Hoe word ik dikker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Hoe word ik dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 02:17

Weet niet of het hier hoort, maargoed :+

Meestal hoor je vaak dingen als afvallen, ik ben te dik, etc. Maar ik zit juist het met probleem dat ik te dun ben. Ik weeg denk ik rond de 48 kilo en ben tussen de 1.65/1.70 lang? Kweet het niet precies meer, zal morgen even wegen/meten. Maar, volgens ben ben ik dus echt wel te dun :') Dus zoek ik tips om gezond dikker te worden. Dus niet je volvreten met cips en andere vette dingen etc.. Dus, hoe krijg ik meer gewicht op een gezonde manier?

Ook hoor ik trouwens vaak dat als je ongesteld bent geweest dat je daarna vaak zwaarder wordt, klopt dat? Want ik ben tot vorige week zaterdag nog nooit ongesteld geweest, dus misschien weeg ik daarom nog zo weinig? En ga ik dus nog zwaarder worden? Of is dit niet zo?

Mvg, Emma

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 02:42

hier hetzelfde probleem,, al zeker 5 jaar lang op het randje van echt ongezond dun.
Bij mij heeft het veel met stress te maken, maar om toch beetje op gewicht te blijven..doe ik:

Alle halfvolle of magere producten vervangen door volle, dus volle melk, yogurt, kaas etc

Veel eet pauzes inlassen.. inprincipe eet ik om de 2 uur een hele maaltijd. Dit is meestal Pasta, of bijv 2-3 gekookte eieren of iets met vlees. Ik probeer namelijk inderdaad niet alleen vet te eten, maar voornamelijk eiwitten en koolhydraten.. ook met oog op cholesterol gehalte bijv.

Het is een enorm gedoe maar ik zorg dat ik altijd eten bij me heb.. als ik bijv naar mn paard ga. Ik maak de avond ervoor bijv. grote hoeveelheid pasta en stop die in een bakje wat ik mee kan nemen..
Soms neem ik dus 3 bakken eten mee als ik bijv. lang naar school moet of naar cursus.

Ik mijd eerlijk gezegd ook altijd producten die de spijsvertering versnellen.. natuurlijk eet ik vezels, maar die krijg ik zo, met mijn normale voeding, meer dan genoeg binnen. Ik ga dus als tussendoortje NIET bewust een musli reep eten bijv.. of het helpt, geen idee,..

Gewoon kant en klare koekjes of maaltijden etc kan natuurlijk ook, maar ik heb gemerkt dat dat erg duur wordt! (zeker als je echt serieus een schema volgt en dit probeert vol te houden, zoals ik nu.. normaal wilde ik wel aankomen maar was er niet heel serieus mee bezig, dan is af en toe een hele maaltijd kant en klaar kopen wel te doen,,maar nu niet meer)
EN,,.het is soms best lastig om geen dieet voeding te vinden in de schappen.. alles is light, of iig om op gewicht te blijven..:P irritant!

op de dag ziet het er dus zo uit(even afgelopen week genomen als voorbeeld):
- rond 8u ontbijt: ik eet met gemak, als ik tijd heb he :z , een half brood weg. Overal boter op, beleg maakt me niet uit.
- 10 u: brood en een hard gekookt ei
- 13u: 1e maaltijd, was pasta met kaas en ham
- 15u: 2e maaltijd, broodje kroket (met mayo := )
- 18u: 3e maaltijd, weer dezelfde pasta maar een kleine portie
- 20u: avond eten (we eten altijd laat ivm de paarden), gewoon wat ma maakt
- 22/23u: wat lekkers voor bij de tv en voor slapen gaan, dit was nu gewoon 2 dik belegde boterhammen, maar is ook soms chips, koekjes etc.. vind mn ma alleen niet zo leuk, want het hele pak of de hele zak is dan in 1 keer weg :Y)

Ik ben het soms wel zat hoor, altijd maar eten, maar het moet echt van mezelf, kreeg op ten duur namelijk echt lichamelijke klachten van het dun zijn.. en merk wel dat het vele eten steeds makkelijker gaat en voel me al stukken beter!
Laatst bijgewerkt door muiszje op 09-12-11 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Re: Hoe word ik dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 02:51

Mag ik vragen hoe het komt dat je door stress afvalt?

