De Laatste tijd je eigen woede niet meer in de hand hebben.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

De Laatste tijd je eigen woede niet meer in de hand hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:18

Hoi Bokkers.

Ik heb er Lang over na zitten te denken om over dit gevoelige onderwerp een topic te gaan plaatsen.
De laatste tijden merk ik aan me zelf dat ik een erg kort londje heb, over bepaalde dingen, ik voel me overal, erg snel op aangesproken, Ik word snel overal aangebrand van, Het liefste sla ik dingen in mijn woede kapot,of ga met mensen een discussie aan die voorledig uit de hand gaat lopen, ik word snel agressief , als er dingen tegen mij gezegt worden waar van ik echt denk hoe haal je het in je hoofd omdat soort dingen tegen mij te gaan zeggen ,
De laatste tijden halen sommige mensen gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan, ik zeg dan ook gewoon blijf uit mijn buurt, ik kan mij zelf op dat moment gewoon niet meer in gaan houden en merk ook dat ik een deel van de controlle over mijn eigen woede aan verliesen ben, Ik wil dan het liefst met iemand een gevecht aan gaan, omdat ik dan op dat moment zo boos ben, De laatste tijden hoor ik ook van mensen in mijn omgeving of vrienden dat ik snel aan gebrand ben, en dan ze dan ook zeggen tegen mij ik laat je wel even met rust, dan is het meestal wel over alleen die woede blijft gewoon, heel lang zitten er hoeft maar een klein ding te gebeuren. en ik ben weer helemaal over de kook,
Ik heb dit altijd wel gehad, maar de laatste tijden word het steeds erger, ik laat me zelf ook snel opfokken door een bepaalt soort mensen, waar ik mij dan zo aan iriteer dat ik het alleen maar kan gaan uiten, in woede, of gaan vechten.of gaan uitschelden
Ik heb het hier de laatste tijden erg zwaar mee, omdat ik eigelijk helemaal niet zo wil zijn,
Mischien herkennen mensen zich in dit verhaal en willen die ervaringen met mij gaan delen .hoe je hier beter mee om kunt gaan in het dagelijks leven, ;) als je het er liever niet over wilt hebben in dit topic om.een bepaalde reden dan mag het ook in een privebericht,

nynke55

Re: De Laatste tijd je eigen woede niet meer in de hand hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:59

Ik denk dat iedereen wel eens zulke buien heeft. Maar als je dat voortdurend hebt zit je denk ik niet echt lekker in je vel. Weet je niet waar dit vandaan komt? Is het een idee om eens met een professionel te gaan praten?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:12

Jeetje, daar heb je jezelf vooral zo mee! Andere mensen zijn een boze bui van jou vast gauw weer vergeten, maar elke boze bui is voor jou weer een slecht moment!
In ieder geval al heel positief dat je het herkent bij jezelf, dat is de eerste (grote) stap. :) Tweede stap lijkt me absoluut (als je er echt last van hebt, en dat lijkt me nu zeker het geval) eens hulp inschakelen van bijvoorbeeld een maatschappelijk werker. Die hebben wel zicht op bijvoorbeeld trainingen, hoe je beter om kan gaan met agressie bij jezelf. In welke omgeving woon je? (mag ook per pb)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:13

Bokker is permanent geband?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:14

Marjo_x schreef:
Bokker is permanent geband?

Bij mij niet hoor.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 23:35

Joyce_

Ik weet zelf niet waar mijn erge woede bui vandaan komt ik heb dit altijd al gehad,
Ik heb hier bijna de hele dag door last van, ik iriteer me gewoon snel aan kleine dingen, en dat stapelt zich dan steeds verder op,
En een geven moment word ik zo boos dat ik alles gewoon kapot wil gaan slaan, dit is niet de oplossing maar als ik dit doe lucht het gewoon heel erg op, iemand hoeft mij maar raar aan te gaan kijken, en dan kan ik al helemaal gaan staan koken van woeden,
Ik heb me zelf dan niet meer onder controlle en zeg dan ook tegen die personen ga uit mijn buurt. voor dat ik dingen ga doen die ik niet wil gaan doen, ik kan ook erg slecht tegen grapjes die hun op dat moment gaan maken, omdat ik mij meteen aangesproken voel,
Als ik mijn gedachten ergens anders op kan focussen, dat helpt op zich wel goed ,alleen dit hou ik niet altijd even lang vol.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:41

Dit is een probleem waar jij aan moet werken, niet iets waar je omgeving rekening mee moet houden!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:42

Bij mij ook permanent gebokt. Zal wel een SA cq relaccount zijn geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 07:46

Er zijn speciale therapieen om je woede onder controle te krijgen.

