gisteren eerste echo gehad.. sjee wat is dat mooi!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boehhh

gisteren eerste echo gehad.. sjee wat is dat mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:08

Hallo allemaal

ik heb gisteren mijn eerste echo van mijn kleintje gehad! Uit de echo blijkt dat ik al op zestien weken zit (en een paar dagen). Wat is zon kleintje bewegelijk zeg. hij deed goed zijn best voor zijn pappie en mammie :+:
Hij zat me er toch te boksen :D

ik vond het echt helemaal super. jammer dat de volgende echo pas over twee weken is :+

Wat ik me wel afvraag... met drie maanden kan je de baby voelen zeggen ze. ik zit nu op vier en ik merk nog steeds helemaal niks? En als je hem dan bezig ziet snap ik dat echt niet haha :D

Iris82

Re: gisteren eerste echo gehad.. sjee wat is dat mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:12

Gefeliciteerd!! Ik neem aan dat het je eerste kindje is? Nou het is helemaal niet 'normaal' om al met 3 maanden je kindje te voelen. De meeste first time moeders die voelen hun kindje voor het eerst zo rond de 16 tot 20 weken.

Krijg jij over 2 weken alweer een echo? Wat een luxe! Daar moet je juist blij mee zijn. :D
De meesten hier krijgen er maar 3: 12-20-36 weken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:14

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kwam je er pas laat achter dat je zwanger bent omdat je net pas de eerste echo gehad hebt?

Dat je de kleine nog niet voelt kan kloppen bij een eerste schijnt dat altijd wat later te zijn. Ik heb 1 kindje op het moment dus geen idee of je het bij de 2e echt sneller voelt. Ik voelde met 16 weken voor het eerst bewust leven, en toen ik terug ging rekenen bleek dat ik de kleine eerder ook al gevoeld moet hebben maar toen wist ik nog niet waar ik op moest letten. Of je de kleine wel of niet goed voelt heeft trouwens ook met de ligging van de placenta te maken, als die aan de voorkant ligt voel je ook minder beweging.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:14

Wat leuk zeg gefeliciteerd! Iedere vrouw is anders, iedere zwangerschap is anders en ieder kindje is anders. Soms voel je de baby later. Als je bijvoorbeeld erg druk bent en met andere dingen bezig bent, kun je de baby wel eens wat later voelen. Vrouwen die al vaker een zwangerschap hebben meegemaakt, voelen hun baby vaak wat eerder, zij herkennen de bewegingen.. Dat hoor ik dan allemaal van mijn nicht die nu ook in verwachting is! Erg leuk zo'n kleine! Geniet er van!

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:18

Jup. kindje kwam wat onverwachts. en we weten niet precies hoe oud hij is. (gestopt met de pil. die keer ongesteld niet bijgehouden. duurt toch nog wel een jaar dachten wij :D maar nee hoor. eerste keer raak :D ).

Dus vandaar nogmaals een echo. zodat ze hem kunnen bijhouden met de groei.

Dus mijn kindje kan zich vanaf nu elk moment melden? Toch wel erg spannend! Weet niet wat ik precies kan verwachten. als hij altijd is zoals op de echo is het een flinke bokser :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:23

Je voelt echt veel minder dan dat je ziet. :D
Naja, in eerste instantie dan. :+

Zoals ik het heb ervaren:
Eerst voel je een beetje alsof iemand heel zacht met zijn vinger over je buik gaat, maar dan van binnenuit.
Daarna voel je een soort plopjes in je buik die je zou kunnen verwarren met darmbewegingen.
Daarna voel je die plopjes dus soms wel soms niet. Kan gerust een paar dagen niet.
Op een gegeven moment wordt het regelmatiger. Zo rond de 20-24 weken kun je t ook van buiten voelen.
En dan is het hek van de dam. :')

Ik ben nu 31 weken en als je rustig zit (en dat is heel belangrijk omdat je het anders veel slechter voelt) dan zie je mn buik echt van links naar rechts schudden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:25

gefeliciteerd! wat je kunt proberen is een muziekdoosje tegen je buik te houden, daar reageerden die van mij altijd op met gebonk :) :) in het begin is het net of er luchtbelletjes in je buik omhoog gaan, het is maar een heel zacht gevoel hoor als ze nog zo klein zijn. geniet ervan! :D

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:27

Bedankt allemaal :D

We waren er op zich redelijk vlug bij. dacht eerst van ik ven npg onregelmatig (jaren de pil doorgeslikt). maar daarna toch een testje gedaan en ons kleintje melde zich. ( ik had wel al eerder een vermoeden maar vriendlief dacht dat zal nog wel niet. ik weet niet hoe maar ergens wist ik het wel. Moederintuitie? :D ).

