Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

o: gohya schreef:Heb je áltijd koorts bij een long ontsteking? en altijd pijn op de longen?
Ik hoest al 4 weken,veel slijm wat ik maar tot halverwege kan ophoesten,en het kraakt op mijn longen.Maar ik heb géén koorts.
gohya schreef:Heb je áltijd koorts bij een long ontsteking? en altijd pijn op de longen?
Ik hoest al 4 weken,veel slijm wat ik maar tot halverwege kan ophoesten,en het kraakt op mijn longen.Maar ik heb géén koorts.
Sleeper schreef:gohya schreef:Heb je áltijd koorts bij een long ontsteking? en altijd pijn op de longen?
Nee, ik heb longontsteking gehad (wees een longfoto ook uit) maar geen koorts of pijn op de longen. Hoestte me wel te pletter tot bijna overgeven aan toe.
)
. Het waren toen inderdaad veel medicijnen moest toen ook wel anders werd het een ziekenhuis opname. En dat was het laatste wat ik wou, dan zat ik met mijn kinderen, honden en de paarden te kijken. Manlief was toendertijd voor zijn werk veel van huis..

) voorkomen dat je ribben kneuzen als je een longontsteking hebt. Daar word het hoesten nog veel vervelender van 
Leorah schreef:binnen een dag of 3 a 4 moet de koorts echt afgezakt zijn, als je met je kuur bent begonnen. Het hoesten kan rustig nog een week of 2 aanhouden en zakt langzaam weg. Ik heb ervaring met longontstekingen, dubbele longontsteking, zware longontsteking enz. Ben daar nogal gevoelig voor helaas. Wat ik wel vreemd vind, is dat als je huisarts zegt dat je tegen een zware longontsteking aan zit, hij er geen prednison kuur bij heeft gedaan. Ik krijg altijd combinatie-kuren (dus peniciline EN prednison. Soms is 1 kuur niet genoeg en komt er een tweede achteraan).
Lusitana schreef:Elke huisarts heeft geleerd dat langer dan een week hoesten reden is voor longfoto's en eventueel een kweek. Ik gok zomaar dat je met anti-biotica en prednison en een inhaler naar huis gaat.
Andere kwalen gaan idd over het algemeen vanzelf over.
Kido schreef:De meesten gaan uit van bijna twee weken en niet elk hoest is een long ontsteking!
Je heb ook virusjes en hoeste kan gerust nog tot een week of 6 erna aan houden wel word t dan minder in de loop der weken