Hmm.. nu ik jou zo over pasta enzo hoor, zit ik echt te denken hoe ik mezelf nou dikker ga krijgen, want ik ben een heel erg kieskeurige eter en ik lust ook echt bijna niks. Zoals pasta dus. Verder heb ik volgens mij een hele snelle spijsvertering ofzeu, want ik zit snel vol en heb na een paar uur dan alweer honger.
Maar ik denk dat ik maar gewoon veel meer moet eten, ik ontbijt ook niet en eet tussendoor vrij weinig, niet omdat ik mezelf te dik vind ofzeu, maar dan heb ik gewoon geen zin om te eten :') Omdat ik dus snel volzit en geen zin heb in buikpijn omdat ik teveel op heb. En naar school neem ik maar 3 boterhammen mee.

Maar om nou heel serieus aan een schema te houden heb ik ook niet zo'n zin in. Maar ik denk dat ik wel mijn eetpatroon moet gaan veranderen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 03:00

mijn eerdere post bewerkt, veel meer erbij :P

Door stress.. tja.. het komt er op neer dat ik gewoon teveel hooi op mn vork neem en van alles wil en doe.. terwijl ik er vaak psychisch te zwak voor ben.
Stress veroorzaakt dat mijn lichaam continue in de 'flight' conditie is.. klaar om te vluchten.
Kenmerken daarvan zijn bijv. snelle spijsvertering (veel naar de wc om zo min mogelijk bij je te hebben), onregelmatige hartslag, spieren verkrampen omdat ze continu aangespannen zijn (om zo snel mogelijk weg te kunnen rennen zodra dat nodig is), hoofdpijn door spanning, geen concentratie,, angst gevoel, geheugenverlies, maag die opspeelt, lusteloosheid, gevoel van uitputting terwijl je nog niets hebt gedaan, trillende spieren, beklemmend gevoel door kortademigheid...

trouwens: als ik het schema van hierboven volhoud verschilt het zeker 3 kilo per 2 weken met mijn normale gewicht. Vind het dus best de moeite waard. Helaas hoeven er maar een paar slechte dagen tussen te zitten (stress verhoogt of ik eet weer weinig) en ik kom niets aan die 2 weken. Het is dus echt zaak om heel consequent te zijn denk ik.

Of dit 'aankom dieet' trouwens goed, efficiënt en verantwoord is weet ik niet, ben nooit bij een dieetist geweest ofzo. Ik heb dit schema nl gebaseerd op het schema van mijn vriend, die voor zijn sport dit doet. Bij hem gaat het natuurlijk wel om het zo functioneel mogelijk eten voor het bijkweken van spieren, maar denk dat ik ook al een heel eind kom hiermee.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 04:03

Amy8super schreef:
Mag ik vragen hoe het komt dat je door stress afvalt?

Hmm.. nu ik jou zo over pasta enzo hoor, zit ik echt te denken hoe ik mezelf nou dikker ga krijgen, want ik ben een heel erg kieskeurige eter en ik lust ook echt bijna niks. Zoals pasta dus. Verder heb ik volgens mij een hele snelle spijsvertering ofzeu, want ik zit snel vol en heb na een paar uur dan alweer honger.
Maar ik denk dat ik maar gewoon veel meer moet eten, ik ontbijt ook niet en eet tussendoor vrij weinig, niet omdat ik mezelf te dik vind ofzeu, maar dan heb ik gewoon geen zin om te eten :') Omdat ik dus snel volzit en geen zin heb in buikpijn omdat ik teveel op heb. En naar school neem ik maar 3 boterhammen mee.

Maar om nou heel serieus aan een schema te houden heb ik ook niet zo'n zin in. Maar ik denk dat ik wel mijn eetpatroon moet gaan veranderen.

Dat ken ik inderdaad; Je ontbijt overslaan omdat je geen tijd hebt, wel 2 boterhammen meenemen om zodra je ergens aankomt op te eten, 1 boterham mee te nemen voor lunch en er dan vervolgens om 4 uur s middags achter te komen dat je nog niks hebt gegeten :Y) (Mijn 'je hebt nu honger'-functie is een beetje waardeloos :P)
(Ben zelf altijd net ondergewicht of net niet ondergewicht geweest, al sinds ik een baby was en ik kom ook niet makkelijk aan.. toen ik 14 was was ik 1.70 en 42 kg, nu ben ik 20, 1.80 en 62 kg, dus dat is een prima gewicht en er is niks mis met een zandloperfiguur en een C-cup :P Het komt allemaal vanzelf goed hoor! :) )