De basis ligt in het uitzoeken waar je woede vandaan komt...want die heeft een oorzaak en is blijven hangen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:22

Ik heb daar ook wel eens last van.
Maar ik weet waar het vandaan komt, in elk geval als het niet bij mijn broer is(die zit gewoon te stangen, en als ik chagrijnig ben, dan weet ie dat ie op moet passen).
In de klas wordt ik wel eens geplaagd, dan kan ik echt uit mijn slof schieten als ze te veel doorgaan, terwijl ik heb gezegd dat ik het niet leuk vind. Dit is, denk ik, omdat ik vorig jaar en in groep 6 ben gepest, ik kan me nog wel die angst herinneren om weer opnieuw gepest te worden.
Als ze doorgaan, dan halen ze 'oude wonden' open, als het 'bloed' dan vloeit, en dit omgaat in woede, angst, pijn, verdriet, dan raak ik mezelf echt kwijt, en kan nog uren moordneigingen hebben. Ik ben echt niet zo van het slaan, maar als dit gebeurd, dan komt er een soort stalen muur om me heen, die alle bedreiging van zich af slaat. Ik leer nu steeds meer negeren, want dit vinden ze vaak alleen maar leuker...

Wat bij mij het best helpt is echt alleen gaan zitten, een stuk fietsten met oortjes en goeie muziek op, lezen.
Ik weet niet of dit jou ook helpt, aangezien mij het wel andere situaties lijken.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:41

Ik heb een tijd een relatie met iemand gehad die erg snel boos werdt. Erg vermoeiend en je zag ook dat de boosheid bij de ander ook in de weg zat. Ik linkte het al snel aan het uiten van onmacht, dus geen controle over de situatie hebben waar je in zit. Ik weet niet hoe oud dat je bent, maar toen ik nog wat jonger was had ik bijvoorbeeld periodes dat ik veel moest huilen. Er zijn methodes om na te gaan waarom iets gebeurd. Dan schrijf je meteen nadat je gevoel de kant op gaat die je niet wil, op wat er is gebeurd, waarop je reageert en hoe dat je je voelt. Soms geeft dat inzicht in de reden waarom dat je zo reageert en als je dat weet ben je weer een stap verder om niet in dat soort situaties te komen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 09:20

EskeGirl

Ik word verder niet gepest door andere mensen omdat ik altijd goed voor me zelf op kom. zij weten als mij boos krijgen, dat zij een hele verkeerde aan mij gaan krijgen, De laatste tijden zitten een aantal mensen nog al te visssen naar mijn gevoelige plekken,
Niet uit intresse, Het gaat om de domste grapjes of opmerkingen, ik geef dan eerst duidelijk aan dat ik hier niet van gedient ben,
Dan proberen ze het nog aantal keren want tja je zou er maar serieus naar moet gaan luisteren, dan waarschuw ik ze nog dat ik zo uit Mijn plaat ga en dat het dan niet best is.
IK probeer het eerst te negeren, wat ik al erg moeilijk vind. ze halen het bloed onder je nagels vandaan.
Ze weten ook dat ik hun slecht kan negeren, ik moet dus altijd eert boos gaan worden, dat ze zich dan pas gaan bedenken
Van ik had beter deze onzin grapjes en opmerkingen voor me kunnen houden.
Ik zet ook altijd harde muziek op, en dat helpt op zicht super. alleen daar voor ben ik wel helemaal uit mijn plaat gegaan en sta dan te koken van woede. ik heb dan ook wel een deel een muur om me zelf heen gebouwt. alleen sommige mensen weten toch weer stuk door die muur heen te komen.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:34

Ga sporten!
Ik merk zelf dat als ik m'n energie kwijt kan, ik ook rustiger op dingen kan reageren.
En met een professionel praten lijkt mij ook een goed idee, aangezien dit "standaard" gedrag is geworden

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:49

Choce.

Wat versta je onder sporten
Op fitness gaan, of op een vechtsport gaan, om je energie in kwijt te kunnen,
Het is niet zo dat ik zomaar woedend ,word hier gaan wel dingen aan vooraf.
Voor dat ik zo boos word.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:55

Bewegen, hardlopen, fitness, verzin het maar.

Het gaat erom dat als je regelmatig beweegt, je energie kwijt kan, waardoor je het niet gaat opproppen en op momenten dat je het dan niet wilt het eruit komt.
Merk dat het Voor mezelf iig goed werkt.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:59

Ben je ook overgevoelig voor geluid? Omdat jij zegt dat jij je snel irriteert aan anderen, ik heb hierzelf wel last van en heb standaart oordoppen bij me als het me qua geluid teveel word. Anders word ik ook snel boos/ agressief en kan dan ook aardig uitvallen, maar met oordoppen word dit toch al minder.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:06

TS, hoe oud ben je? Hormonen in de pubertijd kunnen namelijk absoluut wel meespelen in het agressie-aspect.

