Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:18

Ik heb shampoo issues... {:)-:(

Rond april een aantal maanden extensions gehad en daarna had ik een hele gevoelige,jeukerige hoofdhuid.
De extensions zijn er gelukkig al maanden uit nu, maar de irritatie blijft.
Mijn gedachte was om een shampoo te kopen zonder rommeltjes erin,dus toen kocht ik
Zarqa shampoo....hielp nauwelijks.
Daarna Dermolin geprobeerd,snel vet haar en nog jeuk.
Nu Urtekram,en ook hier nog jeuk en vies,vet haar...

Iemand nog tips?
Ik heb geen kapotte plekjes of eczeem maar door het krabben(oh het jeukt...bah)wel wat roos...wat dus een vicieuze cirkel wordt want dan ga ik dus krabben,nog meer talg enzovoorts..
Wil graag een zachte shampoo zonder parfum,maar weet echt niet meer welke dan wel fijn is..
"vroeger'had ik nooit vettig haar of roos ofzo,maar juist heel zacht,fris haar...

Creatas

Re: Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:21

Probeer eens een rondje Resdan (groene fles) :))
Niet in je ogen krijgen, want het is dus niet rommelloos, maar houd je wrschnlk wel even van de jeuk zodat je de cirkel doorbreekt :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:22

Heb je het wel eens bij de Tuinen gevraagd?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:23

Ik was mijn haar met Yes Too shampoo van de Tuinen. Heerlijke spul en mijn haar doet het er goed op. Is niet meer vet en heeft een mooie glans. Het is bijna helemaal natuurlijk. Het zijn grote flessen maar je doet er heel lang mee. Ik heb die van mij in mei verkocht en ze zijn nu voor de helft leeg.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:24

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:25

Ik zweer zelf bij de producten van Yes to.. :) Ik heb Yes to Carrots voor normaal haar, maar je hebt ook Yes to Cucumbers voor geverfd haar en Yes to Tomatoes voor futloos haar. http://www.yestocarrots.com Misschien dat je daar eens naar kunt kijken, is te koop bij de Tuinen, Sephora en Etos (maar de laatste heeft maar een heel klein assortiment). Mijn haar is er zichtbaar op vooruit gegaan; minder haaruitval, natuurlijke glans, voldoende gehydrateerd dus het pluist veel minder en is veel minder droog.

Zie nu dat Thats_Me me voor was :)
Citaat:
Ik was mijn haar met Yes Too shampoo van de Tuinen. Heerlijke spul en mijn haar doet het er goed op. Is niet meer vet en heeft een mooie glans. Het is bijna helemaal natuurlijk. Het zijn grote flessen maar je doet er heel lang mee. Ik heb die van mij in mei verkocht en ze zijn nu voor de helft leeg.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:27

Ik gebruik voor ons dochtertje shampoo met calendulan van Weleda. Ze heeft een erg droge / gevoelige huid, en dit tot nu toe de enigste shampoo waar ze niet op reageerd. Het is dus wel babyshampoo maar dat maakt het volgens mij alleen maar zachter voor je huid.
http://www.weleda.nl/mooie-producten/ve ... ampoo.html

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:29

Yes to ken ik wel,althans het merk..
Misschien proberen waard,maar vind het zo typisch dat juist die 'natuurlijke'shampoo's voor meer jeuk en vetheid lijken te zorgen dan normale(alleen wil ik die liever niet ivm troep en parfum).
vorige week tijdens vakantie mijn haren gewassen met pantene,sliep niet thuis en dat ging op zich wel qua vettigheid wat beter...

babyshampoo kan ik ook eens proberen ja.
resdan heb ik wel mee in mijn handen gehad,vraag me af of dat idd misschien iets 'doorbreekt'.

marianbv ken de site niet zal eens kijken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:31

Ik heb juist helemaal geen last meer van vettig haar nadat ik op deze shampoo en conditioner ben overgestapt, kan nu m'n haar 1x in de 2 dagen wassen en dat was voorheen echt niet mogelijk.. Je haar moet er wel even aan wennen, maar ik merk echt dat de conditie van m'n haar erop vooruit is gegaan, dus voor mij geen andere shampoo meer :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:41

Misschien de shampoo van Sebamed eens proberen?

Zelf gebruik ik ook 'Tes to', maar helemaal ongeparfumeerd is dat niet, wel zonder parabenen en andere rotzooi natuurlijk, maar dat zullen Zarqa en Urtekram in principe ook zijn.

Of anders zou ik kijken naar een shampoo met tea tree of evt rhassoul.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:43

Ik vind zelf Yes to Cucumbers erg fijn. Mijn haar valt ook veel mooier sinds ik dat gebruik. De tomatoesversie word ik een beetje misselijk van, haha.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:40

Ik had Yes to Cucumbers, alleen begon mijn haar er extreem van uit te vallen, elke keer dat ik douchte kon ik er plukken uittrekken :x

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:58

Ik gebruik al jaren de tea tree shampoo van de Tuinen. Je moet wel even aan de geur wennen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:03

anti roos van andrelon :-)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:06

Ik gebruik sinds half november de shampoo van Sisley en ik ben er super blij mee. Heb van mezelf al jaren eczeem en had dat dus ook op mijn hoofdhuid. Sinds ik deze shampoo gebruik nergens meer last van. Zelfs de kapster stond met open mond te kijken.

