Ik vraag me af of jullie al iets merken van de bezuinigingen op huisartsen?
Moet je bijv. voor hechtingen terug naar het ziekenhuis waar je gehecht bent, of kun je nog terecht bij de huisarts?
Ik ben boos, heel boos!
Hoe kunnen ze.. bezuinigen is mischien hard nodig, maar ik kan maar niet begrijpen waarom dat moet op huisartsenzorg?Waarom over de rug van, in veel gevallen, zieke mensen?
Morgen precies een week geleden kreeg ik te horen dat mijn huisarts mij niet langer kan behandelen... eerst kwamen ze met de smoes dat ik weer helemaal beter was, maar omdat ik weet dat dat niet mogelijk is, wou ik me inschrijven bij een andere huisarts. Die vertelde mij dat zij mij ook niet konden behandelen door de bezuinigingen
Ik heb mijn eigen huisarts weer opgebeld en ze hebben toegegeven dat de bezuinigen inderdaad de reden zijn dat ze mij m'n injectie's niet meer kunnen geven.Ik heb gevraagd naar wat ik nu moet doen en het andwoord was; Je moet naar het ziekenhuis waar je arts ook zit. WHAAAT!? Ik moet 2 keer in de week spuiten en hij zit aan het begin van de week in een ziekenhuis 50 kilometer hier vandaan en aan het eind van de week zit hij 30 kilometer hier vandaan.
En dan heb je ook nog het probleem dat zo'n beetje heel Nederland + wat mensen uit het buitennland naar hem toe gaan... en ik dus geluk heb als ik 1 keer in de 2 maand bij hem terecht kan.
Ook zou dat betekenen dat ik 2 dagen in de week niet naar school kan, omdat ik dan naar het ziekenhuis moet (Ik ga nog maar halve dagen)
Heb nu 2 weken geen injectie's gehad en dat is ook goed te merken... ben sinsdien ook niet meer naar school geweest. 30 Januarie heb ik een afspraak met m'n arts, maar weet niet of ik dan ook m'n injectie krijg.
Was zelf aan het leren prikken en dat ging best goed, maar ik durf het nog niet thuis... daarnaast zegt de apotheek dat je alleen naalden etc kunt krijgen met brief van de huisarts, maar die wil dat niet doen voor me.
Opeens krijgen we ook een brief in de bus, dat onze huisarts nog maar 3 dagen in de week werkt...
Is dit overal al of woon ik gewoon in een vervelende plaats?

had niet eens iets aangeraakt! Heel bijzonder, was ook in het ziekenhuis...
. In ieder geval niet snel met het loon dat ik als HIDHA ga verdienen. Dat worden flink wat jaren hard werken en weinig uitgeven.
. Maar dat zijn nog dromen, laat ik eerst maar eens afstuderen