Overigens val ik van stress ook af, maar meer omdat ik dan al helemaal geen hongergevoel meer heb :P

Oplossing: Jezelf gewoon dwingen om op bepaalde tijden te eten (zoals muiszje ook al zegt). Echt een (semi-)vast schema proberen te volgen.
Bijvoorbeeld s ochtends een boterham, rond 10-11 uur een tussendoortje, tussen de middag 2 boterhammen, rond 15-16 uur weer een tussendoortje en dan avondeten. (Lang leve sultana's :P)
Je kunt beter 5x op een dag toch een beetje eten als je een vol gevoel hebt dan 3x ietsjes meer en het naar binnen moeten proppen, meer dan 5 keer is waarschijnlijk zelfs nog beter :)

(Zegt zij, die al 2 weken op 2 boterhammen en een beetje avondeten leeft.. en standaard niet genoeg drinkt :+ O:)
Maarja, ik moet sinds 3 weken volledige rust nu, terwijl ik daarvoor 20 a 30 km fietste en 4x per week gem 1.5 uur paardreed :P
Oftewel: Ik voer geen reet uit, dus ik verbrand niks, dus ik heb geen honger, dus ik eet bijna niet, het ligt niet aan mij, ik heb met dit menu al een bomvol gevoel en ik voel me prima zo :+ )

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 04:46

@muiszje: Wow, dat is echt veel :oo dat ga ik echt nooit opkunnen in een dag xD
Maar die stress (ookal zijn het andere oorzaken die bij mij stress veroorzaakt), die syptomen die herken ik wel een beetje hoor ;O Onder andere: snelle spijsvertering(denk ik), spieren verkrampen omdat ze continu aangespannen zijn, hoofdpijn door spanning, geen concentratie(behalve voor dingen die ik écht superintressant vind), angst gevoel, geheugenverlies, en lusteloosheid.
@Tessa_1: Hmm.. idd, volgens mij staat mijn hongergevoel ook een beetje uit. En idd ben ik ookal mijn hele leven dun geweest. Hmm.. maar als ik 's ochtends voor school moet ontbijten moet ik er echt heel veel vroeger uit ;O Naja, ik moet het er maar voor over hebben :') Als tussendoortje rond 15-16 uur eet ik vaak dan nog 1/2 boterhammen, omdat ik een koekje ofzeu gwn niet lekker vindt :')

2 boterhammen en een beetje avondeten? Pff, als ik vakantie heb komt er idd ook niet veel meer dan dat in :') Maar dan zit ik ook vaak niks te doen en alleen op me computer. :o

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 05:13

Mjah, ik mag niet bewegen omdat ik 2 gebroken en een gescheurde rugwervels heb en dus een mooi gipscorset :P Alles doet t verder nog prima, maarja, met een gebroken been moet je ook 6-8 weken rust en braaf wachten tot het weer stevig is ;) Dusja ik lig nu voornamelijk lui in mn bed te computeren en huiswerk te maken (mag wel kleine stukjes lopen hoor, maar heeft niet veel zin meestal :P Moet nu gewoon braaf tot januari wachten en dan mag ik weer druk gaan doen en in feb mag ik weer paardrijden! *\o/* )

Wat je ook kunt doen is die ene boterham dus op school opeten, maarja, dat moet je dan wel meteen doen als je aankomt en niet pas om 4 uur s middags :P (Vroeg uit bed moeten is inderdaad naar! Maargoed, het is inmiddels alweer 5.13 s nachts.. :Y) )

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:26

en gewoon de avond ervoor je brood voor s ochtends klaar maken? koelkast heb je neem ik aan :Y)
Zo heb ik het heel lang gedaan, puur omdat ik niet eerder wilde opstaan! :D

Zelfs daarin merk ik dat aankomen voor mij echt nodig was: ik heb nu meer energie als voorheen en word makkelijker wakker (en ga uit bed!), zodat ik genoeg tijd heb om te ontbijten en me niet slap voel..

