het niet..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:57

ik doe mee,
herken het volkomen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:58

ik wil ook graag 5 kg eraf :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:58

pinuts ik ken die reacties maar jij eet veel te weinig!! Ook op die manier kan je niet afvallen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:59

1Boefje schreef:
Vorig jaar 4 kilo afgevallen door te stoppen met snoepen. Tussen de middag enkel een cracker met kopje soep. En veel soep als avondeten. Zit alles in aan vitamines en kracht. Werkt heel snel. In 6 weken ben je ze kwijt.

Maar dit is dan helaas weer geen goede methode :n Je eet veel te weinig waardoor je je hele metabolisme verstoort en juist aankomt (het kan lang duren, het kan kort duren, maar als je weer gewoon voldoende gaat eten, zul je weer aankomen omdat je je lijf in de spaarstand hebt gezet)

Het beste is inderdaad om gezond én genoeg te eten :j Probeer 5 á 6 eetmomenten (ontbijt - tussendoortje- lunch- tussendoortje- diner- evt. nog tussendoortje) aan te houden om je spijsvertering op gang te houden en om te voorkomen dat je honger krijgt
En je tussendoortjes zijn dan gezonde dingen (fruit e.d.) en geen liga's oid
Let op je suiker (frisdrank, sap) en je vet (sausjes, jus) en drink voldoende

En ga lekker bewegen :)

edit: TS, aan je eten ligt het dus wel, want je eet veel te weinig
Geloof het of niet, ik ging afvallen op 8 boterhammen per dag! (wel met mager beleg)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 02-01-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:59

Hee stef!

Ik ga ook weer beginnen met sporten en over paar maanden weer paardrijden!