Verder: schakel hulp in, want wat de aanleiding ook is, schelden en vooral slaan is nooit goed te praten. Daarnaast kan je er nog behoorlijk van in de problemen komen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:15

Bij mij is dat (als volwassen vrouw trouwens) heel erg hormonaal gerelateerd. Afgelopen zwangerschap en de volgende PND erbij was ik echt standaard net onder het kookpunt. Ook net voor mijn menstruatie ben ik enkele dagen ontzettend onstabiel in mijn humeurtjes. Daar kun je niet veel aan doen vrees ik, behalve leren omgaan met je agressie.
Wel lijkt het me raadzaam om in gesprek te gaan met een therapeut voor handvaten en te bekijken of er niet iets onderliggends is wat lastig is. Als ik echt zo explosief ben dat het op slaan uitdraait, speelt er prive ook veel. Zelf heb ik een behoorlijk minderwaardigheidscomplex en ben ik bang om in de steek gelaten te worden omdat mijn vader na de scheiding zijn kinderen (mij dus ook) niet meer wilde zien en ttv de scheiding ben ik naar mijn grootouders gebracht waar ik te horen heb gekregen dat mijn moeder me niet meer wilde. Rationeel weet ik daar niet eens meer iets van, ik was pas klein, maar ik ontplof wel als ik het idee heb dat iedereen (alleen binnen intieme kring) zich tegen mij keert of me 'in de steek laat', blijkbaar roept dat toch een enorme vernedering en verlatingangst op, waarop ik 'in de aanval' ga.
Het lijkt me verstandig om te kijken of er zoiets speelt zodat je je eigen mentale patronen en het daarop volgende gedrag leert herkennen en daarop leert inspelen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 21:14

gerlienke schreef:
Ben je ook overgevoelig voor geluid? Omdat jij zegt dat jij je snel irriteert aan anderen, ik heb hierzelf wel last van en heb standaart oordoppen bij me als het me qua geluid teveel word. Anders word ik ook snel boos/ agressief en kan dan ook aardig uitvallen, maar met oordoppen word dit toch al minder.

Ik ga die oordoppen kopen dan ben ik er gelijk vanaf, *D
Ik iriteer me zelf aan elk klein ding of geluid, wat me niet aan staat,
Meestal zet ik de muziek gewoon keihard aan dan hoor ik ze niet meer, }>
En dan denk ik je klets maar lekker een eind heen ,het zit me meestal zo hoog dat ik het niet kan laten om
Ze te gaan aapakken dat zijn ze ook week stil en dan heb ik er geen last meer van dit is niet de juiste mannier soms
Kun je gewoon niet anders op dat moment.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:51

Pff, klinkt me erg bekend... Ook erg last van gehad...
Als k dr erg last van had, slikte ik valeriaan extra sterk...
Of k stapte op mn paard, of een rondje in de auto rijden..
Op de een of andere manier werk dat zeer geruststellend...

Maatschappelijk werk heb ik helemaal niets aan gehad,
en na 2x heb k het voor gezien gehouden.

Praten is dan wel een heel belangrijk ding, ik deed dat met mn vriend en ouders..

Als k maar even alleen was ging het snel weer beter, heb het idee dat k er nu overheen groei..

Heb nu alleen af en toen nog een explosieve bui..

Het kan een vorm van borderline zijn...

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:42

dior_bokt schreef:
gerlienke schreef:

Ik ga die oordoppen kopen dan ben ik er gelijk vanaf, *D
Ik iriteer me zelf aan elk klein ding of geluid, wat me niet aan staat,
Meestal zet ik de muziek gewoon keihard aan dan hoor ik ze niet meer, }>
En dan denk ik je klets maar lekker een eind heen ,het zit me meestal zo hoog dat ik het niet kan laten om
Ze te gaan aapakken dat zijn ze ook week stil en dan heb ik er geen last meer van dit is niet de juiste mannier soms
Kun je gewoon niet anders op dat moment.

Herkenbaar en als mensen zeggen dat ik me aanstel is mijn kookpunt nog sneller bereikt. Sinds ik samenwoon is het wel minder geworden, omdat er minder mensen zijn die geluid maken :')
En dat aanpakken herken ik, alles om het geluid maar te laten stoppen, want dan heb ik zelf geen last meer van.
Je hebt trouwens verschillende soorten oordoppen, 1 is een soort was en die blokkeert alles als die goed in je oor zit en de andere zit een filter in en kan je nog gewoon met elkaar praten, maar word de rest aardig gedempt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 00:01

Welke oordoppen raden jullie mij aan,
Overdag zet ik de muziek gewoon hard aan,
Dan heb ik er al minder last van.
Gebruikt een van jullie die oordoppen ook voor 's nachts. ?
Ik probeer wel zo veel mogelijk afleiding te gaan zoeken, ik ben daar alleen super slecht in, om dat lang vol te gaan houden,

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:13

Ga een stuk lopen, als je het op voelt komen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:18

en vraag eens advies over een andere pil
ik heb deze woede ook erg vaak en veel te vaak eigenlijk :o
mede door mijn te zware pil voor mij (hormonaal probleem dus)
en bij sporten denk ik aan Zumba daar kom je wel behoorlijk wat energie kwijt :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:28

Ik heb een kennis die dat ook heeft, op een gegeven moment heeft hij een bokszak op zolder gehangen en als hij merkt dat de woede te hoog komt mept hij zich helemaal lens op die zak en zo kan hij het verder onder controle houden.

Afbeelding
zoiets