Ze zeggen wel eens dat als je ontbijt, je honger-gevoel getriggerd wordt voor de rest van de dag..Misschien moeten jullie toch maar eens wat naar binnen schuiven meteen na het opstaan? :j
Ik merk het zelf wel, als ik s ochtends niet eet, vergeet ik het de rest van de dag ook.. Als ik s ochtends wel eet blijf ik honger hebben naar meer.
(met roken heb ik dat ook, als ik voor de middag niet rook heb ik de rest van de dag eigenlijk geen need in een peuk.. als ik voor de middag wel een peuk opsteek blijf ik de rest van de dag roken {:)-:( .. ja, roken moet eigenlijk ook stoppen.. zal ik waars. 5 kilo in 1 keer cadeau krijgen :') )

Het verschil is wél dat ik eten écht heel lekker vind.. maakt niet uit wat, zoet, hartig etc :9 ,.. kan me heel goed voorstellen dat als je al niet zo'n eter bent, meer eten echt heel moeilijk is.
Mij komt het soms ook echt mn neus uit hoor, maar over het algemeen zal ik er 100keer minder moeite mee hebben dan jullie om mijn 'dieet' te volgen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:45

Gewoon: eten. :D
Wat een luxeprobleem zeg! Ben jaloers. Elk pondje gaat door het mondje dus inderdaad lekker gaan eten. Eet dingen waar je dus van aan komt. En snoepen naast je gewone eten, en 's avonds laat nog eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:54

Van vet eten ga je niet aankomen, van koolhydraatbommen wél :j

Veel brood eten, veel pasta, rijst, aardappelen, etc. En dan natuurlijk gewoon met de dingen die je lekker vind :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:57

Als je rookt.......stoppen met roken!

Gewoon lekker en goed eten!

Je kunt ook gaan sporten, om meer spiermassa te krijgen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:18

sporten doe ik genoeg.. voorheen zelfs echt teveel.. kon de energie en reserves er niet meer bij- eten.
Roken is inderdaad echt een grote boosdoener in mijn geval, helaas.. ben nog niet zo ver dat ik wil stoppen, vind het te lekker en geeft me ook rede om een pauze te nemen := _O-

ben de uitspraak kwijt :') (hoezo geheugenverlies :p ), maar komt er op neer dat ik mijn tekortkoming en slechte gewoonte probeer te compenseren. Oorzaak niet wegnemen, symptoombestrijding.. doen we allemaal wel toch :Y)
(overigens denk ik dat roken niet voor het grootste deel zorgt voor mijn mager- zijn.. Voor ik begon had ik ook al flinke problemen met mijn gewicht.)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:20

Ik heb een hele tijd 48 kilo gewogen bij een lengte van 1.71 m ..

Nu ben ik rond de 53 sinds ik met de pil ben begonnen. (5 kg aangekomen in 1,5 jaar) Al moet ik wel zeggen dat ik voor m'n gevoel opeens "te dik" ben. Na jaren een lopende röntgenfoto te zijn is het raar als je opeens hier en daar een vetje hebt. (en borsten die ik ook kreeg door de pil :') ) .

Ik eet nog steeds alles wat ik wil, soms tiramisu als ontbijt en chips als lunch :') Maar daarbij beweeg ik nu ook veel zodat ik niet dichtslib.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:48

In het geval van TS: gewoon eens beginnen met fatsoenlijk eten. ;)
Das echt de enige nuttige tip die aan jou gegeven kan worden.
Verdere dingen als speciale supplementen zijn nog helemaal niet aan de orde.
Eerst maar eens leren eten.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:10

Iris82 schreef:
In het geval van TS: gewoon eens beginnen met fatsoenlijk eten. ;)
Das echt de enige nuttige tip die aan jou gegeven kan worden.
Verdere dingen als speciale supplementen zijn nog helemaal niet aan de orde.
Eerst maar eens leren eten.

En wat valt er volgens jou dan onder 'leren eten'? (Wat is een normaal dieet of eetritme?)

Het enige wat voor mij echt geholpen heeft is klaar zijn met groeien en daarna 'uit mezelf' langzaam aankomen, net als dat veulens eerst de hoogte ingaan en daarna pas gaan uitzwaren zegmaar :) Dus mijn mening is nog steeds dat het met TS vanzelf wel goed komt :D (Ik heb ook nooit express anders gegeten ofzo om aan te komen en ik zit nu ook op een nette 62 kg bij mijn 1.80 :) )
Ze is pas 16, als ze nou 24 was geweest was het wel een ramp geweest, maar op je 16e.. mwah, komt wel goed :) (en anders kan je op je 24ste eens langs de dietiste gaan ;) )

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:16

Vaker gezond eten. Dus meer tussendoortjes. Probeer eens uit te zoeken wat langzame koolhydraten zijn en die toe te voegen in je eetpatroon.