Daarna afspraakje bij de dokter gemaakt ging er een week overheen. bij de dokter nummer.gekregen van een praktijk. meteen gebeld. na twee weken was er plaatst. en na drie weken voor een eerste echo.
intake gehad daar. en ik kom vervolgens op de afspraak voor de echo. zeggen ze doodblij: ja maar jij komt uit ... daar komen wij niet! Ga maar weer naar huis!

Wij wonen dus in een klein gat. en dit was volgens internet de dichtbijzijnde praktijk. aan de telefoon nog duidelijk gezegt.waar ik woon. nee dat was geen probleem!

En zo waren we dus al een behoorlijke tijd verder :=
Vandaar ook dat ik bij deze praktijk eerst de echo heb gehad. en vandaag pas de intake haha. moet er half elf zijn.

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:29

Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Wat leuk dat je dat zo beschrijven kan! Ik denk dat mijn vriend het wel erg leuk vind als hij zijn kleintje straks ook kan voelen :D

Iris82 schreef:
Je voelt echt veel minder dan dat je ziet. :D
Naja, in eerste instantie dan. :+

Zoals ik het heb ervaren:
Eerst voel je een beetje alsof iemand heel zacht met zijn vinger over je buik gaat, maar dan van binnenuit.
Daarna voel je een soort plopjes in je buik die je zou kunnen verwarren met darmbewegingen.
Daarna voel je die plopjes dus soms wel soms niet. Kan gerust een paar dagen niet.
Op een gegeven moment wordt het regelmatiger. Zo rond de 20-24 weken kun je t ook van buiten voelen.
En dan is het hek van de dam. :')

Ik ben nu 31 weken en als je rustig zit (en dat is heel belangrijk omdat je het anders veel slechter voelt) dan zie je mn buik echt van links naar rechts schudden.

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:30

girlyggirl schreef:
gefeliciteerd! wat je kunt proberen is een muziekdoosje tegen je buik te houden, daar reageerden die van mij altijd op met gebonk :) :) in het begin is het net of er luchtbelletjes in je buik omhoog gaan, het is maar een heel zacht gevoel hoor als ze nog zo klein zijn. geniet ervan! :D

Ik heb geen muziekdoosje :(
telefoon met kinderliedjes? :D zal er vanmiddag een en ander op gaan zetten. eens kijken of ons boksertje dat mooi vind :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:32

Hoop voor jou dat hij wat voelt, onze dochter had er een handje van gelijk te stoppen met bewegen zodra er een andere hand dan de mijne op mijn buik lag. Mijn man heeft haar pas gevoeld toen ik heel ver in de zwangerschap was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:32

Hihi, bespaar je de moeite. Pas vanaf een week of 23 is het gehoor van je kindje ontwikkeld. En het eerste wat ie dan feitelijk kan horen ben jij! En daarna harde tonen of geluiden. Dat ze echt reageren op muziek duurt nog wel tot 30 weken.

Edit: SusanH dat is ook bij ons zo.

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 08:42

Hm. nog geen muziek op de telefoon zetten dus.

dus mij hoort hij als eerste? Wat een heerlijk voorrecht hebben wij op die mannen van ons :D
Ben erg benieuwd wanneer hij zich meld.

Ik moet wel heel erg wennen aan het idee straks mamma genoemd te worden. dat klinkt me nog wel wat raar in de oren :D

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:50

Geweldig lijkt me dat :) Lijkt me ook heel speciaal.
Zal vast een mooi moment zijn geweest!

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

En wat was het inderdaad snel raak!
Hoe merkt je dat je zwanger was?

Geniet ervan!!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:46

Gefeliciteerd!!! Geniet ervan. Dit is werkelijk het mooiste wat je als vrouw kan overkomen. Hoewel sommige hier heel anders over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:03

Gefeliciteerd! :)
Verder geen ervaring mee :')

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:51

AnneH_87 schreef:

Geniet ervan!!

