Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).
.
. Op drukke dagen wil ik mijn rug nog wel eens voelen maar kan gewoon weer met zakken voer/balen hooi enz. sjouwen
.
.
Bij mij is het best snel genezen. Helaas heb ik er nu nog wel last van, als ik te veel en te lang zware dingen til. En ik kan niet uren achter elkaar blijven staan, dan krijg ik ook last.
Daniella schreef:hey!
ik heb vorig jaar mei eenernstig ongeluk gehad, van een paard gevallen die ik aan het beleren was.
4 rugwervels gebroken waarvan 1 instabiel, 3 ribben een scheur in het borstbeen en een ingeklapte long.
ikmoest met spoed naar groningen en ben geopereerd...
voor de operatie hebben ze mij verteld dat ze niet wisten of ik ooit weer zou kunnen lopen, erg heftig!
ze gaven mij 10 maanden tijd voor herstel, maar boven verwachting zat ik na de 3de maand al weer op het paard!
er zit nog wel verschil in een gebroken rug, ik had mijn bovenste rugwervels gebroken..
Iedereen schrikt altijd als ik zeg dat ik mijn rug gebroken had, terwijk ik 'maar' zijdelingse uitsteeksels afgebroken had.
Ben blij dat je er weer helemaal boven op bent gekomen! Aieshja schreef:Ik heb vorig jaar 12 dec mijn onderrug gebroken door val van paard.
Ik heb maar een nacht in het ziekenhuis gelegen omdat de breuk stabiel was, maar thuis hadden we wel een ziekenhuisbed, rollator, speciale zitkussen en stoel onder de douche besteld.
Ik kon niks meer, zelfs niet zelfstandig naar de toilet en lopen was een hell. Ik heb maanden op bed gelegen en ik mocht 1x in de week naar hydrotherapie zodat ik wel iets te doen had.
Ik heb heel lang ook rugpijn gehouden en nog steeds als ik op een bokkend paard zit, zwaar heb moeten tillen of veel heb moeten dragen.
Maar nu rij ik weer volop ! Ik let wel op met het uitmesten bv en veel zadelmak maken vermijd ik een beetje.
Conclusie; ik gun niemand deze breuk.
Aieshja schreef:Poeh, nee ik was helemaal uitgeschakeld. Heb ook maanden morfine moeten slikken, god wat was dat een hell. En ik kon ècht niks alleen, ook niet aankleden en met het lopen had ik rollator nodig.
Misschien is et ook afhankelijk van de plaats?
Ik had namelijk mijn heiligbeen gebroken, dat is het laatste onderdeel van je rug en mijn stuitje is een beetje verplaatst maar ik durf geen operatie aan omdat ik bang ben voor de complicaties die mensen vaak hebben aarmee
xsenny schreef:Aieshja schreef:Poeh, nee ik was helemaal uitgeschakeld. Heb ook maanden morfine moeten slikken, god wat was dat een hell. En ik kon ècht niks alleen, ook niet aankleden en met het lopen had ik rollator nodig.
Misschien is et ook afhankelijk van de plaats?
Ik had namelijk mijn heiligbeen gebroken, dat is het laatste onderdeel van je rug en mijn stuitje is een beetje verplaatst maar ik durf geen operatie aan omdat ik bang ben voor de complicaties die mensen vaak hebben aarmee
ohja stuitje dat is niet je rug breken toch=-
ik had me rug op 2 plaatsen gebroken de l1 en l4 dus laag in me rug en hoger in me rug .
ben er ook aan geholpen omdat ik anders verlamt kon raken .
maar ja ik heb een ontzettend hoge pijn grens .
heb na het breken van me rug me pony nog afgezadeld en ben nog naar huis gereden ,
je moet niet zien hoe whahhah maar toch .
De dag erna, toen de pijn niet minder was geworden, toch maar naar de EHBO geweest en oh wat voelde ze zich schuldig dat we niet eerder waren gegaan. 
Tevens nog wat ontdekt waar ik later nog aan geopereerd ben, dus eigenlijk is het maar goed dat het gebeurde.