Lusitana schreef:Juist de gewoonte van de hele dag door eten, dus elke twee uur, kan er vreemd genoeg juist voor zorgen dat je niet dikker wordt. Omdat je dat gewoon kunt verteren. Als je drie te grote maaltijden op een dag eet, gaat er een deel naar de reserve.
Overigens zijn hormonen verantwoordelijk voor vrouwelijke vormen en ja, als je enmaal ongesteld gaat worden, krijg je dikkere heupen en bovenbenen en borsten en dan krijg je dus meestal al een voller figuur.
Aan de andere kant is het wel zo dat door magerte de menstruatie uit kan blijven. Dus het is een beetje de vraag of je nog niet menstrueerde omdat je mager bent. Wat zegt je huisarts ervan?
Meesatl zijn mensen mager omdat ze een hoge verbranding hebben omdat ze nerveus zijn of veel bewegen of allebei.
De makkelijkste manier om dikker te worden is dus gewoon minder energie verspillen, dus rustig zijn, ook in je hoofd, en veel niksen...
Daarna, als je dertig wordt, gaat je verbranding langzamer en wordt je ook dikker.
Ik zou verder zeggen, kleed je gewoon goed naar je figuur, wees tevreden over hoe je er nu uitziet. Leef zo blij en geoznd mogelijk, en wat maakt het dan verder uit hoe dun je bent?
Het is pas een probleem als je dun bent omdat je niet gezond eet, want dan pleeg je roofbouw op je lichaam dat zich later gaat wreken.
Ik denk dat magerte er bij mij wel voor heeft gezorgd dat de menstruatie later kwam (bij mijn 2ling zusje kwam het namelijk anderhalf jaar eerder).
In ieder geval heb ik gewoon een heel slecht eetpatroon denk ik
Ik krijg ook veel te weinig vitaminen binnen enzo, en ook eet ik veel te weinig fruit, maar zoveel fruit lus ik dan ook weer niet en is het ook weer lastig etc. Ipv 2 stuks fruit per dag, eet ik maar 2 stuks fruit per 3 maanden. Of zelfs nog minder.
Maar ik ga denk ik eerst maar eens beginnen met wel te gaan ontbijten en meer fruit gaan eten.