Ik ben (al/pas :+ ) twintig.

het zat ook absoluut nog niet in de planning de komende twee jaar. maar daar dacht ons kleintje anders over haha.
gelukkig ben ik van school werkte al. heb mijn twee paardjes goedkoop gestald en een geweldige verzorgster. en mijn vriend heeft een vaste baan waarmee hij zat verdient.

komt dus allemaal in orde :D

ik merkte het doordat ik met de pil gestopt was. Wilde weer stopweken in lssen zodat ik een goed ritme kreeg om over twee jaar aan kinderen te beginnen. maar mijn rode periode bleef uit. kon volgens criendlief even duren. Maar ik had er een ander gevoel bij. maarja prima toch nog twee weekjes gewacht. geen rode daagjes. toch maar een testje. en deze gaf een wel heeeel duidelijk plusje aan. :+

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:52

AnneH_87 schreef:

Geniet ervan!!

Ik ben (al/pas :+ ) twintig.

het zat ook absoluut nog niet in de planning de komende twee jaar. maar daar dacht ons kleintje anders over haha.
gelukkig ben ik van school werkte al. heb mijn twee paardjes goedkoop gestald en een geweldige verzorgster. en mijn vriend heeft een vaste baan waarmee hij zat verdient.

komt dus allemaal in orde :D

ik merkte het doordat ik met de pil gestopt was. Wilde weer stopweken in lssen zodat ik een goed ritme kreeg om over twee jaar aan kinderen te beginnen. maar mijn rode periode bleef uit. kon volgens criendlief even duren. Maar ik had er een ander gevoel bij. maarja prima toch nog twee weekjes gewacht. geen rode daagjes. toch maar een testje. en deze gaf een wel heeeel duidelijk plusje aan. :+

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:54

flyfly schreef:
Gefeliciteerd!!! Geniet ervan. Dit is werkelijk het mooiste wat je als vrouw kan overkomen. Hoewel sommige hier heel anders over denken.

Ik vind het tot nu toe geweldig. Geen moment ziek geweest. en het idee straks een prachtig kleintje vast te houden doet me smelten!
Het gewriemel aan je lijf is minder. maar achja. niks aan te doen toch?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:02

gefeliciteerd met je zwangerschap.
Het kindje voelen is voor iedereen anders.
Ik heb twee kids de oudste is 4.5 jaar en die voelde ik met 15 weken duidelijk.
De jongste is nu 16 maanden en die voelde ik met 12 weken al heel duidelijk.
Mijn schoonzusje haar kindje is net zo oud als mijn jongste maar die voelde de baby ook pas bij een week of 17 voor het eerst.

Als je leuke info wilt en wilt weten wat je per week ong kan verwachten moet je eens op http://www.babybites.nl kijken.
Ik zit daar al twee jaar en het is super leuk.
Eerst kun je per week kijken hoe je zwangerschap verloopt en als je beeb er is kun je per maand meepraten met anderen die kids in die leeftijd hebben.
Je kunt als het kindje is geboren de lengte het gewicht en de komende tandjes bij houden.
Je eigen blogs schrijven en het leukste je komt in contact met mensen die de zelfde problemen en leuke dingetjes hebben als jij met je (on) geboren kindje
En dit gaat door tot wanneer je maar wilt.
Ook hebben ze v&a dat is vraag en antwoord en kun je alles vragen wat je maar wilt.

Mijn naam daar is mamavanwendyenyouri
Dus als je daar heen wilt kun je mij wel toevoegen dan heb je alvast een vriendinnetje daar

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:03

gefeliciteerd met je zwangerschap gewoon lekker blijven genieten en alles gaan beleven.
Elke zwangerschap is toch anders en voor je het weet ligt de kleine al in je armen. (ik was 21 met 1e zwangerschap niet gepland maar welkom en nu na 5,5jaar nog steeds)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:41

weet je wat echt heel mooi is een 3d echo :D dan zie je je kindje pas echt en ook hoe die eruit gaat zien:P
heb het zelf ook gedaan en kreeg de echo mee op dvd en dan hoor je ons ook praten haha en word alles pratend uit gelegt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:43

Van harte proficiat! Mooi he, het is het mooiste wat je kan overkomen <3
Wanneer je het kindje voelt, dat verschilt per persoon, gewoon nog even rustig afwachten.
Geniet van de voorpret!!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:45

Gefeliciteerd! :D En maak je geen zorgen, ik ben 21 en een halve week zwanger en voel ons kindje pas sinds afgelopen weekend echt duidelijk. Eerder wist ik het steeds niet zeker, nu wel. Heb ook nogal eens last van rommelende darmen dus was niet echt duidelijk...

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:25

20 vind ik opzich een mooie leeftijd, als je een vaste relatie hebt en je vriend heeft een
goede en vast baan, is dat allemaal mooi meegenomen.

Maar wat een geweldig nieuws zeg! Geniet ervan!