succes!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:23

Juist de gewoonte van de hele dag door eten, dus elke twee uur, kan er vreemd genoeg juist voor zorgen dat je niet dikker wordt. Omdat je dat gewoon kunt verteren. Als je drie te grote maaltijden op een dag eet, gaat er een deel naar de reserve.
Overigens zijn hormonen verantwoordelijk voor vrouwelijke vormen en ja, als je enmaal ongesteld gaat worden, krijg je dikkere heupen en bovenbenen en borsten en dan krijg je dus meestal al een voller figuur.
Aan de andere kant is het wel zo dat door magerte de menstruatie uit kan blijven. Dus het is een beetje de vraag of je nog niet menstrueerde omdat je mager bent. Wat zegt je huisarts ervan?

Meesatl zijn mensen mager omdat ze een hoge verbranding hebben omdat ze nerveus zijn of veel bewegen of allebei.

De makkelijkste manier om dikker te worden is dus gewoon minder energie verspillen, dus rustig zijn, ook in je hoofd, en veel niksen...

Daarna, als je dertig wordt, gaat je verbranding langzamer en wordt je ook dikker.

Ik zou verder zeggen, kleed je gewoon goed naar je figuur, wees tevreden over hoe je er nu uitziet. Leef zo blij en geoznd mogelijk, en wat maakt het dan verder uit hoe dun je bent?
Het is pas een probleem als je dun bent omdat je niet gezond eet, want dan pleeg je roofbouw op je lichaam dat zich later gaat wreken.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:48

Lusitana schreef:
Juist de gewoonte van de hele dag door eten, dus elke twee uur, kan er vreemd genoeg juist voor zorgen dat je niet dikker wordt. Omdat je dat gewoon kunt verteren. Als je drie te grote maaltijden op een dag eet, gaat er een deel naar de reserve.
Overigens zijn hormonen verantwoordelijk voor vrouwelijke vormen en ja, als je enmaal ongesteld gaat worden, krijg je dikkere heupen en bovenbenen en borsten en dan krijg je dus meestal al een voller figuur.
Aan de andere kant is het wel zo dat door magerte de menstruatie uit kan blijven. Dus het is een beetje de vraag of je nog niet menstrueerde omdat je mager bent. Wat zegt je huisarts ervan?

Meesatl zijn mensen mager omdat ze een hoge verbranding hebben omdat ze nerveus zijn of veel bewegen of allebei.

De makkelijkste manier om dikker te worden is dus gewoon minder energie verspillen, dus rustig zijn, ook in je hoofd, en veel niksen...

Daarna, als je dertig wordt, gaat je verbranding langzamer en wordt je ook dikker.

Ik zou verder zeggen, kleed je gewoon goed naar je figuur, wees tevreden over hoe je er nu uitziet. Leef zo blij en geoznd mogelijk, en wat maakt het dan verder uit hoe dun je bent?
Het is pas een probleem als je dun bent omdat je niet gezond eet, want dan pleeg je roofbouw op je lichaam dat zich later gaat wreken.

Ik denk dat magerte er bij mij wel voor heeft gezorgd dat de menstruatie later kwam (bij mijn 2ling zusje kwam het namelijk anderhalf jaar eerder).

In ieder geval heb ik gewoon een heel slecht eetpatroon denk ik :')
Ik krijg ook veel te weinig vitaminen binnen enzo, en ook eet ik veel te weinig fruit, maar zoveel fruit lus ik dan ook weer niet en is het ook weer lastig etc. Ipv 2 stuks fruit per dag, eet ik maar 2 stuks fruit per 3 maanden. Of zelfs nog minder.

Maar ik ga denk ik eerst maar eens beginnen met wel te gaan ontbijten en meer fruit gaan eten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:04

Als ik jou zo hoor moet jij gewoon simpel beginnen.

Ontbijt
Tussendoortje
Lunch
Tussendoortje
Avondeten
Tussendoortje

Als je dat doet, ben je al een heel eind;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:06

Noten,
Dingen als studentenhaver e.d.
Verder roomboter i.p.v. margarine (is ook gezonder)
Uiteraard geen light producten.

