Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:43

Ik ben inmiddels een half jaar niet geweest en sja dan valt er naar een tijd niks meer te doen aan gespleten haarpunten dus het wordt echt hoog tijd. Ik heb 't eigenlijk nooit leuk gevonden om naar de kapper te gaan waarom:
- ik vind het best duur voor die 20 minuten dat ze bezig zijn(snap wel dat ze er anders niet van rond komen hoor)
- ik vind het gevoel heel vies dat als ze gaan wassen het langs je schouder zal kunnen lopen, voelt niet natuurlijk:P
- ik heb nog nooit korter dan een half uur moeten wachten voor ik aan de beurt was, hier kan je geen afspraken maken tenzij je nog meer wilt betalen
- 't zit nooit helemaal zoals je wilt, mis altijd toch m'n oude kapsel op de lengte na :+

ik zou nu dus bijv. 1 en uur en een kwartier de tijd hebben om te gaan maar sja dan moet ik er eerst 10 minuten heen fietsen, dan misschien een half uur wachten of langer en dan nog geknipt worden weer 10 minuten naar huis...okee okee ik stel het wel weer uit....

even ter illustratie Afbeelding en dit was in juli :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:45

Tsja, eigenlijk is het best simpel: Als je niet wil zal niemand je dwingen en ga je toch niet?

Wil je wel graag dan zal je gewoon moeten gaan? Zie het probleem eigenlijk niet heel erg?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:47

Naar een tijd moet je toch wel, het klit enorm(noem deze onmogelijke ophopingen suikerspinnen...), gespleten haarpunten en om het nou voor altijd door te laten groeien :P

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:48

Ik heb er ook een ontzettende hekel aan, maar ja soms moet ik toch naar de kapper, ik stel het inmiddels ook al weer 4 maanden of iets uit, in iedere geval de laatste keer was toen het mooi weer was :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:48

Van wie moet je?
Van je zelf? Dan zal je ook zelf heen moeten gaan :+

Sandka

Re: Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:51

Ik hou er ook niet van, en het wordt nooit zoals ik wil daarom doe ik het tegenwoordig maar zelf... wordt ook niet altijd zoals ik wil maarja dan heb ik het wel zelf gedaan :P

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:51

Ja van mezelf, want na een poosje ziet het er toch écht niet meer uit.
Het ergste vind ik nog dat m'n haar altijd te kort is, omdat het weer ontzettend opkrult en het stijl is als de kapper het knipt en daardoor stel ik het nog langer weer uit.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:52

En eigenlijk ziet het er ook nooit uit als ik bij de kapper wegloop.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:53

Dan zou ik naar een andere kapper gaan.
Ik heb ook geen zin om te wachten hoor.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:53

ik hou er ook niet van; bij het wassen zitten ze mijn make-up uit te vegen en betaald ik 20,- voor alleen bijpunten. Ben al een jaar niet geweest en kan kan mijn haar in (de rand van) mijn spijkerbroek stoppen inmiddels :) (aan de andere kant, laat groeien en kijk in het extension-topic hoeveel geld je uitspaart haha!)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:56

Misschien naar een andere kapper gaan?
Vandaag ben ik ook naar de kappr geweest het zit nu wel heel mooi maar indd ik was meer als 40 euro kwijt aan puntjes knippen en uitgroei verfen. En oeii wat deed dat zeer die verf, maarja wie mooi wil zijn moet pijnlijden :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:57

M'n vriend betaald gewoon 12,- dat is misschien nog wel 't banketstaaf :+ maar ja die moet dan ook wel om de twee maanden omdat zijn model anders niet meer zit.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:58

Ik heb zelf ook altijd een hekel aan de kapper. Ik ga ook maar 1 keer in de 4 a 5 maanden. Gelukkig kent mijn kapster mij een beetje en weet ze precies hoe ik alles graag heb.

Maar ik ga liever niet erheen dan wel :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:00

Waarom neem je niet een thuiskapster dan? Goedkoper, je hoeft niet te wachten en je kunt zelf je haar wassen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:03

Ik zou een andere kapper zoeken, dat is wel lang wachten zeg! Als dat elke keer gebeurd is dat best vervelend.

Ik ben geen fan van de kapper, houd er niet van als iemand aan mijn haar zit te frunniken. Maar t is een goede kapper, doet het prima en niet gek duur. Ik vind het geen leuk uitje, maar ach ben altijd weer blij met het resultaat :D

(ik ga hooguit 2 à 3 keer per jaar)

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:05

Hahaha, heel herkenbaar... Maar, ik ben een leuke kapper.. Nooit wachten, werk precies optijd! En ben ook zeker een half uur bezig en geen 20 min. En dat met dat wassen betreft, bij mij loopt het niet langs je schouders naar beneden.. Het enige wat nat word is je haar.