Fles kost 40 euro bij topdrogist.nl maar je gebruikt er heel weinig van.

Voor die tijd van alles geprobeerd van baby shampoo tot agressieve anti roos, maar ook olijfoliezeep, dermolin, decubal, resdan, eucerin etc.

Ik ben begonnen met monsters, gehaald bij ici paris. Heb mijn probleem uitgelegd, ook dat ik vaak na een paar dagen pas een reactie krijg. Ik kreeg 5 zakjes mee, heb daar 2 weken mee gedaan en in die tijd is mijn hoofdhuid helemaal gekalmeerd, geen jeuk meer of rode vlekken. Zo fijn!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:38

Je hebt van Vichy een speciale shampoo voor klachten met schilfers en jeuk, wie weet is dat eens het proberen waard, ze hebben ook proefzakjes dus misschien bij een apotheek eens een monstertje vragen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:42

Je hebt ook van dat natuurlijk zeep, zonder al die schadelijke middelen erin. Dat zijn dan zeepblokken (kunt ze vaak ook als zeepkettingen krijgen en allerlei andere vormen).
volgens mij heet ht soapy of iets dergelijks.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 04:12

Ik gebruik Andrelon Iedere Dag shampoo, maar dan 1x in de 2 of 3 dagen :)
Voordeel daarvan is dat ie omdat ie voor iedere dag bedoeld is wat minder agressief schoonmaakt, maar je haar wel schoon wordt, als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik gebruik m omdat ik krullen heb en ik anders hele droge uiteinden krijg omdat die door de krullen minder vet worden als het haar bij mijn hoofdhuid.. :)
Ik weet alleen niet hoe natuurlijk de shampoo is.. op de voorkant van de fles staat 'met zonnebloemolie', maar of dat veel is? Geen idee :P

Af en toe een goed haarmasker doet trouwens ook wonderen :)
Kun je ook zelf maken, met bijv honing :)* (*herinnert zich vaag iets gelezen te hebben over honing tegen exceem?*)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:18

Kijk uit met Resdan,mijn man kon er niet tegen, hele hoofhuid naar de ...........

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:22

Aveda is natuurlijk en fijn!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:37

En anders de hypoallergene shampoo van Neutral proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:46

Tessa_1 schreef:
Ik gebruik Andrelon Iedere Dag shampoo, maar dan 1x in de 2 of 3 dagen :)
Voordeel daarvan is dat ie omdat ie voor iedere dag bedoeld is wat minder agressief schoonmaakt, maar je haar wel schoon wordt, als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik gebruik m omdat ik krullen heb en ik anders hele droge uiteinden krijg omdat die door de krullen minder vet worden als het haar bij mijn hoofdhuid.. :)
Ik weet alleen niet hoe natuurlijk de shampoo is.. op de voorkant van de fles staat 'met zonnebloemolie', maar of dat veel is? Geen idee :P

Af en toe een goed haarmasker doet trouwens ook wonderen :)
Kun je ook zelf maken, met bijv honing :)* (*herinnert zich vaag iets gelezen te hebben over honing tegen exceem?*)

ja, honing werkt tegen een kapotte huid idd, en werkt ook tegen eczeem idd (heb ik van horen zeggen :P Geen ervaring ! ). Maar dan moet je wel koudgeslingerde hebben, en niet die uit de supermarkt hebbem! Daar zijn alle ' positieve ' stoffen uit verhit. Koudgeslingerde honing kun je bij de natuurwinkel / imker en ik geloof zelfs bij de kruidvat krijgen. Maar bij de Appie/super heb ik het nog niet zien staan -O- En honing in me haar lijkt me echt best wel een bende _O-

Ik heb ook de productenvan yes to gebruikt, maar voor mijn hoofdhuid hielp het niet (verder was ik wel supertevreden overigens! Enige shampoo/conditioner die mijn droge nekharen weer een beetje gevoed kreeg). Als je het wil proberen, raad ik je wel aan om het met de bijbehorende conditioner te doen :D Want zonder wordt mijn haar heel stug. Met die conditioner is mijn haar perfect :j .

Wat ik wel goed vind werken zijn die shampooblokken van lush. Heb je ook speciaal voor hoofdhuidproblemen. Nu profileert Lush zich als een organische winkel, maar zitten er in die shampoo-blokken alsnog wel hele niet-organische ingredienten :') ..... Dus daar hoef je het niet echt voor te doen. Maargoed, het zijn wel hele goede producten vind ik.

http://www.lush.nl/shop/product/product ... -and-float

deze bedoel ik dan :j

De shampoo van neutral kan mijn haar dus echt niet tegen :n Droge dorre bende wordt het dan :P

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:09

Ik heb ook de Yes to-... varianten gebruikt, zo'n half jaar ongeveer.
In het begin vond ik het geweldig, vol haar en amper vet. Na deze 6 maanden was mijn hele haar beschadigd (extreem droog) en s'morgens wassen en het was s'avonds alweer vet.

Nu gebruik ik de shampoo's van Kms California aangeraden door de kapper, ik weet enkel niet of deze zo 'natuurlijk' zijn maar mijn voelt weer gezond aan en ik gebruik het nu zo'n 4 maanden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:14

Ik gebruik Remederm shampoo van Louis Widmer. 'Goedkope' shampoo's zoals bijvoorbeeld Andrelon zijn echt een hel voor m'n hoofdhuid...