Warm lunchen? (pasta bijv.)
Vooral dingen als aardappel, pasta e.d. niet overslaan

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:43

Als je alles weer snel verbrand maakt het niet uit hoe vet je eet en of je warm lunched. Ik ken hier een draadnagel die twee keer op een dag flink warm eet (broek los moet maken daarna) en de hele dag door eet en expres allerlei dikmakende drankjes en koeken (zoals donuts) eet, en aan bodybuilding doet, maar het is nog steeds een draadnagel. Hij werkt de hele dag van 'smorgens vroeg tot 'savonds en uur of 8 en gaat op zondag nog lekker erop uit om aan extreme sporten te doen. Dan komt er echt niks bij, hij gebruikt meer kalorien dan hij binnenkrijgt. Daar valt niet tegen op te eten.
Maar het is altijd nuttig om bewust te eten! Dus gezond en gevarieerd. Je moet niet ongezonde dingen gaan eten en drinken om aan te komen. Dan krijg je vetcellen die zich heel makkelijk vullen en dan vecht je voor je het weet weer tegen dik zijn later in je leven.

Maar TS heeft blijkbaar een tweelingzus van "normaal" postuur. Ik zou dan gewoon haar als voorbeeld nemen en doen wat zij doet.
Maar rustig zijn in hoofd en lijf helpt enorm om aan te komen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:22

Suzanne F. schreef:
Gewoon: eten. :D
Wat een luxeprobleem zeg! Ben jaloers. Elk pondje gaat door het mondje dus inderdaad lekker gaan eten. Eet dingen waar je dus van aan komt. En snoepen naast je gewone eten, en 's avonds laat nog eten.

luxe-probleem ? :n
Dik zijn zonder een ziekte is een luxe-probleem, dan eet je niet goed en je sport te weinig en nog zeuren ook.
Moeilijk op gewicht kunnen blijven is gewoon een heel vervelend en duur probleem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:35

labyrinth schreef:
luxe-probleem ? :n
Dik zijn zonder een ziekte is een luxe-probleem, dan eet je niet goed en je sport te weinig en nog zeuren ook.
Moeilijk op gewicht kunnen blijven is gewoon een heel vervelend en duur probleem.

Sorry, maar daar ben ik echt totaal niet mee eens.
Zoals je 'dik' kunt zijn door een slecht voedingspatroon, kun je ook mager zijn door een slecht voedingspatroon.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:18

erhm,.. ga me er toch mee bemoeien :Y)

over slecht eten:
Echt, ik eet gezond, van huis uit bijv. altijd groente bij avond eten, nooit 'vette/ ongezonde' dingen kwamen er op tafel: Mijn zusje heeft last van behoorlijk overgewicht en er werd dan ook voor haar gekookt (yep, zusje is nou eenmaal lieveling hier thuis, dus daar wordt rekening mee gehouden :x ) en boodschappen gedaan met oog op haar gezondheid/ overgewicht.

Ik durf echt met zekerheid te zeggen dat het eten wat ik afgelopen 10 jaar thuis heb gegeten bovengemiddeld gezond is invergeleken met andere huishoudens.

Voedingspatroon:
Ik weet dat dit echt heel belangrijk is, heb verschillende jaren voor mezelf gekeken welk patroon het beste uitkwam (met oog op aankomen!) : regelmatig eten; met de 'normale' tussenpozen (ontbijt, lunch, avond) en dan per maaltijd veel of juist gewoon, of kortere tussenpozen en per keer minder (dus zeg 5/6 keer per dag eten) of juist ook veel per keer. Nu ben ik dus uitgekomen op VEEL maaltijden per dag en per maaltijd VEEL eten.. dit is het enige wat tot nu toe lijkt te werken en waardoor ik, op redelijk korte termijn, meer energie krijg en me goed bij voel.
En JA, het kost behoorlijk wat moet ik zeggen. Ben gewoon student, thuis krijg ik de basis maaltijden, de rest moet ik zelf betalen, en ookal is dat veelal pasta, het tikt flink af op mn rekening.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:19

Ik heb bij de diëtiste gelopen om aan te komen. Ook zij hamerde op de normale 3 maaltijden per dag, boter op brood, kaas op brood. En ook 3x per dag tussendoortjes, zoals ontbijtkoek met een beetje boter. Inderdaad de gezonde dingen eten, want van vette dingen kom je niet mooi aan. Bij mij hielp fantomal ook wel, dat is koolhydratenpoeder om shakes mee te maken. Hier ben ik alleen mee gestopt, omdat ik naast de koolhydraten ook de eiwitpoeder gebruikte, en elke keer €10 per week voor nieuwe potten zag ik niet zo zitten, maar ik was wel in 1 week 1 kilo aangekomen...