Oplossing: zoek de kapper die bij je past!! Ze zijn er echt wel..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:08

Ik ga misschien eens in het jaar eens, voor de rest knip ik zelf altijd wat bij. Vorig jaar ben ik naar de kapper geweest toen ik terug kwam uit Letland en toen dacht ik echt bij mezelf :oo wat heb ik gedaan. Die kapster knipte er zo 15 centimeter vanaf, het kwam tot aan mijn navel en daarna ineens nog maar net tot over mijn schouders -O-

Dus nu heb ik het altijd weer lekker in een knot of staart zodat het niet echt opvalt en knip ik zo af en toe wat puntjes bij :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:09

Oh ik vind het juist heerlijk als er iemand aan m'n haar zit! :D Ik heb er alleen wel een hekel aan om een half uur naar jezelf in de spiegel te moeten zitten kijken. Ik weet nooit waar ik moet kijken. :')

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:11

Oh heb ik totaal geen probleem mee! Vind het juist heerlijk! Ik ga altijd naar een kleine kapper waar veel oude vrouwtjes zitten van het aangrenzende bejaardentehuis. Moet zeggen dat de kapster altijd perfect luistert naar wat ik wil en loop altijd tevreden de deur uit.
Is bij andere kappers overigens wel anders geweest hoor (denk aan 'grote' salons zoals Team Kapsalon), die knipten mn haar vaak te kort en het verven was niet helemaal de kleur die ik wilde etc.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:11

marjolein_el schreef:
Oh ik vind het juist heerlijk als er iemand aan m'n haar zit! :D Ik heb er alleen wel een hekel aan om een half uur naar jezelf in de spiegel te moeten zitten kijken. Ik weet nooit waar ik moet kijken. :')

Ga je een blaadje lezen ofzo, hoeft je ook niet quasi gezellig te doen :P moet je alleen niet net een vrouwenblad hebben waar naakte stellen instaan :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:12

Bij ons moet je overal afspraken maken, anders moet je wachten tot er een plekje is tussen de afspraken door.
Bij het wassen loopt er bij mij nooit water langs mijn nek?
Ik kan tussendoor altijd langskomen om gratis mijn pony bij te laten snoeien. Vind dat die service bij het geld inzit wat ik voor een volledige knipbeurt betaal.
Bij mij zitten ze altijd goed qua wat ik wil en qua lengte.

Geen problemen met de kapper dus :)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:14

Ik had er ook altijd een hekel aan, om naar de kapper te gaan..
Het is behoorlijk aan de prijs, het kost veel tijd en vond het 'verplichte' praatje ook altijd zo awkward. :=
Stelde het ook altijd zo lang mogelijk uit, en als ik er eenmaal zat, wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk weer weg.

Nu knipt m'n schoonzus m'n haar, bij haar thuis. Echt makkelijk, hardstikke gezellig, en supergoedkoop! :D
Blijf vaak genoeg de rest van de middag/avond plakken, nadat ze mijn haar heeft gedaan.

Je kunt je haar trouwens ook eerst thuis wassen, en dan met nat haar naar de kapper. Dat deed ik vroeger ook, maar dan voornamelijk omdat m'n hoofdhuid enorm ging jeuken van de shampoo die ze bij de kapsalon gebruikte.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:16

Ik heb ook een hekel aan naar de kapper gaan..
Ga dan ook hooguit 2x per jaar..
Sinds een jaar of 3 laat ik lekker mijn stiefmoeder een afspraak maken bij haar kapper en dan gaat gaat ze zelf ook mee (en meestal wordt ze dan zelf ook gekapt of gekleurd). Dan vind ik t nog wel te doen.. (Tja en dan ben je 26 he..)
Die kapper had laatst zelf gevraagd aan m'n stiefmoeder wanneer ik weer eens kwam (want ja het was wel weer tijd hihi, zeker 8 maanden geleden sinds de vorige keer) dus eergister was het weer zover.
Ik laat hem altijd maar gewoon zijn gang gaan, er mag altijd best wel wat af van mij en hij knipt t altijd prima in modell, daar ligt t niet aan.
Ik heb gelukkig geen moeilijk haar, dus nou blijft het zeker een half jaar leuk zitten.
Volgens mij heeft de kapper inmiddels ook wel door dat ik dat gepraat om niets niet zo waardeer en dus probeert ie t niet zo hard meer haha.
Er kwam een shire langs en het raam (midden in Amsterdam..) dus kon ik mooi vertellen dat ik d'r ook zoeentje had alleen dan wit met bruine vlekken, een maatje kleiner en nog baby (wat een tinker is snapt ie anders toch niet haha).

M'n vriend en m'n broertje vinden allebei de kapper ook niet leuk en nemen mij dan wel eens mee hihi.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 09-12-11 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:17

Ik heb een kapper die het niet wast, expres gekozen omdat ik een overgevoellige hoofdhuid heb. Ideaal!
Prijs vind ik bij deze ook meevallen, ik betaal 17euro (dus maar 5 euro verschil met jouw vriend).

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:19

capopjekop schreef:
marjolein_el schreef:

Ga je een blaadje lezen ofzo, hoeft je ook niet quasi gezellig te doen :P moet je alleen niet net een vrouwenblad hebben waar naakte stellen instaan :')

Ja maar dat vind ik ook weer zo onhandig, als iemand mijn haar aan het doen is en ik de hele tijd zit te bewegen (kan niet stilzitten tijdens het lezen. :') )